nkurtkaya
One life, live it!
- Mesajlar
- 2,854
- Tepkime Puanı
- 113
Ynt: Land Rover'ın V8 Motorları
Ne emekli olmayı beklemenize gerek var ne de oto tamircide çalışmanıza. Kısaca Dizel ve Benzinli motorların çalışma prensibini özetleyeyim sizin için.
Benzinli motorda yanma odacığına (piston) uygun oranda yakıt (benzin) ve hava karıştırılır ve bu karışım bujiden sağlanan elektrik kıvılcımı ile ateşlenir ve patlama gerçekleşir. (Bu kısım 4 zamanlı motorların sadece 2. ile 3. zaman arasındaki olay) Ateşlemeyi silindirler arasında uygun zamanlama ile yapan parça distribütördür. http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm
Dizel motorlarda ise pistona yüksek basınçta hava sıkıştırılır ve bu sıkıştırılmış havaya yakıt (mazot) püskürtülür. Sıkışan havanın basıncı ve ısısı artar artan ısı püskürtülen yakıtın ateşlenmesini sağlar. http://auto.howstuffworks.com/diesel1.htm
Kısaca benzinli motorlarda ateşleme için buji ve distribütör görev yapar ve bu parçalar ıslandığında düzgün çalışamadıkları için motor stop eder.
Dizel motorda ise motor hava girişini temin ettiğiniz sürece isterseniz motoru tamamen suyun içine sokun yine çalışır, çünkü ateşleme için elektrikli parçalar yoktur. Marin motorların (dıştan takmalar hariç) dizel olmasının bir sebebi de budur.
İster V8 olsun ister 4 silindir benzinli, distribütörü ne kadar korunmuş ve izole edilmiş olsa da, suya girmeden önce WD40 gibi yalıtım sağlayan spreyler sıkılsa da benzinli bir motorun girebileceği su derinliği ve suda kalabileceği süre dizel'e göre oldukça sınırlıdır.
Nejat' Alıntı:teşekkürler
emekli olunca bir oto tamircinin yanında işe başlasam iyi olacak yada 4x4 muhabbetlerinden uzak durmak gerekecek![]()
Ne emekli olmayı beklemenize gerek var ne de oto tamircide çalışmanıza. Kısaca Dizel ve Benzinli motorların çalışma prensibini özetleyeyim sizin için.
Benzinli motorda yanma odacığına (piston) uygun oranda yakıt (benzin) ve hava karıştırılır ve bu karışım bujiden sağlanan elektrik kıvılcımı ile ateşlenir ve patlama gerçekleşir. (Bu kısım 4 zamanlı motorların sadece 2. ile 3. zaman arasındaki olay) Ateşlemeyi silindirler arasında uygun zamanlama ile yapan parça distribütördür. http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm
Dizel motorlarda ise pistona yüksek basınçta hava sıkıştırılır ve bu sıkıştırılmış havaya yakıt (mazot) püskürtülür. Sıkışan havanın basıncı ve ısısı artar artan ısı püskürtülen yakıtın ateşlenmesini sağlar. http://auto.howstuffworks.com/diesel1.htm
Kısaca benzinli motorlarda ateşleme için buji ve distribütör görev yapar ve bu parçalar ıslandığında düzgün çalışamadıkları için motor stop eder.
Dizel motorda ise motor hava girişini temin ettiğiniz sürece isterseniz motoru tamamen suyun içine sokun yine çalışır, çünkü ateşleme için elektrikli parçalar yoktur. Marin motorların (dıştan takmalar hariç) dizel olmasının bir sebebi de budur.
İster V8 olsun ister 4 silindir benzinli, distribütörü ne kadar korunmuş ve izole edilmiş olsa da, suya girmeden önce WD40 gibi yalıtım sağlayan spreyler sıkılsa da benzinli bir motorun girebileceği su derinliği ve suda kalabileceği süre dizel'e göre oldukça sınırlıdır.

