Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan insel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 41
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,917
Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

İşte ticari nokta burada burada başlıyor, yeni seri bir aracı amatör imalatcı alıpda işi komple bitirip satmaya kalkarsa ortaya çıkacak muhtemel rakam, örnek eski seri PSA lara göre rakamsal satış şansı çok düşer, satışı 30-35.000 olan 10 karavanı satışa çıkartın 6 ayda hepsi satılır, ama 50-60.000 olan 10 karavanın 2 tanesi 6 ayda satılabilirse, ne ala..Zaten anlatmaya çalıştığım bu idi, düşük rakamlı karavanlar herkes tarafından amatörce tasarlanabilir, ama bahis konusu 2007 sonrası araçlara amatör yapımcılar giremez, bu karavanlara sahip olmak için ancak gerçek karavan üretici firmaları yolu ile ancak onların fiyat kriterleri ile ulaşılabilir..
Benim daha eski veya daha ucuz karavanlara ulaşmaya çalışanlara lafım yokki, araç eskidikce teknolojiside eskir, tamiri, bakımı , parça temini zorlaşır, kişisel yetenekleri olanlar bu tip araçları rahatlıkla yürütebilir, ama eski araçların tamiratı ile uğraşma yeteneklerine ve vaktine sahip olmayanlar için sıkıntı yaratır..Benim şu anda birde 1984 315 BMW binek aracım var, ama parçalarını hurdacıdan başka bir yerde bulamıyorsun, adamlar aradığın parçayı söküp vermiyor bile, araba orada diyor git sök gel bana parasını ver diyor..Eski araçla uğraşmak özel yetenekler ister...
Aslında uzatmayada gerek yok, araçları 3 kategoriye ayırabiliriz
1) Eski ucuz araçlar, Bakımı yetenek isteyen grup
2) Güncel ortalamadaki araçlar, araç bakımı nisbeten kolay olanlar
3) Günün araçları, alımı tamamen ekonomik güce bağlı araçlar
 

Etiketler
Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

orsaalabanda' Alıntı:
Çıplak şase araç üzerine alukabond yapı için 20-30 bin TL. fazla para verip böyle bir araca sahiip olmaktansa 5-8 bin TL. verip ekstra yüksek tavan yaptırmak çok daha mantıklı geliyor. İki kişilik yatağı yukarı attıktan sonra geri kalan hacim için çok ferah çözümler üretilebilir.

Cem, bu düşündüğün, yani 5-8 bin lira verip, ekstra yüksek tavan için, sanıyorum PSA Grubunu düşünürsün; 11.5, 13 ya da 15 mi? 15 m3'ün yükseği zaten 17 m3. Bu durum, bu düşüncenin onunda kişiyi, 17 m3'e götürür.... :smiley:

Cavid Sezen
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

Extra yüksek tavan konusunda araştırma yaparken edindiklerimi anlatayım..araç 10 mt3 PSA nın 35 cm daha yükseltilmiş olani..Extra yüksek tavanlar, ülkemizde pratikde 1997-1998-1999 model oluyor, daha yeni modeli yok..Tavan içine yapılacak yatak grubu sabit olursa alt tarafda artık ayakda duramıyorsunuz yükseklik 145-150 cm'e düşüyor, mutlaka bir tarafa toparlanabilir yapılması gerekir, yatağın süngerleri dert yaratabilir...Banyoyu arka koyarsanız, üst yatak banyo önünde toplanabiliyor buda banyoya giderken eğilerek geçmeniz demek, en akıllıca olanı banyoyu şöför koltuğunun arkasına koyup, (80cm) geriye doğru yatak uzatılabilir(200cm), ve arka tarafda toplanabilir, bunun anlamıda oturma grubunun yatağın altına arka tarafda olması gerekiyor, banyo tahta perde gibi oturanların yolu görmesine engel oluyor..Ben aracımı almadan önce gittim bakdım inceledim, planladım hesap kitap yaptım ve vazgeçtim..Yukarıda belirttiğim gibi modeli 97-99 aralında olması eski düz dizel dediğimiz 2.5 motora sahip olması beni düşündürdü, Düzenlemeside zor, dış görüntüsünün güdüklüğüde rahatsız edici, resimler genel fikir verir gidip bire bir bakınca düşünceler farklı oluyor, kısa şasede aşırı yükseklikde yol güvenliği açısından beni tereddütlere düşürdü, zaten hanımda bu güdük aracı beğenmedi, tabi en önemlisi bu...Eğer 12mt3'ün extra yüksek tavanı olsaydı iyi olurdu diyebilirim...
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

Atilla ağbi 2007 model öncesi 12m3 ektra yüksek tavan yok, yada ben rastlamadım, bilmiyorum, veya Türkiye'ye gelmedi
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

Evet Levent, Normallere göre 35cm extrası var, extra yüksek, 10mt3 1997-1998-1999 model, ve 2007 sonrası modeller, 2000-2006 modellerde extra yüksek yok, veya Türkiyeye hiç gelmemiş...
 



Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

Ben standart ekstra yüksek tavanlardan değil, ilk yayınladığım "korfu" modelindeki gibi sonradan yapılanlardan bahsediyorum. Ancak bu gün 12 m3'lerde bu tür bir uygulamanın "sürgülü kapının en tepeye kadar uzanması nedeniyle" sıkıntılı olacağını öğrendim. Kısa şaseler için uygulama daha kolay imiş...

Cavid hocam, bu düşünce yeni modellerde 17 m3'e kadar götürüyor gerçekten. Ama 15 ve 17 m3'ler gerçekten çok uzun. Gezilerimizde şunu öğrendim; Biz istesek de istemesek de bir süre sonra nasıl olduğunu bile anlayamadığımız şekilde dağ bayır yollarında buluveriyoruz kendimizi. Anlaşılan bu şekilde de gidecek... O uzunluktaki bir araçla o yollara girmek epeyce sıkıntı yaratır gibi... Yerine geçebilecek yeni bir araç ve tasarım olsa MB100 Euramobil flamingo modelinin biraz daha uzun ve genişi, istediğim şeyin tam karşılığı...
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

Arkadaşlar bu yeni nesil PSA grubu araçları test edeniniz oldumu hiç,geçenlerde şirketin araçlarından birini park içinde bir tur atarak denedim ama araba nedense bana hiç güven vermedi seri güçlü araç konforlu araç ama sanki kendimi teneke kutu içerisinde hissettim eski kasa daha oturaklıydı bindiğiniz zaman insana bir güven veriyordu bilemiyorum belki son zamanlarada hep karavan haline bindiğimizdenmidir nedir benim karavanla kıyasladım gerçi yüklü araba ile boş arabanın farkı olur ama yinede sanki eski kasalar daha oturaklı gibi.
Hatta yine bir arabaya daha bakmıştım motorun sesi çok çabuk değişmiş sanki yolda bırakacakmış gibi bir izlenim veriyordu oysaki benim araba 200 bin km.devirmesine rağmen çok güzel bir dizel sesi vardı.
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

Yusuf, Senin söylediğin kullanım deneyimi anlamında tesbitler, bende parçacıların söylediklerini yazayım, parçacılar yeni seriyi ikiye ayırıyor, 2007-2008 model yeni tipe giriş ve 2009-2010 modeller, Bizim ülkemizde fabrikaların araçları geri çağırması gibi asil bir davranış tarzı olmadığı için, 2007 ve 2008 modellere dikkat çekiyorlar, servislerde iyice baktırın diyorlar..
Araçlar henüz çok yeni olduğu için bizler araçları çok iyi tanımıyoruz ama zaman içerisinde ayrıntılı olarak tanıma fırsatı bulabileceğimizi zannediyorum..Çeşitli deneyimleri kazandıkca paylaşırız..
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

Ustu acilir ve yuksek tavan camper ile alkovanli karavani tecrube ettim.
Cem hakli alkovan gercekten eziyet. Su anda kullandigim alkovanlinin neredeyse 4te biri yuksek tavan kamperin ust katinda alkovanda yatar gibiyatiyorum. Sofor ve yolcu koltuguna oglumla karsilikli oturarak (genelde ikimiz cikiyoruz kampa) yemek yiyoruz. Arka kolltukta uzanarak tv seyrediyoruz. 4 kisi olunca da inanilmaz belki ama ust kat sayesinde ayni konforu yasiyorum. Ammmmmaaaa sadece yazin.
Kisin 4 kisi cok zor. Neden mi? Yazin arabanin disindasiniz. Yatma konforu yeterli oluyorken, kisin saat 7 oldu mu iceri girmek zorundasiniz. Yine rahat ama basabilir insani. İki kisi icin yine sorun yok. Biri yukarida uyurken asagidaki kahvaltiyi hazirlayip sofrayi kurabiliyor.
Tabii bu arada kisin portopotiyi kullanmak da cok zor. Bir banyoya ihtiyac duyuyor insan.
Ama amac gezmek. Konfor degil. Konfor evde olur. Konfor isteyen en baba karavanda da sorun bulacaktir.
Bana gore konfor beklinti esigim en minumumdayken bile yuksek tavan cok konforludur. Dikkat cekmeden her yerde her yol kenarinda rahatlikla kalabilirsiniz.
 

Ynt: Motokaravan Olarak PSA Grubu "Ekstra Yüksek Tavan" Araçlar?

insel' Alıntı:
Ustu acilir ve yuksek tavan camper ile alkovanli karavani tecrube ettim.
Cem hakli alkovan gercekten eziyet. Su anda kullandigim neredeyse 4te biri yuksektavan kamperin ust katinda alkovanda yatar gibiyatiyorum. Sofor ve yolcu koltuguna oturarak yemek yiyorum. Arka kolltukta uzanarak tv seyrediyorum. 4 kisi inanilmaz ama ust kat sayesinde ayni konforu yasiyorum. Ammmmmaaaa sadece yazin.
Kisin 4 kisi cok zor. Neden mi? Yazin arabanin disindasiniz. Ama kisin saat 7 oldu mu iceri girmek zorundasiniz. Yine rahat ama basabilir insani. İki kisi icin sorun yok.
Tabii bu arada kisin portopotiyi kullanmak da cok zor. Bir banyoya ihtiyac duyuyor insan.
Ama amac gezmek. Konfor degil. Konfor evde olur. Konfor isteyen en baba karavanda da sorun bulacaktir.
Bana gore yuksek tavan cok konforludur. Dikkat cekmeden her yerde her yol kenarinda rahatlikla kalabilirsiniz.

İnsel hocam bu yazdıklarından şunu anladım ''bende bir PSA gurubu camper araca terfi edebilirim'' ;D ;D
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,457
Mesajlar
1,518,160
Kayıtlı Üye Sayımız
172,110
Kaydolan Son Üyemiz
Bukrek

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst