Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan warsoul Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 434
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 241,536
Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Cem 4 yıl 2.4 cityvan transporter kullandım şu an karavan sevdası olmasa alacağım yine transporter olur şimdi 1996 2002 senesine kadar 3 seçenek vardı 2.4 düz motor 86 beygir panelvan 1.9 turbo birde 105 beygir 2.5 turbo ayrıca Carevelle var bu kasanın hatları transporterden biraz farklı idi sonradan carevelle kasalar 2002 ve 2203 model transporter olarak çıktı,2.5 turbolar 2003'e kadar eski kasa çıktı 2004 ve sonrası yeni T5 kasa yine 1.9,86 beygir 1.9 105 beygir ve 2.5 130 beygir ve 6 ileri vites olarak çıktı sonradan 174 model çıktı ama çok fazla değil,bu arada gerçek 105 beygir T4 deniliyor,T5 1.9 105 beygir olanla T4 105 beygirin güc performansı aynı deyil deniyor yani T4 105 beygir daha güçlü,T4 serisinde 2.4 normal motor seçeneği var T5 serisinde normal motor yok hepsi turbo,ha bu arada T4 serisinde 2.4 panelvan,2.5 turbo minibüs donanımlı olanıda Caravelle idi yani city van yoktu 2000 modele kadar sonra 2001 model ve sonrasında orjinal cityvan geldi onlarda 2.5 ve turbo idi,T5 serisinde panelvanlar 86 beygir,cityvan 1.9 105 beygir,2007 den sonra koltuklu transporter çıkmadı koltuklular Caravelle olarak çıktı bunların yanında birde kısa şase olup 130 beygir olanlar var,
Hatta aklıma geldi T4 olup 50.yıl diye çıkanlar vardı birde syncro lar vardı 4x4.
Yakıt konusunda 2.4 rampalarda özellikle yük varsa güç kaybediyordu 2.5 turbolar daha seri ve daha ekonomik idi ama masraf konusunda düz motor daha avantajlı idi turboların masrafı biraz daha ağırdı amam şuda varki memlekette o kadar çok satıldıki yan sanai çok var istediğiniz parçayı artık ucuza bulabiliyorsunuz.
 

Etiketler

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Yusuf çok ayrıntılı açıklamışsın teşekkür ederim ama kafam iyice karıştı.
Anladığım şu mu olmalı:
2.5 TDI en iyisidir. Ama arıza çıkarırsa masraflı olabilir.
2.4 Düz dizel iyidir ama performans idare eder...
1.9'lara hiç bulaşma?
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Cem merhaba. Ben de şu ara T4 araştırıyorum. Ve uzunca bir süre forumlardan, kullananlardan ve tamicilerden edindiğim bilgilere göre:
1,9 motor olanları hiç önermiyorlar.Tercih edilenler 2,4 yada 2,5 TD.
2,5 td olanların 2.eli 2,4 olanlara göre 4 ila 5000 L daha pahallı. 2,5 TD motorlar çok seri, atak ve süratli , 2,4 leri ise çok yükte rampalarda vites küçültüyoruz diyorlar. Fakat "çok ta rahatsız edici değil" diyor kullananlar.
2,4 motorlar için turbo olmadığından Transporterın tamirci,parça ve yakıt yönünden ekonomik arabaları deniyor. 2,5 Turbolarada turbo ve kurumlanma olaylarından biraz masraflı derler.
Tercih 2,4 ten yana yapılacaksa da ,çekiş performansı yönünden 100 beygir üstü bir araç öneriyorlar.
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

orsaalabanda' Alıntı:
Yusuf çok ayrıntılı açıklamışsın teşekkür ederim ama kafam iyice karıştı.
Anladığım şu mu olmalı:
2.5 TDI en iyisidir. Ama arıza çıkarırsa masraflı olabilir.
2.4 Düz dizel iyidir ama performans idare eder...
1.9'lara hiç bulaşma?

Aynen katılıyorum.
 



Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

VW Kullanıcısı olarak tercihim.
T4 2.5 TDİ 102 hp
T5 2,5 TDİ 130 hp
İkisinin arasında tercih yapmam gerekseydi,yakıt sistemi tercihim
nedeniyle T4 2.5 TDİ olurdu.
Levent
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Hemen hemen herkes aynı modelde hemfikir 2.5 turbo en ideali hem seri hem parça problemi yok artık her yerde bulabilirsiniz benim arabanın tüm ön takımını kendim aldım ve değiştim salıncaklar dahil sadece gidip rot ayarına girdim ;) turbo ise iyi bir serviste hallediliyor zaten ömründe kaç sefer kurum temizlenirki 1 kere bakım yapıldımı ömür boyu devam benim arabanın 195 binde baskısı değişti yani anlayacağınız yerli alıp hersene masraf yapacağınıza Transportere 1 kere yapıyorsunuz.
Bu arada sayın Güngör düzeltme için teşekkürler T4 2.5 102 beygir.fazlasıyla işinizi görür temizini bulabilirseniz.
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Değerli dostlar.

Bendeki 1.6 65 hp Bir sorun yok. Siz aracı zaten üzmeden kullanırsınız. Bence en önemli şey bu. Düzgün kullanmak. Turbolu makina kalkışta fark eder mutlaka ve bir avantajdır. Karavan veya kamp taşıtıyla 130 - 140 yapmak zaten uygun değil. Ben sabit 90 kullanıyorum. Motor ufak araç ağır ama 90 da çok ekonomik oluyor.
Bir başka örnek şirkettimizde 12-13 kango var. Hepsi sıfır alındı.
110.000 de motor yapılanvar ( 4.800 tl )
80.000 de şanzuman aldım cıkma 800 tl
250.000 de saorunsuz sattığım var.

Ben bile karar veremedim iyimi kötümü araba diye. Çünkü koltuğa oturan çok önemli.

250.000 km de sattığımı kullanan asla 100 ü ğeçmez aracı ezmezdi. Yakıt ortalaması aylık diğerlerinden azdı. 110.000 de motor yaptığım arabaya da öncesinde 2 defa debriyaj değiştirdim. Bu arada R 19 u 160.000 km de balata değişmeden sattım.

Bence koltuğa oturan çok önemli.
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Çok teşekkür ederim açıklama yapan herkese...
Şimdi son derdim şu: Biliyorsunuz yüksek tavan piyasada hemen hiç yok. Alçak tavan işimi görür mü? Tasarım nasıl olmalı? (2 yetişkin+1 çocuk için) Beni ne kadar idare eder? Bir işe kalkıştık ama korku dağları sardı. Korkumdan aracıma çıkan müşterilere yüksek fiyat verip geri çeviriyorum. Kendim yapamayacağımı düşünerek bir firmaya yaptırmayı düşünüyorum. ''Alçak tavan için bu kadar masraf yapmaya değer mi?'' diye düşünmekten de kendimi alıkoyamıyorum. :(
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Cem bana kalırsa hiç korkma Transporteri o şekliyle senin arabaya benzer bir düzenekle kullanırsın ilk aşamada çokda rahat edersin yalnız yüksek tavan sadece panelvanlarda var diye biliyorum oda 2.4 olsa gerek birde cityvan alırsan ruhsata işlenmiş 4+1 olmuş olur sonradan kişi sayısı artırmamış olursun karavan yapacaksan yüksek tavan olması en ideali çünkü yerde çok fazla alanın olmayacak herşeyi sığdıramazsın yukarı yanlara yapacağın dolaplar bayağı işini kolaylayacak,birde şöyle düşün yağmurlu soğuk havada dışarıda duramazsınız içeridede uzun süre eğilerek durulmaz yemek yapılamaz sıkıntı olur eğer transporter ise niyetin bence yüksek tavan olmalı,yüksek tavan ve 4+1 seçeneğini bulabilirmisin bilemiyorum ve o da 2.4 dür T4 için.
 



Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Kis icin yuksek tavan kesin sart. Bence sakin girme alcak tavana.
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Yüksek tavan çok büyük avantaj aslında. Bulması zor fakat araçlar ağırlığı az hacmi fazla malzeme taşımış olduğundan daha az yük görmüş oluyor genelde.
Gerci sen Kangoo yu iki oda bir salon kullandığına göre alçak tavan da olsa uzun şase bir T4 ten villa yaparsın. :smiley:
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

http://www.sahibinden.com/130luk_yuksek_tavan_hatasiz_boyasiz_bakimli-63WQQaXQQ19193129WQQpXQQdisplayitem?keyword=yüksek%20tavan

http://www.sahibinden.com/yuksek_tavan_vip-05WQQaXQQ18096925WQQpXQQdisplayitem?keyword=yüksek%20tavan
 

Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

Arkın zaten bu ikisinden başka yüksek tavan yok piyasada. T5'in ne çeşit bir yüksek tavan olduğu zaten ortada. yüksek tavan güzel bir T4 bulabilirsem panelvan da olsa alırım ama bir firmaya yaptıracağım düşünülürse alçak tavandan daha masraflı olur gibi geliyor. Yaptırma işine hemen girişemezsem de bir süre panelvan olarak kullanmak sıkıntılı olur. Cityvan alırsam bir süre orjinal haliyle kullanabilirim. Ama sonuçta alçak tavan için ''Değer mi?'' sorusu gündeme geliyor.
Kafamdaki plan aşağı yukarı şöyle bir şey:


[attachment=1]

Bu krokiye göre oturma grubunu 50cm. oturma grubu, 50cm. masa, 50cm. oturma grubunun karşılığı olarak çizdim. koltuğun arkalığı yatarak yatak boyu uzayacak. Ama ortadaki masayla birlikte karşılıklı 150cm. boyunda bir oturma grubu kısa gibi geldi.
Oturma grubunu 180cm.'e çıkarsam tam çamurlukların başlangıcına kadar geliyor ve dolap ya da mutfak alanında büyük bir daralma sözkonusu. Ayrıca mutfakta ancak oturarak çalışılabileceği düşünülürse arka koltuğa sırt dayamalığı yapmamam gerekiyor.
Yorum yapacak olanlar için baştan belirteyim, arkada üçlü kişilik geniş yatak olsa bile klasik Westfalia düzeni bizim işimize yaramıyor. Westfalia düzeninin en önemli esprisi 180 derece dönen ön koltuklar. Aileme arka koltukta korumasız emniyet kemersiz yolculuk yaptırmam. Bu yüzden öndeki 2'li yolcu koltuğunu korumayı düşünüyorum. Üstelik arka yatak aracın tüm enince 3 kişilik olunca depolama ve mutfak alanı çok küçülüyor.

Transporter taslak
 




Ynt: Motokaravan Olarak VW Grubu Araçlar Hakkında Herşey

S.n cem bey sanıyorum transporter ile ilgili aynı duyguları yaşıyoruz. aramızdaki tek fark ile ben sizden uygulamada birazcık öndeyim yani gönlümde olanı alıp içininin yapımınıda uzun bir zamana yaymam. uzun zamana yaymak istemem yapacağım bazı ailevi ve maddi işlerimin değişikliği sebebi iledir.
Hal böyle oluncada aynen sizinde belirttiğiniz gibi "Cityvan alırsam bir süre orjinal haliyle kullanabilirim. Ama sonuçta alçak tavan için ''Değer mi?'' sorusu gündeme geliyor." işte bende aynen böyle düşünüp 2009 model T-5 1.9 105 lik uzun şasi sıfır cityvan aldım. fakat henüz içini tam manası ile dizany etmiş değildim şu en sonki 10 güne kadar. şimdi ise çıkmayı düşündüğüm 3-4 bin kmlik bir gezi için yine geçici ama süreklide kullanabilecegim bir şekilde arka uzun boşluğu kullanılabilinir,yatabilirinir bir hale kendi işyerimizde bizzat kendim getirmeye çalışıyorum. neden geçici ? çünkü yazlık olarak kullandığım bahçeli bir evim var yusuf aybek kardeşimide kameravanı ile misafir ettiğim. yani bu bahçeli evimizde öyle işlerim oluyorki aracın arkasının kesinlikle boş olması gerekiyor o halde yapmış olduğum yataklı camper bir anda veya 20 dakikada camperden tekrar sanki arkada hiç bir işlem yapılmamışçasına bom boş olabilmeli. artı öyle bir yere aracımla 2 kişi gittim gittiğim yerden 8 kişi döneceğiz yine 20 dakikada aracın camper düzenini bozarak o 8 kişi ile geriye dönebilmeliyim. bunuda aile çevremin kalabalık olduğundan düşümek zorunda kalıyorum.
Evet işte bu günlerde bu işler ile uğraşıyor vede bir an önce gezime çıkmak istiyorum.diğer yandan benden resimler isteyeceğiniz için çekimleride unutmuyorum. pek tabi ki ilk işlerde hep eksiklilkler ile yola çıkılır .:D

Bu konularda araçlar ve içinde vakit geçireceklerin halleri her zaman çok çeşitlilik gösteriyor.benim idare ettiğim veya yetindiğim ile bir başkası yetinemiyor veya ailesi ile uyuşamıyor. bu konularda aile bağlılığı,sadakatı,sabırlılığı,hoşgörüsü azımsanmayacak kadar büyüktür. nede olsa hiç bir evin konforu araçlarımızda hiç bir zaman olmayacaktır.
Mesela yüksek tavan elbette daha iyidir ama ben ve eşim fazla boylu olmadığımızdan alçak tavan bizi üzmiyebiliyor.fakat ne olursa olsun yüksek tavan geniş araç tersi olanlar ile elbette kıyaslanmaz.bizim amaçlarımız küçükleri büyütmek en az imkanları artırarak bu arzuları yaşamak.
Şimdi ise kısaca neden T-5,uzun şasi,1.9 :
1- Kırk yıla yakın kaportacı ve ağırlık bmw ve mercedes olmak üzre lüks araçların ustasıyım. bu sebeb ile yakınımda bulunan mekanikçi ustalardan ve yetkili servislerde çalışan yetiştirdiğim elemanlarım dan edindiğim bilgilere göre 3 aylık bir araştırma sonucu mercedes vitolar dahil bazı araçlar arasından bir türlü karar veremedikten sonra nihayet T-5 uzun şasi 1.9 da karar kıldım.
2-Bu ahbab ve dostlarımın ortak görüşü hep aynı doğrultuda oldu yani T-5 1.9 . tabii bana ne amaçla kullanacağımı sorduklarında aldıkları yanıta göre verdiler bu cevapları. yani öyle ağır yükler veya ticari ağır işler için değilde gezi veya camper amaçlı kullanacağımı söyledikten sonra aldığım yanıtlardı bunlar böyle bir kullanım için kesinlikle 130-veya 174 lük lerden uzak durmamı istediler.yani bu tavsiyeler hem meslektaşlarımdan hemde işi iyi bilenlerden geliyordu.yani zevkler ve renkler tartışlmayınca ortaya işte böyle çok çeşit araç ve bol bol farklı tavsiyerlerde bulunan ustalar çıkabiliyor ve herbirinin yoğurduda yiğişi bir farklı oluyor.ama yinede aklın yolu iyi ki birmiş...
3-Yaklaşık 1yıl 2 ay oldu ben aracımı alalı ve 10 bin bakımına da girdim şuan 14 bin civarında hiçbir sorun yaşamıyorum.çok atak vede seri ama tekirdağdan hemen çıkıştaki keşana doğru o uzun rampada biraz devir düşebiliyor ama en azından beni yormuyor veya öyle bariz bir şekilde nefese nefese kalmıyor.bilmiyorum ben memnunum.
Ha 130 luk olsa fenamı olurdu. tabiiki olmaz. hatta ben her zaman şunu savunmuşumdur bir araçta kasa hafif motor güçlü, kasa ağır ise motor daha güçlü olacak.ne zaman bir araçta kasa motordan daha ağır kalıyor ise o araç iflah olmuyor. ve devamla 130-174 lerin masraflarını bana saydıkalarında 105 lik bana göre diyebiliyorum.artı piyasada ellerden çıkartılmak üzere en çok satılanlarında 130 luklar ve 174 lükler olduğunuda gözden kaçırmayın.kaymağını yiyip gözden,gezden ;) vede elden çıkarmak istiyorlar.çünkü ustaları öyle diyor...
4- T-5 i önceleri ikinici el almak istiyordum ve 3 ay boyunca öğlene kadar internetten toplamda 700 kadar transporteri inceliyor öğlenden sonralarıda araçların bizzat yanına gidiyordum. eledim eledim 10 araç daha sonra 3 ten bire kadar düştüm. sebebmi sebeb ne olacak satılık ilanında adam hiç bir çizik yok hatta içinde sigara bile içilmemiş diye yazıyor ama benim gibi bir ustanın kendine böyle bir araç alacağını herhal unutuyor galiba. aracın yanına gittiğimde ise görünen sonuç hüsran.!!
bu tür araçların yanına daha yaklaştığım andan itibaren hatta 100 metreden hemen araçta yan yatmış olup olmadığını bile anlııyorken bütün baktığım araçlar sınıfta kalıyordu. neyse en sonki ist.fatihte bir garaj aracı idi. yine bunda da çizik yok deniyordu velhasıl gittim sahibi aracı gün ışığına çıkardı ;D ;D odane aracın sol yanı boydan boya hasardan dolayı boyanmıştı. fesubhanallah dedikten sonra olabilir canım burası istanbul dedim herşey olabilir.neyse fiyatı sordum 2007 model araca 105-1.9-t-5 uzun şasi 39 bin tl dedi uzatmamayım olurdu olmazdı yine anlaşamadık eve döndükten sonra beni arayıp en son 37 bin tl ye bırakacağını söyledi isede ben sadece 35 bin vereceğimi söylerek kapadım teli. benim sigortalarım bir kere atmıştı. neden 37 vereyim ki zaten araç 48 binde ben bu araca 1.5 yıl içinde normal olarak 3-4 bin tl zaten harcama yapacağım.artı nerde nasıl sıkıştırlıdı ne gibi hararet gördü,başına daha başka ne işler geldi,bu aracı kaç kişi kullandı bunlar hep meçhul şeyler.
5- Neden sıfır araç : Nedeni gayet ortada o kadar araştırmalarıma rağmen düzgün bir araç bulamayışım artı sıfır ile ikinci el fiyat farkı. bu vatandaşın bana 37 bine bıraktığı aracı kafam bozulduğundan doğruca gittiğim sıfır satişta 45 bin yediyüz idi ayrıca bazı araçlar var şimdi aklıma gelmedi verilen isim hani defolu tabirle. aracın tavanında 2 cm eninde minicik bir çizik belli belirsiz bir köşede görünmüyor bile. birde bunun için 700 tl düştüler araç tam 45 bin tl ye gelmiş oldu.
şimdi o vatandaş bana aracını 35 bine bırakmış olsaydı bile 1.5 yıl içinde kesin 3-4 bin tl masraf yapmam söz konusu 35 bin+3bin=38 bin tl artı araçtan emin olmam için hemen bazı bakımlar yaptım diyelim 1 bin tlde bu tutsa 39 bin tl eee ne kaldı geriye 6 bin tl peki değermiydi ikinci el almaya hatta sıfır fiyatın içinde anahtar teslim tüm masraflar dahildi. ikinci elde ki bu masrafları henüz yazmadım.
6-Zor kazanan zor harcayanlar için düşünülmesi gereken çok şeyler olduğunu düşünüyorum. kolay kazananlara herhangi bir sözümüz zaten yok...
not: yazı hata kontrol yapamadım biraz destan gibi oldu yazım epeyce zaman aldı yazı hataları için özür dilerim. saygılar,sevgiler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,451
Mesajlar
1,518,113
Kayıtlı Üye Sayımız
172,104
Kaydolan Son Üyemiz
onur57

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst