Lastik Basıncı Ne Olmalı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nozb Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,153

nozb

Yeni Üye
Mesajlar
18
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar,

Suzuki Grand Vitara 1.6 2004 için yeni Lassa Competus AT lastik aldım. Lassa bayii bütün lastiklere 34 psi bastıl. Aslında 36 basmak istediler, fakat benim israrım üzerine 34 bastılar. Daha aşağı basınçta garanti kapsamı dışında olacağını söylediler. Bu konuda hiç bir tecrübem olmadığı için müdahale de edemedim.

Asfalt ve arazi koşulları için uygun basınç konusunda kısa yoldan bir fikir verebilir misiniz?

Şimdiden teşekkürler...
 

Etiketler
Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

Tamamen lastik ve yükle alakalı bir durum şartlara göre değişir. Lastik üzerinde ne kadar yükle maksimum basınç yazar bunun üzerine çıkmadıktan sonra gerisi sizin konfor ve tecrubenizle alakalı. Yani hangi durumda basınç düşürülür fakat ben lastik basınçlarının bir çok koşulda düşürülmesi taraftarı değilim çokda faydalı değil bence olması gereken basınçta kullanmak gerekir. saygılar.
 

Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

nozb' Alıntı:
Daha aşağı basınçta garanti kapsamı dışında olacağını söylediler. Bu konuda hiç bir tecrübem olmadığı için müdahale de edemedim.

Ilk defa boyle bi laf duydum
Size fikir olsun diye yaziyorum Benim lastiklerde max 45 psi der ben genelde 30 psi kullanirim bu bana gore normal hali
duruma gore 10 psi ye kadar dusurebilirim
Kullanirlen farkedersiniz
Grand vitara aldik 0 km
Bindim sanki amortisorler patlak lakir lakir
Lastik havalarina baktirdim 50 psi cikdi Gemide gelirken inmesin diye yuksek basiyorlarmis
Daha arabayi almadan garantisi kalmamis olmali sizin lassacilara gore
Bana mantikli gelmedi Benden bu kadar
 

Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

;D ;D siz boşverin böyle adamların laflarına.. Bende vitara kullanıyorum 28-30 psi arası en uygunudur.Neyin garantisi nasıl devre dışı kalıyormuş?? Esas çok fazla ve çok az havanın lastikte meydana getirdiği tahribatlar kullanıcı hatasına girer ve garanti dışı sayılır.Vitara ağırlığında bir araç için 36 psi fazla..(araçtaki bilgi etiketlerine bakınız) Hem sert lastik kendine zarar vermekle kalmaz ön takım,amortisörler vs sırayla tüm elemanları bozar,yolda takur tukur gitmenin verdiği rahatsızlıkta cabası..
 

Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

benım arabada 23 yazıyor ama bana cok az gelıyor bende 28 basıyorum..
 



Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

Vitara el kitaplarında lastik basıncı yazıyordur. 24-26 civarında olduğunu sanıyorum. 34 bu araç için çok çok fazla bence de.
Ben de bir gün öndüzen yaptırmıştım arabam pinpon topu gibi zıplamaya başladı ;D lastik havalarını kontrol ettiğimde 40 olduğunu gördüm :eek:
Lastik bayiisinin bilgi eksiği olduğu aşikar.
Bence Lassa ya bir yazı yazın ve bu garanti durumunu sorun. En azından bu bayinin doğru bilgilenmesini sağlamış olursunuz.
 

Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

Bana göre de cevapları hiç ikna edici değil. 2004 Suzuki grand vitara 3 kapı kullanıyorum ben de...
Genelde 28-30 psi lastik basıncım.
Benim de şöyle bir şey kafamı karıştırıyor:
Genelde bagajda çok ilave bir yük yokken tüm tekerlere 28-30 psi arası hava basıyorum. Fakat bazı lastikçiler arka tekerlere 30 psi hava basıyorsam ön tekerlere 26-27 basmamın doğru oldugunu söylüyorlar. Bu bana çok mantıklı gelmiyor, çünkü aracın ön kısmının agırlıgı arkadan hafif degil bence, en azından önde bir motor var:smiley:
Bu konuya hakim olan arkadaşlar da beni aydınlatırsa sevinirim.
Bol çamurlu ve doğru havalı lastikler temennisiyle:smiley:
 

Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

Abay72' Alıntı:
. Fakat bazı lastikçiler arka tekerlere 30 psi hava basıyorsam ön tekerlere 26-27 basmamın doğru oldugunu söylüyorlar. Bu bana çok mantıklı gelmiyor, çünkü aracın ön kısmının agırlıgı arkadan hafif degil bence, en azından önde bir motor var:smiley:
Bu eskiden yapilan bir uygulamaydi Ama teknoloji ile birlikte herseyin degistigi gibi bu kuralda degisdi Sonucda en iyi pozisyonu havayi vs yi bilen tek kisi vardir O da surucunun kendisidir :smiley:
 

Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

Autoshow dergilerini biriktirmek gibi bir hastalığım vardı ;D ,1992 den 2004 e kadar hemen hemen her sayısını aldım ve sakladım.Adamlar otomotiv sektörü üzerine yayım yapan en ciddi dergiydi ve Alman Autobild ile koordineli çalışırlardı.Test pilotlarının ısrarla üzerinde durduğu konulardan biri lastik basıncıydı.Ön ve arka lastik basınçlarının eşit olması gerektiği,karlı günlerde lastik basıncını düşürmek yerine 1-2 psi arttırmanın çok daha olumlu sonuç vereceğini tekrar tekrar belirtirlerdi.Ön lastik basıncının arkadakinden az olması gereken araçlar sadece motoru arkada olan arçlardır. Örn: VW 1300 serisi..
 




Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

zaten ön ile arka 28 psi olduğunda (eğer araç yerdeyken basıldıysa hava) o ağırlıklara göre 28 psi çıkmış olacaktır, ön ağırsa hacim olarak ön lastikte az hava olmuş olacaktır ama gene de arka ile aynıdır, 28 psi dır. ama lastik boştayken hava basıldıysa önler ağır olduğu için önlerde daha fazla basınç görülür.
 

Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

jimny de , kapıdaki etikete göre araç boşsa, ön 23 arka 26 , araç yüklüyse ön 26 , arka 30psi
bu şekliyle kullanıyorum bir rahatsızlık hissetmiyorum
 

Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

yanı pekı cidden vitarayı 23 psi da kullanan var mı ?
servisteki ustaya sordum oda 23 bas dedi ama sankı oyle bır durumda araba daha cok yakacak gibi geliyor bana
 

Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

Lassa'nın garanti belgesinde "Araç üreticisinin belirlediği değerlerde" kullanılması tavsiye ediliyor. Lassa bayiinin 36 psi basmak istemesi son derece saçma. Lassa merkeze telefonla ulaşıp bayinin yanlış yönlendirmesi hakkında bilgi verecektim ama vazgeçtim.

Suzuki servisi ise yeni lastiği bir hafta civarında yüksek basınça kullanmamı, lastik cantlara iyice oturduktan sonra balans yaptırıp basıncı Suzuki kitapçığındaki ölçüler civarına düşürmemin uygun olacağını söyledi. Bu bana mantıklı göründü.

Bu arada yeni lastiklerim "Lassa Competus AT" asfaltta bana iyi göründü. Henüz araziye çıkma imkanım olmadı.
 

Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

5 kapı vitara JLX'i bir süre 23 psi ile kullandım. Sürüş daha konforlu. Yakıt artışı ya olmuyor (ya da ölçülemeyecek derecede az olduğundan farkedemedim) Ama lastiklerin görünüşü kötü oluyor ezik duruyor.
 



Ynt: Lastik Basıncı Ne Olmalı?

ben suan 28de kullanıyorum
23te kullandım bır sure cukurlarda veya su flasorlu demırden yenı kasisler varya onlarda sımdıkı gıbı taaak dıye ses gelmıyordu normal durusuna dikkat etmedim ama servise sordugumda usta oyle dedi eskiden galerileri falanda vardı hani iyi bir usta ama bilemedimde..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,831
Mesajlar
1,531,205
Kayıtlı Üye Sayımız
166,936
Kaydolan Son Üyemiz
Mehmetfv263

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst