Nissan Patrol 3300 TD Modifiye

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Tempus Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,540
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 216,771

Etiketler


Ynt: Nissan Patrol 3300 TD Modifiye

Nissan Patrol ve generasyonla ilgili çevirisini yaptığım tarihçeyi buraya da eklemek istedim Kürşad Bey izninizle okumayan veya ulaşamamış
arkadaşlarla paylaşmak adına..
Kolaylıklar diliyorum..

Nissan Patrol - Özgeçmiş

1982 ' de ingiltere de Nissan Patrol' ün MQ modeli ingiltere deki müşteriler için ithal edildi ve bu sayede
ilk Patrol generasyonu tanıtılmış oldu.

Aslında ilk model, 1951 de o zamanların birçok hafif 4x4 araçlarından farklı bir araç modeli olarak ortaya çıkmış ve
daha çok savaşlarda kullanılan ağır arazi araçları arasındadır.

Afrika ve Güney doğu Asya' nın zor arazi şartlarına uygun olan Patrol daha dayanıklı ve sağlam olarak evrim geçirmiş
ve 1981' in sonlarına doğru MQ modelleri Japonya da tanıtılırken, gösterişi olmayan bu araca tam bir çalışma aygırı
açıklaması yapılmıştır.

Bununla beraber, ingilteredeki ithalatçılar (Datsun adını kullanarak) 4 çeker pazarında açık olduğunu düşünmüş
ve ocak 1982 den itibaren SWB (short wheelbase - Kısa Şase) ve LWB (Long whellbase - Uzun Şase) tiplerini ithal etmeye başlamışlardır.

Patrol' ün hem kısa şase, hem de uzun şaseli modelleri 6 silindirli bir motora sahip olduğundan rakiplerinden ayrılmıştır.
Fakat ingilteredeki 4 çeker pazarında Toyota ve isuzu kadar güçlü bir satışa ulaşmamış
ve 1982 - 1993 yılları arasında 7000 adetten daha az satılmıştır.

ilk örnekler Japonya dan ithal edilmiş olup,
Ocak 1983 den sonra ingiltere pazarı için olan tüm Patroller ispanya daki Nissan Motor a ait Iberica Fabrikasında üretilmeye başlanmıştır.

Nissan' ın diğer modellerinde olduğu gibi, Patrolünde çok geniş bir model seçeneği olmasına rağmen,
ingiliz ithalatçılar sadece 2 kapılı Hard Top modeli ile 4 kapılı yüksek sınıf modelini ithal etmeyi uygun görmüşlerdir.


Nissan Patrol - Karakteristik özellikler

Patrol, heybetli ve cesur çizgisinin yanında dayanıklılık ve basitlik sergiler.
Bununla beraber, modaya uygunluk ve kentsel dört çeker araçlar dikkate alındığında Patrol diğer rakipleri ile
aynı pazarda rekabet edemeyip aslında haksızlığa uğramıştır.
Uzun şaseli (LWB) Patrol, kendine has olan çizgileriyle,
diğer rakiplerinin yanında hafif kamyon tarzında bir araç olarak görülmüş ve çok iyi çekici hizmeti vermişlerdir.
Bununla beraber Patrol, dört çeker aile segmentinden ziyade, makaslı Land Rover lara karşı en iyi alternatif olarak
görülmüştür.

Nissan Patrol - Performans

Üretilen ilk Patrollerdeki en büyük hata sürüşteki çok sert olan uyuşmazlık idi.
Bununla beraber, tüm Patrol modellerinin vites kutuları soğuk hava koşullarında kullanılamaz hale gelebiliyordu.
Daha sonra 1990 modellerinde daha yumuşak makasların kullanılması, bu alanda yapılan en iyi farklılığı yarattı.

ilk 3.3 litre dizel motora sahip olan Patroller düşük bir torka sahip olduklarından,
kullanıcılarına kamyonet hissi vermişler, sonraki daha geliştirilmiş 2.8 litre dizel motor, aracın daha iyi
hızlanmasını ve devirlenmesini sağlamış ve nihayetinde kullanılan Turbo Kompresör aracın gerek duyduğu
akselerasyona daha kolay ulaşmasını ve daha sessiz bir otoyol seyehatina imkan vermiştir.
Patrol motorları ölçülerine göre yeterli bir akselerasyon sağlasalarda,
kıyaslanabilir diğer dört çeker rakiplerine oranla daha düşük bir performansa sahiptirler.

Kısa şaselerin yolda bir problemi görülmese de, uzun şase Patroller, standart güçleriyle
hantal ve ağır hissedilmektedir. Tüm mdellerde fren sistemi güçlüdür ve güven vermektedir.
Arazi şarlarına bakıldığında Patroller fabrikasyon verilerine sadık olmakla beraber,
zorlu ve engebeli arazi şartlarında kendilerini kanıtladılar.
Makaslı sistem için aks artikülasyonu (salınımı) iyidir
fakat uzun arka kısmın altındaki stepne, ayrılma açısını kısıtlamaktadır.

Güvenirlik ve Zayıf alanlar

Limitleri ne olursa olsun MQ Patroller kesinlikle güvenilir ve emniyetli araçlardır.
Tüm motorlar, periyodik bakımları ile çok uzun yol katedebilirler ve bir çok durumda
önerilen 200.000 mile sorunsuzca ulaşırlar. Bununla birlikte hararet ve şişmiş conta yaygın görülen
problemler arasındadır.

Şase, çok nadir olarak ciddi paslanmalara maruz kalsada,
bagaj kapağının alt kısımları ve menteşe kısımları çürüme yapabilir.

Ağır arazi şartlarında kullanım, zamanla ön makas köprülerinde, burçlarında ve
civatalarında yıpranmaya yol açar ve buda direksiyon döndürüldüğünde takırdama (tıkırdama) sesine yol açar.

İngilteredeki en büyük dezavantaj, bu araçların rakiplerine oranla çok az sayıda satılmış olması
ve bu sebeple Nissan tüccarlarının bu araçları çok iyi tanıyamamasıdır.
Bir çok tüccar, çok az sayıda Patrol yedek parçasını stokladığından, müşteriler parça siparişi verdiklerinde
çok uzun süreli beklemeler yaşamışlardır.
 




Ynt: Nissan Patrol 3300 TD Modifiye

1980 model SD33T specleri bilmiyorum benimkiyle ne fark var yada varmı

Specs for 1980 Turbo Diesel:

Make..........................International Harvester
Model.........................Scout II
Year..........................1980
Engine........................SD33T by Nissan
Type..........................4-cycle Diesel
Configuration.................Inline 6-cylinder
Displacement..................198 cu. in. (3.2 litres)
Bore & Stroke.................3.27 x 3.94 in.
Compression Ratio.............21:1
Carburetion...................Direct fuel injection
Aspiration....................Turbocharged (max boost 6.5 PSI)
SAE Net Horsepower............101 @ 3100 RPM
SAE Net Torque (lb/ft)........175 @ 2200 RPM
MPG...........................City: 20 Hiway: 25
Transmission..................Four-speed manual
Gear Ratios............1st....4.02:1
2nd....2.41:1
3rd....1.41:1
4th....1.00:1
Final Drive....3.73:1
Transfer Case.................Dana 300 two-speed
Gear Ratios............4L.....2.62:1
4H.....1.00:1
Brakes........................Disc/Drum, power assisted
Suspension....................Live axles, leaf springs, single shocks
Steering......................Power assisted
Tire & Wheel size.............30", 15 x 8
Wheelbase.....................100 in.
Length........................184.2 in.
GVWR..........................6200 lbs.
Ground Clearance..............7.6 in.
Fuel Capacity.................19 gal.
 

Ynt: Nissan Patrol 3300 TD Modifiye

Buda 2.8 TD specleri

Compression ratio 21.20:1
Fuel system
Maximum power
DIN 117.6 PS (116 bhp) (86.5 kW)
@ 4400 rpm
Specific output
DIN 41 bhp/litre
0.67 bhp/cu in
Maximum torque
DIN 235.0 Nm (173 ft·lb) (24 kgm)
@ 2400 rpm
bmep 1045 kPa (151.6 psi)
Specific torque
DIN 83.16 Nm/litre
Maximum rpm
Manufacturer Nissan
Code
Main crankshaft bearings
Coolant Water
Bore/stroke ratio 1.02
Unitary capacity 471 cc per cylinder
Aspiration Turbo D.
Compressor type Garrett 14411 turbo
Intercooler
Catalytic converter N
 

Ynt: Nissan Patrol 3300 TD Modifiye

İnternational scout tadami ayni motoru kullanmislar acep
 

Ynt: Nissan Patrol 3300 TD Modifiye

'' İnternational scout tadami ayni motoru kullanmislar acep ''

Evet bazi international scout modellerindede SD33 motoru kullanılmış Tolga bey..

'' The SD33 is a 3.3L (3,246 cc/198.1 cu in) Straight 6 diesel engine, most known for its use in the Nissan Patrol MQ (160 series) from 1980-1983[2] and the Nissan C80. The SD33 produces 98 hp.

The Engine was also used in the UD 3400 series light truck, large forklifts, Marine applications, in International Scout offerings from 1976 to 1979,as well as Jeep CJ-10 and Cj-10a flightline tow vehicles from 1985 to 1986.

The SD33T is the Turbocharged version of the SD33 engine and was used in 1980 for the powerplant in 6400 International Harvester Scout II's. All were equipped with a T-19 manual transmission. From July 1983-1987 SD33T engines were fitted to the Nissan Patrol MK (160 series - model 2).


http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_SD_engine#Straight_6

[attachment=1]

international Scout.jpg
 

Ynt: Nissan Patrol 3300 TD Modifiye

international scout hastası olduğum bir araç, hatta geçen hafta nerdeyse alıyordum bir tane yakın bir arkadaşım inatla aldırmadı :smiley: alıcam ama mutlaka bir gün standart binmek için ama off road için değil :smiley:
 




Ynt: Nissan Patrol 3300 TD Modifiye

Ahmet abi eline sağlık güzel olmuş :smiley:

üstteki sisfarları eşantiyon mu ;D ;D
 


Ynt: Nissan Patrol 3300 TD Modifiye

patrolyazısı yapıldı galvaniz kaplamada ssaat 4 alıp takacam
 

Ynt: Nissan Patrol 3300 TD Modifiye

ahmet abi o hellaların bir küçüklerindne yokmu bunlar büyük göründü gözüme
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,071
Mesajlar
1,528,305
Kayıtlı Üye Sayımız
166,819
Kaydolan Son Üyemiz
Karalı

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst