Land Rover'ın V8 Motorları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 241
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 56,035
Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Şanzımanın havalandırmasıda 5. videsin kutusunda


SDC10636-1.jpg
 

Etiketler
Ynt: Land Rover'?n V8 Motorlar?

Motor kaputuna 3 tane havalandirma borusu geliyor.
On dif,ana sanziman ve arazi.
Yag degisminde havalandirmalara yag tapasi acilmadan hava verdim.
Hava sIkIsIyirdu. Yag tapalari sokuldukten sonra hava verdim. Hava rahatca tahliye olabiliyordu.
En iyisi arazi sanzimanina giden havalandirmadan tekrar hava vereyim. Eger rahat ber hava gidisi varsa sanzimanda bir yerde acik vardir. Oda yoksa vites kollarindan su almis demektir.
Cok tesekkurler
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

vosdost' Alıntı:
Motor kaputuna 3 tane havalandirma borusu geliyor.
On dif,ana sanziman ve arazi.
Yag degisminde havalandirmalara yag tapasi acilmadan hava verdim.
Hava sIkIsIyirdu. Yag tapalari sokuldukten sonra hava verdim. Hava rahatca tahliye olabiliyordu.
En iyisi arazi sanzimanina giden havalandirmadan tekrar hava vereyim. Eger rahat ber hava gidisi varsa sanzimanda bir yerde acik vardir. Oda yoksa vites kollarindan su almis demektir.
Cok tesekkurler

Neden su aldığı anlaşıldı senin aksamların ;D, tapalar kapalıyken hava basılmaz, keçeleri, contaları bozarsın, sonra suda alır yağda kaçırır, hortumun bağlansını gevşet sonra hava bas, hortum açık mı kapalımı belli olur, bence keçe etraflarını kontrol et muhtemelen onlar kaçırıyor.

Selamlar
 


Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

discovery-V8' Alıntı:
Neden su aldığı anlaşıldı senin aksamların ;D, tapalar kapalıyken hava basılmaz, keçeleri, contaları bozarsın, sonra suda alır yağda kaçırır, hortumun bağlansını gevşet sonra hava bas, hortum açık mı kapalımı belli olur, bence keçe etraflarını kontrol et muhtemelen onlar kaçırıyor.

Selamlar

Suya girdikten sonraki yağ değişiminde tapayı açmadan hava verdim. hava sıkışınca boruda kaçak olmadığını anladım. ve bu sırada keçelerde sorun olsaydı veya hava verdiğimde birden sıkışan hava boşalsaydı keçelerde sıkıntı oldğunu veya basınçlı havadan kaynaklanan sorun yaşandığını anlardım. Fakat tapayı açmadan hava sıkışıyor ve tapayı açtıktan sonra hava rahatça dif ten dışarı çıkıyordu. Anlattıklarıma göre arazinin su almaması gerek fakat aldı. :smiley: Anlamadım bu işi :smiley: En iyisi bu kadar suya girmemek. ektra 60 lira yağ parası ve bir far ampülüne sebeb oluyor. Ama gel görki seni durduran olmayınca giriyorsun suya. :smiley:
 




Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Çok farklıydı :smiley: İmkan olsa yine denerim. :smiley: 60 lira yağ gideri + far ampülüne değer :smiley:
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Konumuza dönersek

100_5769.jpg
100_5777.jpg

normal sıfır km v8 gibi görünüyor değilmi? ama bir fark var. kendi küçük ama etkisi büyük bir fark.
 


Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

altug onaran' Alıntı:
abi merak ettim acaba nasıl bir fark bu

Senin gönderdiğin linklerden birinde air intake trumpet hakkında bir yazı vardı, v8 in performanslarının çok basit işlemlerle nasıl 50 beygir kadar arttırılabileceğini anlatıyordu. Aşağıda trumpetlerin normal pozisyonu görülüyor. plenum chamber denilen trumpetlerin üzerini örtüp hava alışını sağlayan kapak ile trumpetlerin arasındaki mesafeye dikkatli bakarsanız çok dar olduğu görülüyor.

Trumpetclearance.jpg

Trupmpetlerin boyu hesaplanırken düşük devirde maksimum tork u üretmek düşünülmüş, yani trumpetler nekadar uzarsa tork okadar artıyor fakat diğer yandan uzadıkça motorun çevireceği devir ve motor gücü azalıyor.
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

tam düşündüğüm değişiklik ama fotolardan çok anlaşılmıyor

abi bu motor 3.9 mu yoksa 3.5 mi? asıl merak ettiğim 3.9 ise farklı bir olay var sanırım motorda çünkü bu tek kayışlı değil sanırım
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Yazıyı yazan Tuningci amcam, oturmuş bu trumpetlerin boylarıyla oynamış, kısalttıkça beygir gücünde muazzam artışlar elde ederken motor devrinin 8000 leri çok rahat aştığını görmüş.

Ölçümler sonucunda eğer motor spor otomobilde kullanılacaksa trumpetleri mininimum boya indirerek kullanmanın avantaj olduğu aşikar ama arazi aracı söz konsu olduğunda tork da gerekli, motorun normal tork değerini kaybetmeden nekadar kısaltabileceğini ölçmüş. Üstelik bu denemeyi yapan onlarca rover v8 uzmanının yazdıklarını okuduğumda hepsinin aynı sonuca vardığını gördüm.

Sonuç şu ; Eğer trumpetleri 1,5 cm kısaltırsan tork değeri değişmiyor, ama güçte inanılmaz bir artış oluyor, motorun çevirdiği devirde 7000 lerin oldukça üzerine çıkıyor. Bundan emin olduktan sonra Trumpet leri söktük ve diplerinden 1,5 cm kısalttık.

Trumpet.jpg

Fark şuna benzer birşey oldu;

2xtrumpetbase.jpg
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

abi bende araştırdım ve motora el atıcak olursam ilk iş yapıcam hatta bazı yerlerde 3.5 motoru 3.9 ve dahada üstüne yükseltildiğini okudum ikisi birlikte yapıldığında süper bir makine ortaya çıkıyormuş
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

3.5 , basit işlemlerle değil 3.9 , 4.6 dan bile performanslı hale gelebiliyor, öndeki kasnakların her parçaya ayrı gitmeside büyük avantaj, kayış veya gergi koptuğunda herşey devre dışı kalmıyor, sadece yedek taşıyacağın kayış sayısı artıyor ;D
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

yenilerinde tek kayış var boşluğu kendi hallediyor ama bunlarda 4 kayış var ve eli anahtar tutan herkes gerdirebilir

sonuşta dediğin gibi yararlarıda var hiç olmadı kopanın yerine klimanınkini takar yola devam edersin ;D
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

altug onaran' Alıntı:
yenilerinde tek kayış var boşluğu kendi hallediyor ama bunlarda 4 kayış var ve eli anahtar tutan herkes gerdirebilir

sonuşta dediğin gibi yararlarıda var hiç olmadı kopanın yerine klimanınkini takar yola devam edersin ;D

Gergi bilyalı ve hissettirmeden arıza yapabiliyor başıma geldi, yedek kayışım vardı ama işe yaramadı :( ayrı olması güzel birşey.

İkinci ve dışarıdan görünmeyen değişiklik manifoldların giriş ve çıkışı minimum bloke edecek şekilde conta çeperine kadar konikleştirilmesi.

101_0985.jpg
101_0987.jpg

bukadar basit bir işlemin bukadar etkili olabildiğini hiç düşünmemiştim, ama uzmanların yaptığı ölçümler bunu doğrulamış, bizede uygulamak kaldı, sonuçları marşa bastığımızda göreceğiz, aynı değişiklikleri disconun 3.9 unada yapacağım.

Altuğ sana teşekkürler sen o linki göndermesen araştımayacaktım, o noktadan sonra didik didik araştırdım, hepsi denenmiş ve onaylanmış çok basit işlemler.

Selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,955
Mesajlar
1,526,448
Kayıtlı Üye Sayımız
166,717
Kaydolan Son Üyemiz
bbbea

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst