Yaw bu ithalat işi olmasa sipariş verecem UK'ye - 2 haftada burada. Neyse bulacam bir çözüm.
Bu arada benim 3.5 V8 22lt/100km yakıyor. Karbüratör ayarı yeni yapıldı. Eskiden zengin yanıyordu şimdi düzeldi. Motor çekişi filan da arttı. Benzin sarfiyatı ise ciddi bir düşüş olmadı.
2500 benzinli ambulans kasa ve karavan teskilatiyla birlikte 300 civari yakiyor.yani 100 km de ortalama 18 litre lpg.
Lpg litre olarak benzine gore daha fazla yaktigi goz onunde tutulursa 15 litre civari yakmasi gerekir. Benzinde denemedim
2500 motor guce fazla ihtiyac oldugu zamanlarda yakit cok artiyor.
Buyuk motorda guce ihtiyac oldugunda 2500 den daha az yakit artisi olacagi kesin. Fakat ozellikle sehir icinde buyuk motor 2500 luk motordan cok daha fazla yakacaktir.
Defenderi kurtarcak motorun en az 100 bg olmasi gerekir.
Tabi motor gucu artikca kirilma dokulmeler cogalacaktir. Duz dizel ve 2500 benzinlinin aks kesmesi gercekten nadir olacak bir durumdur. Fakat V8 bir motorda aks kesmek cok daha kolaydir.
Aslında teorik olarak bir iş yapmak için gereken enerji aynı olmalı. Yani teoride 2,5lt benzin ile 3,5lt benzini aynı sabit süratte kullandığın zaman harcayacağın enerji aynı olacağından harcayacağın benzin de biribirine yakın olmalı.
2,5lt'nin gücü düşük, saatte 70km ile gitmek için daha yüksek devir çevirmeli.
3,5lt nin gücü yüksek aynı hızla gitmek için daha düşük devir yeterli.
Tabii bu ideal dünya için geçerli. Gerçek dünyada araçların kullanım şekilleri değişkenlik gösteriyor. Yani 3,5lt motorun varsa daha fazla gaza basıyorsun, daha hızlı gidiyorsun v.s.
Ben de hem 2,5lt hemde 3,5lt Defender var(dı). Benzin sarfiyatları hakikaten çok farketmedi. 2,5lt de de aşağı yukarı 100 km de 19lt. yakıyordum. V8'de motorun sesini sevdiğimden gaza basıyorum - biraz daha çok yakıyorum.
iddaya göre düşüyormuş sarfiyat , karbüratör, 500 cfm galiba normal şartlarda 200 cfm lik kısmını kullanıyor, gaza abanınca geri kalan 300 devreye giriyormuş.
yani sakin kullanırsan düşebilir, yada büyüsüne kapılıp ibreyi dibe vurdura vurdura gidersen artabiir.
iddaya göre düşüyormuş sarfiyat , karbüratör, 500 cfm galiba normal şartlarda 200 cfm lik kısmını kullanıyor, gaza abanınca geri kalan 300 devreye giriyormuş.
yani sakin kullanırsan düşebilir, yada büyüsüne kapılıp ibreyi dibe vurdura vurdura gidersen artabiir.
Walla Selim'in W8 benimkinden çok yakıyor. Tecrübeyle sabit. Onda edelbrock var bende yok. Rivayete göre gaza abanırsan 50lt/100km ye kadar çıkabiliyormuş sarfiyat Normalde ben 22lt o yaklaşık 30lt yakıyor.
E hadi o zamna bu hafta sonu V8 LPG, V8 benzin ve V8 Edelbrock benzin motorlarının tüketim testini yapalım. Bakalım günün sonunda (benzincide) kim ne kadar ödeyecek ;D
nejat
hayırdır, kaşıntı gerçekten tuttu galiba...
az yakar oğlum bu motorlar, al gitsin boşver nasılsa hafta sonundan............. hafta sonuna kullanacaksın...
hanım evden atarsa biryer buluruz sana
Kaşıntı tuttu tutmasına da çok iyi bir kaşıntı ilacı (!) kullanıyorum, dolayısı ile şimdilik "en iyi V8 arkadaşınkidir" prensibini benimsiyorum.
Kaçınılmaz sona doğru ilerlediğimi inkar etmiyorum ama ne kadar geciktirirsem o kadar iyi şimdilik
E hadi o zamna bu hafta sonu V8 LPG, V8 benzin ve V8 Edelbrock benzin motorlarının tüketim testini yapalım. Bakalım günün sonunda (benzincide) kim ne kadar ödeyecek ;D