LR Freelander

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asker Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 266
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 131,385
Ynt: LR Freelander


Eee şimdi teknik olarak neymiş avantajlı olan Toyota'da açıklarsanız hepimiz bilgilenmiş oluruz. Hatta biraz anlaşılır olması açısından "model year" diyelim mesela... 1996 yılı sonu olsun FL1'in Dünya'ya tanıtıldığı ve 1998'de Güney Amerika'da Camel Trophy'de bulunuyorken olsun mesela

CR-V ile ilgili açıklama yerinde olmuş. Bir şekilde zaten birçok araç o ortamda performans verir veya şöyle diyelim geçer gidebilir. Biliyoruz ki Şahin'i Kartal'ı sallaya sallaya taş taşıya taşıya nerelere götürüyorlar.

Fantazi ve gerçekdışı olmaması için araçları iyi tanıyor ve genel özelliklerine hakim olmak ve azıcık gerçekçi olmak gerekiyor.
Bir etap değerlendirme için yeterli olmayabilir.Hele ki arazi aracında uzman bir firmanın market lideri modellerinden birini olduğundan daha başarısız olarak tanımlamak için en iyimser tahmin "gerçekdışı ve fantazi olsun" diye söylenmiş olduğuna inanmaktır.
 

Etiketler
Ynt: LR Freelander

Model year niye diyelim üretim yılına ne olmuş ;D FL1 için başarısız diyen ben değilim, özellikle Amerika kökenli araştırma kurumlarının raporları LR markasını ne hale getirdiğini ortaya koyuyor. Arazi aracında uzman firmanın Defender dışında standart haliyle arazide yürüyebilen aracı var mı? ;D Bu ortamda FL1'in arazi kabiliyeti olduğunu iddia etmek için fantaziden ötesi gerekiyor Disco2'yi 2" yükseltme ve 32" MT lastiğe rağmen yürütemedik biz mesela her şeyiyle standart AT lastikli Pajeronun yürüdüğü yerlerde, ancak tampon kırılıp sökülünce yürüyebilir hale geldi, safkan arazi aracı ya ondan sanırım ;D

Neyse işim çok, kurgulanacak bir sürü fantazim var, uzatmayayım şimdi linklerle, fotoğraf ve videolarla v.s. ;D
 

Ynt: LR Freelander


Murat,

Yiğidi öldür, hakkını ver.

Pajero'nun üretim yılı ne? 1999 model uzun kasa bir Pajero ile karşılaştırmayı yapıp öyle konuşalım...
 

Ynt: LR Freelander


Ya pilotaj? ikisini de aynı kişi mi kullandı parkurda? Disco'nun direksiyonunda sen varsan kesin batsın diye uğraşmışsındır ;D ;D
 

Ynt: LR Freelander



Kişisel algılamayın, teknik bir boyuttan değerlendirilmesini sağlamaya amaçlıyorum. Rav4 ve X-Trail hakkında bilginiz olduğunu sandım, paylaşmanız konusunda da o yüzden ısrar ettim. Bakarsanız zaten FL1 hakkında yazdıklarım sizinkilerden farklı değil. Ancak okuyucunun bilgilendirilmesi konusunda dikkatli olmak gerekir bence, neticede bir olumsuz deneyim tüm aracın ve markanın karalanması için yeterli değildir. Keza size de bir aracı sadece bir etaptaki gözlemlerinizle kesin biçimde değerlendirmemenizi öneririm. Sıklıkla hayatta pek çok konuda düşebileceğimiz yanılsamalardan biridir. Derinlemesine bilgimiz olmadığı bir konuda, tek bir olaydan hareketle bir kanaat-bir önyargı geliştirmek.

Rav4 ve FL zaten belli ölçüde arazi kapasitesi sunan araçlar. Ancak bu araçları tercih eden kişiler ne de olsa biraz arazi düşünüyorlarsa gidip bir Jeep alabilirler kolaylıkla, sınıfında değerlendirme ve akılcı/adil kıyaslama önemli.

Benim LR Discovery TD5 ile 150.000 Km'den fazla yolum, 3 yıldan fazla off-road koşullarında kullanımım mevcut ancak iyi bir off-roader veya all-rounder henüz diyemiyorum.
Aktardığım bilgiler bu çerçevede, deneyimleri paylaşmak yönünde oluyor.

Ancak tabi hiç birimiz profesyonel araç testleri yapmıyoruz. Aynı zamanda çok bariz hatalar yapmadığımız sürece bilmediğimiz konularda soru sorma veya fikrimizi paylaşma özgürlüğüne de sahibiz. Ben de bazen sadece 2-3 yıl asfaltta kullandığım Grand Cherokee'nin arazi performansı üzerinde tahminde bulunuyorum.
 



Ynt: LR Freelander

FL ile CRV ,Raw 4 ü falan mı kıyasladınız ? ;D ;D ;D

FL in rakibi ZJ , altlarında aynı sistem var, FL ın vergiside yakıtıda daha az ;D ;D

Disco II ye yürümüyor diyeni ben ilk defa duydum, Sedarın TD5 i standart haliye ultra modifiyeli Defenderlerin peşinden derele dalarken gördükten sonra ;D ;D

Pajero işin içine neden girdi anlamadım ama parça fiyatlarını bir sorun isterseniz, pajero ve diğer japonların, freelanderin tekerlerini öpersiniz duyunca fiyatları ;D

Birde sürekli şu söyleniyor nedense, "landroverin arızası çok olur" nerde oluyor bu arıza , araziye girecekseniniz adamakıllı bir defa yaparsınız normal bakım dışında arıza çıkmaz bunlarda, 16 yaşındaki aracımda neden karşılamıyorum ben böyle sorunlarla? dere tepe 200 000 km yapmışım daha ne yapmalıyım sizce? ;D
 


Ynt: LR Freelander

Land ariza yapmaz
Yapsa bile ariza yapacagi yeri cok iyi bilir
Ben standart 110 ambulans kasa kullaniyorum. 4 tane lastikle agir camur disinda arazide birakmadi.
Hatta advanture 2009 gezisinde gectigim sudan hangi zj, xj gececekmis derim.

Land olsun camurdan olsun.
 

Ynt: LR Freelander

Bizim bildiğimiz freelander ile ZJ yi kıyaslamak sanırım haksızlık olur ZJ ye. El insaf demek istiyorum. Az yakıt az vergi olupta low range olmadıktan sonra ne işe yarayacak arazide.. Benim meganı da yükseltsem gider peşinden..
 

Ynt: LR Freelander

Yere yakin olandan kormak gerekir demis atalarimiz
Fr yere yakin olsada duzgun lastikle sorun yasamaz
 



Ynt: LR Freelander

Abi bırakın bu tip yaklaşımları. Bildiklerimizi unutup yeniden öğrenmeyelim offroad işini. Yere yakınlığı geçtim. 20 derece sert zemin uzun tırmanış yapacaksınız. Low olmadan tepenin üstünde bütün balataları yakarsınız. Şehir içinde kullanın konforu yakıtı vergisi filan. Hafta sonuda pikniğe gidersin. Prestiji de cabası ama arazide FL süs köpeğinden ileri gitmez ;D
 



Ynt: LR Freelander

Off road u yeniden ogrenmeye gerek yok. Land roveri ogrenmek yeterli
 




Ynt: LR Freelander

vosdost' Alıntı:
Off road u yeniden ogrenmeye gerek yok. Land roveri ogrenmek yeterli

Çalışıyoruz bakalım.. işin sonu nereye gider bilemiyorum. Şu sıralar arkadaşa mercedes G aldık. Alt takımlar çok güçlü, kamyon şasisi gibi kalın ve güçlü duruyor. Defender da sağlam. Kalın şasi filan. Merak ettiğim şu acaba bu kalınlık gerçekten optimum bir noktada mı yoksa abartılmış mı? Bizim cj lerin şasisi defenderın yarısı kadar. Ama şasisi bükülen ya da kırılan bir cj görmedim.. Kafam bu noktada biraz karşık. Monoblok şasi, bağımsız akslar filan zaten bana garip geliyor. Hemen kırılacak gibi..