Lithium (lifepo4) Aküler Parasını Hak Ediyor Mu- Test

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan JantarMantar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 410
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 134,818
 

Hocam dosya arşivde bozulmuş sanki açamıyor pc. Yenilermisiniz.
 


Hocam idealizm bizim toplumda hoş karşılanmaz. Forum yöneticileri mesajlar konu dışı veya muhabbet içeriyor diye silmeye başlasalar. Kimse nasıl olsa siliniyor diye yazmaz. Kuralları koyarken pratikte neye hizmet edecek iyi görmek lazım.
Bu arada bende sizin gibi düşündüğüm halde. Böyle olması gerektiğini savunuyorum.

Doğrucu davutluk bizim aile mesleği olunca koltuğunuzda gözüm olduğunu saklamayacağım. Anca siz bırakırsanız devir alırım. Ama , yetiştirmeniz lazım.

Forumu okurken 2015 ve 2018 den beri foruma girmeyen insanların yazılarını okudum. Nasıl nostaljik bir insansam çok hoşuma gitti. Silinmesi gerekir diye düşünmedim değil.

Bu arada konuları minimal değerlendirmek bizi bir yere vardırmaz. Sonuçta Karavancı arkadaşlar. Sadece aküyü konuşacağız deyip akünün nasıl şarj olduğunu, bu aküye hangi şarj aletini alması gerektiğini. Güneş panelini ve MPPT veya PWM cihazını ayrı ayrı başlıklarda tartışmak bana saçma geliyor hepsi birbirine bağlı parçalar.
Ve siz birini hallettinizmi? aklınıza öbürü geliyor. Bunların beraber konuşulması çok doğal.
Forumda farklı farklı başlıklarda bilgi aramak yerine güneş paneli ve elemanları başlığı ile sizin (excel) dosyasınında kullanılarak herkesin kendi dizaynını yapabileceği bir başlık daha güzel olurdu.

Sizin koltuğu hak edeceksem birazda konu hakkında yazmam lazım.

(LiFePO4) akülerin moto karavan sahiplerinin düşünmesi gereken bir alternetif olduğunu düşünüyorum.
Çekme karavan sahipleri özellikle avrupa karavanlar alternatörden gelen enerjiyi 12 v buzdolabına yönlendiriyor.
Hızlı dolum madem araçtan gelen akım ile yapılıyor. Bu aküyü alırlarsa sistemlerini bozmak zorunda kalacaklar.
Ben şahsen kimsenin uğraşacağını düşünmüyorum. Yapanada saygı duyarım.
 




Reich dalgıç pompanız bu ürünmüdür?

Ekli dosyayı görüntüle 520591

SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
45 ltlik deponun dalgıçın yüksekte durmasından mütevellit 30 ltsini filan kullanabiliyorum. Kullanırken hep böylemi kullanmalıyız pompayı pislikten uzak tutmak için yapılmış sanırım. Ben taze karavancı olunca bilgi eksiklerimi tamamlamaya çalışıyorum.
CEVAP : Aldığım firmayı aradım. Şaşırdılar su deposunun dibinde 2,5 cm uzak kalması yeterli dediler.
Soru 1
Karavanlarda su hatlarında maksimum kaç bar basınç olmalı? Biz kaç bar dalgıç pompa almalıyız duş almak için .
Cevap kullanılan boru sistemine bağlı. 2.1 bar tatmin ediyor diyorlar.

2,0 barın altında hiçbir çamaşır bulaşık makinası çalışmaz. Eğer bağlayacaksanız. (püf nokta)
Sonuçta karavanda kullanılan su hatları evdekiler gibi değil. Aşırı basınçta patlar.

.
Evet, tam sİlİndİr olanıydı, sanırım.
Şu an üzerİ hatırı sayılır derecede kapalı da..
.

Az önce sipariş verdim. 2.1 bar olanından @Doğrucu Davut kullanıyorsa vardır bir bildiği. Benim karavandakiler Üzerindeki orjinal 1.1 bar mış.
Aynı zamanda solar panele bilgi aktaracak ısı sensörününde siparişi verildi. Çok gerek değil ama madem kullanılıyor alalım dedim. Bu yazının başında Elimdeki AGM aküye LiFePO4---> Doğru yazılışı böyledir. ) aküyü paralel bağlayım diye bir düşünce geçti. Arkadaş aküyü öve öve bitiremeyince zaten biz dünden gönüllüyüz para harcamaya.
Şimdi bile kendimi zor tutuyorum. )
Bu kadar yazdınız bari bu mümkün mü? Onada cevap verin.

Kimse sormamış ben sorayım ?

@Doğrucu Davut hocam çoğu markanın cep telefonunda şarj yazılımı var artık sisteme gömülü bataryanın sağlığını kontrol ediyor. Hatta ekrana çıkıyor. Bataryanın sağlını korumak için şarjı durdurdum diyor. Baktılar millet orjinal şarj cihazı kullanmıyor böyle önlem almışlar doğrusunu yapmışlar. Reklam olmasın diye Markayı söylemiyorum. Ama çoğunda vardır.
buradaki çizelgede şarj ve deşarj için -20 verilmiş.
bağlı değilkenki sıcaklık -5 verilmiş.
Bu sıcaklık markadan markaya değişiyormu?

Çünkü solar şarj cihazları sistem voltajına kendini adapte etsin diye öncelikle akülerin bağlanmasını gerektirir.
Nasıl yapıyor bilmiyorum. MPPT enerjisini aküden alıyor öncede bağlasan sonrada bağlasan aküyü bağlamazsan ekran gelmiyor, Devre akü ile tamamlanıyor. Bu konuda herkes sizin gibi söylemekle beraber. Net bilgi sahibi değilim.
Benim anladığım akü devreye alınınca MPPT çalışmaya başlıyor. Bu arada güneş paneli bağlıymış veya değilmiş. Çok önemli değil gibi geliyor bana.
Üstadı azam,
Herkes neden akünün şarjı kesme özelliği varmı diye soruyor. Adamlar(Aküyü yapanlar) akünün içine birde MPPT mi monte edecek. Bu görev MPPT ye ait değilmi? MPPt sıcaklık sensörüne bakar ve şarjı keser.
Helal SENSEİ,
Artık size Sensei diyebilirim.

Sensei @Doğrucu Davut ,
Akü devredeyken ısı üretir( şarj ve deşarj halindeyken) bu yüzden -20 lere kadar dayanması muhtemeldir.(-20 muhtemelen dış ortam sıcaklığıdır.) Bu rakamlar hep görecelidir -20 derecedeki hava eğer rüzgar eserse sizin akü -25-30 ları görebilir rüzgarın şiddetine bağlıdır.
Gelelim eski şehirde araç içinde su dondu akü neden donmadı meselesine yaşam aküsü olarak kullanılan akünün arabanın içinde olduğunu biliyoruz. Muhtemelen devreyi açık unuttular bağlı olan bir eleman sürekli akım çekti,örneğin Mppt.
rüzgarda olmadığından aracın içerisi(akü) -20 yi hiç görmedi.
Ağır Sanayide genellikle soğumasını istemedikleri hatları ceketli boru ile imal ederler yada vana etrafına camyününden yapılma ceket sararlar.
Kesinlikle haklsınız üstat, ama neden çok haklısınız biliyormusunuz. Aküyü şarj etmeden önce yapacağımız için.
Akü kullanımda olduğunda kendi kendisini koruyacaktır.(Aküdeki verim kayıpları ısıya dönüştüğünü kabul ediyorum haksızda sayılmam).
Sonuç olarak Aküyü bir şekilde ısıtmak lazım.
Ceket v.s önlemler sadece aküyü kullanım yerinde korumaya yönelik çözümler. Bu ise tek başına bir proses.
Sizin gibi piyasayı takip eden Türk firmasının olması büyük şans. Kaliteli ve uygun parçalar üretmeye başladığınızı düşünmeye başladım son kullanıcı fiyatlarınız victrona göre nasıl.?
.
Dosyaya aşağıda imzamdaki "SOLAR HESABI"ndan da erişilebiliyordu ama tekrar göndereyim.
İmzanıda görünmüyor ayarları değişmiş olmayasınız.
Offf be 14 sayfa okudum bugün. Mesaj kalabalığı olmasın diye toplu soru ve cevapları atıyorum.
 

.
Çekme karavan anlayışında aslında aküye gerek yok.
Bu yüzden karavancı ülkelerde akü en fazla opsiyon olarak, üstelik gazlı ısıtıcı ve soğutucular ile beraber sunulmakta.

Türkiye’de de bu anlayışla yaşanabileceğini Yücel bey defalarca hatırlatmıştı..
 
Son düzenleme:


Kalite ve verim konusunda iyi seviyedeyiz diyebiliriz. Victron'un tabii ki kendine özgü malzeme kalitesi ve işlevselliği var tam olarak kıyaslamak doğru olmaz ancak Victron'un yarı fiyatına bazı ürün grupları için 3te1 fiyatına ürün verebiliyoruz.
 

Saygı değer Sensei @Doğrucu Davut hocam,
Aldığım giriş sınıfı çok konforlu olmayan karavanımda,LPG ile yapılabilecek herşey monte edildi.(buzdolabı , su ısıtıcı,ve ısınma sistemi) Birde klima icat etseler ne güzel olacak. Yalnız, avrupada akım TEMİZ enerji olunca.
İleride bizde büyük karavana geçerken herşeyi elektrikli yapacağız sanırım.
Bu akım şimdiden kimi firmalarca başlatıldı bile.
Sizde almanca vardır. Ben 4 sene uğraştım öğrenemedim. "ich gehe in die schule." o kadar.

Aslında güzel olmazmı? Herşeyi düşünülmüş genişcene ama hafif. Aküleri son sistem kendi kendine yeten.
Bugün Aküde LiFePO4 olur yarın başka bir gelişme Aklım sürekli akü seviyesinde kalmasın diye komple elektrikli model düşünmedim şimdilik. Elektriğe ihtiyacı minimuma indirdim. Gelecekte mecbur kalacağız.



Kutlarım şimdiden ,
Siz kar marjını yükseltmeden sizden alışveriş yapmak lazım. Neyim eksik bakayım.
Daha önce vermiştiniz perakende alış veriş yapılacak web sitesi tekrarlarmısınız.
Sizin siteden satış yok diye hatırlıyorum.
 

Teşekkürler. Aslında kar marjını ısrarla yükseltme niyetimiz yok. Ürünler işlevini doğru yapsın, parasını hak etsin istiyoruz. Ülkenin ekonomik durumu ortada. Ürünün fiyatı yüksek olması bize fayda sağlamıyor seri üretim kapasitemiz olduğu için düşük fiyat çok adetli satış gayesi içerisindeyiz. Tabii maliyetleri gözetmek gerekiyor. Şu dönem dünya çapında bir karaborsa durumu hakim.

E ticaret sitemiz: www.solarkutu.com
Firma web sitemiz: www.havensis.com.tr
 



Bizim Orbus LiFePO4 100Ah akü problem çıkarttı. Şarj olmuyor. 13.8V altında 30-35A ile şarj olurken bir iki saniyede şarjı kesiyor. Boşta beklerken 12V civarında gerilime sahip. Dolmuş olsa gerilim 12.8V veya daha fazla olması lazım. 12V bir yük bağlayınca besliyor. Daha 8 aylık, firmayla görüşeceğim bakalım ne olacak.

Ayarlı masaüstü güç kaynağına bağladım önce krokodille 2-2.5A ile şarj aldığını gördüm. Kabloları kalınlaştırıp masaüstü güç kaynağının kapasitesi olan 10A'e kadar çıktım şimdilik sorun gözükmüyor. Yarın şarja devam edeceğim buraya yazarım. Akü şarjı azaldığı için yüksek amperle şarj almıyor olabilir diye düşündüm. Düşük akımla şarj iyi gelmiş gibi duruyor. Yarın yüksek akımı da deneyeceğim.
 
Son düzenleme:

O aküler 50 A e kadar şar j edilebilir diye biliyorum. Yinede bir sorun.
 

O aküler 50 A e kadar şar j edilebilir diye biliyorum. Yinede bir sorun.
Kılavuzunda önerilen şarj akımı 50A, maksimum şarj akımı 100A yazıyor.

Şarja devam ediyorum. Akü gerilimi 12.2V iken şarj akımını yavaş yavaş yükselttim 20A'de şarjı kesti. Bir süre sonra denediğimde ise 17A'de kesti. Şu an 13.2V altında 17A ile şarj ediyorum.

 
Son düzenleme:

Ben bu akünün yabancısıyım bende ilerde farklı amaçlar için almayı planladığım bir akü o yüzden yazdıklarınız ilgimi çekti.
Şarj katsayısı bunlarda C:2 demişlerdi kapasite neyse max yarısı ile şarj olacak. Hızlı dolacağı için hoşuma gitmişti.
Şarjı kesmesi ısınmasından mıdır? Şarj aletinin özelliğimidir.? Yoksa akü %100 doldu ondan mıdır?
Değilse akü problemli. Kolay gelsin.
 




Üstdım şimdi dikkat ettim14,2 v ile şarj etmen gerekiyor minimum paylaştığın içerikte öyle yazıyor sizin voltaj düşük.