motogezgin
Kamp II
- Mesajlar
- 451
- Tepkime Puanı
- 20
Sol arkayi agaca carpinca mercanlar izmirde selahattin bey (g sevdalisi yaptik adami) var orya parca ismarlamaya gittim.her g sahibine tavsiye ederim en gec 10 gun icinde parcalar elinize ulasiyor hatta bazen 2-3 gunde geldigi bile oluyor Turkiyede stoktan bulduklarini saymiyorum fiyatlarida cok makul hic cikma vs pesinde kosmaya gerek yok.
Yaz basinda taktirdigim klima ayaginda bosluk vardi biraz ses yapiyordu kayis geregi gibi gerilmiyordu saflarda bosluk artmisti on arka diferansiyellerdeki bosluk neredeyse ceyrek turu gecmisti.motor performansi okuslarda dusuk yag yakma durumu vardi.
Selahattin bey beni Birsen Mercedes servisiyle tanistirdi 2 ortak mengerlerden yetisme egemerde calismislar mercedese cok vakiflar biz g yapmadik ama yapariz dediler.
Saftlari soktuk flanslar kesilip istavrozlu sekle donusturuldu ve balans yapildi kayicilarda bosluk yoktu.
Yeni saft bir hayli pahalli o yuzden bu yolu sectik.isin ehli bir usta ve dogru secilen flanslarla iscilik iyi oldu.arac modeline gore verilen degerlere gore balans yapiliyor.
On arka diferansiyel istavroz dislilerini iceren tamir takimlari kullanilarak bosluk alindi mahruti ve ayna sokulmedigi icin diferansiyel ayari degismiyor.bu arada yapilan islerle aracimida daha iyi tanima firsati oldu.soyleki bizim g lerde arka dif orani ile on dif orani farkli bunu istavroz tamir takimi yanlis gelince anladik.
Simdi bu nasil olur diyenler cikacak bende ayni tepkiyi verdim ilk basta. Bazi araclarda cesitli sebeplerden mesela yer sikintisi gibi sebeplerden bu yola basvuruyorlarmis.bunu ogrenmis olduk.sistem nasil calisiyor normalde on arka dif ayni oranda olmazsa hatta on ve arka aksta farkli olculerde (dis cap) lastik takildigi durumlarda bile 4 ceker pozisyonunda arac kitlenir hatta kirilir.transferden one giden cikisa baska oranda disli arkaya giden cikisa baska oranda disli konarak on arka oran farki esitleniyormus neyse ogrenmis olduk.
Seytan durttu kompresyon olctuk 24-30 arasi olmasi gereken deger 19- 21 araligindaydi.motoru acmaya karar verdik.pistonlarda grapj cikti.ana kol yatak yenilendi yeni piston seti yeni eksantrik zinciri pompa elemanlari bakimi,kapak testi temiz cikti yeni sibop sibop gaydlari ile kapak toplandi.
Motor toplaniyor bunlarla ilgili fotograf koyacagim.bu arada klima gergisi,krank kecesinden kacan yag,acilmisken sachs marka debriyaj baski balata bilya seti de yeni konuyor.
Sezona tam bakimli olarak girecegim gecen sene suspansiyon,motor sanjiman kulaklari filan degismisti.arka fren limitorleride bu arada degisti biraz paslanmislar.
Bu arada birsenlerde sivi contalar MB logolu,orjinal olmayan parca kullanilmiyor.sonuctan umitliyim bakalim nasil olacak.
Yaz basinda taktirdigim klima ayaginda bosluk vardi biraz ses yapiyordu kayis geregi gibi gerilmiyordu saflarda bosluk artmisti on arka diferansiyellerdeki bosluk neredeyse ceyrek turu gecmisti.motor performansi okuslarda dusuk yag yakma durumu vardi.
Selahattin bey beni Birsen Mercedes servisiyle tanistirdi 2 ortak mengerlerden yetisme egemerde calismislar mercedese cok vakiflar biz g yapmadik ama yapariz dediler.
Saftlari soktuk flanslar kesilip istavrozlu sekle donusturuldu ve balans yapildi kayicilarda bosluk yoktu.
Yeni saft bir hayli pahalli o yuzden bu yolu sectik.isin ehli bir usta ve dogru secilen flanslarla iscilik iyi oldu.arac modeline gore verilen degerlere gore balans yapiliyor.
On arka diferansiyel istavroz dislilerini iceren tamir takimlari kullanilarak bosluk alindi mahruti ve ayna sokulmedigi icin diferansiyel ayari degismiyor.bu arada yapilan islerle aracimida daha iyi tanima firsati oldu.soyleki bizim g lerde arka dif orani ile on dif orani farkli bunu istavroz tamir takimi yanlis gelince anladik.
Simdi bu nasil olur diyenler cikacak bende ayni tepkiyi verdim ilk basta. Bazi araclarda cesitli sebeplerden mesela yer sikintisi gibi sebeplerden bu yola basvuruyorlarmis.bunu ogrenmis olduk.sistem nasil calisiyor normalde on arka dif ayni oranda olmazsa hatta on ve arka aksta farkli olculerde (dis cap) lastik takildigi durumlarda bile 4 ceker pozisyonunda arac kitlenir hatta kirilir.transferden one giden cikisa baska oranda disli arkaya giden cikisa baska oranda disli konarak on arka oran farki esitleniyormus neyse ogrenmis olduk.
Seytan durttu kompresyon olctuk 24-30 arasi olmasi gereken deger 19- 21 araligindaydi.motoru acmaya karar verdik.pistonlarda grapj cikti.ana kol yatak yenilendi yeni piston seti yeni eksantrik zinciri pompa elemanlari bakimi,kapak testi temiz cikti yeni sibop sibop gaydlari ile kapak toplandi.
Motor toplaniyor bunlarla ilgili fotograf koyacagim.bu arada klima gergisi,krank kecesinden kacan yag,acilmisken sachs marka debriyaj baski balata bilya seti de yeni konuyor.
Sezona tam bakimli olarak girecegim gecen sene suspansiyon,motor sanjiman kulaklari filan degismisti.arka fren limitorleride bu arada degisti biraz paslanmislar.
Bu arada birsenlerde sivi contalar MB logolu,orjinal olmayan parca kullanilmiyor.sonuctan umitliyim bakalim nasil olacak.