Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan discovery-V8 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 178
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 60,642
Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

Bizdeki işgüzarlık, Mesela Nacinin durumu, avrupada motoru niye değiştirdin diye sormazlar bile, motor numarasının kaydı bile yoktur, Kit ten araba toplayıp plaka alabiliyorsun bizde kendi motorun için üniversite rapor veriyor, tse rapor veriyor, proje çizdiriliyor , proje diyince sanırsın uzay mekiği yapıyoruz garajda, Üniversiteyle , TSE de evet bununla güvenli şelilde uzaya çıkılabilir diye izin veriyor. Herşeyimiz o yüzden jilet gibi düzgün ;D ;D

vinç tamponu ve vinç yasak, trafik güvenliğini tehlikeye sokuyor, ama proje çizidirp ruhsata işlenince bir anda tehdit ortadan kalkıyor, Çeki demiri nedense yasak, evet binek araçlar için çeki demirinin bağlantı şekli önemli ama arazi araçlarında zaten bu tertibat mevcut, proje çizdiriyoruz onaylatıp ruhsata bir işaret ve yasak kalkıyor, Gülüyorum ağlanacak halimize ;D

İşte bu sebepten Türkiyede projesi bize ait gerçekten yerli üretim bir motosiklet bile yok maalesef.
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

Ben portal aks olayını daha önceden kendi aracımda uygulamak istedim . 3,500 4000 ytl arası tutuyor herşey dahil. fakat daha sonradan vazgeçmek zorunda kaldım. muaynede problem cıkabileceginden dolayı. Problem cıkmayacagını bilsem hemen yaptırırdım.
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

Dostum bu bizim yaşadğığımız çaresizlik. Ne güzel söyledin adamlar kendi başlarına oturup birşeyler yapıyor ve bunu kullanabiliyorlar. Bunun bire sebebi var. Bu sebep 5 harfli.

Bu beş harfli sebep bir ülkenin gelişiminde o kadar önemliki, bizler bu önemi hala farkedemedik.

Aslında ya yok bu kadar basit olamaz diyor insan bunu öğrenince ama o kadar basit bir beş harfli sebep bu.

Bu sebebin adı GARAJ.

Dikkat edersek yurt dışında özellikle Home Office denilen kavram bizim ülkemizin aksine ne kadar ciddiye alınıyor. Bizde bir kişi evde çalışıyorum dediğinde ona " haa yatıyorsun yani" deniliyor yada o gözle bakılıyor.

Özellikle America'da adamlar şehirleri bizim gibi yükseltmiyor; genişletiyor. Gelişme süreci içerisinde hatta hala evlerin çoğu bir biri ile aynı. Bunu hükümet sen içini nasıl döşersen döşe ama komşun evin şaşalı dışına bakıp hasetlenmesin diye mi yapılıyor bilinmez... (Bizde olsa dışını safirler kaplarız, içinde toprakta mistek oynarız.)

Ama ulaşım sorununu çözüyor. Benim insanım işine yani ekonomisine tek vasıta ile gitsin ve yorgun evinden dönerken hızlı dönsün, dönerken garajına yada mutfağına dönüş yolunda etrafa sanki homojen olarak dağıtılmış alışveriş merkezlerine uğrasın.... falan filan.

Ne oluyor?

Adam evine geliyor, saat 18:30.

Saat 21:00 'e kadar ailesi ile haşır neşir... Sonra GARAJa iniyor.

Amerikada ki garajdan çıkmış işleri saymama gerek yok. Bu GARAJ öyle bir nimet ki; üretkenliği arttırıyor, etrafta boş gezinmeleri engelliyor, dedikoduyu alıyor ve beraberinde gelen tüm dünyevi hastalıkları başlamadan kesiyor. O GARAJ'da biz de ürün çıkartsak. Birşey başarsak, nasıl seviniriz dimi.

Doğal olarak bir pazar oluşuyor ve devletde bunu destekliyor.

Bizler ise apartmanda at yetiştiriyoruz :smiley:

Çok konuştum gene...

Neyse ustalar; ben nasip olursa krizi atlatır atlatmaz bir bu portal aks konusunu irdeleyeceğim. Alıp, yaptırıp takacağım.

:smiley:
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

Ah bu krizi bır atlatsam bende çok şey yapacam 110 luk defenderi kesip 90 yapacam uzerine benzinli v8 atacam birde portal aks yaptımmı o zaman bakalım jeep ciler saklanacak delik bulabileceklermi ;D ;D

ama bu kırız hiç atalatılacak gibi görünmüyor oldugumuz yerde kalsak amenne ama geri gidiyorum

bi süre daha dolaşsınlar bakalım ;D ;D
 




Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

EAnlas' Alıntı:
Dostum bu bizim yaşadğığımız çaresizlik. Ne güzel söyledin adamlar kendi başlarına oturup birşeyler yapıyor ve bunu kullanabiliyorlar. Bunun bire sebebi var. Bu sebep 5 harfli.

Bu beş harfli sebep bir ülkenin gelişiminde o kadar önemliki, bizler bu önemi hala farkedemedik.

Aslında ya yok bu kadar basit olamaz diyor insan bunu öğrenince ama o kadar basit bir beş harfli sebep bu.

Bu sebebin adı GARAJ.

Dikkat edersek yurt dışında özellikle Home Office denilen kavram bizim ülkemizin aksine ne kadar ciddiye alınıyor. Bizde bir kişi evde çalışıyorum dediğinde ona " haa yatıyorsun yani" deniliyor yada o gözle bakılıyor.

Özellikle America'da adamlar şehirleri bizim gibi yükseltmiyor; genişletiyor. Gelişme süreci içerisinde hatta hala evlerin çoğu bir biri ile aynı. Bunu hükümet sen içini nasıl döşersen döşe ama komşun evin şaşalı dışına bakıp hasetlenmesin diye mi yapılıyor bilinmez... (Bizde olsa dışını safirler kaplarız, içinde toprakta mistek oynarız.)

Ama ulaşım sorununu çözüyor. Benim insanım işine yani ekonomisine tek vasıta ile gitsin ve yorgun evinden dönerken hızlı dönsün, dönerken garajına yada mutfağına dönüş yolunda etrafa sanki homojen olarak dağıtılmış alışveriş merkezlerine uğrasın.... falan filan.

Ne oluyor?

Adam evine geliyor, saat 18:30.

Saat 21:00 'e kadar ailesi ile haşır neşir... Sonra GARAJa iniyor.

Amerikada ki garajdan çıkmış işleri saymama gerek yok. Bu GARAJ öyle bir nimet ki; üretkenliği arttırıyor, etrafta boş gezinmeleri engelliyor, dedikoduyu alıyor ve beraberinde gelen tüm dünyevi hastalıkları başlamadan kesiyor. O GARAJ'da biz de ürün çıkartsak. Birşey başarsak, nasıl seviniriz dimi.

Doğal olarak bir pazar oluşuyor ve devletde bunu destekliyor.

Bizler ise apartmanda at yetiştiriyoruz :smiley:

Çok konuştum gene...

Neyse ustalar; ben nasip olursa krizi atlatır atlatmaz bir bu portal aks konusunu irdeleyeceğim. Alıp, yaptırıp takacağım.

:smiley:

Her Kelimesine katılıyorum.
 


Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

umutkaptan' Alıntı:
Yunus usta bu portal akslar jeep lere uymuyormu :smiley:
uyar abi uymazmı ama maliyeti çok kurtarmaz birde tüv müdür nedir uymaz abi ama jeep ler zate kitlerle yükseliyor siz usa dan almaya devam edin :smiley: yapsamda zate sadece defender ve disko 1 e göre yaparım :smiley:
 


Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

umutkaptan' Alıntı:
önder duysa bide bundan takrırdı ZJ sine :smiley:

;D ;D ;D ;D
olsa takacakta cok zor özel yaptırması gerekli ben sadece defender ,disko ,LC . patrol lerde gördüm amerinlara göre bulamadım onlar aks kesince teker yerinden cıkan oldukları için sistem farklı :smiley:)))))))
 



Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

yunus bager' Alıntı:
;D ;D ;D ;D
olsa takacakta cok zor özel yaptırması gerekli ben sadece defender ,disko ,LC . patrol lerde gördüm amerinlara göre bulamadım onlar aks kesince teker yerinden cıkan oldukları için sistem farklı :smiley:)))))))

;D ;D ;D onlar full-floating diyip duruyorlar ya nedir tam diye bir sorsana, dilleri varmıyor söylemeye ;D
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

discovery-V8' Alıntı:
;D ;D ;D onlar full-floating diyip duruyorlar ya nedir tam diye bir sorsana, dilleri varmıyor söylemeye ;D
Abi ben sordum anlamadıgım bi suru ingilizce kelimelerle lafımı bogdular ne dedigini anlamadım bi tahmin et kim diye
 

Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

Orkundur ;D ;D

Kısaca sormak lazım, LR daki nasıl yüzermi değilmi diye ;D
 


Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

herkese merhaba,
lr ye portal aks kullanımı ile ilgili bir iki şeyde ben söylemek istiyorum.Bu konuda daha teknik ve uzman arkadaşların affına sığınarak.Tanıyan arkadaşlar bilir; kaşıntılı bir insanım :smiley: Bu konu üzerindede epey bir kafa yordum.Ve aşağıdaki yöntemlerin olabilirliği konusunda araştırdım elimde metre epey ünimog ve 110 şasesi ölçüsü aldım...
1.İlk hesabım ünimog şasesi üzerine defender kupası koymak idi.... ancak şase ölçülerinden ötürü bu mümkün gözükmüyor.Yapılamaz değil ancak kupada özellikle şanzuman tünelinde bayağı çalışmak lazım.Bunu da gerçekleştirip kupayı koyduğunuzu düşünelim biraz sürati artırmak veya yeni nesil daha büyük bir motor koymak gerektiğinden bu sefer def motor kabinine bu motoru koymak problem olacak.Hadi bunuda yaptınız bu sefer şase numarası ünimog a ait kupa defender aracın trafikteki ömrü çok fazla olmayacak :(
2.hesabım defender şasesi altına ünimog difransiyeli koymak ve defender şanzumanını kullanmak idi ...ama bu teknik olarak naa mümkün.Çünki defender şanzumanından öne ve arkaya çıkan şaft çıkışları tutmuyor...
3.hesabımda def şasesi altına,ünimog un difransiyel ve şanzumanını koymak oldu.Bu nispeten olabilirlik ölçüleri içerisinde görünüyor.Ancak birinci hesapta bahsettiğim şanzuman tünelindeki tadilat şart diğer yandan konulacak motor un sığıpsığmaması var ki bunu şuanda çok fazla düşünmek istemiyorum.Haa birde unutmadan şunu söyliyim ünimog şanzumanının defender şase aralığınasığma durumu var....ehil olarak bu işi yani hem ünimog hemde defender mekanik tamircisi Süleyman usta bu konuda olumlu görüş bildirdi.....
vs vs vs..
Ama defender e portal aks ların redükte edilmesi konusunda hiç kafa yormadım.Bu forumda yazılanları izlediğimde sistemin dışardan gelmesi ve fiayt yüksekliği dışında şuan için herhangi birsorun görünmüyor gibi... bu kadar gevezelik yeter herkese selamlar
 



Ynt: Landrover İçin Portal Aks Kullanımı

gokhanlro' Alıntı:
herkese merhaba,
lr ye portal aks kullanımı ile ilgili bir iki şeyde ben söylemek istiyorum.Bu konuda daha teknik ve uzman arkadaşların affına sığınarak.Tanıyan arkadaşlar bilir; kaşıntılı bir insanım :smiley: Bu konu üzerindede epey bir kafa yordum.Ve aşağıdaki yöntemlerin olabilirliği konusunda araştırdım elimde metre epey ünimog ve 110 şasesi ölçüsü aldım...
1.İlk hesabım ünimog şasesi üzerine defender kupası koymak idi.... ancak şase ölçülerinden ötürü bu mümkün gözükmüyor.Yapılamaz değil ancak kupada özellikle şanzuman tünelinde bayağı çalışmak lazım.Bunu da gerçekleştirip kupayı koyduğunuzu düşünelim biraz sürati artırmak veya yeni nesil daha büyük bir motor koymak gerektiğinden bu sefer def motor kabinine bu motoru koymak problem olacak.Hadi bunuda yaptınız bu sefer şase numarası ünimog a ait kupa defender aracın trafikteki ömrü çok fazla olmayacak :(
2.hesabım defender şasesi altına ünimog difransiyeli koymak ve defender şanzumanını kullanmak idi ...ama bu teknik olarak naa mümkün.Çünki defender şanzumanından öne ve arkaya çıkan şaft çıkışları tutmuyor...
3.hesabımda def şasesi altına,ünimog un difransiyel ve şanzumanını koymak oldu.Bu nispeten olabilirlik ölçüleri içerisinde görünüyor.Ancak birinci hesapta bahsettiğim şanzuman tünelindeki tadilat şart diğer yandan konulacak motor un sığıpsığmaması var ki bunu şuanda çok fazla düşünmek istemiyorum.Haa birde unutmadan şunu söyliyim ünimog şanzumanının defender şase aralığınasığma durumu var....ehil olarak bu işi yani hem ünimog hemde defender mekanik tamircisi Süleyman usta bu konuda olumlu görüş bildirdi.....
vs vs vs..
Ama defender e portal aks ların redükte edilmesi konusunda hiç kafa yormadım.Bu forumda yazılanları izlediğimde sistemin dışardan gelmesi ve fiayt yüksekliği dışında şuan için herhangi birsorun görünmüyor gibi... bu kadar gevezelik yeter herkese selamlar

bu konu üzerinde biraz araştırma yaptım unümokun diflerine şaft flanşı monte edile bili yormuş yanı şanzıman tünellerini kulnmaktansa bu şekilde bir calışma yapılması daha uygun olmazmı tabiki dişli oranları 110 şanzımanları bu difi cevirirmi onlarda hesaplanır sanırım
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,053
Mesajlar
1,528,034
Kayıtlı Üye Sayımız
166,797
Kaydolan Son Üyemiz
Baran58

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst