turgut68
Kamp I
- Mesajlar
- 142
- Tepkime Puanı
- 8
Merhaba Arkadaşlar,
Öncelikle farklı birkaç modeli ilgilendirdiği için hangi klasmanda yazacağıma karar veremedim, ama konu/soru daha çok Vitara’ya yakın.
5 yıldır 2004 model LPG'li Jimny kullanıyorum. 20 binde aldığım araç şimdi 150 binde. Baraj kıyısında çamura saplanma durumu dışında çok şükür yolda bırakmadı. Belki Türkiye'deki en az yakan 4x4'lerden de birisidir. Ne var ki aldığım günden beri bir türlü sevemedim. Neden mi? Çünkü low-range'e rağmen ne doğrudürüst bir arazi aracı hissi veriyor, ne de yol aracı. İkisinden de fedakarlık edilmiş, ama hiçbiri tam olamıyor. Motor alt devirlerde çok güçsüz. Çoğu araç 5. vites 90’la giderken 2000-2500 devir yaparken Jimny 3200 devirle ancak yeterli gücü üretebiliyor. Karşıdan/yandan güçlü rüzgar eserse onda da zorlanıyor. Uzun yolda 80-90’dan fazla hız yapmak hem tehlikeli, hem yorucu, hem de yakıt açısından sorunlu. Uzunca rampalarda ya sakin 60’lara razı olacaksınız, ya da 3. vites 5-6 bin devir yaptıracaksınız ki ancak öteki otolar gibi gitsin. Hadi binek otoları anladım da arkasında bir ton yükle kırık dökük kamyonetler bile rampada solluyor. Arazide ise 4x2’lerin gidebildiği son noktadan itibaren 100-200 metre, bilemediniz 1 km daha zar zor gidebiliyor. Süspansiyon çok sert, insan dayak yemiş gibi oluyor. 195/80-15 lastiklerle bir nebze düzeldi ve araç 1-2 cm yükseldi, ama yine de yeterli değil. Türkiye'de genellikle toprak-stabilize yolun bittiği yerden sonra gerçek off-road koşulları çok ağır olabiliyor. Balçık çamur, otların arasına gizlenmiş sivri kayalar, yüklü römorkların açtığı 50cm derinlikte içi su dolu izler, ne ararsanız var. Bu bakımdan en iyi arazi aracı bir traktör aslında
Kısaca çoğu 4x4 araç için bile geçilebilir arazi arada bir başka araçların geçtiği zemini sağlam toprakta izlerle sınırlı…
Ha, Jimny'i sevemedim derken nefret de etmiyorum. Ben onu, o da beni idare ettik bugüne kadar. Doğa fotoğrafları çekimi için işim hep arazide oluyor, ama bundan da çok gidilecek mekana kadar yüzlerce km. asfalttan gidiyorum. Fazla bir off-road beklentim olmadığı için modifikasyonu düşünmedim. Ayrıca bu işlere ayıracak param ve vaktim de yok. Ama çamura battı batacak, altı kayaya sürttü sürtmedi, lastiklerin yanaklarını taşlar keser mi diye saatte 3-5 km hızla gitmektense durur son birkaç kilometreyi de yürürüm daha iyi. Bir de benzinli motora bir türlü alışamadım, hep yüksek devir istiyor ve insana huzur hissi vermiyor. Daha önceki Citroen C15 dizel aracımı aramıyor değilim. O adeta gaza basmadan giderdi. Önde 3cm yükseltme yaptırmıştım, ve hafif arazi koşullarında performansı Jimny'den sadece bir gömlek daha gerideydi. Onun geçemediği yerde Jimny de 50 metre daha ilerleyebilir işin doğrusu. 300 bin'de sattığımda mekanik mazot pompalı motoruna daha anahtar vurulmamıştı desem yalan olmaz. Ah, o motor Jimny'nin üzerinde olsa...
Neyse, sonuçta tek başına ağır offroad yapamayacağıma göre, modifikasyon işleri için zaten bütçem de olmadığına göre ve normal binek otomobiller için gittiğim yerler epey kırıcı geleceği için elimdeki Jimny'i (saydığım nedenlerden dolayı) satıp üzerine 3-5 bin ekleyip 20 bin TL civarında 2. el bir dizel arazi aracı almayı düşünüyorum. LPG işinden soğudum. Alt devirlerde zaten az olan tork iyice düşüyor, ve artan fiyatlar sonucu (resmi fiyatı 2.40 TL/lt üzerinde) artık eski cazibesini kaybetmeye başladı. Dizel de çok mu ucuz sanki? Ama hiç değilse miktar olarak, litre bazında az harcama yapma imkanı tanıyor.
Hem dizel ve ufak boyutlu 4x4 olsun, hem alışı, vergisi, kaskosu, bakımı hesaplı olsun denilince özellikle Türkiye’de seçenekler iyice sınırlı.
Seçeneklerim şunlar:
- Vitara 2.0 HDI alıp modifikasyonsuz kullanmak,
- 3 yıl daha Jimny’yi kullanıp sonra Duster 4x4 dizelin 2. elini fiyatı düşünce almak ve öne hafif yükseltme uygulamak
- Hurdası çıkana kadar mecburen Jimny’yi kullanmak J
- 4x4 sevdasından vazgeçip yakıt tasarrufu adına yerden yüksek bir dizel binek oto veya hafif kamyonet alıp gittiği noktaya kadar dikkatlice kullanmak
Hangisi daha mantıklı? Vitara 2.0 HDI’yi tavsiye eder misiniz? Bildiğim kadarıyla bunların çoğu Botaş’tan çıkma, ve biraz yorgun araçlar. 2002 modellerinin gerçek piyasası ne kadar? Dizel olduğu için ve biraz daha geniş ve performanslı olduğu için oldukça temiz durumdaki Jimny’mi satıp, üzerine para ekleyip 2 yıl daha yaşlı bir araç almaya, ayrıca yılda 500 TL fazla bandrol vergisi ödemeye değer mi? Yardımcı olursanız sevinirim.
Öncelikle farklı birkaç modeli ilgilendirdiği için hangi klasmanda yazacağıma karar veremedim, ama konu/soru daha çok Vitara’ya yakın.
5 yıldır 2004 model LPG'li Jimny kullanıyorum. 20 binde aldığım araç şimdi 150 binde. Baraj kıyısında çamura saplanma durumu dışında çok şükür yolda bırakmadı. Belki Türkiye'deki en az yakan 4x4'lerden de birisidir. Ne var ki aldığım günden beri bir türlü sevemedim. Neden mi? Çünkü low-range'e rağmen ne doğrudürüst bir arazi aracı hissi veriyor, ne de yol aracı. İkisinden de fedakarlık edilmiş, ama hiçbiri tam olamıyor. Motor alt devirlerde çok güçsüz. Çoğu araç 5. vites 90’la giderken 2000-2500 devir yaparken Jimny 3200 devirle ancak yeterli gücü üretebiliyor. Karşıdan/yandan güçlü rüzgar eserse onda da zorlanıyor. Uzun yolda 80-90’dan fazla hız yapmak hem tehlikeli, hem yorucu, hem de yakıt açısından sorunlu. Uzunca rampalarda ya sakin 60’lara razı olacaksınız, ya da 3. vites 5-6 bin devir yaptıracaksınız ki ancak öteki otolar gibi gitsin. Hadi binek otoları anladım da arkasında bir ton yükle kırık dökük kamyonetler bile rampada solluyor. Arazide ise 4x2’lerin gidebildiği son noktadan itibaren 100-200 metre, bilemediniz 1 km daha zar zor gidebiliyor. Süspansiyon çok sert, insan dayak yemiş gibi oluyor. 195/80-15 lastiklerle bir nebze düzeldi ve araç 1-2 cm yükseldi, ama yine de yeterli değil. Türkiye'de genellikle toprak-stabilize yolun bittiği yerden sonra gerçek off-road koşulları çok ağır olabiliyor. Balçık çamur, otların arasına gizlenmiş sivri kayalar, yüklü römorkların açtığı 50cm derinlikte içi su dolu izler, ne ararsanız var. Bu bakımdan en iyi arazi aracı bir traktör aslında
Ha, Jimny'i sevemedim derken nefret de etmiyorum. Ben onu, o da beni idare ettik bugüne kadar. Doğa fotoğrafları çekimi için işim hep arazide oluyor, ama bundan da çok gidilecek mekana kadar yüzlerce km. asfalttan gidiyorum. Fazla bir off-road beklentim olmadığı için modifikasyonu düşünmedim. Ayrıca bu işlere ayıracak param ve vaktim de yok. Ama çamura battı batacak, altı kayaya sürttü sürtmedi, lastiklerin yanaklarını taşlar keser mi diye saatte 3-5 km hızla gitmektense durur son birkaç kilometreyi de yürürüm daha iyi. Bir de benzinli motora bir türlü alışamadım, hep yüksek devir istiyor ve insana huzur hissi vermiyor. Daha önceki Citroen C15 dizel aracımı aramıyor değilim. O adeta gaza basmadan giderdi. Önde 3cm yükseltme yaptırmıştım, ve hafif arazi koşullarında performansı Jimny'den sadece bir gömlek daha gerideydi. Onun geçemediği yerde Jimny de 50 metre daha ilerleyebilir işin doğrusu. 300 bin'de sattığımda mekanik mazot pompalı motoruna daha anahtar vurulmamıştı desem yalan olmaz. Ah, o motor Jimny'nin üzerinde olsa...
Neyse, sonuçta tek başına ağır offroad yapamayacağıma göre, modifikasyon işleri için zaten bütçem de olmadığına göre ve normal binek otomobiller için gittiğim yerler epey kırıcı geleceği için elimdeki Jimny'i (saydığım nedenlerden dolayı) satıp üzerine 3-5 bin ekleyip 20 bin TL civarında 2. el bir dizel arazi aracı almayı düşünüyorum. LPG işinden soğudum. Alt devirlerde zaten az olan tork iyice düşüyor, ve artan fiyatlar sonucu (resmi fiyatı 2.40 TL/lt üzerinde) artık eski cazibesini kaybetmeye başladı. Dizel de çok mu ucuz sanki? Ama hiç değilse miktar olarak, litre bazında az harcama yapma imkanı tanıyor.
Hem dizel ve ufak boyutlu 4x4 olsun, hem alışı, vergisi, kaskosu, bakımı hesaplı olsun denilince özellikle Türkiye’de seçenekler iyice sınırlı.
Seçeneklerim şunlar:
- Vitara 2.0 HDI alıp modifikasyonsuz kullanmak,
- 3 yıl daha Jimny’yi kullanıp sonra Duster 4x4 dizelin 2. elini fiyatı düşünce almak ve öne hafif yükseltme uygulamak
- Hurdası çıkana kadar mecburen Jimny’yi kullanmak J
- 4x4 sevdasından vazgeçip yakıt tasarrufu adına yerden yüksek bir dizel binek oto veya hafif kamyonet alıp gittiği noktaya kadar dikkatlice kullanmak
Hangisi daha mantıklı? Vitara 2.0 HDI’yi tavsiye eder misiniz? Bildiğim kadarıyla bunların çoğu Botaş’tan çıkma, ve biraz yorgun araçlar. 2002 modellerinin gerçek piyasası ne kadar? Dizel olduğu için ve biraz daha geniş ve performanslı olduğu için oldukça temiz durumdaki Jimny’mi satıp, üzerine para ekleyip 2 yıl daha yaşlı bir araç almaya, ayrıca yılda 500 TL fazla bandrol vergisi ödemeye değer mi? Yardımcı olursanız sevinirim.