LPG'li Jimny'mi satıp eski kasa dizel Vitara almayı düşünüyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan turgut68 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,870

turgut68

Kamp I
Mesajlar
142
Tepkime Puanı
8
Merhaba Arkadaşlar,

Öncelikle farklı birkaç modeli ilgilendirdiği için hangi klasmanda yazacağıma karar veremedim, ama konu/soru daha çok Vitara’ya yakın.

5 yıldır 2004 model LPG'li Jimny kullanıyorum. 20 binde aldığım araç şimdi 150 binde. Baraj kıyısında çamura saplanma durumu dışında çok şükür yolda bırakmadı. Belki Türkiye'deki en az yakan 4x4'lerden de birisidir. Ne var ki aldığım günden beri bir türlü sevemedim. Neden mi? Çünkü low-range'e rağmen ne doğrudürüst bir arazi aracı hissi veriyor, ne de yol aracı. İkisinden de fedakarlık edilmiş, ama hiçbiri tam olamıyor. Motor alt devirlerde çok güçsüz. Çoğu araç 5. vites 90’la giderken 2000-2500 devir yaparken Jimny 3200 devirle ancak yeterli gücü üretebiliyor. Karşıdan/yandan güçlü rüzgar eserse onda da zorlanıyor. Uzun yolda 80-90’dan fazla hız yapmak hem tehlikeli, hem yorucu, hem de yakıt açısından sorunlu. Uzunca rampalarda ya sakin 60’lara razı olacaksınız, ya da 3. vites 5-6 bin devir yaptıracaksınız ki ancak öteki otolar gibi gitsin. Hadi binek otoları anladım da arkasında bir ton yükle kırık dökük kamyonetler bile rampada solluyor. Arazide ise 4x2’lerin gidebildiği son noktadan itibaren 100-200 metre, bilemediniz 1 km daha zar zor gidebiliyor. Süspansiyon çok sert, insan dayak yemiş gibi oluyor. 195/80-15 lastiklerle bir nebze düzeldi ve araç 1-2 cm yükseldi, ama yine de yeterli değil. Türkiye'de genellikle toprak-stabilize yolun bittiği yerden sonra gerçek off-road koşulları çok ağır olabiliyor. Balçık çamur, otların arasına gizlenmiş sivri kayalar, yüklü römorkların açtığı 50cm derinlikte içi su dolu izler, ne ararsanız var. Bu bakımdan en iyi arazi aracı bir traktör aslında :smiley: Kısaca çoğu 4x4 araç için bile geçilebilir arazi arada bir başka araçların geçtiği zemini sağlam toprakta izlerle sınırlı…

Ha, Jimny'i sevemedim derken nefret de etmiyorum. Ben onu, o da beni idare ettik bugüne kadar. Doğa fotoğrafları çekimi için işim hep arazide oluyor, ama bundan da çok gidilecek mekana kadar yüzlerce km. asfalttan gidiyorum. Fazla bir off-road beklentim olmadığı için modifikasyonu düşünmedim. Ayrıca bu işlere ayıracak param ve vaktim de yok. Ama çamura battı batacak, altı kayaya sürttü sürtmedi, lastiklerin yanaklarını taşlar keser mi diye saatte 3-5 km hızla gitmektense durur son birkaç kilometreyi de yürürüm daha iyi. Bir de benzinli motora bir türlü alışamadım, hep yüksek devir istiyor ve insana huzur hissi vermiyor. Daha önceki Citroen C15 dizel aracımı aramıyor değilim. O adeta gaza basmadan giderdi. Önde 3cm yükseltme yaptırmıştım, ve hafif arazi koşullarında performansı Jimny'den sadece bir gömlek daha gerideydi. Onun geçemediği yerde Jimny de 50 metre daha ilerleyebilir işin doğrusu. 300 bin'de sattığımda mekanik mazot pompalı motoruna daha anahtar vurulmamıştı desem yalan olmaz. Ah, o motor Jimny'nin üzerinde olsa...

Neyse, sonuçta tek başına ağır offroad yapamayacağıma göre, modifikasyon işleri için zaten bütçem de olmadığına göre ve normal binek otomobiller için gittiğim yerler epey kırıcı geleceği için elimdeki Jimny'i (saydığım nedenlerden dolayı) satıp üzerine 3-5 bin ekleyip 20 bin TL civarında 2. el bir dizel arazi aracı almayı düşünüyorum. LPG işinden soğudum. Alt devirlerde zaten az olan tork iyice düşüyor, ve artan fiyatlar sonucu (resmi fiyatı 2.40 TL/lt üzerinde) artık eski cazibesini kaybetmeye başladı. Dizel de çok mu ucuz sanki? Ama hiç değilse miktar olarak, litre bazında az harcama yapma imkanı tanıyor.

Hem dizel ve ufak boyutlu 4x4 olsun, hem alışı, vergisi, kaskosu, bakımı hesaplı olsun denilince özellikle Türkiye’de seçenekler iyice sınırlı.

Seçeneklerim şunlar:
- Vitara 2.0 HDI alıp modifikasyonsuz kullanmak,
- 3 yıl daha Jimny’yi kullanıp sonra Duster 4x4 dizelin 2. elini fiyatı düşünce almak ve öne hafif yükseltme uygulamak
- Hurdası çıkana kadar mecburen Jimny’yi kullanmak J
- 4x4 sevdasından vazgeçip yakıt tasarrufu adına yerden yüksek bir dizel binek oto veya hafif kamyonet alıp gittiği noktaya kadar dikkatlice kullanmak

Hangisi daha mantıklı? Vitara 2.0 HDI’yi tavsiye eder misiniz? Bildiğim kadarıyla bunların çoğu Botaş’tan çıkma, ve biraz yorgun araçlar. 2002 modellerinin gerçek piyasası ne kadar? Dizel olduğu için ve biraz daha geniş ve performanslı olduğu için oldukça temiz durumdaki Jimny’mi satıp, üzerine para ekleyip 2 yıl daha yaşlı bir araç almaya, ayrıca yılda 500 TL fazla bandrol vergisi ödemeye değer mi? Yardımcı olursanız sevinirim.
 

Etiketler
Ynt: LPG'li Jimny'mi satıp eski kasa dizel Vitara almayı düşünüyorum

suan sıteızın uyes ılhamı beyde satılık 2.0 hdı yukseltmelı mt lastıklı mevcut ısınızı rahatlıkla gorecektır ama sasırdıgım tek konu jımmy asvalltta rahat ve serıdegıl kabulum nedenı 1.3 mototra gore cusselı aama suana arazıde encok randuman alınan araclardan bırı ben sadece arazı ıcın dusunsem alacagım tek arac arazıde harıkalar yaratıyor yakıttıda dedıgınız gıbı arazıde kullanırken devırlı kullanıldıgı ıcın bıraz yuksek
 

Ynt: LPG'li Jimny'mi satıp eski kasa dizel Vitara almayı düşünüyorum

Bu sorunların çoğunu bir zamanlar ben de yaşadım ve hak veriyorum.2005 yılında sıfır aldığım Jimny mi 3 yıl sonra daha 26.000 Km.de satmıştım.Satmamın sebebi aracın kalitesiz uluşu kesinlikle değildi.
-Aracı iz genişliği dar olmasından dolayı asfaltta, keskin virajlarda, rüzgarlı havalarda 80 Km.nin üzerine çıkıldığında her an devrilme tehlikesi.Arazide bozuk yollarda müthiş bir hoplama ve çalkalanma.
-Sanki çok geniş bir araçmış gibi arka koltukların yanlarında ve bagaj yanlarında gözler yapılmış ve zaten çok dar olan iç hacim dahada daraltılmış.
-Çok dar ve küçük bagaj hacmi.
-Yükseltmesiz MT lastik takılamaması.Zaten normalde bozuk olan yol tutuşu yükseltme uygulandığında yol tutuşunu düşünemiyorum.

Aracımı sattıktan sonra vitaraya geçtim.Bu sorunların çoğunu vitarada yaşamadım.Yalnız masrafsız bir araç alınması önemli.İmkanlar dahilinde ise 2004-2005 grandlar dahada iyi.Dizel vitaraların vergi dezavantajı var.Bunu da göz önünde bulundurun.
 

Ynt: LPG'li Jimny'mi satıp eski kasa dizel Vitara almayı düşünüyorum

LPG işinden soğudum. Alt devirlerde zaten az olan tork iyice düşüyor, ve artan fiyatlar sonucu (resmi fiyatı 2.40 TL/lt üzerinde) artık eski cazibesini kaybetmeye başladı.

Dizel daha güvenilir ona katılıyorum ama 2.0 motorlu rav4 te lpg de hiçbir sorun yaşamadım. Jimny'de yaşadığınız yol tutuş problemlerinin de hiçbiri olmadı, asfalt üzerinde neredeyse binek araç gibi kullanılabiliyor. Yayla yollarında da bol bol çamura girdim hiçbiryere batmadı. Tabi biraz sürüş tarzı ile de ilgili, riskli yerlerde durmamaya çalışırım.

Dizel vitaraya gelince... bir dönem türkiyede kaliteli euro dizel yoktu, o sebeple dikkatli olmak lazım ama onun dışında mantıklı bir seçim. Motor arıza yaparsa tamiri benzinli araçlardan daha masrafı olur.
 

Ynt: LPG'li Jimny'mi satıp eski kasa dizel Vitara almayı düşünüyorum

>> Vitara 2.0 HDI alıp modifikasyonsuz kullanmak,

>>hiç bir suzuki servisinden motorla ilgili yardım alamazsınız ..!

>>pejo partner hdi motordan anlayan bir pejocu bulmanız halınde sorun olmaz . ;)

>>geri kalan 5 kapı vitara problem yok ..derim.. :smiley:
 



Ynt: LPG'li Jimny'mi satıp eski kasa dizel Vitara almayı düşünüyorum

Jimny'den başlayalım, dardır, kısadır, hoplar, zıplar, gitsin diye bağırtmak gerekir, bağırınca cherokeeye yakın yakar vs vs doğrudur. Ama ideal bir kupa ve süspansiyon yükseltmesi ve 235/75/15 MT ler ile yol dışında aşamayacağı engel yok gibidir. Dez avantaj olarak önünüze çıkan şeyler avantaja dönüşür.
Gelelim HDİ vitaraya; V6, 1.6, düzü otomatiği derken 5. vitaramı kullanıyorum ve o bir JLX kasa HDİ diesel. Keşke ilk baştan bulaşsaymışım buraya. Parça yada iş işçilik anlamında hiçbir sorun yaşamadım, sadece bu arabanın elektronik hastalığı olan ve itibarını zedeleyen şifreli (klavye ile) çalıştırma sistemini aldığım ilk ay içinde ana beyinden yazılım iptali yolu ile devre dışı bıraktırdım. Motoru konvansiyonel, geleneksel, elektronik bulaşmamış ama turbo destekli nispeten daha yeni bir motor. Bu motora yine Almanyadan gelen chip yazılımını beyne yükleyerek tuning yaptırdım, bu yolla ek beygir gücü ve tork elde ettim. Şu an 30" lastikler ile ayna mahruti değişimi yapmadan , 5.72 ayna mahruti değişimi yapılmış 1.6 dan daha iyi performans gösterdiğini söyleyebilirim. Hatta geçen hafta uzun yolda birlikte seyahat ettiğim 30" lastikli full yapılı ve 5.72 ayna mahruti değişmiş arkadaşımın 1.6 sından uzun yol rampalarında çok daha canlı ve atak idi. Bagajda LPG tankı olmadığından geniş bir bagaj alanı sizin.
her nekadar son gelen motorin zamları avantajını azaltsada oldukça ekonomik olduğunu rahatlıkla söyleyebilrim. 30" lastikler, bozuk bir aerodinamik yapı, sepet sisler ve ek ağırlıkları ile, Şehir içinde 7-8 litre, şehir dışında ise 6-7 litre mazot yakıyor.
 

Ynt: LPG'li Jimny'mi satıp eski kasa dizel Vitara almayı düşünüyorum

Herkese Selamlar,

Bu arada hala Jimny'i kullanıyorum. 3-4 tane satılık Vitara 2.0 HDI incelediysem de istediğim fiyat/masrafsızlık kriterlerinde olanını bulamadım. Gördüklerimi şöyle sınıflandırabilirim:

a) Normal fiyatlı (19-21 bin TL) ama motoru revizyon isteyen, iç ve dış görünümü hayli yıpranmış, sağı solu kırılmış ve yapıştırılmış, hor kullanılmış araçlar.

a) Sahipleri tarafından hak ettiğinden fazla istenenler (24-25 bin TL - ki bu 0km binek araç parası !) bir gömlek iyi ama yine de dökük görünümlü ve masraflı araçlar.

Aradığım ise şu: 19-21bin TL'ye içi ve dışı normal 10 yaşındaki bir binek araç gibi duran (gördüklerim 20-30 yaşında gibi duruyordu), motoru ve yürüyen aksamı sorunsuz araç.

8-10 yaşında 150-200 bin km yapmış bir aracın koltuklarının ve iç döşemelerinin yırtık, kapı tutamaklarının kırık, boyası dört tarafında dökülmüş, dış plastik fitillerinin kabarmış, tamponunun defalarca tamir görmüş olması, yağ çubuğunu çekince çaydanık gibi yağ buharı üflemesi hiç normal karşılanacak şeyler değil. Gözlemlediğim kadarıyla bu modeller Anadolu'da yaylaya, bahçeye, ava, vs gitmek amacıyla 2. araç olarak özensizce kullanılıyor ve sık el değiştiriyor. Masrafı varsa yaptırıp kullanmak yerine satıp kurtulmayı düşünüyorlar anlaşılan. Nasılsa çoğunun yürüyen aksamı iyi sayılır, ama motorları ciddi sorunlu. Bir araca bu kadar mı kötü davranılır? Sonra da birileri "gittiği yere kadar" diyip bu paraları verebiliyor anlaşılan. Sahibinden.com ilanlarında aynı aracın kısa aralıklarla 1-2 bin TL eklenerek satılmaya çalışıldığını görmek mümkün. Piyasası epey şişkin. Bence 20 bini bir kuruş bile geçmemeli; çünkü aldıktan sonra da 4-5 bin TL masraf çıkabilir. O rakamlara neredeyse 2011 model kampanyalı 0km dizel Fiat Doblo veya Fiorino (aynı şey değil elbet ama yepyeni ve daha tasarruflu) alınabiliyor. Sadece 4x4 diye adeta hurda yığınına onca para verilir mi, tartışılır. Vergisi de cabası. Aynı modelin benzinlileri genelde daha iyi durumda. Benim 160 bin km'deki 2004 model Jimny ise bunların yanında her açıdan acentadan çıkmış gibi duruyor.

Bu arada şu bilgileri de paylaşmak istedim: http://www.321auto.com/Neuf/Fiche_Technique/Fiche_Suzuki-vitara-2.0_hdi_jlx_2_airbags_5p
 

Ynt: LPG'li Jimny'mi satıp eski kasa dizel Vitara almayı düşünüyorum

Bir de sorum olacak. Gördüğüm 2.0 HDI Vitara'ların motorları çok gürültülü çalışıyordu. Neredeyse eski Ford veya Magirüs minibüsler kadar... Oysa Citroen C15 1.8D kamyonetim vardı, hiç böyle değildi. Gittiğim tamircide de yeni bir Doblo vardı, sesi Vitara'nın yanında benzinli gibi kalıyordu.

Yeni nesil bir dizel motorun bu kadar gürültü yapması normal mi? Yoksa bu motorların özelliği mi? Veya eskidikçe sesi de artıyor mu?
 

Ynt: LPG'li Jimny'mi satıp eski kasa dizel Vitara almayı düşünüyorum

>>Santana Motors, all of them were 4WD vehicles equipped with manual transmissions. Since 2001, all diesel 1st Gen Vitaras are to be imported from Argentina, built by General Motors in Argentina, featuring 1.9 litre HDI engines from PSA, all of them with 5-speed mechanic transmissions.<<

motor arjantın malıdır..arac ispanyol..

pejo sadece kendine degil tüm dünyaya motor üretir..sesli olduğu dandik olduğu anlamına gelmez bence .. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD_engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Vitara

http://en.wikipedia.org/wiki/Santana_Motor

hdi nedense 2. elde cok pahalı o konuda haklısınız..
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,949
Mesajlar
1,526,398
Kayıtlı Üye Sayımız
166,717
Kaydolan Son Üyemiz
bbbea

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst