Land Rover'ın V8 Motorları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Deep Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 241
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 58,596
Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Nejat' Alıntı:
teşekkürler

emekli olunca bir oto tamircinin yanında işe başlasam iyi olacak yada 4x4 muhabbetlerinden uzak durmak gerekecek :smiley:

Ne emekli olmayı beklemenize gerek var ne de oto tamircide çalışmanıza. Kısaca Dizel ve Benzinli motorların çalışma prensibini özetleyeyim sizin için.

Benzinli motorda yanma odacığına (piston) uygun oranda yakıt (benzin) ve hava karıştırılır ve bu karışım bujiden sağlanan elektrik kıvılcımı ile ateşlenir ve patlama gerçekleşir. (Bu kısım 4 zamanlı motorların sadece 2. ile 3. zaman arasındaki olay) Ateşlemeyi silindirler arasında uygun zamanlama ile yapan parça distribütördür. http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm

Dizel motorlarda ise pistona yüksek basınçta hava sıkıştırılır ve bu sıkıştırılmış havaya yakıt (mazot) püskürtülür. Sıkışan havanın basıncı ve ısısı artar artan ısı püskürtülen yakıtın ateşlenmesini sağlar. http://auto.howstuffworks.com/diesel1.htm

Kısaca benzinli motorlarda ateşleme için buji ve distribütör görev yapar ve bu parçalar ıslandığında düzgün çalışamadıkları için motor stop eder.
Dizel motorda ise motor hava girişini temin ettiğiniz sürece isterseniz motoru tamamen suyun içine sokun yine çalışır, çünkü ateşleme için elektrikli parçalar yoktur. Marin motorların (dıştan takmalar hariç) dizel olmasının bir sebebi de budur.

İster V8 olsun ister 4 silindir benzinli, distribütörü ne kadar korunmuş ve izole edilmiş olsa da, suya girmeden önce WD40 gibi yalıtım sağlayan spreyler sıkılsa da benzinli bir motorun girebileceği su derinliği ve suda kalabileceği süre dizel'e göre oldukça sınırlıdır.
 

Etiketler
Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

nkurtkaya' Alıntı:
Ne emekli olmayı beklemenize gerek var ne de oto tamircide çalışmanıza. Kısaca Dizel ve Benzinli motorların çalışma prensibini özetleyeyim sizin için.

elinize sağlık, çok teşekkürler
 

Ynt: Land Rover'?n V8 Motorlar?

Bence marin motorlarin dizel olmasinin sebebi suda calisabilmesi degildir.
Dizel motorlu hicbir teknede snorkel gormedim. Teknenin surtunme katsayisi cok yulsek oldugu icin surekli yuksek torklu bir guce
ihtiyac duyar. Ve bu gucu benzinli bir motorla elde etmek cok guctur ve cok yakit maliyetine sebeb olur.
10 metrelik bir tekneyi benzinli bir motorla yurutebilmek icin normal hava kosullarinda ortalama saatte 30 litre benzine ihtiyaciniz var.Ayni tekneye 100 bg civari dizel bir motor koysaniz
ortalama 12-15 litre yakita ihtiyaciniz olur.
Dusununki duz 8 silindir 350 bg benzinli motorun yakacagi benzin miktarini :smiley: dusunmek bile zor oluyor.
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

vosdost' Alıntı:
Bence marin motorlarin dizel olmasinin sebebi suda calisabilmesi degildir.

"Sebep budur" demedim zaten. "bir sebebi de budur" dedim. Eğer Dizel su ile barışık olmasaydı fakat benzinli suda çalışabilseydi daha fazla tüketmesine rağmen benzinli tercih edilirdi. Çalışabilmek, tüketimden önce gelir diye düşünüyorum.
 

Ynt: Land Rover'?n V8 Motorlar?

Bir sebebiyle sebeb budur arasinda fark coktur. :smiley:
Teknede calisan motorun suyla barisik olmasina gerek yoktur.fakat aliminyum govdeye ve ust kapaga sahip olmamasi gerekir.
Yuksek nem miktari cabuk krozyana sebeb olur.
Teknede benzinli motor yakit ve tork degeri disinda cok rahat kullanilir.
Yuksek hizli motor yatlarin (ozellikle yasli olanlarinda)benzinli motor kullanilir.
Bu tur teknelerde torktan daha onemli olan motor devri gereklidir.
Tekne agac,metal,polyester bile olsa mutlaka su yapar.ve bu sintine pompasiyla disari atilir.
Yani teknedeki hicbir motor su icinde calismaya uygun degildir.su cok yukselirse sanziman su alir ve o sanzimanla 1 saat yol aldiktan sonra sanzimani bastab yaratmaniz gerekebilir.
Neyse benzinli distributor seviyesine kadar,dizel mekanik pompali ise yag kontrol cubuguna kadar suya girebilir.
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Nejat' Alıntı:
kusura bakmayın bilgilenmek için soruyorum

dizel olan araçlarda bu problem nasıl olmuyor ?
Enjeksiyon ateşleme olmayan benzinli araçlar suya hiç tahammülü yoktur arteşleme sistemi suyu görünce çalışmaz
Enjeksiyonlu benzinli araçlar diğerine nazaran sudan daha az etkilenir ama biryere kadar oda sudan etkilenir ve stop eder

Dizel motor hava manıfoltundan su almadıktan soınra su kesinlikle motun çalışmasını etkilemez anacak hava manıfoltundan bir çay bardağı kadar su alması motorun sekman kırmasına ,sibop kesmesine , piston kolarını yamultmasına sebep olabilir
yani dizel su emerse o motor büyük zarar görürü
 

Ynt: Land Rover'?n V8 Motorlar?

Yag kontrol cubugu ve yah doldurma kapagindan yaga su karisirsa ne olacak :smiley:
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Ben kendi tecrübelerimden şunu söyleyeyim; dizel de olsa benzinli de olsa, su motor için iyi değil...

Şnorkel teorik olarak motorun hava girişine su kaçmasını önlüyor filan doğrudur ama şnorkel doğru uygulanmadığında, rahatlıkla su kaçırabilmektedir. Bu iş için en düzgün şnorkelleri Safari üretiyor. Safari'yi alırken de haznesi ile birlikte almak lazım. Sadece havalandırma borusu bir işe yaramaz.

Dizel deki en büyük sorun, motora su girdi mi (hatalı veya düzgün çalışmayan şnorkel v.s. yüzünden) motorun çortlama ihtimali oldukça yüksek. Nedeni, Nejat'ın gayet güzel anlattığı üzere dizel motordaki yüksek basınç. Su, yağ gibi sıkıştırılabilen bir sıvı değil. Piston yüksek basınçla ileri itildiğinde yanma odasında su varsa, tüm yük piston kolu ve mile biniyor. BU durumda bu papçalardan bazılarını kırmak olası.

Benin daha düşük basınçla çalışıyor, motora zarar gelme olasılığı daha az ama o da suya dizel kadar efunlu değil maalesef.

Bu arada sudan zarar gören sadece motor değil, diferansiyellerde de havalandırmalar düzgün değilse, o noktada da sıkıntı var.

Yani, dizel de olsa benzinli de olsa, su motor için iyi değil...
 



Ynt: Land Rover'?n V8 Motorlar?

Arka dif havalandirmasi arka dingilin ust kisminda oldugu icin su aliyor.
Arazi sanzimanida su aliyor. Daha dogrusu kocaoglanda boyle bir olay yasadim.
Hadi arka dif su aldi. Ama arazi nasil su aldi anlamadim.
Ama 110 sanziman kanalinin ust kismina kadar su alsa bile 1O dak. Sonra yola devam edebiliyor.
:smiley: elektriksel tek sikintim su alan farin ampulunun patlamasi oldu. :smiley:
 

Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Diff havalandırmalarını yukarıya almak hatta kabin içine almak gerekiyor.

Arazinin bir sıkıntısı var. Baktırmanız lazım. Normalde su almaz.
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

vosdost' Alıntı:
Arka dif havalandirmasi arka dingilin ust kisminda oldugu icin su aliyor.
Arazi sanzimanida su aliyor. Daha dogrusu kocaoglanda boyle bir olay yasadim.
Hadi arka dif su aldi. Ama arazi nasil su aldi anlamadim.
Ama 110 sanziman kanalinin ust kismina kadar su alsa bile 1O dak. Sonra yola devam edebiliyor.
:smiley: elektriksel tek sikintim su alan farin ampulunun patlamasi oldu. :smiley:
Ahmet bu saydıklarını hiçbiri su almaması gerekirdi
tahliye hortumlarını aracın en yüksek yerine kadar çıkarmalisin orjinalde firen merkezinin yanına kadar gelir
 



Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları

Arka Dif havalandırması arka dingilin üst kısmında dirsek yapıyor. Bu orjinal durumu mu ?
Motor kaputuna 3 tane havalandırma borusu geliyor. Üçünüde yağ değişiminde kontrol ettim herhangibir sorun göremedim. Fakat arazi şanzımanında hava tahliye hortumu yok ve şuana kadar arazi şanzımanını daha inceleyemedim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,569
Mesajlar
1,530,109
Kayıtlı Üye Sayımız
166,891
Kaydolan Son Üyemiz
Onur5225

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst