Mazot Zammı Ve Güncel Mazot Fiyatları, Karavancılığın Geleceği

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan drankara Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,996

Yani ben hayal mi gördüm yada yalan mı yazıyorum ki 41 senedir motorlu kara aracı kullanıyorum Motorlu hava araçları hariç olmak üzere
Son cümleyi anlamadım üstat biraz anlamını açarmısınız rica etsem."Motorlu hava araçları hariç olmak üzere" derken neyi kastettiniz
 







Sonuçta uçuyorsunuz bu lisansı almak için onu kastetmiştim ne kadar zamandır derken.
 







Tartışma olunca grafikleri bulmaya çalıştım. Sanırım kullanilan 2.8 turbo/intercooler lı motor modeli 8140.43. Grafikleri ekte. Motorun verimli çalıştığı, bir anlamda yakıtı tam yakabildiği motor hızları 1600-2400 d.dak arası.
1200 devrin altı grafiklerle yok, ben olsam bu devrin altına inmem.
Sadece yakit tüketimine bakarsak;
1200 devirde 33 kW için 240×33/780= 10.15 litre/saat yakıt tüketimi çıkar ama formül 33 kW alınıyorken doğrudur, örneğin 1200 devirde düz yolda giderken 20 kW güç tüketimi varsa, yakit tüketimi 240 değil, belki 280 gr/kWh tır.
1600 devirde 48 kW için 233x48/780= 14.33 litre/saat çıkıyor.
Sonuçta 1200 devirdeki yakit tüketimi, 1600 devre göre daha az.
Motor yanma sıcaklığına düşük devirlerde istenilen değere ulasıyorsa ne ala, yoksa uzun dönemde zarar verir.

Tork eğrisi 1600-2400 arasi en yüksek.
Vitesle oynayarak yokuşlar için verimli ve performans açısından iyi devirler.

Yeni nesil motorlarda olan DOC, DPF varsa , düşük yanma sıcaklıklarında masraf kalemi çok artar.

 

Kaldıkı turbo varsa alcak devir zengin karısım demek. Hele ki wastagate yoksa yada sorunlu ise
 


Ben Motoru o anki durumuna göre devirsiz çalıştırmıyorum ki. Sakin sakin gidebileceği en yavaş motor devrinde dolayısylada yavaş hızda gidiyorum. 50 -60 km hızlarda