Linea Satıp Duster Almak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan devit3 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 60
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,975
İşte bu ortamda asfalt lastikleri takılı aracımla hiç zorlanmadan eve gittim.


Asfalt lastiği derken hangisi? Çok çeşitli asfalt lastiği var (bknz.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=94171.msg1217811#msg1217811 (aynı şeyleri tekrar yazmamak için). )
 

Etiketler
semaver' Alıntı:
Lineayı satıp Suzuki almış birisi olarak Ders48 isimli arkadaşın mesajını okuyunca yorum yazma gereği duydum. Mesajlarda geçen kar esaretinden ben de işyerim Gebze'de olduğundan payıma düşeni aldım. Salı günü karda denemek için işe aracımla gittim. Akşam beklediğim manzara ile karşılaştım: Organize sanayi içerisi neredeyse tertemiz, ancak dışardaki ana yollar buz pisti olmuş. Belli bir noktadan ötesi tamamen kilit. Yokuşlarda kalan tır, kamyon vs. yolu tıkamış, hertaraf patinaj yapan, sağa-sola yalpalayan araçlarla dolu. Hele arkadan itişliler yerinden kımıldayamıyor.
İşte bu ortamda asfalt lastikleri takılı aracımla hiç zorlanmadan eve gittim. Ana yollarda yukarı-aşağı ileri-geri geçecek yer bulamayınca(kamyonlar büyük bir başarıyla bütün yollarda kalmışlardı), tamamen kar-buz kaplı olduğundan kimsenin girmediği bir ara sokağa daldım. Önce yokuş aşağı indim, frenler hikaye, abs devreden çıkamıyor. Ben de dört çekerde dört tekerlekten birden yavaşlatan motor frenini doyasıya kullandım, çok etkiliydi. Hiç tehlikeye düşmeden yokuşu bitirdim, sıra çıkmaya geldi. Oldukça dik bir yokuşu tırmanırken benden başka hiçkimsenin çıkamadığını gördüm. 4-5 araç yolda kalmıştı, hatta birisi geri kayıyordu, sonunda durdu, ben de durmak zorunda kaldım ama. Adam durunca yanındaki dar aralıktan geçip devam ettim. Durmadan önce eyvah bir daha nasıl kalkarım diyordum, ama kolayca kalktım. En son zar zor gidebilen bir aracı solladım, (belki de kış lastiği falan vardı) o da az geride yolda kaldı...
Kısacası o gece aracıma aşık oldum, verdiğim tüm parayı da son kuruşuna kadar helal ettim. Hiç bir modifiyem yok, diff. kilidi vs. mevcut değil, lastiklerim de asfalt lastiği. Hani kumsalda, pikniklerde çamurda çimende vs. denemişliğim çoktu, iyi gideceğini tahmin ettim, ama bu kadarını da beklemiyordum. Bundan sonra 4x4 olayına bakış açım değişti. Eğer bir aracın 4 çekeri varsa asla iki çekerini satın almam diye düşünüyorum. (Tamamen şahsi fikrimdir, kimseyi bağlamaz.)
Dacia duster belli bir bütçeyle sıfır + 4x4 araç almak isteyenler için biçilmiş kaftan. Kullanmadım, ancak forumdan ve kullananlardan anladığım kadarıyla fiyat/performans oranını çok iyi tutturmuş. Ayrıca duyduğum kadarı ile altyapısı nissan quasgai (umarım doğru yazmışımdır) ile aynı. Hani kar-buz olmaz, piknik olur, av olur, kumsal olur, olur da olur. (Benim kullanım tarzımla.) 4x4 olmayan bir duster ne işe yarar, hem birçok binek araçtan çok yakacak, hem yol tutuşu asfalt stabilitesi vs. daha düşük olacak, üstelik toros clio nerede kalırsa ben de kalacağım. Yani araziye de ait değil, asfalta da. Sadece yüksekten bakmak için alınır mı, bence alınmaz. Tabi tercih meselesi. Ben hayat boyu yol dışına çıkmayacağım diyorsanız, o ayrı. Ama karda Gebze'de 4 çeker katır gibi çıkan giden dusterı 2 çeker duster içinden izlemek insana hüzün verir...
Son olarak belirtmek isterim, söylediklerim kimsenin aracını kötülemek, aşağılamak vs. amaçlı değildir, sadece kişisel fikir ve deneyimimi paylaştım. Dışarıda benim aracımı da almak istemeyecek binlerce insan mevcuttur, herkesin aracı kendisine güzeldir. :smiley:
bakış açınız ve yaşadığınız tecrübeden dolayı 4*4 almanızın verdiği huzurun sonuna kadar tadını çıkarınız bence. yazdıklarınızı okumadan önce 4*4 alma konusunda azda olsa bir fikrim yoktu çok zorlu arazi şartlarına girmemek kaydıyla ara ara normal araçlarında girebildiği arazi şartlarını girmişliğim olmuştur. 4*4 ne kadar hayatımda gerekli o konuda henüz tam karar vermiş değiliim benimm duster almak istememde ki sebep linea ufak gelmeye başladı biraz daha yüksek tavanlı ve bagaj konusunda problem yaratmayacak bir araç düşünmeye başladım ve tercihlerim arasında sportage,ix35, gashgai ve duster vardı sportage ve ix35 donanım olarak harikulade denecek araçlar ancak yakıt konusunda çok fazla yakıyorlar diye duyumlar aldım gashgai deseniz en boşu 50 biin tl civarı oda benzinlisi. tam karar vermemekle beraber uzun yıllar işimi görecek bir araç olmasını istediğim içinde çabuk bıkmayacağım bir arabaada olması önemli duster son kararım değil ama sadece araştırıyorum en baskın duster gibiydi fiyat ve servis ağı açsında konforu hakkında zaten şüphelerim var ve 2013 te makyaj geçirecek kesin gözüyle bakıyorum. fiyatlarda çok fazla artış olmazsa dusterda karar kılmayı düşünüyorum.bakalım nasip
 

semaver' Alıntı:
Lineayı satıp Suzuki almış birisi olarak Ders48 isimli arkadaşın mesajını okuyunca yorum yazma gereği duydum. Mesajlarda geçen kar esaretinden ben de işyerim Gebze'de olduğundan payıma düşeni aldım. Salı günü karda denemek için işe aracımla gittim. Akşam beklediğim manzara ile karşılaştım: Organize sanayi içerisi neredeyse tertemiz, ancak dışardaki ana yollar buz pisti olmuş. Belli bir noktadan ötesi tamamen kilit. Yokuşlarda kalan tır, kamyon vs. yolu tıkamış, hertaraf patinaj yapan, sağa-sola yalpalayan araçlarla dolu. Hele arkadan itişliler yerinden kımıldayamıyor.
İşte bu ortamda asfalt lastikleri takılı aracımla hiç zorlanmadan eve gittim. Ana yollarda yukarı-aşağı ileri-geri geçecek yer bulamayınca(kamyonlar büyük bir başarıyla bütün yollarda kalmışlardı), tamamen kar-buz kaplı olduğundan kimsenin girmediği bir ara sokağa daldım. Önce yokuş aşağı indim, frenler hikaye, abs devreden çıkamıyor. Ben de dört çekerde dört tekerlekten birden yavaşlatan motor frenini doyasıya kullandım, çok etkiliydi. Hiç tehlikeye düşmeden yokuşu bitirdim, sıra çıkmaya geldi. Oldukça dik bir yokuşu tırmanırken benden başka hiçkimsenin çıkamadığını gördüm. 4-5 araç yolda kalmıştı, hatta birisi geri kayıyordu, sonunda durdu, ben de durmak zorunda kaldım ama. Adam durunca yanındaki dar aralıktan geçip devam ettim. Durmadan önce eyvah bir daha nasıl kalkarım diyordum, ama kolayca kalktım. En son zar zor gidebilen bir aracı solladım, (belki de kış lastiği falan vardı) o da az geride yolda kaldı...
Kısacası o gece aracıma aşık oldum, verdiğim tüm parayı da son kuruşuna kadar helal ettim. Hiç bir modifiyem yok, diff. kilidi vs. mevcut değil, lastiklerim de asfalt lastiği. Hani kumsalda, pikniklerde çamurda çimende vs. denemişliğim çoktu, iyi gideceğini tahmin ettim, ama bu kadarını da beklemiyordum. Bundan sonra 4x4 olayına bakış açım değişti. Eğer bir aracın 4 çekeri varsa asla iki çekerini satın almam diye düşünüyorum. (Tamamen şahsi fikrimdir, kimseyi bağlamaz.)
Dacia duster belli bir bütçeyle sıfır + 4x4 araç almak isteyenler için biçilmiş kaftan. Kullanmadım, ancak forumdan ve kullananlardan anladığım kadarıyla fiyat/performans oranını çok iyi tutturmuş. Ayrıca duyduğum kadarı ile altyapısı nissan quasgai (umarım doğru yazmışımdır) ile aynı. Hani kar-buz olmaz, piknik olur, av olur, kumsal olur, olur da olur. (Benim kullanım tarzımla.) 4x4 olmayan bir duster ne işe yarar, hem birçok binek araçtan çok yakacak, hem yol tutuşu asfalt stabilitesi vs. daha düşük olacak, üstelik toros clio nerede kalırsa ben de kalacağım. Yani araziye de ait değil, asfalta da. Sadece yüksekten bakmak için alınır mı, bence alınmaz. Tabi tercih meselesi. Ben hayat boyu yol dışına çıkmayacağım diyorsanız, o ayrı. Ama karda Gebze'de 4 çeker katır gibi çıkan giden dusterı 2 çeker duster içinden izlemek insana hüzün verir...
Son olarak belirtmek isterim, söylediklerim kimsenin aracını kötülemek, aşağılamak vs. amaçlı değildir, sadece kişisel fikir ve deneyimimi paylaştım. Dışarıda benim aracımı da almak istemeyecek binlerce insan mevcuttur, herkesin aracı kendisine güzeldir. :smiley:
Tarafsız ,objektif ve bilgilendirici yorumunuz için teşekkür ederim..
 

Duster ı biraz çamurlayalım dedik,ama akşam geldiğimizde ön plaka yoktu...bozuk yollarda gezmek hiç bu kadar zevkli olmamıştı...

DSCN5880.JPG


DSCN5881.JPG
 

Ekli dosyalar

  • DSCN5871.JPG
    DSCN5871.JPG
    121 KB · Görüntüleme: 175

sakyuz' Alıntı:
İşte bu ortamda asfalt lastikleri takılı aracımla hiç zorlanmadan eve gittim.


Asfalt lastiği derken hangisi? Çok çeşitli asfalt lastiği var (bknz.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=94171.msg1217811#msg1217811 (aynı şeyleri tekrar yazmamak için). )

Sakyuz Bey, aracın üzerinde Lassa Competus 235/60 R16 takılı. Asfalt lastiği derken sanırım yanlış terim kullandım, dörtmevsim(yada yaz her ne ise, kış lastiği olmayan) demek istemiştim.
 



Sakyuz Bey, aracın üzerinde Lassa Competus 235/60 R16 takılı. Asfalt lastiği derken sanırım yanlış terim kullandım, dörtmevsim(yada yaz her ne ise, kış lastiği olmayan) demek istemiştim.


Yani araç 4 çeker olduğu için bu lastikle çekiyor demek istemişsiniz. Sorun da burada: 4 çekerlerin fren sistemi normal binek araçlardan daha iyi çalışmıyor. Her araçta 4 tekerlekte de fren var. 4 çeker bu şartlarda hayali bir çözüm sunuyor sadece. Çözüm ilüzyonu gibi birşey. Problemi görmezden gelmenize yardımcı oluyor. Probleme doğru dürüst bir çözüm bulmak gerektiğine kendinizi ikna etmeniz de zorlaşıyor (ne de olsa araç bir şekilde gidiyor..). Doğru dürüst çözümün fiyatı da artıyor (suv lastiklerinin fiyatları normal binek araçların neredeyse iki katı - ebat farkından dolayı), ama madem o kadar masrafa girip 4 çeker aldınız kışlık lastik almaya bütçede yer kalmadı dememek, "4 mevsimlik" diye tabir edilen lastiklerle idare etmemek lazım... Bu araçlar normal binek araçların sizi götüremeyeği türden tehlikeli yerlere götürebilme kabiliyetine sahip olduğu için ihmal edilmemesi gereken bir konu bu. Uçurum kenarı karlı yollardan yaylalara gitmek için belki 4 çeker yeter, ama sağ sağlim geri dönebilmek isteyenler kışlık lastikleri de takmalı, tehlikeli yerlerde birinci vitesten fazlasını kullanmamalı, duruma göre 20-30km/s hızı aşmamak gerektiğini hatırlamalı... (bu mesaj da 4 çeker kullanma talimatnamesi gibi oldu ama hadi neyse... :D ) Hani bunları okuyan da beni 4 çeker düşmanı zannetmesin, ben çok severim suv tipi araçları, ama sadece doğru kullanıldıkları sürece ;D
 


youngsun' Alıntı:
Geçen karda. Buzda ne dört çekerler vardı yerinde sayan paten yapan. Oyuzden asıl önemli olan lastikler hemde iyi olan lastiklerden.
Kesinlikle haklısın.Yıllardanberidir bir prensibim vardır:Kullandığın araba kaç paralık olursa olsun altında mevsimine göre en iyi lastikler olsun.
Kazasız belasız sürüşler.
 

Ynt: Linea Satıp Duster Almak

Lastik meselesi tabi önemli, ben 4x4 araca kış lastiği gereksiz demedim zaten, mevcut durumda 4x4 aracı tercih edeceğimi belirttim, fark yaratacağını söyledim. SUV lastikleri biraz daha pahalı doğrudur, ancak mevcut durumda yakıt vs. yanında bence çok da önemli bir girdi değil. Ama kış lastiği sizi dağda çamurda kaygan zeminde kurtarmaz. Bu yüzden forumdaki birçok 4x4 kullanıcısının yaptığı gibi AT lastik almayı düşünüyorum. Karda asfalt lastiğine göre daha başarılı olduğu, epey kar-buz durumlarında zincir takmadan kurtarabildiği forumdaki tartışmalardan çıkan sonuç, zaten sonuçta daha dişli. Tabi ben lastik büyütmeyi de düşündüğüm için araç yükseltme vs. olacak. Yani lastik değişimi benim durumumda al yenisini takdan ibaret bir durum değil, komple bir iş. Önümüzdeki hafta debriyaj değişecek, bu arada şanzıman bilyalarını da değiştirmeyi planlıyorum, şu an lastiklerim de oldukça yeni sayılır, o yüzden beklemedeyim. Limitlerde kullanmak yerine az yakmayı tercih eden birisi olduğum için riskli durumlarla karşı karşıya kalmıyorum.
Hazır lastik demişken, bir tecrübemi paylaşayım. Yıllar önce 2. el dizel clio symbol 65 bg almıştım. Ama aldıktan hemen sonra farkettim, yokuş aşağı frene basınca önlerden sağ kayıyor, sol kaymıyor. Gittim körfez sanayiye, baktırdım. Ön lastiklerden sol taraftaki değişmiş, diğerleri eski lastik. Muhtemelen sol lastiğin başına bir iş gelmiş, adam onu değiştirmiş. Arkalar da eski. Dört lastik alayım dedim, Gebze'ye yola çıktım. Güzel yağmur var, otoyolda orta şeritte 90-100 gidiyorum. Hereke tüneline yaklaşınca farkettim, tünelin içinde araçlar durmuş. İçerisi karanlık ve hava yağışlı olduğu için uzaktan farkedilmiyor, tam bir tuzak. Frene basmaya korkuyorum, yol ıslak ve virajlı, lastikler rezalet, uçar giderim. Ama araba yığınına yaklaşıyorum, duracak gibi değilim. Baktım sağ şerit bomboş, attım kendimi sağa. Rahat 50 m fazladan boşluk vardı, güzelce yavaşlayıp durdum. Derin bir ohhh çektim, başımdan aşağı dökülen kaynar sular soğudu. İlerde kaza olmuş, hatta duramayan başka araçlar tünel içinde de kaza yapmış, 4-5 araç ufak tefek birbirine girmiş. Lastik alalım derken ben de dahil olacaktım.
Lastik önemli...
 

Ynt: Linea Satıp Duster Almak

Hazır lastik demişken, bir tecrübemi paylaşayım. Yıllar önce 2. el dizel clio symbol 65 bg almıştım. Ama aldıktan hemen sonra farkettim, yokuş aşağı frene basınca önlerden sağ kayıyor, sol kaymıyor. Gittim körfez sanayiye, baktırdım. Ön lastiklerden sol taraftaki değişmiş, diğerleri eski lastik. Muhtemelen sol lastiğin başına bir iş gelmiş, adam onu değiştirmiş. Arkalar da eski. Dört lastik alayım dedim, Gebze'ye yola çıktım. Güzel yağmur var, otoyolda orta şeritte 90-100 gidiyorum. Hereke tüneline yaklaşınca farkettim, tünelin içinde araçlar durmuş. İçerisi karanlık ve hava yağışlı olduğu için uzaktan farkedilmiyor, tam bir tuzak. Frene basmaya korkuyorum, yol ıslak ve virajlı, lastikler rezalet, uçar giderim. Ama araba yığınına yaklaşıyorum, duracak gibi değilim. Baktım sağ şerit bomboş, attım kendimi sağa. Rahat 50 m fazladan boşluk vardı, güzelce yavaşlayıp durdum. Derin bir ohhh çektim, başımdan aşağı dökülen kaynar sular soğudu. İlerde kaza olmuş, hatta duramayan başka araçlar tünel içinde de kaza yapmış, 4-5 araç ufak tefek birbirine girmiş. Lastik alalım derken ben de dahil olacaktım.


Geçmiş olsun, böyle tecrübeleri paylaşmak lazım.. AT lastikleri de kontrol edin, üzerinde ağır kış şartlarına uygunluk logosu yoksa fazla güvenmeyin... Kar çamur başka şey düşük sıcaklık bambaşka... Lastik lastik gibi yumuşak kalabildiği sürece yolu tutar, tek başına desen üzerindeki dişlerin fazla bir işlevi yok...
 



Ynt: Linea Satıp Duster Almak

Devit 3 aracın hayırlı olsun. Motorun çevresine taktırdığın toz ve sudan koruma fitilleri oldukça güzel.Aynısını sanayıde yaptırıcam.Cts sankoda buluşalım.Ben VAHDET nikim (TUKAYTO).Diğer arkadaşlara ayrı ayrı selam ediyorum; siteye yeni katıldım.Benım tek takıntım araca arkalı önlü koruma yapmak ama yasak diyorlar.Kararsızım.DAÇYA 4x4 DUSTER kullanıcısı olarak bundan sonra inşallah hep beraberiz.
SAYGILAR
 

Ynt: Linea Satıp Duster Almak

TUKAYTO' Alıntı:
Devit 3 aracın hayırlı olsun. Motorun çevresine taktırdığın toz ve sudan koruma fitilleri oldukça güzel.Aynısını sanayıde yaptırıcam.Cts sankoda buluşalım.Ben VAHDET nikim (TUKAYTO).Diğer arkadaşlara ayrı ayrı selam ediyorum; siteye yeni katıldım.Benım tek takıntım araca arkalı önlü koruma yapmak ama yasak diyorlar.Kararsızım.DAÇYA 4x4 DUSTER kullanıcısı olarak bundan sonra inşallah hep beraberiz.
SAYGILAR
Vahdet ustam aramıza hoşgeldin.basamaklarla, spoilerleri yaptırmışsın.Senin araç bittiğinde gezenbilirdeki en güzel dusterlardan biri olur herhalde
 

Ynt: Linea Satıp Duster Almak

Bugün duster biraz çamurlayalım dedik .Belki plakayıda buluruz dedik ve bulduk. dereden geçerken düşürmüşüz,bulan biride ağaca asmış .Bİrazda resim paylaşalım kuru kuruya sohbet olasın hep.

DSCN0967.JPG


DSCN0984.JPG


DSCN0976.JPG


DSCN0994.JPG


DSCN0998.JPG
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,053
Mesajlar
1,528,007
Kayıtlı Üye Sayımız
166,796
Kaydolan Son Üyemiz
SemihK

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst