Mercedes G ' ye Turbo ..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan metehan-arz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,768
Ynt: Mercedes G ' ye Turbo ..

selam Osman, biliosun motor yapılırken çekilen fotoğrafları kuru kuru yüklemek istemedim.. zaten çok ilgi çekici bişii yok.. standart 240 dizel motor ) ama bundan sonra aşama aşama paylaşıcam.. kolay gelsin..
 

Etiketler
Ynt: Mercedes G ' ye Turbo ..

Olsun, sen o motor yağın dan bal niyetine ağzımıza bir parmak çalda, bizimde mafsallarda yağlansın, biz de hareketlenelim. ;D
 

Ynt: Mercedes G ' ye Turbo ..

Ne yaptın Özgür, motoru dursun ustaya mı yaptırıyorsun.
 

Ynt: Mercedes G ' Ye Turbo ..



Merhabalar Özgür Bey,
Umarım G nizin başına gelenler sizi G lerden soğutmamıştır. yaşadığınız tatsız olayın vesilesi ile bir kaç seyin altını çizmem umarım haddimi aşmak olmaz.
240gd lerın motoru OM616 pek çok kişi tarafından MB in en dayanıklı motoru olarak görülür. Bu motorun turbo motorlardan daha sağlam olacağı anlamına kesinlikle gelmez. OM616 ler Turbo motorlardaki etkin yag ile soğutmayı sağlayan püskürtme memeleri ve soğutma haznelerinden mahrumdur. Bunun yanında pistonlar, bağlantılar ve daha bir çok parcalar turbolu versiyonlarda yüksek ısı ve torka dayanıklıdır. OM617 ve OM606 gibi motorların turbosuzları da aynı şekilde sonradan turbo takımına kesinlikle uygun değildir. Dünyada bir çok meraklı bunu deneyerek hüsranlarını paylaşmıştır ki Google arama yaparak cok sayıda forumlarda yazılar bulmanız kolay olur.

Burada beni daha çok ilgilendiren kısım bunu yapanın Mersedes Servisi olduğunu Avatarının altına yazmasıdır. Meraklı MB sahiplerinin Mersedesten anlamayan tamircilere derme çatma turbo taktırması bir dereceye anlaşılabilir. Mersedes motorlara servis yapmıs her tamircı turbo ıle turbosuzun parcalarının farklı olduğunu bilerek size sorun çıkacagını eğer dürüst ise açıklayacaktır. Ama bunu bir mersedes servisi yaparak hemen satıyorsa bunun altında bir ard niyet aramak yanlış olmaz.
Lakin bu bir ard niyet ise Gezenbilir gibi gayet yoğun takip edilen bir siteye hangi amaç ile bu hatalarını koyduklarıni açıklamam mümkün değil. Ya olan bitenin üzerine yatilabileceği kanısına sahipler yada gercekten mersedes ile ciddi bir alakalari yok.
Hiç kimsenin şahsını hedef alan bir yazı yazma niyetim yok. Lakin olan biten ortada. Maalesef dürüst olmanın bir maaliyeti olduğu gibi yanlış yapmanın da bir maliyeti olmalı.
Sözlü tartişmaya girmeyeceğim belirterek herkese keyifli sürüşler dilerim.
Hakan
 

Ynt: Mercedes G ' Ye Turbo ..

Herkese Merhaba,

Aracı alırken sahibi Ankara Ayyıldız Mercedes Özel Servis Oğuzhan Bey'le telefonla istanbul'dan arayıp bilgi aldım. Pazarlığı da güvene dayalı olarak telefonda yaptık. Geceden gidip sabah indim, servislerini gördüm, aracı tanıttılar, bindik dolaştık, hidrolik direksiyon bile yoktu o zaman aldığımda. önceden konuşmuştuk: "turboyla intercooler taktık, onları sökersek şu kadar olur, üstünde kalırsa şu kadar dedi.." 2000TL indiririm demişti o zaman için yanlış hatırlamıyorsam söküp de verirse.. Neyse, "ne değişir?" dedim anlattı, turbo motor daha performanslı atak olur filan diye.. Ben motordan filan çok anlamam.. hala da çok anladığım söylenmez, ama artık en azından başıma gelince bişiiler öğrendim. motor tiplerini, turbo takılacak motoru takılmayacak olanı, motor değişimi, yeniden yapılması vs. gibi konularda bilgim oldu biraz.. iyi dedim öyle diyorsan, sen de mercedesçisin yani, anladığı için yapmıştır dedik, başka bir yere göstermeden aldım. hataa el yapımı saç dodikler ve değişik ölçü lastik jantları vardı.. onları da söktürdük anlaşmamız gereği.. onları da almayıp biraz daha indirmiştik rakamı. orjinal olmayan hiçbir şey istemiyordum aracımda sonuçta.. dedim ki: "İstanbul'a kadar gider miyiz sorunsuz?" dedi gidersin. Gerçekten de bir sorun okmadan istanbul'a kadar geldim.. Sadece boğaz köprüsünde bir kere, güç kaybetti.. vitesler toplamadı, kaldım dedim tam, ama sonradan baktım devrini aldı.. devam etti..

sonraki hafta da talihsiz olay oldu zaten..

sonra orjinal haline getirip sıfırdan motor yaptık.. her şeyini yeniledik değiştirdik.. şimdi her şey normal.. şanzımanı 5 vites getrag yapmayı düşünüyorum.. onu da tam araştırmadan asla girmem o değişikliğe bile..

Aracı tamamen w463 kasa dönüşümüne soktuk, komple motor ve iç izolasyonlarını tamamladık, su, ısı, akustik.. tavan taban, döşemeler vs. komple deri alcantara yenilendi.. deri direksiyon filan her şey keyifli bir şekilde yapıldı..

orjinal hisrolik direksiyon G serisi almanyadan set olarak getirilip takıldı.. alt takımlar, frenler vs. her şey yenilendi.. sıfırlandı.. depo sağ tarafa kapaklı sistem alındı.. w364 tamponlar yeni sisler, amg ön panjur yeni tip elektrikli ısıtmalı aynalar, silecekler, ön arka, dosikler orjinal, yan basamaklar v.s hepsi orjinal ve yepyeni takıldı..

araca orjinal mercedes G serisi lastikler flanşlar ve Bf goodrich çamur kar lastikleri takıldı ve sezona hazır hale geldi..

2. bir 5 kapılı G serisi araç daha aldığım için ilanını da satış listelerinde bulabilirsiniz..

Ankara'dan yaptığım alışverişe ve bu işin bir maliyeti olup olmamasına gelince.. Ben iletişimde kopukluk yaşayınca fazla uğraşmadım.. ilk yazdığımda: "üzüldüm bizdeyken bir problem yoktu" dediler, sonra da "ne gerekiosa parça temin ederiz buradan, uygun şekilde" dedi.. Sonra ben olayı araştırıp kalın yağ ve yağ katkısı turbo takılması filan gibi konuları araştırıp yazmaya başlayınca ne telefon ve sosyal medya ne email... bütün iletişimi kestiler.. sessizlikğe bründüler.. ben de durumu kabullenip önüme baktım artık..

ne diyelim...