lastik yanaklarını büyütmek

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sportage Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,870

sportage

Nejat
Mesajlar
109
Tepkime Puanı
3
Yaş
57
Yer
ankara
herkese selamlar aracımın orjinal lastik ebatları 235/60 R 16 lastiklerimi 235/70 R 16 ile değiştirmek istiyorum avntajları ve dez avantajları nelerdir... ::smiley:
 

Etiketler
Ynt: lastik yanaklarını büyütmek

Tabanın sabit kalması ve yanakların büyümesi demek lastik çapının büyümesi demek oluyor. Aracınızın çekişi çok fark edilmese de düşecektir, yakıtı artacaktır. Artıları ise aracınız biraz yükselecek ve süspansiyonu daha yumuşak olacaktır.
 


Ynt: lastik yanaklarını büyütmek

Öncelikle aracınızın yerden yüksekliği yaklaşık 2,3 cm artacaktır. 2,3 cm pek azımsanacak bir fark değil. Lastiğinizin çapını 2 inch arttırıyorsunuz. Lastiklerinizin özellikle kasislerdeki esnemelerde veya dönüşlerde tampon veya çamurluğa süretmesi muhtemeldir.

Yükselen ağırlık merkezi fren ve yol tutuşta kendisini hissetirecektir. Yükselen aracın aerodinamisi bozulacağından altına giren rüzgar miktarı artacak ve aracın yüksek süratteki stabilitesi azalacak aynı zamanda tüketim bir miktar olumsuz etkisi olacaktır. Ayrıca daha büyük lastikleri çevirmek için motorunuz daha çok güç harcayacaktır. Ne kadar etki eder, onu tam olarak söylemek pek kolay değil.

Hız göstergesi %6,8 daha yavaş gidiyor gösterecektir. Yani, ibre 100 km/s gösterirken aslında 106,8 km/s ile gidiyor olacaksınız. Farkında olmazsanız ceza yemeniz muhtemeldir :smiley:

Genişleyen yanaklar sayesinde süspansiyon konforunuz artacaktır. Çukurlardan geçerken bu farkı kolaylıkla hissedersiniz.

Size tavsiyem binek ve SUV tür araçlarda firmanın önermediği lastik ebadını kullanmamanız yönündedir.
 

Ynt: lastik yanaklarını büyütmek

çokta dinamik bir eksi değişim olacağını sanmam neden kullandığımız araçlar zaten suv yada arazi aracı yaptığımız hız belli . eski kullandığım jeep le 1oo km hızı kolay kolay pek geçmemişimdir . şimdiki kullandığım opel fronteramıda yükselttim lastik ebatlarını büyüttüm eksi diyeceğim bişeyde olmadı ki atıyorum herhangi bir arazi aracına mt yada at lastik takıyıorum bile desen birkaç santim ister istemez atıyor hiç bişey olmaz Son olarak ben fabrikaların lastikleri dar tutup güvenlikten ziyade gizliden gizliden yakıt tasarrufu ve müşteriye hoşnututluk olarak dönmesi için yapılan bir uygulama olduğu kanısındayım biraz taban genişliği ve yanak yüksekliği hem onlara hemde tüketiciye ek maliyet olarak dönecektir.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,949
Mesajlar
1,531,796
Kayıtlı Üye Sayımız
166,951
Kaydolan Son Üyemiz
Kayra açık

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst