Makaslı Bir Arazi Aracının Makaslardan Yükseltilmesi.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tuncel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,316

tuncel

Kamp I
Mesajlar
192
Tepkime Puanı
0
Yer
ANTALYA
Makaslı bir arazi aracının makaslardan yükseltilmesi. Aracın arazide ve yolda gitmesine ne gibi dezevantaj sağlar ?
 

Etiketler
Ynt: Makaslı Bir Arazi Aracının Makaslardan Yükseltilmesi.

makaslar la aracını yükseltme yönteminede baglı olur degişiklikler
1.makasların kavisini fazlalaştırma.................aracın yükselir ama sertleşir
2.makas küpelerini uzatma ................. düzgün ve köprülü küpe ile yükselir
3.makasları difransiyelin üstüne alma...........bu bazı araçlarda olabiliyor ve düzgün yapıldıgında baya yükseliyor fakat adilat ve amortisör degişimi vs...araç gezme yapabilir..
yükseltmek istedigin aracının markası ve modeli nedir?
belirtirsen daha fazla yardımcı olabiliriz.
 

Ynt: Makaslı Bir Arazi Aracının Makaslardan Yükseltilmesi.

Aracım 2005 model nissan pick up .Dün serviste aracın makaslardan ve amortisörlerden yükseltilebiliceğini söylediler.
 

Ynt: Makaslı Bir Arazi Aracının Makaslardan Yükseltilmesi.

ek parça eklenmeden ön amortisörlerden ayarlanabiliyormuş.
 

Ynt: Makaslı Bir Arazi Aracının Makaslardan Yükseltilmesi.

tuncaaayy' Alıntı:
makaslar la aracını yükseltme yönteminede baglı olur degişiklikler
1.makasların kavisini fazlalaştırma.................aracın yükselir ama sertleşir
2.makas küpelerini uzatma ................. düzgün ve köprülü küpe ile yükselir
3.makasları difransiyelin üstüne alma...........bu bazı araçlarda olabiliyor ve düzgün yapıldıgında baya yükseliyor fakat adilat ve amortisör degişimi vs...araç gezme yapabilir..
yükseltmek istedigin aracının markası ve modeli nedir?
belirtirsen daha fazla yardımcı olabiliriz.

tuncay abi köprülü küpe dediğin nasıl bir şey? ben yeni küpe yaptırmayı düşünüyorum (eskileri ince olmuş araç geziyor) sağlam bir çelikden yaptırcam ama en fazla ne kadar uzun yapmalıyım orjinalinin iki katı çok olurmu?
 



Ynt: Makaslı Bir Arazi Aracının Makaslardan Yükseltilmesi.

Benim aracım Mitsubishi L200 Magnum 2003 model. Bende makaslardan yükselttim. Aracın kendi küpeleri kısa idi. Sadece arka bağlantı noktasındaki küpeleri söktük. 1 mm daha kalın bir malzemeden, orjinalinden 8 cm daha uzun küpeler yaptık. Kimi araçlarda küpeler düzdür, kimisinde kavislidir. Benimkinde kavisli idi. Kavisleri de birebir verdik. Aracın arkası 4 cm daha yükseldi. Küpeleri kaç cm uzatırsanız, araç yarısı kadar yükseliyor. Çünkü makasın ön bağlantı noktasını yükseltmiyorsunuz. Sadece arkası yükseldiği için yarı yarıya farkediyor.

Gelelim sizin aracınız olan Nissan'a. Benim iş ortağımda da sizin aracınızın aynısı var. Araç yere çok yakındı. Arka makaslar neredeyse düzdü. İşini düzgün yapan bir makasçıya giderek arka makasları söktürüp kavis verdirdik. Ayrıca bir adet kısa susta (makas) ekledik. Aracın arkası 14 cm yükseldi. Önlerden yükseltme için ise torsiyon ayarını kullandık. 6 cm yükselttik. Arazi için gayet hoş oldu.

Fakat ortaya bir sorun çıkıyor. Bildiğiniz gibi Nissan süspansiyon olarak çok yumuşak. Gayet yaylanan ve esneyen bir pick-up. Yükseltme işleminden sonra asfalt yolda viraj hızı iyice düştü. Üzerinde 250 kg yük olmasına rağmen savurma eğilimi gösteriyor. Çok dikkatli kullanmak gerek. Ama arazi performansı doğal olarak arttı. Daha önce battığı noktaları şimdi geçebiliyor. Fakat asfaltta dikkati artırmak gerekiyor.

Aynı işlemlerle yükseltme olayı benim aracımda daha abartılı yapıldı. Fakat Mitsubishi biraz daha sert süspansiyonlara sahip olduğu için viraj o kadar sorun olmuyor. Hatta neredeyse hiç farketmedi diyebilirim.

Bu arada arka makaslara yapılan işlem için 80 Ytl harcandı. Ön torsiyon yükseltmesi için ustaya 10 Ytl işçilik verdik.

Ön torsiyondan yükseltirken aracın her iki tarafınında eşit yükseldiğine emin olmak için aracınızı boşaltın. Üzerinde yük olmasın. Elinize metreyi alın. Ucunu jantın alt orta noktasına sabitleyerek çamurlukla arasındaki mesafeyi ölçün. Her iki tarafta da aynı noktadan ölçüm yapın ki, sağlıklı bir yükseltme olsun. Hangi noktadan ölçüm yapılacağını alttaki fotoğrafta kırmızı çizgi ile işaretledim.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Saygılar
Furkan.

[attachment=1]

Photo-0005.jpg
 

Ynt: Makaslı Bir Arazi Aracının Makaslardan Yükseltilmesi.

ozanyur' Alıntı:
tuncay abi köprülü küpe dediğin nasıl bir şey? ben yeni küpe yaptırmayı düşünüyorum (eskileri ince olmuş araç geziyor) sağlam bir çelikden yaptırcam ama en fazla ne kadar uzun yapmalıyım orjinalinin iki katı çok olurmu?
köprülü küpe uzun olan sag ve sol lamaların arasına şişmesin veya yamulmasın diye konulan ek tir...büyük H harfini düşün...
 



Ynt: Makaslı Bir Arazi Aracının Makaslardan Yükseltilmesi.

ön torsiyondan yükseltmeden evvel, fotoğrafta gördüğünüz kırmızı çizgi mesafesi 73 cm idi. yetkili servisten aldığım bilgiye göre 78 cm aralığını geçmemek gerekiyor. Aks açılarını bozuyor daha fazlası. ben de 77 cm ye kadar yükselttim. Sorun yok. Yukardaki fotoğrafta belirttiğim gibi, jantın alt orta ucu ile çamurluk arası 78 cm yi geçmemeli.

saygılar.
 



Ynt: Makaslı Bir Arazi Aracının Makaslardan Yükseltilmesi.

tuncaaayy' Alıntı:
köprülü küpe uzun olan sag ve sol lamaların arasına şişmesin veya yamulmasın diye konulan ek tir...büyük H harfini düşün...

tamam abi sağol yapmıştık ama adını bilmiyormusum ;D
 


Ynt: Makaslı Bir Arazi Aracının Makaslardan Yükseltilmesi.

ben de bişey soracam diyelim ben her ikisini de yaptım ( cj5 ), küpeleri uzattım,makaslara da kavis verdim yani 5cm+7cm=13cm bence ciddi bir rakkam,bunun sonucunda şaft açıları değişecek yanılmıyorsam,bu yormayacak mı mafsalları? veya şaftın şanzımandakıi giriş yerindeki teflonları etkilemeyecekmi) tabi direksiyon milini de?
 

Ynt: Makaslı Bir Arazi Aracının Makaslardan Yükseltilmesi.

SELAMLAR isim şener di galiba..
bu iki uygulamayıda yapacaksan..
1.difransiyellere egim vereceksin
2.direksiyon miline tadilat yapacaksın
3.fren hortumlarının boyu yetmezseki büyük ihtimalle yetmez uzunlarıyla degişeceksin
4.s rotu boyu kurtarmaz oda degişecek veya uzatılacak..
çok teferruat olarak görme bu işleri iyi bir usta veya ustalık lazım sana
 

Ynt: Makaslı Bir Arazi Aracının Makaslardan Yükseltilmesi.

aracımdaki makaslara kavis verdirerek yükseltmeye çalıştım pek yararı olmadı bu yüzden makascıda bir makas daha eklettim ilk başta çok sert olur diye istememiştim ama bir makas daha eklenince çok daha güzel oldu bir karış daha yükseldi gördüğüm kadarıyla mevcut makasa kavis verdirmek pek faydalı olmuyor bir süre sonra eski haline geri dönüyor bu yüzden makas veya takoz koydurmak daha iyi gibi geliyor bana
 



Ynt: Makaslı Bir Arazi Aracının Makaslardan Yükseltilmesi.

furkan bey bu arada verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. aracımın yüksekliği şu an çok güzel oldu.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,010
Mesajlar
1,527,198
Kayıtlı Üye Sayımız
166,758
Kaydolan Son Üyemiz
yasayanefsane

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst