Rav4 ve X-Trail diğerlerinden ayrılır bu konuda, FL1 onların arazi kabiliyetlerinin yanından bile geçemez. Onlar biraz arazi aracı - SUV arasındalar, tamponları olmasa çekiş sistemleriyle falan oldukça ilginç işler başarırlar. Özellikle Rav4 acayiptir. Rav4 off-road videoları mevcut bir çok sitede, izlerseniz ne dediğimi anlarsınız.
Kıa Sorento'nun alt yapısı çok sağlamdır, tamamen arazi aracı gibidir, ancak malesef ülkemizde satılan modelleri LSD gibi Amerikadakilerde olan donanımlarla ve motorlarla gelmiyorlar, bu nedenle kaybeden bir araç. Kia bölümünü incelerseniz Sorento hakkında bir çok veri bulabilirsiniz. En ilginç başlıklardan biride budur:
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=32227.0
CR-V hep şehir makinesi olarak bilinir, bende öyle zannediyordum. Geçen hafta pek te öyle olmadığını gördüm. Asfalt özellikleri çok gelişmiş bir araç ve dolayısıyla arazi için handikapları fazla ama dayanıklı ve çok sağlam, kesinlikle hanım evladı değil... Kayalık zeminde geçen bir gezi sonrası araçta en ufak bir ses bile yoktu. Motoru, aktarması her yanı zorlandı, defalarca dik yerlerde ileri geri manevralar yaptı, alt kısmını kayalara sürte sürte ilerledi ama asfalta çıktığında aynı stabiliteyi, konforu koruyordu. 3 saat süren gezinin detayları:
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=38630.0
Onun yerinde bir FL1 olsa ne olurdu düşünmek istemiyorum dicem ama biliyorum, daha önce çok daha basit bir gezi yapmıştık FL1 ile, pazartesi ilk işi servise gitmek olmuştu arkadaşın ;D Yukarıda saydığınız listede ki tüm araçlar çevremde, arkadaşlarımda var, ara ara basit doğa gezilerinde de bulunuyoruz. FL1 dahil ve malesef içlerinde en nazik olanı, en sorunlu olanı ve araziden en uzak olanı FL1... FL2 için iyi şeyler söyleniyor, zamanla gerçekte ne olduğu ortaya çıkacak.