Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 178
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 60,724
Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

EAnlas' Alıntı:
Bu arada hala kartepe civarında özelleştirilmemiş bir muayene istasyonu olduğunu duydum.
Böyle biryer oldugunu hiç duymadım zannetmiyorumda

lisans konusunda dediginiz gibi sorun olmayabilir bende defenderde var zate burdan bakarak bi proje hazırlanır birde dediginiz gibi unimig akslarından analiz yaptırılıp aynı magzemeyi döktürebilirim ama önemli olan malıyet zate bu işi TRde kimse yapmadıgı için kafama böyle bir fikir geldi
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı


Yap kardeşim. sana fotoğraf desteği sağlamaya çalışırım. ama dediğim gibi, series 1 ya da 2'nin arazi şanzımanı da bizim işimizi görecektir. Bir tane edinip bunu Def'e nasıl bağlarız ona bakmak lazım.
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

MKG' Alıntı:
gecen ayki lro dergisinde bu işi anlatan bir makale vardı gerçekten araştıralım aklıma yatmadı değil

MKG abi, lütfen sen arabaya yatırım yapmaya devam et. günün birinde gelip "allahın izni, peygamberin kavli" diyerekten Discosit'ime isteyecem onu...

Süpersin... keşke Ankara'ya gelmek için bir mazeret bulabilsem de, beraber bişiler yapsak
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

Evet burada kimse yapmıyor. Gearmaster tüm kiti, fren sistemide dahil olmak üzere 17 Australia Dolarına yapıyor buda 25 bin tl falan ediyor. Tabi maliyetleri ilk modelden sonra çok düşük ve mühendislik ücretide var. Adam tek yapıyor. Şu anda nissan patrol için bazı çözümler var ama defender için de olduğunu biliyorum. Bakalım o ne kadar çıkacak?

Zengin landcilerden biri alır bizde kopyalarız o zaman
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

Sevgili Engin ;

Bu ara Defender da pek yapacak bir şey kalmamıştı; Yavuz başımı derde sokacak bir başlık açtı sağolsun, gerçekten uğraşılacak bir proje parasal boyutunun 25.000 TL olduğunu mailden okudum ancak ben bunun çok daha makul maliyetle burada çözülebileceğine inanıyorum, Yavuz'la görüşeceğim bu projenin fizibiletisini hazırlayacağım, Ankara ya her zaman beklerim,

Selam, Sevgiler

 



Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

mustafa abi

yaz benide listeye... paçalda maliyeti düşürelim, malum kriz var...
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

Alüminyum şanzımanla olacak iş degil onu güçlendirene kadar yenisini döktürmek daha mantıklı acele etmiyorum iş arkadaşlarımla tam bir gösüşme halındeyim
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

beyler

konuyu bir kez daha toparlamakta fayda görüyorum... portal aks için TR'de en kolay bulunabilen parçalar unimog eskilerinden...Artısı nispeten volvo olanlara göre ucuz ama daha ağır parçalar... olsun ağırlıktan yana şikeyetimiz yok diyelim...

sonra diyelimki dingilleri ankaradan bulduk ve ingiltereden (portal rover) veya başka bir modifici firmadan gerekli kiti aldık getirdik.

ve gene diyelimki mekanikten anlayan arkadaşlar TR'de bu kiti sorunsuz olarak monte ettiler, buraya kadar maliyet çok korkutucu değil.. yaklaşık 5-6 K $

sonra bir baktık arabaya 20" jant ve lastik almak gerekti... fiyatını bilmiyorum araştırmadım...

hadi diyelim o iş te tamam...tabi doğal olarak arabanın motorunun o lastikleri çevirdiğini kabul ediyoruz )))

arabaya bindik kontağı açtık ne görelim arabanın son sürati 80 km )))))))))))))

bunu halletmek için mecburen dave ashcroft amca bize özel transfer kutusu yapıyor ve sürat 130 km lere çıkıyor... bunun da fiyatını bilmiyorum...

daha sonra bir makine mühendisi bulup bütün bunların defenderlere (yada araç neyse) uygunluğunu onaylattırıyoruz (proje çiziliyor) ...

sonra TÜV deki amcalara bütün bu güzel şeyleri itinayla test ettiriyoruz... ruhsatı yeniliyoruz... trafik sicil tse belgesi isteyebilir yani İTÜ motorlu araçlar labaratuarı yolu gözükebilir...

yada bunlarla uğraşmayıp aracın plakasını iptal edip aldığımız römorkun üzerine koyup istediğimiz yere götürüp orada (aracı trafiğe çıkartmadan) gönlümüzce kullanıyoruz...

moraliniz hala yerindeyse konuşmaya devam edelim...

naci

defenderi pazartesi İTÜ de snava girecek üye
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

Naci, öncelikle sınavda başarılar....

Fiyatlar dediğin gibi.. ama ihtiyaçlar kişiden kişiye değişir. Ben bu kiti taktıracak olsam 40inch lastik takmak için yapmazdım. Benim kişisel amacım diferansiyeli yukarı kaldırmak. 32" lastik benim beklentilerimi karşılıyor. Bu yükseltme kitinde 8 şeklinde duran iki çark var. Eğer bu çarkları aynı boyutta seçersen, hıza negatif etkisi olmayacaktır. Şurası gerçek, gürültü artacak... Araç yukarı kalktığı için de yol tutuşu bozulabilir. Bu durumda yapılacak en akıllıca şey, aracı 2" yükseltmek için taktığımız amortisör ve helezonları orjinal boyuna getirmek olacaktır.
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

takılan paletlerin imalatı yapılamazmı onlarda zaten yükseliyor.
 



Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

engin

40" lastik takılmasının sebebi dingillerin ayna mahruti oranı... daha ufak lastik takamıyorsun...

bu iş ancak çok özel amaçlı bir araç yapılması istendiğinde faydalı olabilir.. bütün mesele aracı nerede ne için kullanacaksın? izlanda'da çok büyük tekerlekli disco lar kullanıyorlar biliyorsun, araçların işi kar üzerinde yüzmek... usa'da rock crawling amaçlı aynı şekilde modifiye edilmiş araçlar var...

yani arabanın üstü defender/disco/toyota olsa ( min 100" dingil mesafesi lazım) ve altı unimog olsa sana getirisi ne olacak?

onu yapacağına al bir hurda unimog üstüne istediğin kupayı koy aynı şey... maalesef her iki seçenekte de sevgili ülkemizin bürokrasisini aşmak gerekiyor

bir romork alsakmı acaba???
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

o dediğin Unimog dingillerini değil de, aracın kendi dingilleri üzerine bu modifikasyonu yapardım. hantal bir altyapıya gerek yok. her koşulda, teknik olarak herşey mümkün... ama dediğin gibi, beni de rahatsız eden konu ruhsat ve muayene.
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

ben bu konuda mkg abimi tek geçerim, hadi abicim yap şu işi de bizde sebeplenelim ucundan...
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı


Naci birazını yazmış aslında ama birde şöyle bir durum var , unimog istediğinden değil mecburiyetten 20 inch jant kullanıyor, jantın iç çapı , disk +portal aks ın toplam yüksekliği kadar olmalı , yada çok abartılı spacer kullanıp lastik dışa doğru çekilmeli. 16 jantın iç çapı bunu kurtarmaya yetmiyor.

İkinci konu bu işi sadece dingilin orta noktasını kaldırmak için yapmaya deymez,lastiği büyütmsen bile boşu boşuna akslara binen yük artar, redükte etmenin amacı standard aksla bile 38-40 inch lastiği çevirebilmek.

Selamlar
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

Doğru spacer kullanıp cantı dışa çekmek hem yol tutuşu arttıracaktır. Gerçekten sağlam heavy duty bir amortisör ve geniş specturumlu antibiyotik gerekiyor.

Yukardaki imalat prosedürüne göre herhalükarde dediğim 20,000 üstü maliyete bu iş anca olur.



Ama güzel olur.
 



Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

Çok güzel olur ama hevesim kaçtı böyle bir araçla tarafıge cıkamayız asıl kızdıgım konu avrupada adamlar bu işleri cok önceleri yapmış zevkini çıkarmış sıra bize gelince avrupa birligi uyum yasası diye (TÜV) bizi engelliyorlar