Land Rover'ın V8 Motorları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 241
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 58,408
Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

bu canavarın gelişmesinde yardmımın olabildiyse ne mutlu bana en kısa sürede sesinide duyarız inş.
 

Etiketler
Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

discovery-V8' Alıntı:
Yazıyı yazan Tuningci amcam, oturmuş bu trumpetlerin boylarıyla oynamış, kısalttıkça beygir gücünde muazzam artışlar elde ederken motor devrinin 8000 leri çok rahat aştığını görmüş.

Ölçümler sonucunda eğer motor spor otomobilde kullanılacaksa trumpetleri mininimum boya indirerek kullanmanın avantaj olduğu aşikar ama arazi aracı söz konsu olduğunda tork da gerekli, motorun normal tork değerini kaybetmeden nekadar kısaltabileceğini ölçmüş. Üstelik bu denemeyi yapan onlarca rover v8 uzmanının yazdıklarını okuduğumda hepsinin aynı sonuca vardığını gördüm.

Sonuç şu ; Eğer trumpetleri 1,5 cm kısaltırsan tork değeri değişmiyor, ama güçte inanılmaz bir artış oluyor, motorun çevirdiği devirde 7000 lerin oldukça üzerine çıkıyor. Bundan emin olduktan sonra Trumpet leri söktük ve diplerinden 1,5 cm kısalttık.

Trumpet.jpg

Fark şuna benzer birşey oldu;

2xtrumpetbase.jpg

Hesaplama nasıl yapıldı hocam, yani 1,5cm kesilmesi gerektiğini nasıl buldunuz? Tahmini güç artışı ne olacak, trumpet kısalması artı manifold içi trim sonrası?
 


Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

sailor06' Alıntı:
Hesaplama nasıl yapıldı hocam, yani 1,5cm kesilmesi gerektiğini nasıl buldunuz? Tahmini güç artışı ne olacak, trumpet kısalması artı manifold içi trim sonrası?

Ben bulmadım hocam , arızalı adamlar kesip test etmişler het boyda olanları, en ideal tork/güç oranını 1,5 cm kesince elde etmişler. Güç artışı torku bozmadan 50 beygir kadar oluyormuş, torku gözardı edersen çok daha yüksek devir ve güç elde edilebiliyormuş.

Ayrıca derceli cam mili kullanılarak daha acayip sonuçlar elde edilebiliyormuş ama herşeyin bir getirdiği yanında bir götürdüğü var , eksantrik mili değiştikçe tork güç aralıkları, rölanti devri ve çalışma düzeninde bir çok şey bozuluyor, F1 araçları gibi rölantide 8000 devirde çalışan bir motoru günlük hayatta kimse istemez sanıyorum.

Aşağıda kullanabileceğiniz cam milleri ,dereceleri ve getirdikleri götürdüklerinin listesi var.

Standard RV8 285" .39" 5000-5400 rpm
Hurricane 262' .433" 1000-6000rpm Better than standard RV8, but a bit "soft". Good for auto boxes
Typhoon 276 '.48" 1200-6200 rpm Needs valve springs and possibly guides-. Good all rounder
MC1 Good idle, excellent drive ability, reasonable bhp.
MC2 Mediocre idle, mediocre drive ability, good mid range, good bhp.
H404 Very poor idle, very poor drive ability, good mid range, excellent bhp
Stealth. Very good idle, excellent drive ability, moderate mid range, good bhp.
Piper 270 272' .42" 1500-6000 rpm Good idle, good mid range, poor BHP.
Piper 285 276' .440" 2000-6500 rpm. Bad idle, poor drive ability, very good mid range, good bhp but falls off the cam very quickly.
Piper 300 Bad idle, poor drive, moderate mid range, good bhp
Kent 200 Very good idle, good drive, poor every where else
Kent 218 Good idle, good drive, good mid range, poor bhp
Kent 214 Ok idle, ok drive ok mid, range ok bhp
Kent 224 Poor idle, poor drive, good mid range, good bhp
Kent 234 Bad idle, bad drive, good mid range, excellent bhp,
 

Ynt: Land Rover'?n V8 Motorlar?

bence V8 in gucu arazide ve duz yolda yeterli. Daha fazla guc daha fazla sorun demek. :smiley:
Yuksek yakit tuketimi, yuruyen parcalarda extra yipranma ... Ve bunu gibi bir cok olumsuz getiri. :smiley:
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

vosdost' Alıntı:
bence V8 in gucu arazide ve duz yolda yeterli. Daha fazla guc daha fazla sorun demek. :smiley:
Yuksek yakit tuketimi, yuruyen parcalarda extra yipranma ... Ve bunu gibi bir cok olumsuz getiri. :smiley:

Olumlu getiri alınan zevk katsayısı , bu hiç birşeyle ölçülmez ;D
 


Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

discovery-V8' Alıntı:
3.5 , basit işlemlerle değil 3.9 , 4.6 dan bile performanslı hale gelebiliyor, öndeki kasnakların her parçaya ayrı gitmeside büyük avantaj, kayış veya gergi koptuğunda herşey devre dışı kalmıyor, sadece yedek taşıyacağın kayış sayısı artıyor ;D

Bu basit işlemleri basitçe anlatabilir miyiz yaw? Başlayalım yavaş yavaş yapmaya...
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

yavuzcum cevaplamayı unutmuşum üzür )))) sadece trompetleri kesersen karşına çıkacak olan sadece rolantide durmayacak bir motora sahip olup karışımda sıkıntılar yaşayacagını söylemiş olayım ..
dereceli eksantirik yüksek ateleme hedırs eksoz sistemi yüşsek başınçlı benzin pompası ve regülatör sıkıştırma oranı 13.1 bunların hepsini yaparsan belki 50 beygir alabiirsin onun dışında beygirler öle hemen gelmiyor..
ayrıca 7000 yada 8000 devir çevirmesi içinde daha yapılması gereken çok şey oldugunu söyleyebilirim ..
çünki 3.5 maksimum güçlerini 5400 devirde yani tork egrisinin son noktasına ulaşıyor.
yapınca ara benide bende 3. 9 motorumu geliştircem..
bir şey daha eksoz manifoldlarının portlarını çok açarsan manifoldlar çatlicaktır haberin olsun sevgiler ..
discovery-V8' Alıntı:
Ben bulmadım hocam , arızalı adamlar kesip test etmişler het boyda olanları, en ideal tork/güç oranını 1,5 cm kesince elde etmişler. Güç artışı torku bozmadan 50 beygir kadar oluyormuş, torku gözardı edersen çok daha yüksek devir ve güç elde edilebiliyormuş.

Ayrıca derceli cam mili kullanılarak daha acayip sonuçlar elde edilebiliyormuş ama herşeyin bir getirdiği yanında bir götürdüğü var , eksantrik mili değiştikçe tork güç aralıkları, rölanti devri ve çalışma düzeninde bir çok şey bozuluyor, F1 araçları gibi rölantide 8000 devirde çalışan bir motoru günlük hayatta kimse istemez sanıyorum.

Aşağıda kullanabileceğiniz cam milleri ,dereceleri ve getirdikleri götürdüklerinin listesi var.

Standard RV8 285" .39" 5000-5400 rpm
Hurricane 262' .433" 1000-6000rpm Better than standard RV8, but a bit "soft". Good for auto boxes
Typhoon 276 '.48" 1200-6200 rpm Needs valve springs and possibly guides-. Good all rounder
MC1 Good idle, excellent drive ability, reasonable bhp.
MC2 Mediocre idle, mediocre drive ability, good mid range, good bhp.
H404 Very poor idle, very poor drive ability, good mid range, excellent bhp
Stealth. Very good idle, excellent drive ability, moderate mid range, good bhp.
Piper 270 272' .42" 1500-6000 rpm Good idle, good mid range, poor BHP.
Piper 285 276' .440" 2000-6500 rpm. Bad idle, poor drive ability, very good mid range, good bhp but falls off the cam very quickly.
Piper 300 Bad idle, poor drive, moderate mid range, good bhp
Kent 200 Very good idle, good drive, poor every where else
Kent 218 Good idle, good drive, good mid range, poor bhp
Kent 214 Ok idle, ok drive ok mid, range ok bhp
Kent 224 Poor idle, poor drive, good mid range, good bhp
Kent 234 Bad idle, bad drive, good mid range, excellent bhp,
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Hüseyin abi, bende manifold portu açılmış bir V8 var :smiley: Sonuçlar çok iyi, henüz manifoldu çatlatamadığıma göre kararında açılmış :smiley: Bu işlemle +10-15 HP kazandık sanırım.
33" MT lastikle patinaj bile çekiyor :smiley: Ancak orta susturucu iptali sebebiyle yakıt tüketimi biraz yüksek şehir içi 27-28lt. LPG yakıyor. Orta susturucu ile birazı düşer sanıyorum.
 





Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Deep' Alıntı:
Hüseyin abi, bende manifold portu açılmış bir V8 var :smiley: Sonuçlar çok iyi, henüz manifoldu çatlatamadığıma göre kararında açılmış :smiley: Bu işlemle +10-15 HP kazandık sanırım.
33" MT lastikle patinaj bile çekiyor :smiley: Ancak orta susturucu iptali sebebiyle yakıt tüketimi biraz yüksek şehir içi 27-28lt. LPG yakıyor. Orta susturucu ile birazı düşer sanıyorum.

geç yazdıgım için pardon yakıt tüketimi artmasında en büyük etken trübilans dedigimiz eksoz gazının manifold içinde yeni yakıtla karışmasından dolayı çıkan sıkıntıdır ..
orta susturucuyu çıkarsan çıkarsanda degişim fazla olmayacak ..
eger hedırs takarsan belki 10 ile 15 beygir alabilirsin beygirler le kolay gelmiyor bu makinada ))))))
hedırs takıp trübilansı kestiginde geliyor o beygirler benden söylemesi bu işlemi yapmadan dinamometrede ölçtürüp kaç ps oldugunu gürüp yapın bu şlemleri yapı bida ölçtrün dedigimi anyacaksınız ...

dscf0632_std.jpg
 


Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Manifold içinde türbülans konusu gerçekten benim bir ara inceleyip içinden çıkamadığım birşey,
sonuçta manifoldun iç pütürlü yapısı havanın akışına olumlu etki yapıyor diye aklımda kalmış.

Ancak Hüseyin Usta kesin çözümü getirmiş, kesinlikle headers uygulaması (işi bilen birileri tarafından yapılmalı veya denetlenmeli)
kesin çözüm olacaktır.

Mekanik modifiye sonuçta bir yere kadar. Ben olsam V8 makinamın orijinaline hiç dokunmadan direkt
atmposferikten, aşırı besleme geçerdim :smiley:
"Value for money" en iyi şekilde bu turbo veya aşırı besleme uygulamalarında var....Tabi headers her şekilde yapılacak ne de olsa.
O ayrı..
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Turbo olmayan motora sonradan turbo takilmasi silindir kapagi, piston, segmanlara zarar verebilir.
Motorun kol ve ana yataklarinda ses vermiyecek kadar az bir bosluk varsa bu bosluk piston kolunun blogun disina cikmasina veya krang kesmesine sebeb olur.
Turbo bagliyacak ustanin isi bilmesi cok onemli. Turbo baglandiktan sonra turbo basinci artiginda benzin miktarini artiran bmw lerde kullanilan bir parca kullanilmak zorunda kaliniyor.
Sahin motoru bile turboyu iyi bir montajla kaldirabiliyor. Fakat motorun omru konusunda hicbir garanti yok.
Hatta 2500 duz dizel lr motoruna sonradan turbo baglaninca pistonlar eriyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,569
Mesajlar
1,530,105
Kayıtlı Üye Sayımız
166,891
Kaydolan Son Üyemiz
Onur5225

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst