[size=10pt]Mitsubishi L200 4x4 Çift Kabin Instyle AT : 'Arazinin Kralı!'[/size]
Mitsubishi’nin arazi araçları konusunda tecrübesi 1970’li yıllara dayanıyor. O yıllarda Japonya’da Forte adıyla satılan L200, 2007 yılına kadar tüm dünyada 2,8 milyonluk satış rakamına ulaştı. Ülkemizde ticari araç olarak vergilendirildiği için uygun fiyatıyla önemli satış rakamları yakalayan L200, Nissan Navara, Ssangyong Actyon, Isuzu D-Max gibi dişli rakiplerle mücadele ediyor… Makyajlanan L200 markanın Pick-up satışlarındaki başarısını devam ettirecek gibi görünüyor.
Tasarım
Mitsubishi L200 geçirdiği makyajın ardından ön kısımda daha sert çizgilerin hakim olduğu bir araç olmuş. Kromajlı havalandırma ızgaraları ve köşeli farlar ilk göze çarpan detaylar. Yandan bakıldığında kasa ve arka kapının bittiği nokta sanki ayrı ayrı tasarlanıp sonra birleştirilmiş gibi görünüyor. Arka kısımda sadeliğin hakim olduğu L200, tampon koruma olarak görev yapan basamakla dikkat çekiyor.
İç mekan
L200’ün iç mekanı olabildiğince basit ve sade tasarlanmış. Orta konsolda bulunan üç yuvarlak klima butonunun üzerinde yol bilgisayarı, altında ise müzik sistemi bulunuyor. Barometre, termometre, pusula gibi özelliklerin de olduğu yol bilgisayarı işlevsel fakat kalitesiz görünüyor. Özellikle aydınlatması olmayan yol bilgisayarı butonlarını gece sürüşlerinde bulmak çok zor. Konsolda kullanılan sert plastiğin ilerleyen zamanlarda ses yapma ihtimali yüksek. Diğer Mitsubishi araçlarından tanıdık 3 kollu direksiyon simidi üzerinden hız sabitleyici ve müzik sistemi kontrol edilebiliyor. İç mekan konusunda ezeli rakibi Nissan Navara’nın gerisinde olan L200 makyaj sonrasında da bu eksikliğini giderememiş. L200 yolcu kabinine bolca motor sesi ve az miktarda yol sesi alıyor. Arkada oturan yolcular için yeterli diz mesafesi sunan aracın yükleme alanına bakan arka camı da elektrikli olarak açılabiliyor.
Motor
4D56 kodlu 2.5 litrelik motor 4000 d/dk’da 178hp güç ve 1800 d/dk’da 350Nm tork üretiyor. Bu motorun bir de 136hp’lik seçeneği olduğunu ekleyelim. Sesli çalışan motor, 5 ileri klasik otomatik vitesli L200’ü 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 13 saniyeye ihtiyaç duyuyor.2 tonluk ağırlığa, 0,51cd’lik hava sürtünme katsayısına ve otomatik şanzımana sahip bir araç için normal olan bu değer L200 için yeterli ivmelenme anlamına geliyor. 75 litrelik yakıt deposuna sahip test aracımız testimiz süresince ortalama 11 litre yakıt tüketti.
Yol tutuş ve konfor
L200’de konfor adına çok fazla beklenti içine girilmemesi gerekiyor. İç mekana fazlaca sesin sızdığı L200 uzun yolculuklarda yorucu oluyor. Rahat koltuklar yeterli yan desteğe sahipler. Arka aksta kullanılan yaprak yaylar yüzünden fazlaca zıplayan araçta, arkada yolculuk yapanlar bu durumdan şikayetçi olabilir. Yol tutuş konusuna gelince yüksek yapısı nedeniyle çok başarılı puanlar alamayan L200, ESP desteği ile bu açığını bir nebze de olsa kapamaya çalışıyor. Hızlı girilen virajlarda hafif yapılı arka kısmını çabuk bırakan araç, ESP’nin müdahaleleriyle yolunu bulmaya çalışıyor. Buraya kadar anlattıklarımız L200’ün asıl hünerlerini sergilemekten uzak olduğu kısımlardı. L200 aslında çok başarılı bir arazi aracı. Orta ve arka kilitli diferansiyele sahip araç 2 tona yaklaşan ağırlığına rağmen istediğiniz her yere gidebiliyor. Özellikle uygun lastiklerle L200’ün arazide rakipsiz olduğunu söyleyebiliriz. Yerden 20,5 cm yüksekliğe sahip aracın yaklaşma açısı 33,4 derece, uzaklaşma açısı ise 20,9 derece.
Güvenlik
Mitsubishi L200 makyajsız versiyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 4 yıldız ile ayrılmıştı.
Yorum- Selim ERKEK
Mitsubishi L200 çok başarılı bir arazi aracı. Havalı şehir SUV’larının hayal bile edemeyecekleri yerlere hiç zorlanmadan giden aracın en büyük avantajı kilitli diferansiyelleri. Sadece orta diferansiyel kilidini kullanarak çıktığı yerler inanılmaz. L200’ün bana göre en büyük dezavantajı ise kalitesiz iç mekanı. Bu aracı alanların birçoğu sadece araziye gitmek için değil, hem iş hem de aile kullanımı için alıyor. İç mekanda bir kaç ufak detayla çok farklı bir hava katılabilirmiş. Yerden yüksek yapısı nedeniyle virajlara temkinli girmeyi gerektiren aracın yol tutuş konusunda bir iddiası olmadığını akıldan çıkarmamak gerekiyor.
Yorum – Tulu DARICAN
Mitsubishi L200’ü iki farklı açıdan incelemek gerekiyor. Ticari araç olarak L200, sınıf standartlarını karşılayan normal bir seçenek. Ancak aracın 4x4 çekiş sistemi söz konusu olduğunda L200 pek çok rakibinden daha başarılı. Aracın orta ve arka diferansiyel kilitleri bu başarının sırrı olarak karşımıza çıkıyor. Test aracımızda asfalt ağırlıklı lastik kullanılmasına karşın ne hafif çamurda ne de dik eğimli yüzeylerde bir kez bile sorun yaşamadık. Arazi lastikleriyle aracın daha da etkileyici olacağı kesin. İç mekan kalitesi konusunda çok başarılı olmayan L200, yine iç mekanın tasarımıyla da cezbedici bir model değil. Aracın bence bir diğer önemli özelliğiyse Euro NCAP testinden almış olduğu dört yıldız. Bu segmentte pek çok rakibi L200 kadar güvenli değil.
Yorum – Hasan AYTEKİN
Arazi için yaratılmış şehir için donatılmış! Bu aracın yolda ki yüksek performansından bahsedemem. İlk söz otomatik vitesi de olmaz. Bence bu aracı farklı yapan; bu araç ile her yolda cesurca dolaşabilecek olmanız. L200 ile başkalarının yolunun bittiği yer sizin özel gezi alanlarınız haline geliveriyor. Yüksek bir araç, güçlü bir motor ile şehrin dört bir yanına gitmek hiç sorun olmuyor. Arazi ve asfalt yollar kapsama alanınızda... L200’ü yüksek yapısı ve güçlü yüzü dolayısı ile çok beğendim. Şehir içinde kullanacaklar için ise hem güvenlik, hem yakıt hem de rahat yolculuk için arka yükleme bölümünü kapatacak bir çözüm şart! İç mekanda sade tasarım ve kabinin beklenenden küçük olması L200’ün göze ilk çarpan özellikleri. İş fiyata gelince Mitsubishi L200 4x4 Çift Kabin Instyle AT için 66.150 TL ödemek gerekiyor. L200 bu fiyatla donanımlı rakiplerinden Isuzu D MAX’ in ( Çift Kabin 4x4 Klimalı, Otomatik Vites ) 62.618 TL ‘lik fiyatından 3.532 TL kadar daha pahalı kalıyor.
Arabam.com linki: http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=289445&baslik=Mitsubishi%20L200%204x4%20%C3%87ift%20Kabin%20Instyle%20AT%20-May%C4%B1s%202010[attachment=1]
Mitsubishi’nin arazi araçları konusunda tecrübesi 1970’li yıllara dayanıyor. O yıllarda Japonya’da Forte adıyla satılan L200, 2007 yılına kadar tüm dünyada 2,8 milyonluk satış rakamına ulaştı. Ülkemizde ticari araç olarak vergilendirildiği için uygun fiyatıyla önemli satış rakamları yakalayan L200, Nissan Navara, Ssangyong Actyon, Isuzu D-Max gibi dişli rakiplerle mücadele ediyor… Makyajlanan L200 markanın Pick-up satışlarındaki başarısını devam ettirecek gibi görünüyor.
Tasarım
Mitsubishi L200 geçirdiği makyajın ardından ön kısımda daha sert çizgilerin hakim olduğu bir araç olmuş. Kromajlı havalandırma ızgaraları ve köşeli farlar ilk göze çarpan detaylar. Yandan bakıldığında kasa ve arka kapının bittiği nokta sanki ayrı ayrı tasarlanıp sonra birleştirilmiş gibi görünüyor. Arka kısımda sadeliğin hakim olduğu L200, tampon koruma olarak görev yapan basamakla dikkat çekiyor.
İç mekan
L200’ün iç mekanı olabildiğince basit ve sade tasarlanmış. Orta konsolda bulunan üç yuvarlak klima butonunun üzerinde yol bilgisayarı, altında ise müzik sistemi bulunuyor. Barometre, termometre, pusula gibi özelliklerin de olduğu yol bilgisayarı işlevsel fakat kalitesiz görünüyor. Özellikle aydınlatması olmayan yol bilgisayarı butonlarını gece sürüşlerinde bulmak çok zor. Konsolda kullanılan sert plastiğin ilerleyen zamanlarda ses yapma ihtimali yüksek. Diğer Mitsubishi araçlarından tanıdık 3 kollu direksiyon simidi üzerinden hız sabitleyici ve müzik sistemi kontrol edilebiliyor. İç mekan konusunda ezeli rakibi Nissan Navara’nın gerisinde olan L200 makyaj sonrasında da bu eksikliğini giderememiş. L200 yolcu kabinine bolca motor sesi ve az miktarda yol sesi alıyor. Arkada oturan yolcular için yeterli diz mesafesi sunan aracın yükleme alanına bakan arka camı da elektrikli olarak açılabiliyor.
Motor
4D56 kodlu 2.5 litrelik motor 4000 d/dk’da 178hp güç ve 1800 d/dk’da 350Nm tork üretiyor. Bu motorun bir de 136hp’lik seçeneği olduğunu ekleyelim. Sesli çalışan motor, 5 ileri klasik otomatik vitesli L200’ü 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 13 saniyeye ihtiyaç duyuyor.2 tonluk ağırlığa, 0,51cd’lik hava sürtünme katsayısına ve otomatik şanzımana sahip bir araç için normal olan bu değer L200 için yeterli ivmelenme anlamına geliyor. 75 litrelik yakıt deposuna sahip test aracımız testimiz süresince ortalama 11 litre yakıt tüketti.
Yol tutuş ve konfor
L200’de konfor adına çok fazla beklenti içine girilmemesi gerekiyor. İç mekana fazlaca sesin sızdığı L200 uzun yolculuklarda yorucu oluyor. Rahat koltuklar yeterli yan desteğe sahipler. Arka aksta kullanılan yaprak yaylar yüzünden fazlaca zıplayan araçta, arkada yolculuk yapanlar bu durumdan şikayetçi olabilir. Yol tutuş konusuna gelince yüksek yapısı nedeniyle çok başarılı puanlar alamayan L200, ESP desteği ile bu açığını bir nebze de olsa kapamaya çalışıyor. Hızlı girilen virajlarda hafif yapılı arka kısmını çabuk bırakan araç, ESP’nin müdahaleleriyle yolunu bulmaya çalışıyor. Buraya kadar anlattıklarımız L200’ün asıl hünerlerini sergilemekten uzak olduğu kısımlardı. L200 aslında çok başarılı bir arazi aracı. Orta ve arka kilitli diferansiyele sahip araç 2 tona yaklaşan ağırlığına rağmen istediğiniz her yere gidebiliyor. Özellikle uygun lastiklerle L200’ün arazide rakipsiz olduğunu söyleyebiliriz. Yerden 20,5 cm yüksekliğe sahip aracın yaklaşma açısı 33,4 derece, uzaklaşma açısı ise 20,9 derece.
Güvenlik
Mitsubishi L200 makyajsız versiyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 4 yıldız ile ayrılmıştı.
Yorum- Selim ERKEK
Mitsubishi L200 çok başarılı bir arazi aracı. Havalı şehir SUV’larının hayal bile edemeyecekleri yerlere hiç zorlanmadan giden aracın en büyük avantajı kilitli diferansiyelleri. Sadece orta diferansiyel kilidini kullanarak çıktığı yerler inanılmaz. L200’ün bana göre en büyük dezavantajı ise kalitesiz iç mekanı. Bu aracı alanların birçoğu sadece araziye gitmek için değil, hem iş hem de aile kullanımı için alıyor. İç mekanda bir kaç ufak detayla çok farklı bir hava katılabilirmiş. Yerden yüksek yapısı nedeniyle virajlara temkinli girmeyi gerektiren aracın yol tutuş konusunda bir iddiası olmadığını akıldan çıkarmamak gerekiyor.
Yorum – Tulu DARICAN
Mitsubishi L200’ü iki farklı açıdan incelemek gerekiyor. Ticari araç olarak L200, sınıf standartlarını karşılayan normal bir seçenek. Ancak aracın 4x4 çekiş sistemi söz konusu olduğunda L200 pek çok rakibinden daha başarılı. Aracın orta ve arka diferansiyel kilitleri bu başarının sırrı olarak karşımıza çıkıyor. Test aracımızda asfalt ağırlıklı lastik kullanılmasına karşın ne hafif çamurda ne de dik eğimli yüzeylerde bir kez bile sorun yaşamadık. Arazi lastikleriyle aracın daha da etkileyici olacağı kesin. İç mekan kalitesi konusunda çok başarılı olmayan L200, yine iç mekanın tasarımıyla da cezbedici bir model değil. Aracın bence bir diğer önemli özelliğiyse Euro NCAP testinden almış olduğu dört yıldız. Bu segmentte pek çok rakibi L200 kadar güvenli değil.
Yorum – Hasan AYTEKİN
Arazi için yaratılmış şehir için donatılmış! Bu aracın yolda ki yüksek performansından bahsedemem. İlk söz otomatik vitesi de olmaz. Bence bu aracı farklı yapan; bu araç ile her yolda cesurca dolaşabilecek olmanız. L200 ile başkalarının yolunun bittiği yer sizin özel gezi alanlarınız haline geliveriyor. Yüksek bir araç, güçlü bir motor ile şehrin dört bir yanına gitmek hiç sorun olmuyor. Arazi ve asfalt yollar kapsama alanınızda... L200’ü yüksek yapısı ve güçlü yüzü dolayısı ile çok beğendim. Şehir içinde kullanacaklar için ise hem güvenlik, hem yakıt hem de rahat yolculuk için arka yükleme bölümünü kapatacak bir çözüm şart! İç mekanda sade tasarım ve kabinin beklenenden küçük olması L200’ün göze ilk çarpan özellikleri. İş fiyata gelince Mitsubishi L200 4x4 Çift Kabin Instyle AT için 66.150 TL ödemek gerekiyor. L200 bu fiyatla donanımlı rakiplerinden Isuzu D MAX’ in ( Çift Kabin 4x4 Klimalı, Otomatik Vites ) 62.618 TL ‘lik fiyatından 3.532 TL kadar daha pahalı kalıyor.
Arabam.com linki: http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=289445&baslik=Mitsubishi%20L200%204x4%20%C3%87ift%20Kabin%20Instyle%20AT%20-May%C4%B1s%202010[attachment=1]