Yukarıdaki link dogru ama eksik bilgi veriyor.
O1 kategorisi araçlar: Azami kütlesi 0,75 tonu aşmayan römorklardır.
Bizim tek dingilli karavanlar, tam değil,yarı römorktur.
Çift dingilliler tam römorktur.
Bir yarı römork veya merkezi dingilli römorkta, aracın sınıflandırılmasında kullanılacak azami kütle, çekici araca bağlı ve azami yükte iken, yarı römork veya merkezi dingilli römorkun dingili/dingilleri tarafından yere uygulanan statik düşey yüke tekabül eder.
Merkezi-dingilli römork”, römorkun azami yükünün %10’unu aşmayan yüke tekabül eden sadece küçük bir statik düşey yükün, veya 1000 daN’luk bir yükün (küçük olan seçilir) çekici araca iletilecek şekilde dingillerin aracın ağırlık merkezine yakın olarak konumlandığı (yük dağılımı düzgün olduğu durum için) bir rijit tam römork anlamındadır
Bilgisayar yanımda olmadığı için tam yönetmelik eklerini bulamadım.
Biraz araştırma yapan bulabilir.
Telefon ile bulduğum aşağıdaki firma web sitesinde de benzer bilgiler var;
Mobilite, otomotiv sektöründeki 15 yılı aşkın tecrübeye sahip kadrosuyla, Avrupa ve Türkiye homologasyon testleri ve belgelendirme alanında, dünya çapında kendini ispatlamış, genç, dinamik ve lider bir kuruluştur.
O1 sınıfı yarı römorkta dingil ağırlığı maks 750 kg , topuza basan yük max %10, yani 75 kg olmalı. Bu duruma göre ayarlama yapılırsa 825 kg ya kadar çıkabiliyor O1 sınıfındaki yarı römork.