Ynt: Mercedes G Class Şanzıman
Ahmusan' Alıntı:
Merhabalar
86 model tek kapı g 230 aldık, araçta 4 ileri düz şanzıman (ayrıca arazi vitesi) var. 4. Viteste 80le giderken 3000 devir oluyo, bu kadar kısa şanzıman istemiyoruz. Mümkünse otomatik, değilse 5 ileri ve daha uzun bi şanzımanla değiştirmek mümkünmüdür?
Farklı şanzıman modellerine siteden baktım (burda linki verilen) ancak pek sonuca varamadım. Bana yardımcı olabilir misiniz?
1979- 1991 W460 W461 de kullanılan şanzımanlar
Versiyonu ilk vites oranı Vites Sayısı Son Vites Oranı Kullanıldığı modeller
OTOMATIK
720.1 4.007 4 1 230/240/280/300
MANUEL
711.200 / 711.202 4.628 4 1 230 /240 / 300
711.1 4.403 4 1 280
711.101 4.043 4 1 280
711.116 6.157 5 1 askeri modeller w461
717.436 getrag 4.905 5 1 230/240/280/300
711.117 4.695 5 0.806 askeri modeller w461
717.42 getrag 3.822 5 0.813 230/240/280/300
717.439 getrag 3.856 5 0.799 230/240/280/300
Ortaya çıkan bir kaç sonuç var. 5 inci vites oranı eğer 1 ise hızda hiç bir değişiklik olmayacaktır. Otomatik şanzimanlardan Elektronik kontrollü olmayanlar 4 vites olup oran 1 dir. yani hız artmaz.
Askeri modeller farklı motorlar için uretilmiş ise marş motorunun yeri ve kovan da sorun çikacaktır.
Otomatik şanzımanlarda bilinen bir alternatif w114-115 lerde , w116 ve w123 lerde 2800cc M110 motorlarda kullanılan 722,112 4 vites cazip bir şanzımandır. Kovanı uyar ve uzunluğu için şafta bir santime yakın bir ek yeterli olur en önemli avataji G ler için yokuş aşağı inişte birinci viteste kalmayı mümkün kılan 1inci vites bağlanabilir. (bu 722,3 te mümkün olmaz) 185 beygire cevap veren bu şansıman 230ge 240ve300d gibi daha az kuvvetli motorlarda zayıf kalmanın tersine avantaj kazandırır. Vites aralığinın 3,98-1 olması da ayrı bı avantaj. Bulduğunuzda şanzımanın üzerinde 12112 FI yada R1152714101 yazıyorsa bu 722,112 dir.
G lerin son hızında şu faktörler dikkate alınmalı.
- Motorun optimum torkunun miktarı ve kaç devirde olduğu,
- son vites dişlisinin oranı
- Transfer kutusunun oranı
- Diferansiyel oranı
- Tekerleğin çapı ve ağırlığı
Tekerleğin büyüklüğü hızı arttırmak bir yana kuvvetli olmayan motorun optimum torka ulaşmasına engel olarak daha da yavaşlatması olası olabilir.
Şanzımanda son dişli oranı 1 yerine 0,8 olunca hızlanacak olması mantıken beklensede motorun zayıflığı yine bunu zorlaştırır.
Diferansiyelde en yaygın oran 4,88 dir ama 240gd 72 beygir olduğu için çoğu 5,33 oranlıdır yani daha yavaştır . 4,38 li olan versiyonlar eger 280GE değilse güçleri yetmediği için yine optimum torka ulaşamazlar (OM617A dahil)
Hızı etkileyen faktorleri bir bir saptayın. Eğer WBD ile başlayan VIN numarsını verirseniz ben dahil burada bazı kişiler size ilgili dişli oranlarini verebilir. Bunlardan hangilerinin değistireceğinize karar verdiğinizde motorun gücünde değişıklik olmadiğında sonucun nasıl olacağını daha önce tecrübe etmiş kişilerden öğrenmeniz olası olacaktır.
Umarım yazdıklarımı bilmişlik taslamak olarak görmeden kendi bilgi ve mantığınızla değerlendirdikten sonra en doğru sonuca ulaşırsınız.
Yazdıklarımda hatalar olabilir. Lütfen kendiniz bir daha kontrol edin.
Hürmetler
Hakan