NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan olguncandan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 46
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,598

olguncandan

Zirve
Mesajlar
1,543
Tepkime Puanı
3
Ümiterkan'ın verdiği kötü haberi hep birlikte okuduk; üç yıldız almış sevgili Duster'ımız.

Ne yapacaz şimdi? Eller 5 yıldızlı arabaya binerken biz 3 yıldıza talim... Çok mutsuz oldum çoooook.

Arabam artık eskisi kadar parlamıyor. Ne de olsa yıldızları (yani yıldızların ışıkları) azaldı. Eyvah ki ne eyvah...

Fanatik Duster karşıtların gün doğdu... "Bakın, bindiğiniz arabanın doğru düzgün yıldızı bile yok... Iıııııh, alınmaz o araba alınmaz. O kadar parayı boşuna vermişsiniz." diyerek gubara gubara satırlarda dolaşacaklar....

Sevgili ümiterkan, ağzını açma artık.... Doğrusu arenada yalnız kaldın, şirket (Dacia-Renault) seni savunmasız bıraktı. Depresyone filan girmeyesin haaaaa!

Gelin yas tutalım. Bugünü kara gün ilan edelim. Arabalarımıza yüz vermeyelim, kötü davranalım, tekme filan atalım. "Seni yıldızsız seni" diye trip atalım.... ;D ;D
 

Etiketler
Ynt: NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?



Ekşi yorumlarından bir demet

# euro ncap’ ın hedefi, segmentler bazında bir sınıflandırma yapmak amacıyla crash-testlerle düzenli olarak otomobillerin performanslarını test etmek. bu testler sonucunda belirli sayıda ve yıldız olarak verilen notlar, 1 ile 4 yıldız arasında değişiyordu. ancak bir markanın yeni modeli en yüksek notu 4 yıldızdan 5 yıldıza çıkararak bu sınırı aşan ilk model oldu.

bu değerlendirme, 64 km/h hızla seyreden bir aracın cepheden % 40 temasla ciddi bir şekilde çarpışması halinde, 50 km/h hızla giderken 90° açı altında deforme olan bir çubuğun darbesi ile yandan çarpışması halinde ve 29 km/h hızla seyrederken yandan bir direğe çarpması halinde ön koltuklarda oturanların uğradığı hasara göre yapılıyor.

euro ncap (european new car assessment program), avrupada'ki "tüketici birlikleri ve derneklerini" bir arada toplayan ve avrupa ülkelerinden 25 tüketici örgütünü bünyesinde barından "international testing derneği"nin aracılığı ile bu sistem ile bağlantısı bulunan bağımsız bir konsorsiyum.

ingiltere'de (ulaştırma departmanı), isveç'te (ulusal karayolları idaresi) ve fransa'da (ulaştırma ve donanım bakanlığı) gibi hükümet teşkilatları da euro ncap’ bağlı. euro ncap’ bağlı olan kurumlar arasında, avrupa komisyonu, uluslararası otomobil federasyonu ve almanya'da adac ve ingiltere'de royal automobile club gibi otomobil dernekleri de sayılabilir.

otomobil deyince aklımıza gelen özellikler arasında "güvenlik" ilk sıralarda yer alıyor. çünkü ne yazık ki çoğu sürücü direksiyon başına geçtiğinde otomobilin, onu koruyan bir kalkana dönüşeceğini sanıyor. crash-testler işte tam bu noktada devreye giriyor ve insan hatası olası kazalarda otomobilin ve içindekilerin mümkün olan en hasarı görmeleri için çözümler üretiyor.sürüş esnasında yandan darbe alma ihtimali, önden darbe almaya göre daha düşüktür. ancak yan darbeler çok ciddi sonuçlar doğurabilir. ağır yaralanma ve ölüm tehlikesi gibi. dolayısıyla bu konuda yapılan deneyler ve atılmış adımlar, insan hayatı için bir zafer niteliğindedir.
(kezzy homeros, 24.07.2004 03:50)


# dünya otomobil devlerine yildiz veren belki de milyarlarca euroya dolayli yoldan hükmeden bir kurulusun 209 bin euro gibi komik rakamlarla yüz göz olmasi oldukca sasirtici.. o halde nasil oluyor da almanyada dahi fiyati 50-100 bin euro olan otomobilleri test ediyorlar sormak istiyor insan..
ayrica bmw 5 serisine 4 yildiz vererek nazarimda bmw'nin degil kendisinin güvenirliligini ve ciddiyetini kaybetmistir.. oldu olacak 2 yildiz de bari i*oglu *t!!

biz buna fanatizm diyoruz.
(katil balina, 27.12.2004 01:35)

# inanilmaz arabalara 5 yildiz vererek hadi be canim sende dememe yol acmis git gide guvenirliligini yitirmekte olan kurum.
 

Ynt: NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?


güvenilirliğinden şüphe duyulmaması gereken kuruluş. bütün otomobil üreticileri yeni modellerini euro ncap testlerine yollamadan önce kendi testlerinden geçiriyorlar. ayrıca bu işi euro ncap'tan tamamen bağımsız olarak yapan amerika ve asya merkezli alternatif kuruluşlar da var. neticede aynı model, bütün testlerde aynı sonucu veriyor.

avrupa'daki organizasyonları türkiye'deki araştırma şirketleri misali "kesin parayı basana çalışıyorlardır" mantığıyla değerlendirmemek gerekir. bu konuda en küçük bir şüphe olsaydı euro ncap çoktan silinip gitmişti, hiç bir firma da otomobillerini testlerine yollamazdı.

unutmayın, mesela bmw yeni model üretip test edilmek üzere euro ncap'a gönderirken ve ardından 4 yıldız aldım, 5 yıldız çektim derken, o arabanın aynısından rakip üreticinin de elinde mutlaka denemek üzere bir kaç tane bulunuyor. isterse yalan söylesin (veya söyletsin), saniyesinde tepesine binerler.

euro ncap'ın verdiği güvenlik dereceleri*, halkımızın arabalara bu kadar meraklı olmasına rağmen en yanlış anladığı kavramlardan biri. bu testlerin hepsi de 64 kilometre ve altındaki süratlerde, yani şehir içinde akıllı uslu sürüş koşullarında gerçekleştiriliyor. önden çarpma testinde kullanılan hız olan 64 km/s, toplam çarpma hızını kastediyor.

yani sıfır km/s hızdaki bariyere 64 km/s hızla çarpan bir araba veya 32'şer km/s süratle kafa kafaya çarpışan iki araç.
isterseniz 30'la giden arabaya arkadan 94 km hızla çarpın, o farkı yaratmak tabii ki tamamen sizin elinizde.

malesef bu test şoförlerimiz tarafından genellikle 64 + 64 testi şeklinde algılanıyor. türkiye gibi çoğunluğun kötü veya tehlikeli araba kullandığı ülkelerde bu yıldızların daha çok insanı ölüme götürüp götürmediği de tartışılması gereken bir konu, sayısız şoför "altımdaki araba beş yıldızlı, bana bir şey olmaz" mantığını güdüyor.

euro ncap'ın doğal olarak detaylarına girmeyeceği bir bakış açısı sunuyorum, o yıldızları duyarken yanında bunları da düşünün.

1- ister mercedes s500'de olun, ister fiat palio'da, 150'yle giderken ağaca çarparsanız ölüyorsunuz, direğe çarparsanız ölüyorsunuz, lastik patlayıp takla atarsanız ölüyorsunuz, paris'te tünelin ayağına çarparsanız ölüyorsunuz ve tabii ki susurluk dolaylarında bir kamyona çarparsanız yine ölüyorsunuz. orası euro ncap'ı ilgilendirmez, rus ruleti oynamak daima kendi bileceğiniz iş. otomobilin fazladan sağlamlığı sadece kazadan sonra arabanın markasının anlaşılırlığını ve cesedinizin teşhis edilebilirliğini artırıyor.

2- emniyet kemeri takmıyorsanız ancak airbag'li bir arabadaysanız, 50'yle giderken* bir ağaca çarparsanız, arabanız çok az hasar görüyor, camlarınız bile çatlamıyor ama siz yine ölebiliyorsunuz çünkü airbag yetişkinseniz boynunuzu kırıyor, çocuksanız kafanızı koparabiliyor.

3- airbag'li veya airbag'siz bir arabada yüksek hızla yapacağınız kazalarda emniyet kemeri hayatınızı kurtarsa bile hiç de hoş olmayan, rotten.com'da ayın fotoğrafı seçilebilecek manzaralara sebebiyet veriyor, yavaş sürmek en iyisi.

4- hızlı bir kaza sırasında (mesela 80 km) arkada oturuyorsanız ve emniyet kemeri takmıyorsanız hem kendinizi öldürüyorsunuz, hem de emniyet kemeri takmış olsa bile önünüzdekini öldürebiliyorsunuz, vücudunuz büyük bir güçle koltuğa arkadan çarpınca koltuk bazı markalarda yerinden çıkıyor. arkaya oturttuklarınıza mutlaka kemer taktırın.

5- arabada çocuk varsa ve önde oturuyorsa ölüyor, hele kucaktaysa durum çok daha korkunç, ebeveynine hava yastığı olarak veya ön camdan fırlayarak ölüyor. arkada ve korumasız oturuyorsa yine kurtaramıyor. illa ki çocuk koltuğu alacak ve doğru şekilde monte edeceksiniz.
 

Ynt: NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?


6- arabanın içinde, koltukta, yerde vs. serbest yükler taşıyorsanız, bu bir tencere yemek ya da bir şişe kola vs. olabilir, hatta kedi köpek bile olabilir, sizin gibi kemerle sabitlenmiş olmadığından çarpmanın ardından hareketine devam ediyor ve uçuşunu başınıza çarparak noktalarsa gözünüzü nerede açacağınız belli olmadığı gibi açıp açamayacağınızın da garantisi yok.

7- her tür emniyetiniz tam, hıza dikkat ediyorsunuz, ve sürat yapan biri kontrolden çıkıp size çarpıyor.

euroncap testlerinin satır aralarına geliyoruz bu sefer de, aslında ne olacağını açık açık söylüyorlar, hani vücudumuzu ayrı renk kodlarıyla gösterdikleri grafikte.

kazanın toplam hızı 64 km'yi geçmezse ve aracınız dört ya da üzeri yıldızlıysa hayatta kalma şansınız yüksek. ancak arabanız çok sağlam olsa bile koltuk tasarımında ufak bir hata ya da sizin kemer ve kafalık yüksekliğini iyi ayarlamamış olma ihtimalinize bağlı olarak ölümle felç arasında seçenekleriniz var.

arabalar çok çok tehlikeli şeyler, çok dikkatli ve yavaş kullanın. telefonla konuşmanız, sigara içmeniz, cd - kaset bulmaya çalışmanız, dikkatinizi dağıtacak ya da tepki verme hızınızı düşürecek her meşguliyetiniz son meşguliyetiniz olabilir.

neredeyse hepimizin ailesinde veya arkadaş çevresinde en az bir trafik kurbanı var, o yüzden o "beş yıldız"ları bir de bu gerçeklerle değerlendirin.

artık euro ncap'ta otomobillerin yaya güvenliği de ölçülüyor ama o tamamen farklı bir hikaye.
 




Ynt: NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?

Bu da demek oluyor ki NCAP testinde 3 yıldız alan Duster aynı koşullarda bir kaza yapsa içindekiler ölmemiş oluyor sakat da kalmıyorlar yaşıyorlar. Sorun yok o zaman. 5 yıldız almasak da olur, zaten 5 yıldız alacak diye bu aracı almadık :D ESP standart olsa 4 yıldız alacaktık neredeyse ;D daha ne olsun
 

Ynt: NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?

olguncandan' Alıntı:
Ümiterkan'ın verdiği kötü haberi hep birlikte okuduk; üç yıldız almış sevgili Duster'ımız.

Ne yapacaz şimdi? Eller 5 yıldızlı arabaya binerken biz 3 yıldıza talim... Çok mutsuz oldum çoooook.

Arabam artık eskisi kadar parlamıyor. Ne de olsa yıldızları (yani yıldızların ışıkları) azaldı. Eyvah ki ne eyvah...

Fanatik Duster karşıtların gün doğdu... "Bakın, bindiğiniz arabanın doğru düzgün yıldızı bile yok... Iıııııh, alınmaz o araba alınmaz. O kadar parayı boşuna vermişsiniz." diyerek gubara gubara satırlarda dolaşacaklar....

Sevgili ümiterkan, ağzını açma artık.... Doğrusu arenada yalnız kaldın, şirket (Dacia-Renault) seni savunmasız bıraktı. Depresyone filan girmeyesin haaaaa!

Gelin yas tutalım. Bugünü kara gün ilan edelim. Arabalarımıza yüz vermeyelim, kötü davranalım, tekme filan atalım. "Seni yıldızsız seni" diye trip atalım.... ;D ;D
Dikkat ettim de bu mesaja fanatik duster karşıtlarına gün doğdu diye bir cümle koymuşsunuz. AMa diğer forumlarda görünen asıl siz duster fanatikleri eleştiri kaldıramıyorsunuz. Bu tahrik dolu ifade niye şimdi.
 

Ynt: NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?

"Dikkat ettim de bu mesaja fanatik duster karşıtlarına gün doğdu diye bir cümle koymuşsunuz. AMa diğer forumlarda görünen asıl siz duster fanatikleri eleştiri kaldıramıyorsunuz. Bu tahrik dolu ifade niye şimdi."

Eeee, tabi eski tartışmaları bilmiyorsanız, ne demek istediğimi anlayamazsınız. Onun için, ümiterkan'ın başlığını tepeden tırmağa okumanız gerekir.

Şunu söyleyeyim: Ben bu tartışmalarda sadece seyirci/okuyucuydum; arasıra "laf olsun torba dolsun" gibisinden birkaç mesaj yazdım o kadar.

Fanatik karşıt olmak kadar taraftar olmayı da onaylamıyorum.

Ama durduk yerde ortaya çıkıp da "siz bu işi bilmiyorsunuz" anlamına gelecek şekilde "öğretmenlik yapmaya" kalkarsanız, herhalde hiç kimse önünü ilikleyip "isabet buyurdunuz, Allah sizi başımızdan eksik etmesin" demez.
 

Ynt: NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?

Selam demekten başka sözüm yok. Ne alakası var diyen biraz araştırsın.
 

Ynt: NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?

KARUS' Alıntı:
Selam demekten başka sözüm yok. Ne alakası var diyen biraz araştırsın.

Seni forumda biraz araştırdım da, sıkıntılı biriymişsin vesselam. Tam da yerine geldin. Burası rehabilitasyon yeri, seni memnun ederiz
 



Ynt: NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?

Diğer foruma da yazdım biliyorsan konuş diye. Ama uzmanlık konun kibir ve hakaret olduğu belli.
 


Ynt: NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?

bu forumda bir kaç kişi hariç 4 yıldız ve üzeri araba kullanan yok, genellikle çoğu araba 2000li yılların altında modeller olduğu için en iyisi 3 yıldız .
ben şahsen 2002 wj kullanıyorum o da 3 yıldız 2005 modeli de 4 yıldız, yeni birkaç pick up yeni bir kaç modelde yalnızca 4 yıldız va,r gerisi 2 , yıldız 3 yıldız hatta çoğunda yıldız bilem yok rahat olun .
size yıldızdan saldıranlara sizde yıldızdan saldırın yılmayın dusterciler. ;) ;)
 

Ynt: NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?




Dastır 5 yıldız alsaydı...

elinizdekinin matah bişey olduğuna inanacakmıydınız ???

mal ortada ....7 yıldız alsa noolacak ki ???
Dastır...gel yarama tuz bastır...

Alın size yıldızz * * * * * * *
 

Ynt: NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?

selimsarper' Alıntı:
Dastır 5 yıldız alsaydı...

elinizdekinin matah bişey olduğuna inanacakmıydınız ???

mal ortada ....7 yıldız alsa noolacak ki ???
Dastır...gel yarama tuz bastır...

Alın size yıldızz * * * * * * *
Hocam hem diğer forumda hem burdaki mesajınız gülme krizine soktu, tedavisi var mıdır?
 



Ynt: NCAP'I da Geçemedik; Nolcek şimdi?

umiterkan' Alıntı:
Seni forumda biraz araştırdım da, sıkıntılı biriymişsin vesselam. Tam da yerine geldin. Burası rehabilitasyon yeri, seni memnun ederiz


Bak bu arkadaş seni tedavi edebilir...

Burayı bir rehabilitasyon merkezi olarak ilan etmiş....
kendisi de başhekimmiş.(Dr Şirin baba) ...ha bu arada sen de sıkıntılı biriymişsin haberin olsun...

anladın sen onu.. ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,053
Mesajlar
1,528,023
Kayıtlı Üye Sayımız
166,796
Kaydolan Son Üyemiz
SemihK

SON KONULAR



Geri
Üst