Motokaravanlar İçin Havalı Süspansiyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tyamac Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,925
Ynt: Karavanlar İçin Havalı Süspansiyon

Sayin Tyamac:
yazinizi okudum, fakat hala tatmin olmus degilim .belki bana cok kiziyorsunuz su an ama daha soracagim sorular var cavaplarsaniz eminimki bu islemi yaptirmak isteyen arkadaslarimiz dahada net bilgilere sahip olup tercihlerini yapabilecekler.
1: korukler sadece arka dingilemi monte edilecek .
2:Haricen monte edilen kompresorun urettigi havanin depolanmasini gerektiren bir hava tupu de ayrica monte edilecekmi.
3:Havayi korukler arasinda dagitip stabilasyonunu sagliyacak bir ventil gerekiyormu.
4:Verdiginiz 350 € fiyatin icinde butun bu exstralarin fiyatlarida montaj dahil varmi ?? Yoksa sayet butun bunlarin maliyeti ayrica olarak nereleri bulur.Kompresor,Hava tupu,ventil,korukleri indirip kaldirmakta kullanilan kumanda ve adaptasyon parcalari ile beraber bir fiyat verirseniz butun arkadaslarimiz eminimki dusunmeye basliyacaklardir...Saygilarimla.
Zeki.
 

Etiketler
Ynt: Karavanlar İçin Havalı Süspansiyon

sayın Tyamac aracımız 2004 ducato bu sistemi uyguladığımız zaman bize maliyeti ne olur montaj dahil
bu soruya cevap verirseniz aşşağı yukarı diğer arkadaşlarımızda fikir edinebilir, ben taktırmak istiyorum fakat rakam benim için önemli bütçemi aşarsa erteleyeceğim
 

Ynt: Karavanlar İçin Havalı Süspansiyon

Merhabalar toraman25 bey,

Sorularınızı cevaplamaya çalışacağım.


1: korukler sadece arka dingilemi monte edilecek .

Araçların çoğunda ön süspansionlar helezon yaylı olduğu için sıkıntı genellikle makaslı olan arka dingilde.Bu sebeple bu kitlerin tamamı arka dingil için.

2:Haricen monte edilen kompresorun urettigi havanin depolanmasini gerektiren bir hava tupu de ayrica monte edilecekmi.

Üretilen hava direkt körüklere basıldığı için araca ilave bir hava tankı ihtiyacı yok.

3:Havayi korukler arasinda dagitip stabilasyonunu sagliyacak bir ventil gerekiyormu.

Körük basınçları 12V kompresör vasıtası ile manuel olarak kullanıcı tafandan kontrol panelinden ayarlanduğından ,basınç ayarlayıcı ventil ihtiyacı yok. Bu amaçlı bir ventil ugulaması ancak motordan tahrikli kompresör içeren araçlara uygulanabilir.

4:Verdiginiz 350 € fiyatin icinde butun bu exstralarin fiyatlarida montaj dahil varmi ?? Yoksa sayet butun bunlarin maliyeti ayrica olarak nereleri bulur.Kompresor,Hava tupu,ventil,korukleri indirip kaldirmakta kullanilan kumanda ve adaptasyon parcalari ile beraber bir fiyat verirseniz butun arkadaslarimiz eminimki dusunmeye basliyacaklardir...

Kit fiyatları araçlara göre değişkenlik gösterebilir fakat ortalama olarak 350 € civarındadır. Bahsedilen tüm ekipmanlar (bağlantı braketleri , hava hortumları, 12 V kompresör,körükler,basınç göstergeleri ve kontrol paneli ) kutunun içinden çıkmaktadır. Yaklaşık 50 TL montaj ücreti tutmaktadır. (Imaj Karavandan Aydın Beyin montaj ücreti almadığını duydum). Detaylı bilgi için İmaj Karavan Telefon:0224 3640583 / 0532 5115104


Saygilarimla.
 

Ynt: Karavanlar İçin Havalı Süspansiyon

Sayin tyamac:
gercekten aydinlatici oldu cok cok tesekkur ederim sozun kisasi arac marka ve modellerine gore paket fiyatlarda bir degisiklik olabilir diyorsunuz .. Saygilar.
Zeki.
 

Ynt: Karavanlar İçin Havalı Süspansiyon

Merhabalar,
Yukaridaki bilgilere bir ilave yapmak istiyorum: Bursa`da bu "airspring"leri üreten ve Dünya capinda ünlü bir sirket var: www.aktasgroup.com
Bu sirketle direkt temasa gecip araciniza uygunluk ve fiyatlar hakkinda bilgi edinebilirsiniz.

Saygilar
Serkan
 





Ynt: Karavanlar İçin Havalı Süspansiyon

Merhabalar,
Havalı Süspansiyon Uygulanabilen araçların listesi:

• Fiat Euro-Chassis (Ducato/Boxer/Jumper) Modell 230/244( 1995 - 2006 )
• Fiat Euro-Chassis (Ducato/Boxer/Jumper) Modell 250 (7/2006 - )
• Mercedes Sprinter, VW Crafter ( 4/2006 - )
• Renault Master X70 / Opel Movano X70 ( 2004 - )
• Ford Transit (tek teker) ( 2004 - )
• Iveco Daily 35C - 50C (2006 - )

Detaylı bilgi için İmaj Karavan Telefon:0224 3640583 / 0532 5115104

fark.JPG
Merhabalar Karavan Severler,

Kravanlarda kullanılan İlave Havalı Süspansiyon Sisteminin Avantajları ile ilgili bazı bilgiler vermek isterim;

Havalı Süspansiyon Nedir ?

Havalı süspansiyon basınçlı havanın kaçuktan yapılmış bir hacim içine sıkıştırılmasından oluşan yaylardan meydana gelir. Kapalı hacim içerisindeki hava basınçı değiştirildikçe yay karakterstiğide değimektedir. Bu özellik havalı süspansiyonların en belirgin karakteristiği olan ayarlanabilen yay özelliğini ortaya çıkarmaktadır.

Peki bu özellikler motokaravanlarda nasıl kullanılabilir ?

Metal yaprak (makas) süspansiyonlu araçlarda metalin yapısı gereği zamanla esnekliği kaybetmektedir. Özellikle motokaravanlar gibi uzun süre yük altında sabit olarak bekleyen yaylar özelliğini yitirip aracın (genellikle arka dingilinin) çökmesine ve takoz üzerine oturmasına sebep olmakta.Genellikle bu soruna çözüm ilave yarak (makas)
koymak ile giderilmeye çalışılır. Bu ise süspansiyon sisteminin yay katsayısını arttırmakta yaylanma kabiliyetini azaltmaktadır. Aynı durum uzun bir tatile çıkmak için yüklenmiş motokaravanlar için de geçerlidir.

Takoz üzerinde çökmüş durumda seyahat eden bir aracta isi sürekli şaseye darbe oluşturmakta yolcuları rahatsız eden bir titreşime sebep olmaktadır.

airsuspensionbag.jpg


Şase ile makas arasına yerleştirilmiş havalı süspansiyon körüğü sayesinde ise yüksekliğiYükten bağımsız olarak aracın her zaman aynı yükseklikte sürüş yapmasına olanak sağlar.

Aracın arkası ağır yüklendiği zaman alçalmaz.Araçın yük durumuna veya ihtiyacınıza göre hava basıncını kolyaca arttırıp azaltarak aracın yerden yüksekliğini değiştirmek mümkün hale gelir.

Ayarlanabilir Yer Yüksekliği

Standart ilave havalı süspansiyon sistemi bir kompresör ile donatılmıştır. Bu sayesinde anahtar aracın yüklenmesi-boşaltılması veya bir römork bağlanması-çıkarılması, engelliler için geliştirilmiş sistemlerin araçlara kolay aplikasyonu için imkan tanır.

KonforHava-süspansiyon sistemi yolun bozukluklarını filtreler, böylece yolcular daha az sarsıntıya maruz kalırlar. Yolcular bunu olumlu olarak hissederler ve sistem yolculuk yorgunluğunu azaltır.

Sonuç olarak her geçen gün daha çok araç üreticisi ürettikleri araçlarda hava süspansiyonunu kullanmaktadır.

Detaylı bilgi için : On Air Suspension
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,440
Mesajlar
1,517,987
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst