Mercedes G Teknik Veriler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mogzilla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,333
Ynt: Mercedes G Teknik Veriler

Nadir bey ve diğer "G" kullanıcıları,
Öncelikle bu teknik veriler için teşekkürler.
Acaba araç modellerine göre şanzıman ve diferansiyel dişli oranlarına nasıl ulaşırız?
230 için, uzun yolda makul süratlere yüksek devir ile ulaşıldığı gibi bir yorum okudum. Doğru mudur?


 

Etiketler
Ynt: Mercedes G Teknik Veriler

Şenol kardeşim sorduğun bilgiler benim arşivde yoktu ; senin için nette biraz araştırma yaptım ve şu bilgilere ulaştım.

http://www.4x4abc.com/G-Class/transmissions/getriebe.html

Herhalde işini görür.Son sorduğuna gelince , MB motorlarını zaten biraz devirli kullanmak gerekir.( Eski tip motorlardan bahsediyorum )
Ben 300 GE de vites değiştirirken 4000 devir aralığına çok rahat ulaşıyorum ve bu devirlerde vites değiştirdiğim zaman motor hiç bayılmıyor.
 


Ynt: Mercedes G Teknik Veriler



efe_chevy

Arkadaşım,

Ben 300GE kullanıyorum,

Yalnız biraz meraklı olduğum için aracı Stuttgart ORC'ye götürdüm, vites kutusunu falan değiştirdim,
Gelirken de biraz kitap (Almanca-İngilizce bakım kitapları ve Mercedes'den aracın kitabını aldım)

Bu kitaplara göre,

Yakıt tüketimleri şöyle:

l /100lkm

GD 250 : 12
GD 240 : 12
GD 300 : 15
Ben 300GE de 15,5 ile 17 arası yakıyorum. (Benim araç kısa, uzun olursa daha da artar).i Sonuyta unutma ki senin sürüş biçimin, lastiklerin havası vb. de etkili.
Araçların fiyatlarına gelince, modeli, km, (eski araçlarda hiçbir zaman bilemezsin sayaç 5 hanelidir !)aracın temizliği, satışın yapıldığı yer vb. çok etkili,
Eylülde benden bir W460 için 22 500TL istediiler. (LPG takılmıştı).
Arazi içinse motor gücü yüksek olana bak. 2t'luk araçlar. Yüksek motor gücü gerekli. Ayrıca diff oranlarına da bakman lazım
Yüksek oranlı diff olmalı.(diff lerin yanında plakalar vardır, aracın üzerinde hala durmaktaysalar oradan okuyabilirsin, yoksa diff i açıp bakmaktan başka çare yok, seri no dan falanda bulunabillir ama !!)
Bu durum da yüksek oranlı diff ile uzun yolda son hız sorunu ortaya çıkar, bas bas gitmez.
Yeni araçlarda diff oranları daha düşük olabiliyor.
Vites kutusu oranları için ekte dosya var.
Diff oranları : 6,17:1 ile 3,95:1 arası değişiyor
GD 250 : 5,33-6,17 :1
GD 240 : 5,33:1
GD 300 : 4,9:1

Kolaylıklar gelsin bu iş sabır işidir.

Doğan Çelen
532 485 71 95
 

Ekli dosyalar

  • Transmissions.doc
    143.5 KB · Görüntüleme: 276

Ynt: Mercedes G Teknik Veriler

selam dogan, guzel bilgileriniz icin tskrler.

araciniz ilgimi cekti, ve sizin baure kardeslerini ziyaret etmen de cok merakli oldugunu ispatlar. helal !

acaba yeni bir baslik altinda senin arac'in hakkinda bizimle paylasim yaparmisin? gercekten merak ettim. uk'den orc'ye giden uc bes
arkadasim olmusdu ama bana hic nasip olmadi. aslinda geleneksel G kutlamasi icin bizim GWOA kulube graz'dan orc'i ziyaret ederdi. belki uyarda
sizde katilirsiniz baska zaman.

arac hakkinda, ve meraginiz hakkinda paylasiminiz beklerim

selamlar saygilar huseyin kurtbas [kktc]