Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ergin61 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 169
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 182,068

L 200 mü navara mı


  • Kullanılan toplam oy
    205
Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

ince karda kesinlikle ince lastik daha iyidir ama çamurda zemin ince de olsa aracı istenen ize sokmak kalın lastikle daha kolay gibi
 

Etiketler
Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina


Aracı (çok az da olsa) yükseltmek ve yanak yüksekliğini biraz arttırmak için üzerindeki 245/65/17'leri Lassa Competus 265/70/16 ile değiştirdim.

Şimdi ben de vinç için ne yapabileceğimi araştıracağım. Tabor olabilir diye bakıyorum. Arkaya taktırtmak iyi fikir. Bu durumda öne gerektiğinde aracı başkasının vinçleyebilmesi için bir şey gerekir mi, yoksa standart çekme halkası yeter mi?
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

Aşağıda Chevrolet marka kamyonetin vinç montajı ile ilgili fotoğraflı anlatım var.
http://chevy.off-road.com/chevy/Featured+Content/T-Max-Winch-Install/ArticleStandard/Article/detail/476399?contextCategoryId=34132
Bu makaleyi okuduktan sonra acaba T-max'mi alsam demiştim. Yedek parça desteği sağlandıktan sonra T-max'lerin değeri daha da artacaktır.
Aracın şasi bağlantısından montajlayarak tahminen tampondan çıkarmışlar. Ama arka vincin kumandasını içeri almanın yanında her zaman bir yardım eden kişiyle hareket etmek doğru olacaktır vinçlerken. Diğer bir seçenek de arka taban sacını tamamen delmeden yine şasiye sabitleyip arka bagaj kapağının tamponla köşe yaptığı yerden çıkış vermek. Ama her türlü yeni aracınızı kesip biçmeyi tercih etmezseniz öne takmanız gerekebilir vinci.
Eğer şasi bağlantınıza kolay ulaşılabiliyorsa önden Ardag rumuzlu arkadaşımızın yaptığı gibi orijinal tamponu koruyarak vinci monte edebilir, ya da çelik tamponla çözüm bulabilirsiniz. Ama her türlü şasi bağlantılı kalın u boltlarla önden, eğer çeki demiri yoksa yine u boltlarla da arkadan aracı çekilebilir hale getirmek önemli. Eğer orijinal çeki noktaları çok içeride veya güçsüzse tampona zarar verme kaçınılmaz.
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

asvalt performansı? nesi iyi değil açıklarmısınız en azından navara ile kıyaslarmısınız
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

valla navara biraz daha lüks kullanılan materyaller ve işçilik daha iyi 0-100 ara hızlanma ve top speed de yol tutuşta navara daha iyi ama arazide l200 daha iyi gerçi navaranın boyutları dezavantaj. yaklaşma uzaklaşma açıları kaldırılan navarada çok yeterli oluyor bence arazi performansını aynı yaklaşma uzaklaşma açıları lastikler ve difflock la deneyip görmeklazım hangisi daha iyi ozaman daha net ortaya çıkar saygılar...
 



Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

navara dışardan bakılınca gerçekten heybetli ve oturaklı bir araç gibi görünsede L200 den tek üstün yanı beygir gücü ve iç kısmında kaliteli malzeme kullanılmasıdır. otohaber dergisinin yaptığı karşılaştırmada L200 daha fazla puan almıştır.yol tutuşu navaradan daha iyi olduğu bu karşılaştırmada belirtilmiştir. hoplama zıplama L200 de daha azdır, ayrıca L200 arka koltukta otomobil konforu sunmaktadır, ayrıca navara ncap testlerinden sadece yarım yıldız alarak sahiplerini hayal kırıklığına uğratmıştır.L200 ise aynı testi 4 yıldız alarak tamamlamıştır.
http://www.euroncap.com/Content-CarClass/b9daf426-e95a-43af-bea9-c5d2e7388aef/pick-up.aspx

bence ncap testlerinden yarım yıldız alan bir araca 170 beygir fazla biraz
umarım nissan diğer araçlarına gösterdiği özeni navarayada görterir
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

lokosit' Alıntı:
navara dışardan bakılınca gerçekten heybetli ve oturaklı bir araç gibi görünsede L200 den tek üstün yanı beygir gücü
...


L200 için Temsa'nın getirdiği orjinal bir kit var (fiyatı da L200 ile Navara arasındaki fiyat farkının %10'u kadar), bunu takınca L200'de 167 HP oluyor ve aracın garantisi de etkilenmiyor.
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina



Navara L200

Maksimum Tork (Nm/dd) 403 / 2000 314/2000
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

Bir motordan ne kadar çok beygir çıkarırsanız, motorun turbonun ömrünü daha sonrada şanzımanın ömrünü o kadar çabuk bitirirsiniz... 314NM torque ile 403NM torque arasındaki fark kolay kolay hissedilmez, demek istediğim bence 314NM torque sizi yarı yolda bırakmaz...Beygir bambaşka birşey o aracı kullanma tarzınızla ilgili... ben arazi aracımı arazide kullanıyorum asfaltta konvoyla gittiğim için öyle ani hızlanmalara, sollamaya fazla ihtiyacım yok derseniz beygirde gerekmez..
Bu arada 2 aracı mukayese ederken kg başına hp ve kg başına NM kullanmak daha doğru bence...

navara l200
403Nm /2053kg 314Nm / 1890kg
0,19 Nm/kg 0,16 Nm/kg

171hp/2053kg 136hp/1890kg
0,08 hp/kg 0,07 hp /kg
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

bilgiler için teşekkürler asvaltta bana 136 hp ve 314 tork yetiyor sollamalarda şu ana kadar sorunum olmadı. ancak arazide L200 standart verileri yeterlimi. beygir gücünü artırmalımıyım?
vinç olayı çok önemlimi? muhakkak önemlidir ama olmazsa olmazlardanmı?
offroad ı öğrenmeye çalışıyorum önce biraz teoriğe ihtiyacım var. onun için bu forum çok iyi.okumaya devam ediyorum. sizlerin sayesinde yakında pratik yapmayada başlayacağım.
yanıma tecrübeli birisini bulsam erdek kapıdağ yarım adasını keşfe çıkacağım ama buralarda offroada merakı olan yok gibi
 



Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

Bence arazide torque daha önemli...winch olmazsa olmaz.... ama hepsinden önce lastik lastik lastik..
Benim CJ toparlanırken winch ve roofrack takılan L200'ün resimlerini çekmiştimm..





 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

teşekkürler orkun bey
lastik konusunda ne önerirsiniz
bende şu anda 4 adet pirelli snow&ice kış lastiği ve continental contitrac (üzerinde gelen lastik) var.
zannedersem özellikle çamur için lastik önemli diyorsunuz. önereceğiniz lastik varsa bilmek isterim
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

Eğer aracınızı asfalttada rahat kullanmak istiyorsanız paraya kıyıp Cooper STT veya Goodyear Wrangler MTR alabilirsiniz. Tabii biraz yukseltmeniz iyi olur...
Ama ben çamurdan çıkmam derseniz traktör lastiğine kadar yolu var ;D ... Mesela ben mudzilla kullanıyorum arazide memnunum.. asfaltta gürültülü.. (hatta yukardaki resimlerde L200ün yanındaki benim istepne ;D )
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

teşekkürler anlaşıldı
bi inceleyeyim şu lastikleri sorularım devam edecek )
 

Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

bu arada navaranın ncap testi güncellenmiş ve 3 yıldızı kapmış (zannedersem hava yastığının yazılımını güncellemişler zamanında açılmış) yinede ayakların durumu kötü
nissanın bunun altında kalacağını sanmıyorum 5 yıldıza kadar çıkacaktır. ama şu ana kadar sattığı kişilere biraz ayıp ettiğini düşünüyorum. umarım ciddi bi kaza geçiren olmamıştır.

http://www.euroncap.com/Content-CarClass/b9daf426-e95a-43af-bea9-c5d2e7388aef/pick-up.aspx
 



Ynt: Mitsubishi L200 Ciddi Düşünülecek Bir Makina

ben bbc nin top gear testini izledim kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim link veremiyorum gene kapamışlar you tube u

Orkun abi sende şu senin cj de bisiklet lastiği gibi duran 33 ler yerine bi 40 yada 44 falan tak artık