O Araç Bu Karavanı Çeker Mi? Sorusuna Yanıt :)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 505
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 251,080
Merhaba farasicosmos,

araç tercihinizde dikkatimi çekti, sürekli araç için 4x4 tabiri kullanıyorsunuz oysa araç AWD ve bu araç için anladığım beklentiniz yüksek.
AWD teknolojisini iyi araştırın beklentilerinizi iyi belirleyin anlamında yazıyorum, eski tabirle sükutu hayal olmasın.
Arkadaşlarım yazdımı bilmiyorum (yazıldıysa özür) alacağınız aracın katar ağırlığı değerlerini iyi etüt edin ve ona göre araç ve karavan seçin.
İyi akşamlar
 

Birde nacizane tavsiyem sırf daha ağır karavanı daha rahat çekmek icin 60 bin tl fazla vermek yerine 1.6 tdi olanla altea 542 pk tarzı daha hafif ve aileye uygun bir karavanla kombin yapabilirsiniz.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
aslında 40 45 bin kadar fazladan verip 2.0 4x4 dsg modelini almış olacam. çünkü diğerinde ses sistemi donanım paketleri güvenlik paketleri vs vs derken 80 85 binden araba bir anda 110 120 binlere kadar çıkıyor. rs modelinde ise sadece ek 1900 tl ye subwoofer paketi alıp tüm donanımlar full şekilde satın alabiliyorum. 150 bin veriyorum 2 litre motor 184 beygir güç ve 380 nm tork alabiliyorum. diğerindeki 250 nm tork 110 beygir ve önden çekiş özellikle karavan ile yokuşlarda beni çok korkutuyor. yolda kalabilirim korkum fazla. bu sebeple sırf sorun yaşamamak adına buna karavan hariç kış mevsimide dahil 4x4 modeline yöneldim.
 

Merhaba farasicosmos,

araç tercihinizde dikkatimi çekti, sürekli araç için 4x4 tabiri kullanıyorsunuz oysa araç AWD ve bu araç için anladığım beklentiniz yüksek.
AWD teknolojisini iyi araştırın beklentilerinizi iyi belirleyin anlamında yazıyorum, eski tabirle sükutu hayal olmasın.
Arkadaşlarım yazdımı bilmiyorum (yazıldıysa özür) alacağınız aracın katar ağırlığı değerlerini iyi etüt edin ve ona göre araç ve karavan seçin.
İyi akşamlar
araç awd yani adaptif 4x4 sistemine sahip bunu biliyorum ve bir kaç kere de söylemiştim. bir kaç 4x4 araç ve awd videoları izledim çoğu aynı yollarda kalmıştı. yine de önden çeker modellere göre avantaj ve güvenlik sağlamaz mı awd teknolojisi. örneğin kışın karlı buzlu yollarda köy vs gibi seyahatlerde mıcırlı ıslak ve çamurlu yollarda. en önemliside karavan çekerken rampa ve yokuş çıkarken.
 

araç için sizin yüklediğiniz resimlerde aracın çekiş sistemi yazılı zaten %90 %5+%5 güç aktarma sistemlerinde güç kaynağı ne kadar güç kaybederse mekanik yada elektronik diğer tekerlere aktaracağı oranı gösteren güzel bir tablo.
Aracın hangi tekerinde ıslak mıcır gibi zeminde ne oranda güç aktaracağı ayrıca yazılmış. 4 tekerden çekiş için 90-5+5 çok düşük oran, savrulmalar için verilen değeri hangi sistemle sağladığını iyi analiz etmeniz için uyarı yazdım.

Kendimden örnek vereyim, geçmiş dönemde çekme karavanımı T4 syncro 4WD araç ile çektim. Aracın 4 tekerden çekiş değerleri %70+%30 mekanik vizkoz kavramaydı, önlerde EDL ile desteklenmişti. Zor şartlarda EDL hiç işime yaramadı dif.kilidime güvenerek birçok etabı geçmiştim.
Savrulmalarda elektronik güç aktarımı EDL tarzı uygulamamı ? sistemin çalışma şekli iyi incelenmeli. Kafanız karışmamıştır umarım.
 

araç için sizin yüklediğiniz resimlerde aracın çekiş sistemi yazılı zaten %90 %5+%5 güç aktarma sistemlerinde güç kaynağı ne kadar güç kaybederse mekanik yada elektronik diğer tekerlere aktaracağı oranı gösteren güzel bir tablo.
Aracın hangi tekerinde ıslak mıcır gibi zeminde ne oranda güç aktaracağı ayrıca yazılmış. 4 tekerden çekiş için 90-5+5 çok düşük oran, savrulmalar için verilen değeri hangi sistemle sağladığını iyi analiz etmeniz için uyarı yazdım.

Kendimden örnek vereyim, geçmiş dönemde çekme karavanımı T4 syncro 4WD araç ile çektim. Aracın 4 tekerden çekiş değerleri %70+%30 mekanik vizkoz kavramaydı, önlerde EDL ile desteklenmişti. Zor şartlarda EDL hiç işime yaramadı dif.kilidime güvenerek birçok etabı geçmiştim.
Savrulmalarda elektronik güç aktarımı EDL tarzı uygulamamı ? sistemin çalışma şekli iyi incelenmeli. KaKaffKafanız karışmamıştır umarım.
Kafam pek karışmadı tam tersi yazdıklarınızdan sonra aracı daha da internet üzerinden araştırdım. zorlu test videolarını izledim. ve 2 çekere oranla artılarını fazlasıyla gördüm.

araçtaki güvenlik donanımları aşağıda.

Elektronik Stabilite Kontrol Sistemi (ESC)
Anti Blokaj Fren Sistemi (ABS)
Hidrolik Fren Asistanı (HBA)
Motor Çekiş Kontrol Sistemi (MSR)
Elektronik Patinaj Önleme Sistemi (ASR
Elektronik Diferansiyel Kilidi (EDL)
Elektronik Stabilite Frenleme Sistemi (ESBS)
Direksiyon Yönlendirme Tavsiyesi (DSR)
Çoklu çarpışma freni (Multi Collision Brake)

bahsettiğiniz konu Elektronik Stabilite Frenleme Sistemi (ESBS) ile genelde sağlanmakta. aynı sistem karavanda da başka isimle mevcut. yola kule koyup arasından slolom testlerini izledim normalde araç veya karavan takla atması gerekirken ikiside bazı tekerlerine fren uygulayarak takla atmayı önlüyordu. Elektronik Diferansiyel Kilidi (EDL) ise 4x4 modellerine özgü yani tekerlerden biri zorlandığında otomatik devreye giriyor. elektronik yerine manuel kontrol edip 4 tekeri %25 oranında kontrol etmek isterdim ama artık yeni araçlarda buna pek imkan tanımıyorlar. pick-up tarzı araçlarda var onlar ise bana kullanım tarzı ve yakıt açısından fazla kaçmakta.

bahsettiğim karavandaki güvenlik önlemi.
 



Güvenlik konusundaki hassasiyetiniz için tebrik ederim. Alko'nun şasisi ve stabilitörlü çeki kafası bile yeterliyken videoda izlediğim sistemi kullanıcı için çok büyük güven kaynağı. Şimdiden hayırlı olsun. Selamlar
 

araçta sadece ben olmayacağım için güvenliğe çok önem veriyorum bu sebeple.

basit 3 sorum var

birincisi octavia modelini bana önerirmisiniz yani yerimde olsanız octavia alırmıydınız ?

diğer sorum ise aracın çekeceği limitlerin üzerine çıkmak ne gibi sorunlar doğurur. Örneğin yokuş rampa çıkmak viraj dönmek döne döne çıkılan dik dağ virajlı yollarında gibi ne zorluk yaşarım.

karavanın uzunluğu ve çift dingil olması ek sorun teşkil eder mi ? bazı arkadaşlar 6 metreyi geçerse her türlü yolda buna park etmekte dahil %99 sorun yaşarım demişlerdi.
 

Octavia Golf karsiligi. Suberp ise Passat. Alman arkadaslarim temelde aralarinda fark olmadigini soyluyorlar.Yeni nesil dizel arac kullanmak benim icin daha buyuk bir sorun. Cok narin ve hassas oldular.
 

Octavia Golf karsiligi. Suberp ise Passat. Alman arkadaslarim temelde aralarinda fark olmadigini soyluyorlar.Yeni nesil dizel arac kullanmak benim icin daha buyuk bir sorun. Cok narin ve hassas oldular.
tam tersi octavia jetta ile superb de passat ile değil mi ? aslında bir bakıma jetta dan bile octavia daha üstün hatta passat ile yarışacak şekilde değil mi ?
 

Golf ve jetta aynı segment araçlar,octavia bu bağlamda aynı segment.

Önden çekişli araçla çekme karavan bana uygun gelmiyor. 6 mt karavan yaklaşık 1.5 ton demektir, heryer duble yol bile olsa mutlaka doğaya,güzelliklere ulaşmak için yoldan çıkacaksınız.
Marka değilde arkadan itişli , torku yüksek araçlar ve karavanda MOVER gibi ekstra donanımlarla rahat etmek mümkün.
5 mt'den sonra çift dingil güvenlik için iyi bir tercih ancak yakıt köprü ve otoban ücretleri düşünülünce genelde tercih edilmiyor.
 



150 bin verip kesinlikle octavia almazdım.kötü olduğundan değil piyasayı düşününce 2 sene sonra 100 bine zor satılacak bir araç mantıklı gelmiyor bana.o bütçeyle 2 litre dizel bir suv alıp istediğiniz karavanı istediğiniz yere çekerseniz..

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

150 bin verip kesinlikle octavia almazdım.kötü olduğundan değil piyasayı düşününce 2 sene sonra 100 bine zor satılacak bir araç mantıklı gelmiyor bana.o bütçeyle 2 litre dizel bir suv alıp istediğiniz karavanı istediğiniz yere çekerseniz..

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
benim amacım temel amacım az yakması. alıp satma taraftarı asla değilim. 10 12 sene sorunsuzca binmeyi planlıyorum ki hangi araç olursa olsun 10 12 sene sonra satışta değeri 3 aşağı 5 yukarı aynı olmakta. ben yılın 2 ayı karavanla seyahat etmek için 10 ayı yakıta para yatırmak asla istemiyorum. bu sebeple octavia modeline yöneldim. uzun yolda 120 ile gidip 2.2 litre şehir içinde 5.5- 6 litre 100 km de yakanları gördüm. bu olsun karavanla 10 12 litre ama normali boş hali bile 12 litrelerde yaktıran bir araçla normalde rahat asla edemem.
 


son sorum ise aracın limitlerinin biraz üzerine çıkmak ne gibi sorun yaşatır. ben katalogunda 1600 kg çekebilir yazan araca 2.4 ton remörk takan gördüm ve tek sorunu fazla yakıttı.
 

son sorum ise aracın limitlerinin biraz üzerine çıkmak ne gibi sorun yaşatır. ben katalogunda 1600 kg çekebilir yazan araca 2.4 ton remörk takan gördüm ve tek sorunu fazla yakıttı.
İşte bu sorunun bu forumda cevabı yok, biz hobinin yasal sınırlar içinde kalarak yapılması taraftarıyız. Sizin verdiğiniz örnek bu ülkenin gerçeği. Hız dahil tüm limitler aşıldığı için trafik bu ülkede canavar olarak adlandırıyor.
 



İşte bu sorunun bu forumda cevabı yok, biz hobinin yasal sınırlar içinde kalarak yapılması taraftarıyız. Sizin verdiğiniz örnek bu ülkenin gerçeği. Hız dahil tüm limitler aşıldığı için trafik bu ülkede canavar olarak adlandırıyor.
bende şu sebeple soruyorum. tabi güvenlik benim için önemli. güvenliğe önem verdiğim için karavan olsun araç olsun araştırıyorum devamlı. sorum şu. araç atıyorum 2 ton çekiyordur ben fazla yükleme yaparım 2.1 ton olur yani bu 50 100 kg gibi bilmeden aşmalar sorun yaşatır mı diye sordum. aynısı araç içinde geçerli bagaj atıyorum 500 litre denir ama gerçekte 560 litredir 60 litre fazladan bırakılır gibi.

octavia konusunda da aracın 4x4 sistemi beni yolda bırakabilir mi ? direkt 4x4 olmadığı için veya ağırlığı önden çeker olduğu için.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,454
Mesajlar
1,518,133
Kayıtlı Üye Sayımız
172,107
Kaydolan Son Üyemiz
traveler74

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst