Mercedes G ' ye Turbo ..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan metehan-arz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,731
Ynt: Mercedes G ' ye Turbo ..

selam Osman, biliosun motor yapılırken çekilen fotoğrafları kuru kuru yüklemek istemedim.. zaten çok ilgi çekici bişii yok.. standart 240 dizel motor :smiley:) ama bundan sonra aşama aşama paylaşıcam.. kolay gelsin..
 

Etiketler
Ynt: Mercedes G ' ye Turbo ..

Olsun, sen o motor yağın dan bal niyetine ağzımıza bir parmak çalda, bizimde mafsallarda yağlansın, biz de hareketlenelim. ;D
 

Ynt: Mercedes G ' ye Turbo ..

Ne yaptın Özgür, motoru dursun ustaya mı yaptırıyorsun.
 

Ynt: Mercedes G ' Ye Turbo ..

freedomnatura' Alıntı:
Merhaba,

Araç 28 Kasım'da Ankara'dan Mercedes Özel Servisi oğuzhan Bey'den alındı, o gün güven ilişkisi içinde, aracı başka bir servise vs. göstermekten vazgeçtim, zaman kaybetmeden yola koyulup İstanbul'a geldim. Aracın üstüne sonradan takılma turbo ve intercooler vardı. Aracın herhangi bir sorunu olmadığı, motorun iyi olduğu belirtilip yola çıktım. Akşam 350km sonunda istanbul'da köprü üstünde araç güç kaybetti, hatta istop edecek sandım, sonra topladı. Bu durumu da sordum normal mi diye Oğuzhan Bey'e de daha sonra, bi sıkıntı olmadığını söyledi. Aracı 2 hafta kadar kullanmadım zaten, sonra lastik değişimi için çıktık, dönüşte -ki 20km gittik toplamda- araç güç kaybedip istop etti. ne ışık yandı ne bir duman vs. bişii.. zaten biraz bekledikten sonra çalıştı. sonra 5 km sonra bi daha istop etti, inip çubuğu çektim, ustamı aradım, yağ vardı. yine ilk basışta çalıştı zaten, ben elektriktir diye düşündüm, ustaya girmeye 1 km kala pıst diye bir sesle beyaz duman çıktı kaputtan, bi açtık baktık ki bütün akü vs. yağ içinde ve turbo yağ atmış dendi, motor kilitlenmiş, yatak sarmış. olay bu.. içinden kalın yağ çıktı.. Motor daha önceden zaten açılmış işlem görmüş.. üst kapak contası bi yerinden açıktı. durum bu. daha 2 hafta önce iyi diye aldığımız aracın motoru kilitlendi. Umarım karşılaştığım durumu açıklayabilmişimdir..

Oğuzhan Bey'e durum hakkında bilgi verdim, çok üzüldüğünü yazdı, sen parçalar belli olunca listeyi at bana, maliyetine tedarik ederiz dedi. Ama motor işlemleri bitti her ley geçti gitti, bize toplamda bir 5000TL masraf çıktıktan ve canımız son derece sıkıldıktan sonra ilk kez dün akşam foruma yazmış: sitem var yazdıklarında diye, ben de onun üstüne tekrar yazdım. Sitem var tabi, ben herhangi bir kişiden yerden almadım ki, zaten öyle olsaydı ben aracı baktırarak alırdım. Kendisi Mercedes servisi olunca güvenerek aldım. Çay içip mazot doldurup bir an önce işlemleri halledip yola çıktım.. neyse..

sonuç: motor yağsız kalmadığı gibi daha da ilginç olarak bir anda ne var ne yok bütün yağı kaput içine püskürterek kilitlendi...


Merhabalar Özgür Bey,
Umarım G nizin başına gelenler sizi G lerden soğutmamıştır. yaşadığınız tatsız olayın vesilesi ile bir kaç seyin altını çizmem umarım haddimi aşmak olmaz.
240gd lerın motoru OM616 pek çok kişi tarafından MB in en dayanıklı motoru olarak görülür. Bu motorun turbo motorlardan daha sağlam olacağı anlamına kesinlikle gelmez. OM616 ler Turbo motorlardaki etkin yag ile soğutmayı sağlayan püskürtme memeleri ve soğutma haznelerinden mahrumdur. Bunun yanında pistonlar, bağlantılar ve daha bir çok parcalar turbolu versiyonlarda yüksek ısı ve torka dayanıklıdır. OM617 ve OM606 gibi motorların turbosuzları da aynı şekilde sonradan turbo takımına kesinlikle uygun değildir. Dünyada bir çok meraklı bunu deneyerek hüsranlarını paylaşmıştır ki Google arama yaparak cok sayıda forumlarda yazılar bulmanız kolay olur.

Burada beni daha çok ilgilendiren kısım bunu yapanın Mersedes Servisi olduğunu Avatarının altına yazmasıdır. Meraklı MB sahiplerinin Mersedesten anlamayan tamircilere derme çatma turbo taktırması bir dereceye anlaşılabilir. Mersedes motorlara servis yapmıs her tamircı turbo ıle turbosuzun parcalarının farklı olduğunu bilerek size sorun çıkacagını eğer dürüst ise açıklayacaktır. Ama bunu bir mersedes servisi yaparak hemen satıyorsa bunun altında bir ard niyet aramak yanlış olmaz.
Lakin bu bir ard niyet ise Gezenbilir gibi gayet yoğun takip edilen bir siteye hangi amaç ile bu hatalarını koyduklarıni açıklamam mümkün değil. Ya olan bitenin üzerine yatilabileceği kanısına sahipler yada gercekten mersedes ile ciddi bir alakalari yok.
Hiç kimsenin şahsını hedef alan bir yazı yazma niyetim yok. Lakin olan biten ortada. Maalesef dürüst olmanın bir maaliyeti olduğu gibi yanlış yapmanın da bir maliyeti olmalı.
Sözlü tartişmaya girmeyeceğim belirterek herkese keyifli sürüşler dilerim.
Hakan
 

Ynt: Mercedes G ' Ye Turbo ..

Herkese Merhaba,

Aracı alırken sahibi Ankara Ayyıldız Mercedes Özel Servis Oğuzhan Bey'le telefonla istanbul'dan arayıp bilgi aldım. Pazarlığı da güvene dayalı olarak telefonda yaptık. Geceden gidip sabah indim, servislerini gördüm, aracı tanıttılar, bindik dolaştık, hidrolik direksiyon bile yoktu o zaman aldığımda. önceden konuşmuştuk: "turboyla intercooler taktık, onları sökersek şu kadar olur, üstünde kalırsa şu kadar dedi.." 2000TL indiririm demişti o zaman için yanlış hatırlamıyorsam söküp de verirse.. Neyse, "ne değişir?" dedim anlattı, turbo motor daha performanslı atak olur filan diye.. Ben motordan filan çok anlamam.. hala da çok anladığım söylenmez, ama artık en azından başıma gelince bişiiler öğrendim. motor tiplerini, turbo takılacak motoru takılmayacak olanı, motor değişimi, yeniden yapılması vs. gibi konularda bilgim oldu biraz.. iyi dedim öyle diyorsan, sen de mercedesçisin yani, anladığı için yapmıştır dedik, başka bir yere göstermeden aldım. hataa el yapımı saç dodikler ve değişik ölçü lastik jantları vardı.. onları da söktürdük anlaşmamız gereği.. onları da almayıp biraz daha indirmiştik rakamı. orjinal olmayan hiçbir şey istemiyordum aracımda sonuçta.. dedim ki: "İstanbul'a kadar gider miyiz sorunsuz?" dedi gidersin. Gerçekten de bir sorun okmadan istanbul'a kadar geldim.. Sadece boğaz köprüsünde bir kere, güç kaybetti.. vitesler toplamadı, kaldım dedim tam, ama sonradan baktım devrini aldı.. devam etti..

sonraki hafta da talihsiz olay oldu zaten..

sonra orjinal haline getirip sıfırdan motor yaptık.. her şeyini yeniledik değiştirdik.. şimdi her şey normal.. şanzımanı 5 vites getrag yapmayı düşünüyorum.. onu da tam araştırmadan asla girmem o değişikliğe bile..

Aracı tamamen w463 kasa dönüşümüne soktuk, komple motor ve iç izolasyonlarını tamamladık, su, ısı, akustik.. tavan taban, döşemeler vs. komple deri alcantara yenilendi.. deri direksiyon filan her şey keyifli bir şekilde yapıldı..

orjinal hisrolik direksiyon G serisi almanyadan set olarak getirilip takıldı.. alt takımlar, frenler vs. her şey yenilendi.. sıfırlandı.. depo sağ tarafa kapaklı sistem alındı.. w364 tamponlar yeni sisler, amg ön panjur yeni tip elektrikli ısıtmalı aynalar, silecekler, ön arka, dosikler orjinal, yan basamaklar v.s hepsi orjinal ve yepyeni takıldı..

araca orjinal mercedes G serisi lastikler flanşlar ve Bf goodrich çamur kar lastikleri takıldı ve sezona hazır hale geldi..

2. bir 5 kapılı G serisi araç daha aldığım için ilanını da satış listelerinde bulabilirsiniz..

Ankara'dan yaptığım alışverişe ve bu işin bir maliyeti olup olmamasına gelince.. Ben iletişimde kopukluk yaşayınca fazla uğraşmadım.. ilk yazdığımda: "üzüldüm bizdeyken bir problem yoktu" dediler, sonra da "ne gerekiosa parça temin ederiz buradan, uygun şekilde" dedi.. Sonra ben olayı araştırıp kalın yağ ve yağ katkısı turbo takılması filan gibi konuları araştırıp yazmaya başlayınca ne telefon ve sosyal medya ne email... bütün iletişimi kestiler.. sessizlikğe bründüler.. ben de durumu kabullenip önüme baktım artık..

ne diyelim...
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,092
Mesajlar
1,528,620
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst