LR Freelander

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asker Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 266
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 123,486
Ynt: LR Freelander

Bu sabah işe gelirken (muhtemelen yakın dönem modellerden) bir Nissan X-trail gördüm. Eksozu FL ile aynı şekilde duruyor. Bir bildikleri var heralde.
 

Etiketler
Ynt: LR Freelander

Monoblok saseyi hic sevmiyorum. :smiley:
Niva monoblok olmasa dusunmeden alinacak bir arac.
Landin sasesi abartili olabilir. Kamyonetlerde bile oyle bir sase yok. :smiley:
Nerdeyse kamyon sasesi kalinliginda.
 

Ynt: LR Freelander

vosdost' Alıntı:
Monoblok saseyi hic sevmiyorum. :smiley:
Niva monoblok olmasa dusunmeden alinacak bir arac.
Landin sasesi abartili olabilir. Kamyonetlerde bile oyle bir sase yok. :smiley:
Nerdeyse kamyon sasesi kalinliginda.

He he FL1'a çöp kasası, roket fırlatıcı vs.vs. takılmayacağına göre şasesi ihtiyacına uygun gibi aslında ;)
Bence Defender şasesi, multi görevler için tasarlandığından gerçekten biraz abartılı....

1999 sonrasında Şase konusunda bir geliştirme yapıldığını biliyorum. Büyük oranda Disco II'nin şaseside bu yenileme kapsamında idi...
 

Ynt: LR Freelander

Fr araziye uygun bir arac degil desek olur mu?
110 nun sasesini degistirmeseler iyi olacakmis.:smiley:
Nerden gecersen gec kapilarda milim kipirdama yok :smiley:
 

Ynt: LR Freelander

FL1 zaten bir off-road aracı kesinlikle değil.
Ancak arazinin tanımına göre, araziye uygun değildir.
Genel kamp, piknik, kar, plaj aktivitesini gerçekleştirebilir.
Yeni nesil söz de arazi araçları gibi işte..
 



Ynt: LR Freelander

LRTD5' Alıntı:
He he FL1'a çöp kasası, roket fırlatıcı vs.vs. takılmayacağına göre şasesi ihtiyacına uygun gibi aslında ;)
Bence Defender şasesi, multi görevler için tasarlandığından gerçekten biraz abartılı....

1999 sonrasında Şase konusunda bir geliştirme yapıldığını biliyorum. Büyük oranda Disco II'nin şaseside bu yenileme kapsamında idi...


abartı iyidir yarın ne takacağımız belli olmaz o şasi nin üzerine ;D ;D
 

Ynt: LR Freelander

discovery-V8' Alıntı:
abartı iyidir yarın ne takacağımız belli olmaz o şasi nin üzerine ;D ;D

abi zaten senin araba yakında kalkıp yürüyüp gidecek Transformers seklinde....
Saseye neler takilacagini tahmin bile edemiyorum :smiley:
 

Ynt: LR Freelander

Engin bahsi geçen tam da 99 LWB idi, D2'nin tampon tasarımları çok hoş, çatır çutur kırılınca araba biraz kendine geldi. Özetle standart haliyle arazide yürüyemiyor, hatta 2" yükseltme ve 32" lastiklerlede yürüyemiyor o tamponla. Bunun yanında şimdi AT lastikli XJ, AT lastikli Explorer ve AT lastikli Pajeronun takılmadan geçtiği yerde MT lastiklerle D2'yi vinçlemek zorunda kaldık dicem iyice karışacak ortalık ;D Hadi bu olay pilotaj diyelim, Düzce off-road oyunları fotoğraflarına bakın; bi D2 vardı, standart Daihatsu Terios ve standart Suzuki Jimny.lerin takılmadan patır kütür geçtiği parkurda ne hala gelmiş o tamponlar bi bakın ;D Sanırım en feci örnek bu, hatta Jimnylerden birini bi bayan kullanıyordu hani pilotaj falan demeyin diye diyorum. İsim vermiyorum çıkıp höött demesin şimdi. D2 böyleyken FL.den bahsetmeye gerek yok herhalde. ;D Defender dışında arazi aracı falan yok o uzmanlaşmış markanın; standart hallerinden bahsediyorum.

Rav4 ve X-trail için teknik döküman cart curt uğraşamam şimdi, bir ton video var izleyin görün hatta bir tanesi vardı XJ almakla hata mı ettim demiştim, Rav4' teki lastikleri XJ'e taksam o çamurun içinden çıkamazdı imkanı yok. Eski kasa X-trail zaten acayip bir araba, ben ona ufak Pajero diyorum, kullanın öyle FL falan görmez gözünüz. Bir Jeep için satılacak bu aralar ama denk gelirsem bi etaptada onu resimleyip videolarını çekicem anlarsınız ne dediğimi. Bu tip araçlara (HR-V - CR-V v.s.) benim kadar acımasız davranan azdır herhalde, ama en azından gerçekte ne oldukları ortaya çıkıyor böylece ;D LR ve Alfa Romeo en iyi pazarlanan araçlar bence, hani eşşeği boyasan yine eşşek ama öyle bir boya atmışlar ki helal olsun ;D Yok ruhu var, yok Camel Trophy, G4 v.s. hala gidiyo o gazla marka. Disco3'ün son hali belki bu rüyadan uyanmanıza yardımcı olur ;D Güzelim Japonlar, bi karizma yapamadıklarından harcanıp gidiyorlar işte :smiley:

FL'a geri dönersek sıfır 116.000 TL iken, 99 modeli 19.000 civarında olan, gerek sorunları gerekse değer kaybıyla sahiplerine kaybettiren bir araç. İkinci el uygun fiyata alınabilir, fazla bir beklentiye girmeden kullanılabilinir ama o paralara en azından sorun-masraf çıkarmayacak ve satarken o kadar kaybettirmeyecek bir Japon SUV almak daha mantıklı olur. ;)
 

Ynt: LR Freelander

İyi bari disco ii ile araziye girmeye başlamış insanlar.
:smiley:

Ben yine de teknik açıklama ile karşılaştırma diyorum.
Camel Trophy için ise gercek bir marketing eventi evet,
hatta Abd Aya'da gitmedi, resimler sahte. Belki dünya bile tepsi gibi düz,
belki de boğanın boynuzuna bağlı. Zaten evrim geçirmeden yaratılan biz faniler için
bu seviyede bir pazarlama da gereksiz, desinler LR iyi diye bizde inanalım.
 

Ynt: LR Freelander

Camel Trophy otomotiv konusunda Dünya tarihinin gördüğü en başarılı pazarlama faaliyetidir bence, hem Camel sigarası hemde LR bu işten çok karlı çıkmıştır. ;) Hala bir çok kişinin hayallerini süsler ama kimse tek markalı bir organizasyonda bir aracın üstünlüğü nasıl ortaya konulur diye düşünmez, LR.u LR ile kıyasladıktan sonra ne anladım ben bu işten ;D Defender arkasında gidebilen Disco kadar bir şey ifade etmeyen bir kıyas :D



http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=38551.40;topicseen

İşte başka bir Japon - LR kıyaslaması. Sıklıkla duyduğumuz şeyler aslında bunlar. Kaputta LR yazınca bi halt olmuyor malesef arazi kabiliyeti konusunda ;D
Standart araçla ne kadar arazi sorusuna ne LR ne de Jeep kullanıcıları pek cevap veremiyor. Öyle ruhu var, adı yeter, arazi aracı üretiminde uzman falan yan geliyor bu soru karşısında ;D (Defender ve Wrangler'i hariç tutarım) Sadece arazi aracı üretmekle meşgul olmayanlar oldukça üstün ürünler ortaya koyabiliyorlar standart olarak, ayrıca genellikle servise yağ değiştirmeye gidiyorlar sadece, arabayı alıp bi araba parasıda tamirine harcamıyorlar ;D
 



Ynt: LR Freelander

Ben de kullandığım TDI Disco'nun geçtiği yerden geçemeyen (aynı ebat lastikle) Toyota gördüm :smiley: O zaman Toyota kötüdür diyebilirmiyiz? Hesplanmayan bir sürü faktör vardır.
Mesela Land Cruiser'lar arazide 2-0 önde Disco I ve Defender'a göre çünkü ön ve arka kilit standart. Benim peşimden gelemeyen Toyota'da kilit yoktu, elektronik diff kilidi bile çok şey değiştirir.
Ben Discovery'i "en iyisi bu" diye almadım, amaçlarıma uygun optimum fiyatta olduğu için aldım. Ancak LR marka imajı kuvvetli bir araçtır, tarihinde 2 çeker araç üretmemiştir. Safkan arazi aracı üreticisi olması popülariteyi arttırıyor. O yüzden bazen sırf kaputta LR yazıyor diye tercih sebebi de olabilir. Markanın zamanında yaptığı yatırımlar sonuç veriyordur.
 

Ynt: LR Freelander

MC' Alıntı:
........

Defender dışında arazi aracı falan yok o uzmanlaşmış markanın; standart hallerinden bahsediyorum.
.........

Murat bu kelime landrover dan hiç anlamadığını gösteriyor, RRC, Disco I ve Defender aynı alt yapıyı kullanır, bu alt yapının esas sahibi RRC, 70li yıllarda o kullandı defender a geçmesi 86, Disco I e geçmesi 89 yılına kadar sürdü.

Ama bugün itibarıyla yeni araçlardan bahsediyorsan haklısın, ama burada çelişkiler var çünkü yeni defender da disco II ye ait bazı özellikleri kullanıyor. Hatta uzunca bir süre 2007 yılına kadar TD5 motor u bile kullandı.


LRTD5' Alıntı:
İyi bari disco ii ile araziye girmeye başlamış insanlar.
:smiley:

Ben yine de teknik açıklama ile karşılaştırma diyorum.
Camel Trophy için ise gercek bir marketing eventi evet,
hatta Abd Aya'da gitmedi, resimler sahte. Belki dünya bile tepsi gibi düz,
belki de boğanın boynuzuna bağlı. Zaten evrim geçirmeden yaratılan biz faniler için
bu seviyede bir pazarlama da gereksiz, desinler LR iyi diye bizde inanalım.

;D ;D ;D ilahi Serdar ;D


MC' Alıntı:
................... Defender arkasında gidebilen Disco kadar bir şey ifade etmeyen bir kıyas :D

.......................................
İşte başka bir Japon - LR kıyaslaması. Sıklıkla duyduğumuz şeyler aslında bunlar. Kaputta LR yazınca bi halt olmuyor malesef arazi kabiliyeti konusunda ;D
................................ Sadece arazi aracı üretmekle meşgul olmayanlar oldukça üstün ürünler ortaya koyabiliyorlar standart olarak, ayrıca genellikle servise yağ değiştirmeye gidiyorlar sadece, arabayı alıp bi araba parasıda tamirine harcamıyorlar ;D

Defender arkasında düz yolda gitmiyor , Sedardaki araç hiç modifiyesiz idi ozamanlar, Disco III henüz üretilmemiş, Disco II ler makam arabası statüsünde, en eskisi bir kaç yıllık, Full modifileli araçlar bir dere içinde derenin kıvrımlarıyla ilerliyorlar, En öndeki defenderin kaputu tamamen su altında , su öyle derinki rengi gök yeşil, gittikçe derinleşiyor, bunların arkasında Serdar hiç tınmadan ilerliyor, su defenderin ön flaplarından içeri girmeye başlıyor, Serdar hala arkalarında , nihayet Defenderlar daha fazla riske girmemk için düz duvar dere yatağının kenarından tırmanarak birer birer yukarıya çıkmaya başlıyor Serdar hala arkalarında , Defenderlar yırta yırta çıkıyor ama Serdar patinaj bile çekmeden aheste aheste .............. ;D umarım biraz olsun canlandırabilirsin durumu gözünde ;D


İkinci kısım ben japonlardan sonra Landrover a geçtim, işletim maliyeti Türkiye şartlarında Landrover için daha ucuz, modifiye etme olanaklarıda öyle. Düz yolda bindikten sonra japonda kırılmaz Landrover da , ama kırılmış bir japonun tamir faturasını gördüğünde gözlerin yuvalarından çıkar, bir daha tövbe edersin araziye girmemeye bumudur üstünlük?

Üçüncü kısımda aynı, yolda bineceksen neden arazi aracı alasın, diyelimki aldın hep yolda bindin, hangisini alırsan al normal bakım dısında arıza çıkarmaz. Saydığın araçların (işi arazi aracı üretmek olmayanlar) tamamını , bir pazar benim peşime tak bakalım kaçtanesi gün sonunda yürür durumda kalabilecek, eğer kalan olursa söz veriyorum aracımı verip yerine ondan alırım. ;D

Selamlar
 

Ynt: LR Freelander

Murat, yazılarına bakınca sıkı bir "anti LR ci" olduğun anlaşılıyor :smiley: Yahu bu işten anlamayan BMW X5 i anlatıyosun sanacak :p Biraz insaf et! :smiley: Bu kadar da fanatizm olmaz ki!
Ben bir de şunu bilirim kaputta LR yazıyorsa büyük ihtimal içinden kafa dengi biri çıkar ;) Bazen herşeyi sorunsuzluk, sağlamlık üzerine de odaklayamıyorsun. Ancak genelde dışardan bakanlar odaklıyor.
 

Ynt: LR Freelander

LR nin bir kamyoneti olsa nasıl olurdu acaba ? Bence iyi satardı.

Bu arada yeni rabger wildtrack kamyonetler hakkında bilgisi olan var mı


selamlar
 

Ynt: LR Freelander

MC' Alıntı:
Camel Trophy otomotiv konusunda Dünya tarihinin gördüğü en başarılı pazarlama faaliyetidir bence, hem Camel sigarası hemde LR bu işten çok karlı çıkmıştır. ;) Hala bir çok kişinin hayallerini süsler ama kimse tek markalı bir organizasyonda bir aracın üstünlüğü nasıl ortaya konulur diye düşünmez, LR.u LR ile kıyasladıktan sonra ne anladım ben bu işten ;D Defender arkasında gidebilen Disco kadar bir şey ifade etmeyen bir kıyas :D

Bu cümle çok mantıklı. Camel trohy ile övünmek; tek markalı kıyas ortamının oluşmadığı bir ortamda camel tropyh ile avunmaktan öteye gidemez bence...
 



Ynt: LR Freelander

Deep' Alıntı:
Murat, yazılarına bakınca sıkı bir "anti LR ci" olduğun anlaşılıyor :smiley: Yahu bu işten anlamayan BMW X5 i anlatıyosun sanacak :p Biraz insaf et! :smiley: Bu kadar da fanatizm olmaz ki!
Ben bir de şunu bilirim kaputta LR yazıyorsa büyük ihtimal içinden kafa dengi biri çıkar ;) Bazen herşeyi sorunsuzluk, sağlamlık üzerine de odaklayamıyorsun. Ancak genelde dışardan bakanlar odaklıyor.

kesinlikle doğru.. bu gün işe gelirken dikiz aynamda bir def gördüm, hemen yavaşladım tabi gelen bir 90 mış mat kum rengi. bir bayan kullanıyodu dahada ilgimi çekti. epey önünde gittim dikizleyerek sonradan abla bizi sapık bellemesin diye mecburen uzaklaştık... ben def ve disco kullananlara sebebini bilemediğim bir sempati duyuyorum..:smiley::smiley::smiley:
kıyaslamalar yersiz bence.. bir def. disco ruhuna japonu amerikanı asla ulaşamazlar...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,493
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst