Ynt: LASTİK SEÇİMİ
Ben bunları bir süredir araştırıyorum şunları öğrendim:
BFG: Islak zeminde (asfaltta) viraj hakimiyeti biraz zayıf, dayanıklı, yanakları minibüs lastiği gibi sağlam, çamurlu zeminde AT lastikler içinde en iyilerden biri bu, ama yine de arazide dağları bağ yapmıyor, bu lastiği alınca kaybettiğiniz asfalt üzeri yol tutuş kadar arazi kabiliyeti kazandığınız biraz şüpheli.
Cooper: Bu da asfaltta pek iyi değil, BFG'ye kıyasla ne tür bir avantajı olduğu belli değil, aşınma açısından bakınca dayanıklı ama arazide zorlayınca ne olur bilinmez.
Bridgestone D694: Asfaltta en iyisi bu (iyi derken AT kategorisindeki lastikler arasında tabi...), karlı zeminde BFG'den daha iyi olduğu söyleniyor ama yine de kışlık lastik yerini tutmaz, çamurda eh işte, ciddi offroad işleriyle uğraşanlar için daha dayanıklı LT versiyonu var (sadece kamyonet ebatlarında yani), suv ebatlarında kayaların üzerinden yuvarlanacak kadar sağlam arazi lastiği arıyorsanız muhtemelen tek seçenek BFG (en azından burası türkiye daha iyisini nerden bulalım mantığıyla bu böyle). D694 ile offroad yapanların "offroad" anlayışı düşük lastik basıncıyla çöl geçmek ya da kayaların üzerinden dolaşmak türünden şeyler, bunlar da lastiği parçalamadan sadece LT versiyonuyla yapılabiliyor. Genelde avusturalyada popüler olduğu anlaşılıyor, çamurla pek arası yok ama yine de normal asfalt lastiklerinden iyidir. Bizim ülkede çok şükür çöl möl olmadığı için bu lastiği kullanacağınız yollar için "abi ordan tofaş kartal bile gidiyor" türünden yorumlar alabilirsiniz, ama aynı yollarda karşılaşmanız gayet muhtemel olan sorumsuz şöförlerden biri sizi sıkıştırır da yol dışındaki toprak yola girmeye zorlarsa ve aracın iki lastiği asfalt üzerinde öteki iki lastiği de toprak yolda iken fren yapmak zorunda kalırsanız aracın üzerinde asfalt lastiği olacağına bu olsun, daha iyi. Sağa sola çarpmadan durabileceğinizin bir garantisi olmasa da en azından bir şansınız olur.