LPG'de Çalışan Karbüratörlü Araca Cut Off Sistemi Yapılabilir mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ozcour Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,431
Ynt: LPG'de Çalışan Karbüratörlü Araca Cut Off Sistemi Yapılabilir mi?

MERHABA
karbüratörlü araçlar için cut off yapıldı ama henüz deneme aşamasında daha piyasaya verilmedi önünde 3 veya 4 aylık bir test süresi daha var su anda sanırım 5 veya 6 ayakadar seri üretimine geçilir cut off hakında piyasa görüşlerini araştırıken tesadüf sizin yazınızı okudum ve cevap vermek istedim genelde başka bir nick ile dh lpg ile sorun yaşayan arkadaşların sorunları ilgilenirim madem bu forumada üye olduk lpg konusundada sorunlarınıza yardımcı olmak isterim
 

Etiketler
Ynt: LPG'de Çalışan Karbüratörlü Araca Cut Off Sistemi Yapılabilir mi?

merhabalar, avatardaki araç benim, yakıtı düşürmek ve verimi arttırmak için önerileriniz varsa çok sevinirim. Bu arada İzmir'deyseniz tanışmak isterim. Cut off olayını gerçekleştirmek çok isterim. Şu an için sadece uzun yokuşları inerken lpg anahtarını ortaya alıyorum, manual olarak kullanıyorum. yakıt maliyetini düşürmek için önerilerinizi deneyebilirim, doğru gaz ayarı için de bizleri bilgilendirirseniz güzel olurdu.

selamlar
Özgür
 

Ynt: LPG'de Çalışan Karbüratörlü Araca Cut Off Sistemi Yapılabilir mi?

merhaba ozcour
malesef istanbuldayım istanbula yolunuz düşerse tanışmak neden olmasın. bende sizlere yardımcı olmak isterim öncelikle dogru bir gaz ayarı(öncelikle bir yanılgıyı düzelteyim) gzaın iyicene kısılması biz buna fakir besleme deriz.
aracı fakir beslemek ekonomi getirmez sadece zarar getirir motor doyumsuz çalıştıgında
1.performasın düşeçeginden olması gerekenden fazla gaz pedalına basacaksın buda hem motoru yoracak hem fazla yakıt tüketmene sebep olacak
2.motora gereginden fazla oksijen girer buda yüksek ısı demektir sonuç sibopların pistonların vs. zarar görmesi demektir hani derler ya lpg sibopları bozuyor piston kafasını eritmiş. motora zarar veriyor diye işte araç fakir beslenirse bu sonuçlar dogar.
3.eger aracın elektronik enjeksiyon ve ecu konturollu bir araç ise ecu bu fakir beslemeyi düzeltmek için programındaki tüm toleransları kullanır ve bir süre sonra araç bu yeni verileri hafızaya alır acı benzin konumuna getirdiginizde ise araç benzinde sapıtır düzelmesi için ite kaka en az 50km benzinde aracı kullanmanız gerekirki programını düzeltsin ve normale dönsün.
biraz lafı uzatmış olabilirim kusura bakmayın aydınlatıcı olsun diye biraz genişletip anlattım ayarınızı dörtgaz analiz çihazında akıllı bir lpg ustasına yaptırırsanız daha iyi sonuç alırsınız yakıt ekonomisi lpg sistemini kalitesi ilede eş orantılıdır (cut off konusuna gelince biraz zamanı var istanbulda olsa idiniz sizin aracıda test araçlarımızın arasına alırdık ama dedigim gibi biz istanbuldayız bu arada www.3k-lpg.com bu şirketin sitesi bilgi olsun amacı ile veriyorum site adresini hayırlı akşamlar dilerim
 

Ynt: LPG'de Çalışan Karbüratörlü Araca Cut Off Sistemi Yapılabilir mi?

ozcour' Alıntı:
Cem abi siz bu devreyi yaptığınızda, sudan ve tozdan korunsun diye bu parçaları nereye koymuştunuz ve distribitörün içinden kabloları distribitörün neresinden çıkardınız ?
distribütörde sadece platine gelen kablo var meksefeyi zaten iptal ediyorsunuz
kutu olarak eski bir konjektör kutusu kullana bilirsiniz silkonla su ve toza karşı kapak çevresini izole edin
 

Ynt: LPG'de Çalışan Karbüratörlü Araca Cut Off Sistemi Yapılabilir mi?

salman' Alıntı:
merhaba ozcour
malesef istanbuldayım istanbula yolunuz düşerse tanışmak neden olmasın. bende sizlere yardımcı olmak isterim öncelikle dogru bir gaz ayarı(öncelikle bir yanılgıyı düzelteyim) gzaın iyicene kısılması biz buna fakir besleme deriz.
aracı fakir beslemek ekonomi getirmez sadece zarar getirir motor doyumsuz çalıştıgında
1.performasın düşeçeginden olması gerekenden fazla gaz pedalına basacaksın buda hem motoru yoracak hem fazla yakıt tüketmene sebep olacak
2.motora gereginden fazla oksijen girer buda yüksek ısı demektir sonuç sibopların pistonların vs. zarar görmesi demektir hani derler ya lpg sibopları bozuyor piston kafasını eritmiş. motora zarar veriyor diye işte araç fakir beslenirse bu sonuçlar dogar.
3.eger aracın elektronik enjeksiyon ve ecu konturollu bir araç ise ecu bu fakir beslemeyi düzeltmek için programındaki tüm toleransları kullanır ve bir süre sonra araç bu yeni verileri hafızaya alır acı benzin konumuna getirdiginizde ise araç benzinde sapıtır düzelmesi için ite kaka en az 50km benzinde aracı kullanmanız gerekirki programını düzeltsin ve normale dönsün.
biraz lafı uzatmış olabilirim kusura bakmayın aydınlatıcı olsun diye biraz genişletip anlattım ayarınızı dörtgaz analiz çihazında akıllı bir lpg ustasına yaptırırsanız daha iyi sonuç alırsınız yakıt ekonomisi lpg sistemini kalitesi ilede eş orantılıdır (cut off konusuna gelince biraz zamanı var istanbulda olsa idiniz sizin aracıda test araçlarımızın arasına alırdık ama dedigim gibi biz istanbuldayız bu arada www.3k-lpg.com bu şirketin sitesi bilgi olsun amacı ile veriyorum site adresini hayırlı akşamlar dilerim


cevabınız için teşekkür ederim,

peki ben sizin İzmir'deki test aracınız olabilir miyim :smiley: , montajını sizin yönergelerinizle yapabileceğime inanıyorum. Zaten tahminimce

1 gaz pedalının basılı olup olmadığını sisteme belirtecek bir switch (sanırım karbüratöre takılır)
2 aracın kaç devirde olduğunu hesaplayacak bir sistem, (belki ateşlemediki sinyalleri sayarak çalışır)(aracım 4 silindir)
3 gazı kesecek kısım (lpg kitimı Aldesa)

fotoğraflarını çekip size gönderirim reklam olarak kullanırsınız :smiley: bu konuyla ilgili baya bir araştırma yapmıştım. Bir Renault forumunda gördüm, aracında deneyenler memnun, kendi çabalarıyla yapmışlar bir kısmına da ustası takmış, aslında yapılanları inceleme fırsatınız olursa, sizin projenin bitmesi kolaylaşabilir...

Selamlar,
Özgür
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,261
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst