Selam sadece sehpa görevi yapacak yükün kapı direklerine çok gelmesi ve ön süspansıyonu korur. yük merkezi sehpa olmalı.Tampon daha sağlam olmalı. kaldırma için ciiddi ağirlik çünkü sadece karşi ağirlimiz 2 ton ve bunu aracın sadece noktasına vermeyiz.dolasıyla en fazla ağirli sehpa ya binmeli.tabii ki vinç kolunun(boom) acısı çok öemli size gercek bir vinç bir örnek vereyim
Sehpa fikri gercekten guzel. Tabi bu sistemin portatif olmasi biraz ugrastirir sanirim. Zira boom'u celikten degil de eksiz, kalin etli celik borudan yapmak gerekir,ama yine de cok agir olacaktir sanirim. Bu yuke dayanacak ama hafif olan bir materyal zor bulunur herhalde.
Çeilk boru bulmak zor değil biraz pahalı ve iyi bir usta kaynat ma zira oru kağnayı onemlı özellilkle malzeme ve elektrot uyumu.Tüzla ve izmit de St 37 ve ST 52 dikişsiz borular mevcut.
Forografta birsey daha dikkatimi cekti. Bu arac o kadar agir olmasina ragmen, yine de yanlarindan 4 ayak uzerine kaldirilmis ki yuke karsi konulan alan ve direnc arttirilsin diye. Kaldirdigi agirligin 2 ton civari oldugunu dusunursek,1 ton gibi bir yukun Defender icin cok gelecegini dusunuyorum,haksiz miyim? Dikissiz boru bulmak problem degil ama, kaynak problem cikarabilir. Cunku ne kadar uygun elektrot bulursaniz bulun,kaynak yapilan bolgenin kimyasi ister istemez degisir. Yuk kaldirma,cekme ve kesme degerleri degisebilir. Bu sistem dusunulurken, sokulup takilabilir sekilde tasarlanirsa daha dayanikli olur diye dusunuyorum. Ha buarada ben muhendis degilim, sadece gecmiste yaptigim islerden aklimda kalanlari paylasiyorum. Tabi dogruluklarinda bir kesinlik yoktur
Düzgün yapılan bir kaynak asla yerınden kopmaz tabii norm ve ağirliği uygun olarak .Kaynak ustalık değil aslında bir bilim dalı.Daha yeni bir boom tamri biiti yurt dişinda uzmanları geldi.bende iyi inceledim önce parcayı yaklaşık 150 ısıtılıyor ve ona göre firinlanmiş elektrot kullanarak kaynatılıyor.Onemli elektrot ve malzeme uyumu ve kaynağın rüzgar yemesi ve en sonunda ultrasonik kaynak testi gerekir.
Kesinlikle haklisiniz. Is yaptigini sanan bir cok kaynakci ustasi, gelisi guzel eline gelen herhangi bir elektrotu;"merak etme be abi, bu da tutar" edasiyla kullaniyor. Maalesef bu islerde yetismis eleman bulmak cok zor. Peki ilk sorumu yinelemek isterim,mahsuru yoksa; 1 ton, resimdeki ornege gore Defender'a cok gelmez mi?
Bence zor ama olmaz diye birsey yok boom sağlam olmali. ve winch için de özellikle darbeli kaldir ma ve dirme bence riskli .zira bizm kullandığımız tampon winchler yatay yükler için aslında bende aracımı ağaca bagladım ve kaldırdım ama tutan sadece 4 tane metrik 10 civata.benim araç ta 2 ton üstunde
Gelen yuku yatay duzleme indirmek sorun olmaz herhalde. Bir makara daha eklenerek yatay duruma gelebilir.10'uk civata ile iyi is cikarmissiniz dogrusu. Sanirim butun is duzgun hesaptan geciyor.Umarim basarili olursunuz.
Yük kaldirmak şakaya gelmez biz limanlarda bu kazalarda ne yazıkkı çok görüyor.kaldir kaldir birsey olmaz birkaö tondan.bir devrilmeye başladımı kimse dürduramaz . en önemlisi düzgünce cizmek biraz fizik hesabi ve mantık olur.ama neler kaldirma düşünüyprsunuz..
Benim herhangi bir aracim yok; sadece teoride merak ettiklerimi, kafama takilanlari sormak istedim. 1 tonluk bir kaldirma ihtiyaci neden hasil olur onu bilemiyorum. Sanirim soruyu soran arkadas, Defender'in bir nevi gezici vinc gorevi gormesini istiyor.
Pardon doğru söylüyorsun.sabah onunla konuşma başladim.yaşlilik işte.Vinç konusu ve 4x4 hayatımın herseyi .başka türlü rahat edemiyorum ben. çamur soğuk yükseklik adrenalın iste boyleyım.ebdekiler çık kızıyor ama böyleyım
Yok canim seni anliyorum,ben de yaslandim cunku )) Off-road merakim yeni basladi,ama cocukluktan beri buyuk araclari cok severim. Bakalim ulkeye donunce bir tane ayarlamaya calisacagim. Tabiat ile basbasa kalip, fotograf cekmek istiyorum. Kafami dinlerim biraz. Kizanlar hep var canim, ama boyle kalmak en iyisi
Bu çamura bulasan cıkamiyor araç aliyorsun modifiye ediyorsun.birsürü para zaman emek sevgi biryerine birsey oldumu içim gider ama dağa taşa vurmadan rahat edemem herhalde ben hastayım biraz
yazdıklarınız bayağı inceledim 1 ton yerine 750kğ.olsa hesaplar değişirmi ?birde düşündüğümüz vinç 4mt kaldıracak sehpa uygulaması mantıklı ama hareket alanı 4mt max. pek risk olacağını sanmıyorm olsa bile büyük bir kazaya sebep olmaz gibi geliyor