Ynt: Mercedes GL serisi
bi aracın askıda kalması off-road'da birçok sıkıntıya neden olur. araç monoblok bir kütle gibi hareket eder. yola uyum sağlayamayan taşıyıcı sistem nedeniyle aracın arazide hareket kabiliyeti kısıtlanmıs olur.
cok kolay askıda kalan aracları parcadan bağımsız bir bütün olarak incelediğimizde (ki gl buna iyi bir örnektir) aracın taşıyıcı sistemlerinin zeminden kaynaklanan vibrasyonu sönümleyemediğini görürüz. bu aracın bütün olarak yeterince esnek olmadığı anlamına gelir.kuvvet cok fazla noktaya dağıtılamaz, sürekil yapıyı olusturan komponentleri belli noktalarda ciddi gerilimlere maruz bırakır bir süre sonra plastik kırılma meydana gelir.. arac bir bütün olarak bir bakıma ''gevrek'' özellik gösterir.
yani Türkçe'si kırılmaya cok musaiittir. arazi şartlarında tercih edilmeyen bir durumdur.
önceleri bu sorunun sadece GL'nin ebatlarından kaynaklandığını düşünmüştüm. Ama GLK'nın da aynı dertten muzdarip olduğunu görünce, aracın üretimindeki amaçtan kaynaklandığı sonucunu cıkarabildim ancak. zira GL'nin hedef kitlesi ne kaya tırmanışı yapıyor ne de safari yapıyor..