Mazot Zammı Ve Güncel Mazot Fiyatları, Karavancılığın Geleceği

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan drankara Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,920















Tartışma olunca grafikleri bulmaya çalıştım. Sanırım kullanilan 2.8 turbo/intercooler lı motor modeli 8140.43. Grafikleri ekte. Motorun verimli çalıştığı, bir anlamda yakıtı tam yakabildiği motor hızları 1600-2400 d.dak arası.
1200 devrin altı grafiklerle yok, ben olsam bu devrin altına inmem.
Sadece yakit tüketimine bakarsak;
1200 devirde 33 kW için 240×33/780= 10.15 litre/saat yakıt tüketimi çıkar ama formül 33 kW alınıyorken doğrudur, örneğin 1200 devirde düz yolda giderken 20 kW güç tüketimi varsa, yakit tüketimi 240 değil, belki 280 gr/kWh tır.
1600 devirde 48 kW için 233x48/780= 14.33 litre/saat çıkıyor.
Sonuçta 1200 devirdeki yakit tüketimi, 1600 devre göre daha az.
Motor yanma sıcaklığına düşük devirlerde istenilen değere ulasıyorsa ne ala, yoksa uzun dönemde zarar verir.

Tork eğrisi 1600-2400 arasi en yüksek.
Vitesle oynayarak yokuşlar için verimli ve performans açısından iyi devirler.

Yeni nesil motorlarda olan DOC, DPF varsa , düşük yanma sıcaklıklarında masraf kalemi çok artar.

Screenshot 20220326 125109 Google PDF Viewer
 

Tartışma olunca grafikleri bulmaya çalıştım. Sanırım kullanilan 2.8 turbo/intercooler lı motor modeli 8140.43. Grafikleri ekte. Motorun verimli çalıştığı, bir anlamda yakıtı tam yakabildiği motor hızları 1600-2400 d.dak arası.
1200 devrin altı grafiklerle yok, ben olsam bu devrin altına inmem.
Sadece yakit tüketimine bakarsak;
1200 devirde 33 kW için 240×33/780= 10.15 litre/saat yakıt tüketimi çıkar ama formül 33 kW alınıyorken doğrudur, örneğin 1200 devirde düz yolda giderken 20 kW güç tüketimi varsa, yakit tüketimi 240 değil, belki 280 gr/kWh tır.
1600 devirde 48 kW için 233x48/780= 14.33 litre/saat çıkıyor.
Sonuçta 1200 devirdeki yakit tüketimi, 1600 devre göre daha az.
Motor yanma sıcaklığına düşük devirlerde istenilen değere ulasıyorsa ne ala, yoksa uzun dönemde zarar verir.

Tork eğrisi 1600-2400 arasi en yüksek.
Vitesle oynayarak yokuşlar için verimli ve performans açısından iyi devirler.

Yeni nesil motorlarda olan DOC, DPF varsa , düşük yanma sıcaklıklarında masraf kalemi çok artar.
Kaldıkı turbo varsa alcak devir zengin karısım demek. Hele ki wastagate yoksa yada sorunlu ise
 


Ben Motoru o anki durumuna göre devirsiz çalıştırmıyorum ki. Sakin sakin gidebileceği en yavaş motor devrinde dolayısylada yavaş hızda gidiyorum. 50 -60 km hızlarda
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,964
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst