Mercedes G Class Şanzıman

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cartop Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,033

Etiketler
Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

mehmet abi bu linki nadir bey 02.mart2011 de mercedes g teknik veriler konu başlığıyla paylaşmıştı. benim de çok işime yaradı buradan teşekkür ediyorum nadir beyede. mehmet abi seninde bildiğin gibi ben şanzıman konusunda biraz sıkıntılar çekmiştim 2 sefer şanzıman dagıttım biliyorsun abi malesef şanzıman konusunda acemiliğim pahalıya maloldu ama sonunda tecrübe sahibi olduğumu düşünüyorum g serisinden her usta anlamıyor benim biliyorsun gd250 var şanzımanın yanında vites kolları çıkıyor bu yüzden uygun bir şanzıman bulmakda zorlandım tavsiye üzerin sprinter şanzıman takmak istedim ama olmuyor oluyorsa da bizim ustalar beceremedi ben şu an takılı olan 126 kasadan çıkma şanzıman kullanıyorum menmunum ama yinede denk gelirse değiştirmeyi düşünüyorum bu şanzıman konusu bence gerçekten çok önemli parça ve usta bilgisi olan abilerim, arkadaşlarım varsa bu sayfada paylaşırsa çok fayda sağlayacağına eminim.saygılar
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

ASKARLI' Alıntı:
mehmet abi bu linki nadir bey 02.mart2011 de mercedes g teknik veriler konu başlığıyla paylaşmıştı. benim de çok işime yaradı buradan teşekkür ediyorum nadir beyede. mehmet abi seninde bildiğin gibi ben şanzıman konusunda biraz sıkıntılar çekmiştim 2 sefer şanzıman dagıttım biliyorsun abi malesef şanzıman konusunda acemiliğim pahalıya maloldu ama sonunda tecrübe sahibi olduğumu düşünüyorum g serisinden her usta anlamıyor benim biliyorsun gd250 var şanzımanın yanında vites kolları çıkıyor bu yüzden uygun bir şanzıman bulmakda zorlandım tavsiye üzerin sprinter şanzıman takmak istedim ama olmuyor oluyorsa da bizim ustalar beceremedi ben şu an takılı olan 126 kasadan çıkma şanzıman kullanıyorum menmunum ama yinede denk gelirse değiştirmeyi düşünüyorum bu şanzıman konusu bence gerçekten çok önemli parça ve usta bilgisi olan abilerim, arkadaşlarım varsa bu sayfada paylaşırsa çok fayda sağlayacağına eminim.saygılar

Evet Nadir bey atmıştı ,uzun zaman geçtiğinden şimdi hatırladım,
Ankarada oturuyor olmamız çıkma parça için bir avantaj.İstediğimiz şanzımanı bulmak zor olmamalı. Kullandığınız şanzıman ile orijinali arasında ne gibi bir fark var ? Üzerindeki seri numarasını görebilseydik konuyla ilgili bilgi alırdık.
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

mehmet abi ben arabamı aldıgımda üstünde orjinal şanzımanı vardı dagıldı usta daha önce tamir görmüş dedi.orjinal şanzımanında çekiş daha güçlü yakıt daha az dı. şu an takılı olan şanzıman biraz farklı sonuç da ben çok tecrübe sahibi degilim g serisi kullanmadım daha önce o yüzden fark ettiğim kendi gözlemlerim belki araça göre şu an takılı olan çok iyi bir şanzıman dır bilemem parça konusunda haklısın ankarada olmak bir avantaj ben şanzıman araken 711 110 bile buldum ama benimkine uymadı marş dinamosu ters tarafdaymış öyle söylediler hüseyin abi 711 116 bak dedi onuda çok aradım ama yıldız sanayide bulamadım ivedik de olabilir belki ben ivediğe gitmedim ustam 126 kasadan çıkma bir şanzıman var dişleri çok kalın temiz şanzıman dedi taktı şimdilik bir sıkıntı olmadı numarasına bakıyım paylaşırım. sonuçda parça bulunuyor benim sıkıntım usta aslında pek çok usta bu arabayı bilmiyor eline yüzüne bulaştırıyor rezil ediyor hem zaman hem nakit ziyan oluyor malesef. ben araçı almadan önce mehmet abi senin arabayı gördüm aklımda mercedes g felan yoktu sonra araştırdım çok hoşuma gitti her yönüyle diğer araçlardan üstün tabi benim beklentilerime göre o yüzden hemen ilanlara bakmaya başladım bir kaç tane araç için istanbula gittim çoğu resimle alakası yoktu sonunda Allah nasip etti bu araçı aldım şanzıman haricinde bir sorun cıkarmadı o da benim şansıma çünkü kolay kolay şanzıman arıza vermiyormuş. elimden geldiğince toplamaya başladım çoğu parçasını yurt dışında akrabalar sayesinde değiştirdim arabamdan çok menmunum Allah olmayanlara da nasip etsin inşallah şu an Alper abide birde bende 460 250gd var bildiğim kadarıyla
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

selamlar mehmet abi. bu teknik tabloyu tekrardan atman iyi oldu. cok saol.

711-110 sanziman sizin araclara uyuyormus. bell housing degisiyor. dolayisyla starter'in yeri ters olani var piyasada. gecenlerde kahraman maras'a gonderdik osman bey'e. onda da ayni sorun vardi. ama isi cozmusler, simdilerde 711-110 tekrardan kullanma sans dogdu. 711-110 gercekten araci canlandiriyor. hele hele 33 lastige gecmenize imkan sagliyor. [bence G icin 33 en kucuk lastik secenegidir.]

mehmet abi, sen bana paketi gonderdimizdin abi ? unutdum onu, simdi aklima geldi. gondermediysen sorun yok....bir sorayim dedim, kktc postasi beni aramaz hatirlatsin :(

herkese saygilar.

huseyin
 



Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Chrome signal lights guards lari gondereli aylar oldu,almadinmi yoksa ? gonderdiklerim klasikler icindi. Seninkin icin olcu gondermeni bekliyorum.
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

evet abi, ilk gonderdigin krom sinyaller duruyor bende. halen paketinde. isteyen var da, daha gorusemedik onunla...

benden simdi cabrio G'de monteli olan led'li sinyallerin tam olculerini gonderecem abi. sen ona gore payini verirsin. neyse, ozelden yazisalim bunlari da baslik konusunu dagitmayalim. :-[

tekrardan saol abi. :smiley:
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Merhaba Askarlı,


250 gd ye 711110 takabilirsiniz. Bizde 300 gd vardı ve bu araca şu an sprinter motoru takıyoruz.


Hüseyin Beyin dediği gibi biz problem yaşadık çünkü 300 gd nin marş motoru sağda , fakat 250 gdlerinki solda..


Sprinter OM602980 serisi motor 2,9 lt turbo motor ve OM 250 üzerine geliştirlmiştir. silindir çapı artırılmıştır. Heriki motorunda volant muhafaza bağlantı çıkışı aynı. Herikisi de soldan marş motorlu. Bu sebeple siz 4 vitesli şanzımanı indirip yerine 711110 u problemsiz bir şekilde bağlamanız gerekir. (Yoksa getrag şanzıman mı sizin ki)


Burada Kıbrıs tan Hüseyin ve Utkan Beylere çok teşekkür ediyorum. Sağolsunlar bize 250 GD veya 230 GE de kullanılan volant muhafazından buldular ve projemiz durduğu yerden devam edebildi.


Yalnız gelen muhafazanın deseni aynı ama sprinter motorlarının baskı balatası daha kalınmış bu sebeple boyu kısa kaldı ,biz de araya 1-1,5 cm kalınlığında plakadan parça yerleştirdik ve prizdirek leri kaynakla uyarladık ve sprinter motoru ile 711110 şanzımanı birleştirdik.


711110 veya 116 çok kuvvetli, ilk vites devri çok düşük 6,15. Kahramanmaraş ta 2 adet G var. Birisi 230 ge ve bizimki eski hali 300 gd yeni haliyle 290 gd. Heriki araçta da 711110 şanzıman atıldı sonradan.
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

sorun uyup uymaması degil aslında istedikten sonra illaki bir yolu bulunur ve takılır önemli olan onu takabilecek ustayı bulmak da. bence her ustayım diyene araba teslim edilmez gerçek bir usta bulmak lazım 711110 şanzımanı taktırmak için herkes beceremez. benim araç 5 ileri zaten şanzıman getrag değil zaten sonuç da şanzıman da marka pek önemli degil uysun yeter bence zaten mercedes den çıkma takıyoruz kötü bir şanzımanı yok mercedesin
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

ASKARLI' Alıntı:
sorun uyup uymaması degil aslında istedikten sonra illaki bir yolu bulunur ve takılır önemli olan onu takabilecek ustayı bulmak da. bence her ustayım diyene araba teslim edilmez gerçek bir usta bulmak lazım 711110 şanzımanı taktırmak için herkes beceremez. benim araç 5 ileri zaten şanzıman getrag değil zaten sonuç da şanzıman da marka pek önemli degil uysun yeter bence zaten mercedes den çıkma takıyoruz kötü bir şanzımanı yok mercedesin

Malesef haklısınız, bu şartlarda işi yapan değil yaptıranın usta olması gerekiyor.
Yoksa git git gel.
 



Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

gidip gelmek mesele değil sonuç da emeğine deyse sorun olmaz usta anlamazsa gerçekten bıktırıyor ama sonuç da insan arabasını sanayide tanır demişler doğru artık tamirci gibi oldum parçayı kendim temin ediyorum sadece takmak için işçilik veriyorum hem maliyet hem de zamandan karım oluyor.
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

herkese selamlar ,bizim g lerde olan şanzımanlar bıraz degısık.ben aracı alırken otomatık yaparım dıye dusunmustum ama olmadı neden olmadı? dıye sorarsanız bır kere otomatıgı sıvıl versıyonda gercekten cok az uretılmış.yok gıbı bır sey uydur kaydır bır seyde yapmak ıstemedım bu yuzden vazgectım.normal şanzıman gene neyse ama arazı sanzımanı tamıratı hakkaten uzmanlık ıstıyor.
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Merhabalar
86 model tek kapı g 230 aldık, araçta 4 ileri düz şanzıman (ayrıca arazi vitesi) var. 4. Viteste 80le giderken 3000 devir oluyo, bu kadar kısa şanzıman istemiyoruz. Mümkünse otomatik, değilse 5 ileri ve daha uzun bi şanzımanla değiştirmek mümkünmüdür?

Farklı şanzıman modellerine siteden baktım (burda linki verilen) ancak pek sonuca varamadım. Bana yardımcı olabilir misiniz?
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Ahmusan' Alıntı:
Merhabalar
86 model tek kapı g 230 aldık, araçta 4 ileri düz şanzıman (ayrıca arazi vitesi) var. 4. Viteste 80le giderken 3000 devir oluyo, bu kadar kısa şanzıman istemiyoruz. Mümkünse otomatik, değilse 5 ileri ve daha uzun bi şanzımanla değiştirmek mümkünmüdür?

Farklı şanzıman modellerine siteden baktım (burda linki verilen) ancak pek sonuca varamadım. Bana yardımcı olabilir misiniz?


1979- 1991 W460 W461 de kullanılan şanzımanlar

Versiyonu ilk vites oranı Vites Sayısı Son Vites Oranı Kullanıldığı modeller

OTOMATIK
720.1 4.007 4 1 230/240/280/300

MANUEL
711.200 / 711.202 4.628 4 1 230 /240 / 300
711.1 4.403 4 1 280
711.101 4.043 4 1 280
711.116 6.157 5 1 askeri modeller w461
717.436 getrag 4.905 5 1 230/240/280/300
711.117 4.695 5 0.806 askeri modeller w461
717.42 getrag 3.822 5 0.813 230/240/280/300
717.439 getrag 3.856 5 0.799 230/240/280/300

Ortaya çıkan bir kaç sonuç var. 5 inci vites oranı eğer 1 ise hızda hiç bir değişiklik olmayacaktır. Otomatik şanzimanlardan Elektronik kontrollü olmayanlar 4 vites olup oran 1 dir. yani hız artmaz.
Askeri modeller farklı motorlar için uretilmiş ise marş motorunun yeri ve kovan da sorun çikacaktır.
Otomatik şanzımanlarda bilinen bir alternatif w114-115 lerde , w116 ve w123 lerde 2800cc M110 motorlarda kullanılan 722,112 4 vites cazip bir şanzımandır. Kovanı uyar ve uzunluğu için şafta bir santime yakın bir ek yeterli olur en önemli avataji G ler için yokuş aşağı inişte birinci viteste kalmayı mümkün kılan 1inci vites bağlanabilir. (bu 722,3 te mümkün olmaz) 185 beygire cevap veren bu şansıman 230ge 240ve300d gibi daha az kuvvetli motorlarda zayıf kalmanın tersine avantaj kazandırır. Vites aralığinın 3,98-1 olması da ayrı bı avantaj. Bulduğunuzda şanzımanın üzerinde 12112 FI yada R1152714101 yazıyorsa bu 722,112 dir.

G lerin son hızında şu faktörler dikkate alınmalı.
- Motorun optimum torkunun miktarı ve kaç devirde olduğu,
- son vites dişlisinin oranı
- Transfer kutusunun oranı
- Diferansiyel oranı
- Tekerleğin çapı ve ağırlığı
Tekerleğin büyüklüğü hızı arttırmak bir yana kuvvetli olmayan motorun optimum torka ulaşmasına engel olarak daha da yavaşlatması olası olabilir.
Şanzımanda son dişli oranı 1 yerine 0,8 olunca hızlanacak olması mantıken beklensede motorun zayıflığı yine bunu zorlaştırır.
Diferansiyelde en yaygın oran 4,88 dir ama 240gd 72 beygir olduğu için çoğu 5,33 oranlıdır yani daha yavaştır . 4,38 li olan versiyonlar eger 280GE değilse güçleri yetmediği için yine optimum torka ulaşamazlar (OM617A dahil)

Hızı etkileyen faktorleri bir bir saptayın. Eğer WBD ile başlayan VIN numarsını verirseniz ben dahil burada bazı kişiler size ilgili dişli oranlarini verebilir. Bunlardan hangilerinin değistireceğinize karar verdiğinizde motorun gücünde değişıklik olmadiğında sonucun nasıl olacağını daha önce tecrübe etmiş kişilerden öğrenmeniz olası olacaktır.

Umarım yazdıklarımı bilmişlik taslamak olarak görmeden kendi bilgi ve mantığınızla değerlendirdikten sonra en doğru sonuca ulaşırsınız.

Yazdıklarımda hatalar olabilir. Lütfen kendiniz bir daha kontrol edin.

Hürmetler
Hakan
 

Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Hakan beye G' şanzımanlarıyla ilgili verdiği çok değerli bilgilerinden dolayı teşekkür ederim. Bu bilgileri, gezindiğim yabancı forumlarda bu kadar detaylı bulamayız.
Bir başvuru ve bilgi kaynağı olarak burada kalacaktır.
Selamlar
 



Ynt: Mercedes G Class Şanzıman

Hakan bey bizim mersedes forumlarında kimse karşısındaki sen biliyorsun diye suçlamaz.Gerçekten güzel paylaşım ..Teşekkürler.
alper
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,010
Mesajlar
1,527,218
Kayıtlı Üye Sayımız
166,759
Kaydolan Son Üyemiz
abdil DOĞRU

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst