Motokaravan Yapsak Ama Hususi Kamyonet Olarak Kalsa Sıkıntı Olur Mu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan wankel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,252
07 Ringo 5 yılda 2 sefer kantara girmişsiniz hayret !!! İl giriş çıkışarında onca kantar var nasıl girmeden geçiyorsunuz anlamadım . E-Devlet ten bi bakın 5 senede 25.000 lira civarı borç birikmiş olabilir . Biz enayi gibi niye kantara girip çıkıyoz o zaman . Bize de formülünü verseniz . Zaman zaman kantarı atladıkmı diye ödümüz patlıyor , kantara girmeden geçmenin cezası 1.100 TL
 

Etiketler
yolcu
07 Ringo 5 yılda 2 sefer kantara girmişsiniz hayret !!! İl giriş çıkışarında onca kantar var nasıl girmeden geçiyorsunuz anlamadım . E-Devlet ten bi bakın 5 senede 25.000 lira civarı borç birikmiş olabilir . Biz enayi gibi niye kantara girip çıkıyoz o zaman . Bize de formülünü verseniz . Zaman zaman kantarı atladıkmı diye ödümüz patlıyor , kantara girmeden geçmenin cezası 1.suleymancirit
07 Ringo 5 yılda 2 sefer kantara girmişsiniz hayret !!! İl giriş çıkışarında onca kantar var nasıl girmeden geçiyorsunuz anlamadım . E-Devlet ten bi bakın 5 senede 25.000 lira civarı borç birikmiş olabilir . Biz enayi gibi niye kantara girip çıkıyoz o zaman . Bize de formülünü verseniz . Zaman zaman kantarı atladıkmı diye ödümüz patlıyor , kantara girmeden geçmenin cezası 1.100 TL
 

suleymancirit İzmir çıkışı Şakran ve dönüş de Aliağa girdim 4000 kg olarak ceza yemeden geçtim bir de Bolu kantara soktular yine ceza yemeden geçtim tonaj zannederim 4132 kg geçince ceza var.Bun da şaşılacak ne var anlayamadım? E devlet te bir sıkıntım yok zaman,zaman kontrol ediyorum.

20160927_112556.jpg


20160927_112646.jpg


20160927_112746.jpg


20160927_112755.jpg


20160927_112818_001.jpg
 
Son düzenleme:

Başkaca konu başlıkları açılma durumları;
-Yaptım ama yakalanmadım
-Artık vakti zamanı geldi,ruhsata işletelim
-Bu zamana kadar yakalanmadım ya,gittiği yere kadar...
-Korkudan yapmıyorum

Bir işimizde düzgün olsun,nereye baksan,okusan yoluna uyduran çıkıyor.

2019 da dizel araçlar için emisyon harcı yükselecek denir,2029 da Avrupa ülkeleri dizel motorları kaldıracaklarmış..
Ne çareler aranır şimdi..alternatifler nelerdir:smiley:
 

Başkaca konu başlıkları açılma durumları;
-Yaptım ama yakalanmadım
-Artık vakti zamanı geldi,ruhsata işletelim
-Bu zamana kadar yakalanmadım ya,gittiği yere kadar...
-Korkudan yapmıyorum

Bir işimizde düzgün olsun,nereye baksan,okusan yoluna uyduran çıkıyor.

2019 da dizel araçlar için emisyon harcı yükselecek denir,2029 da Avrupa ülkeleri dizel motorları kaldıracaklarmış..
Ne çareler aranır şimdi..alternatifler nelerdir:smiley:


Avrupa Birliğinin güzel taraflarından bir yönü de, bürokrasinin kolay, çabuk ve ucuz işlemesi için gösterilen çabalar. Karavancılığı örnek alırsak, tüve geniş yetkiler verilmiş durumda. Proje diye bir şey yok. Bütün araçlar gibi karavanın kayıt işlemleri polisle ilişkisi olmayan, belediye bürolarında yapılıyor. Yani bütün teknik kontrol ve onay işlerini tüv, ruhsata kayıt işlerinide belediye büroları yapıyor.

Almanya elektrikli araç alana 4.000 € veriyor. Yakınımızdaki bir tren istasyonunun parkında 16 araçlık bir şarj ünitesi kuruldu. Karavan ve daha büyük araçların dizel motorlarına ama alternatif henüz görünürlerde yok. Sanıyorum karavanlarımız için bir endişeye şimdilik gerek yok. Yalnız emisyon değeri yüksek dizel motorlara fazla vergiyi biz Almanya’da yıllardır ödüyoruz. Benim prensip kararım Almanya'da karavanıma dokunan parti benden oy alamaz.:smiley:
 





Avrupa Birliğinin güzel taraflarından bir yönü de, bürokrasinin kolay, çabuk ve ucuz işlemesi için gösterilen çabalar. Karavancılığı örnek alırsak, tüve geniş yetkiler verilmiş durumda. Proje diye bir şey yok. Bütün araçlar gibi karavanın kayıt işlemleri polisle ilişkisi olmayan, belediye bürolarında yapılıyor. Yani bütün teknik kontrol ve onay işlerini tüv, ruhsata kayıt işlerinide belediye büroları yapıyor.

Almanya elektrikli araç alana 4.000 € veriyor. Yakınımızdaki bir tren istasyonunun parkında 16 araçlık bir şarj ünitesi kuruldu. Karavan ve daha büyük araçların dizel motorlarına ama alternatif henüz görünürlerde yok. Sanıyorum karavanlarımız için bir endişeye şimdilik gerek yok. Yalnız emisyon değeri yüksek dizel motorlara fazla vergiyi biz Almanya’da yıllardır ödüyoruz. Benim prensip kararım Almanya'da karavanıma dokunan parti benden oy alamaz.:smiley:
Emisyon değeri yüksek ne anlamına geliyor?
 

Emisyon degeri egzozdan atilan CO, NOx ve parcaciklarin miktaridir. 1997 yilindan beri 3-4 senede bir bu degerler azaltilmaktadir. Euro 2, 3 derken su an E6 dir. AB de yillik vergiler bu degerlere gore aliniyor. Bizdekinin tersine arac yaslandikca vergisi artiyor. 2019 yilinda iyice zorlasacak.
 

Emisyon degeri egzozdan atilan CO, NOx ve parcaciklarin miktaridir. 1997 yilindan beri 3-4 senede bir bu degerler azaltilmaktadir. Euro 2, 3 derken su an E6 dir. AB de yillik vergiler bu degerlere gore aliniyor. Bizdekinin tersine arac yaslandikca vergisi artiyor. 2019 yilinda iyice zorlasacak.
Yani volsvagenin yaptığı sahtekarlık konusu.
Bir içten yanmalı motorun atık ürünlerinde yani egzoz gazında var olan maddeler durup dururken o gazın içine karışmadı.Kullandığımız yakıtın içinde ne varsa ancak o kadarı atık gazın içinde olabilir,daha fazlası olamaz.(Hiç bir şey yoktan da var edilemez,hiç bir şey yok ta edilemez mantığı).
Şimdi bana şayet devlet kükürtlü yakıt satarsa nasıl olur da o yakıtı yakınca kükürt olmayacak der.
Aynı şekilde organik bir karışım olan akaryakıtların kimyasal yapısında elbetteki Azot maddesi de olacak .Yanma sonucu ortaya çıkan sıcaklıktan dolayı oluşan değişik formüllü azot oksitlerinin de oluşması eşyanın tabiatı gereğidir,mani olamazsın.Mani olunamayan bir şey için yasaklama koymakta manasızdır.(yine yazayım malum firmanın sahtekarlığı yapma sebebi böyle zart zurt türü kurallar gereği ortaya çıkıyor).Neymiş efendim yeşil motorda atık gazlar daha arabadan çıkarken düzenleniyor değiştiriliyormuş. Pöhhh kaş yaparken göz çıkarılıyor.Efendim atık gazın üstüne Ürik asit püskürtülüp azot oksitlerinin daha nitrik aside dönüşmeden pasifize ediliyormuş geçin efendim geçin.... ürik asidin azot ile yaptığı bileşikler nereye gidiyor peki yok mu oluyor? işlem esnasında reaksiyona girmeyen ürik asitler ne oluyor,tabiata ne yapıyor acaba?
Atık gazın içindeki karbon parçacıkları çevreyi fiziksel olarak kirletebilir ama bu güne kadar hiç bir yerde atık gaz içindeki karbonların biriktiği öbek olduğu görülmüş değil.
Bu emilsiyon meselesi Çevreyi koruyalım bahanesi ile bir bir zorluk çıkarıp,bize bu zorlukları gidermek için hiç gerekmeyen zımbırtıları satmak,gerisi palavra.
Ben böyle düşünüyorum
 



WV NOx degerinde sahtekarlik yapti. Common rail yanma basincini cok artirdigi icin yanma duzgun oluyor ve NOx artiyor. Oksijeni azaltmak icin egr kullaniliyor ki o esas NOx i azaltiyor. vw bu ayarla oynamis. 2019 da parcacik cikisi cok azaltiliyor.
 

Almanya’daki son gelişmelere göre, 2018 yılından itibaren emisyon değeri euro 5 olan dizel araçların bile büyük şehirlerin merkezlerine girişleri yasaklanabilir. Yani bir yıl önce alınan yeni dizel araçla şehirlerin merkezi yerlerine girmek mümkün olmayabilir. Karavanlar için bu yasaklar büyük bir sorun olmaz diye düşünüyorum. Bir örnek vereyim: Aşağıdaki resimde Münih’teki yasak bögeyi görüyoruz. Ortadaki koyu renkli bölge. Burada karavan için park yeri bulmak zaten büyük bir tesadüf işi. Ben yılardır karavanımla bu yasak bölgeye giremiyorum ama, yasaktan önceki yıllarda da girdiğimde park yeri bulamadığım için dışarda park ederek metro ile şehir merkezine gidiyordum. Yasak bölgeler genellikle şehirlerin merkezi bölgesini kapsıyor.
Grüne Zone.PNG
 

Almanya’daki son gelişmelere göre, 2018 yılından itibaren emisyon değeri euro 5 olan dizel araçların bile büyük şehirlerin merkezlerine girişleri yasaklanabilir. Yani bir yıl önce alınan yeni dizel araçla şehirlerin merkezi yerlerine girmek mümkün olmayabilir. Karavanlar için bu yasaklar büyük bir sorun olmaz diye düşünüyorum. Bir örnek vereyim: Aşağıdaki resimde Münih’teki yasak bögeyi görüyoruz. Ortadaki koyu renkli bölge. Burada karavan için park yeri bulmak zaten büyük bir tesadüf işi. Ben yılardır karavanımla bu yasak bölgeye giremiyorum ama, yasaktan önceki yıllarda da girdiğimde park yeri bulamadığım için dışarda park ederek metro ile şehir merkezine gidiyordum. Yasak bölgeler genellikle şehirlerin merkezi bölgesini kapsıyor.
Ekli dosyayı görüntüle 60641
Hüseyin Bey biraz "Umwelt Plakette" hakkında bilgi verir misiniz?

Her araçta olması zorunlu mu?

Hasan
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,256
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst