O1, O2 Kategorisi Ağırlık Hesapları Nasıl Yapılır?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,727

Akdeniz45

Otelde misafir karavanda evimizdeyiz
Mesajlar
3,281
Tepkime Puanı
4,610
Yer
Almanya
Bu baṣlıkta çekme karavanla ilgilli detaylı bilgileri aṣağıdaki linkte okuyabiliriz.

Bu konudaki bilgilerimizi de bu baṣlıkta paylaṣabiliriz.

Karavanda Ağırlıklar: O1, O2 Kategorisi Ağırlık Hesapları Nasıl Yapılır?

O1 Kategorisi Araçların Tescil ve Belge Zorunluluğu

Çeki Okuna Gelen Yük Nedir?

Tip Onay Belgesi Nedir?

Römork (Çekme) Karavan Belgelendirme: Sıfırdan Tescile Tüm Süreçler


Karavanda ağırlıklar: o1, o2 kategorisi ağırlık hesapları nasıl yapılır?
 

Yukarıdaki link dogru ama eksik bilgi veriyor.

O1 kategorisi araçlar: Azami kütlesi 0,75 tonu aşmayan römorklardır.

Bizim tek dingilli karavanlar, tam değil,yarı römorktur.
Çift dingilliler tam römorktur.

Bir yarı römork veya merkezi dingilli römorkta, aracın sınıflandırılmasında kullanılacak azami kütle, çekici araca bağlı ve azami yükte iken, yarı römork veya merkezi dingilli römorkun dingili/dingilleri tarafından yere uygulanan statik düşey yüke tekabül eder.

Merkezi-dingilli römork”, römorkun azami yükünün %10’unu aşmayan yüke tekabül eden sadece küçük bir statik düşey yükün, veya 1000 daN’luk bir yükün (küçük olan seçilir) çekici araca iletilecek şekilde dingillerin aracın ağırlık merkezine yakın olarak konumlandığı (yük dağılımı düzgün olduğu durum için) bir rijit tam römork anlamındadır

Bilgisayar yanımda olmadığı için tam yönetmelik eklerini bulamadım.

Biraz araştırma yapan bulabilir.

Telefon ile bulduğum aşağıdaki firma web sitesinde de benzer bilgiler var;

O1 sınıfı yarı römorkta dingil ağırlığı maks 750 kg , topuza basan yük max %10, yani 75 kg olmalı. Bu duruma göre ayarlama yapılırsa 825 kg ya kadar çıkabiliyor O1 sınıfındaki yarı römork.
 
Son düzenleme:

.
1690696152354
 


.
Evet olabilir. O kadar çok madde var ki ambele olduğumu itiraf etmeliyim.

Bizdeki AB/1230/2012 yönetmeliği, uyum yasaları dahilinde EU/1230/2012 yasasına parelel hazırlanmış durumda.
Bu açıdan aşağıdaki Almancadan çeviri yorum bizde de geçerli olmalı ?

Römorkun toplam ağırlığı; aks yükü ile çeki demiri yükünü toplayarak hesaplanır.
Peki karavanın toplam ağırlığını çeki demiri yükünden düşebilir miyiz ?

Karavanlarda ağırlık kontrolü ile ilgili en büyük yanılgılardan biri, çeki demiri yükünü karavan ağırlığına ekleyebileceğiniz ve böylece karavanı daha fazla yükleyebileceğimizle ilgilidir.
Araç tescil belgenizde karavan için izin verilen toplam ağırlık xxxx kg olarak belirtilmişse, bu, her durumda ve istisnasız olarak izin verilen maksimum toplam ağırlıktır ve bu sayı hiçbir koşulda aşılmamalıdır”


Teoman bey, benim konuyu römorkun salt izinli ağırlığı açısından almama karşın sakın siz aracınızın izinli çekici yükü açısından almayasınız ?
Bir moto karavancı olarak balkondan çok da fazla sarkıyor olabilirim. 😊
Amaç sadece bu bürokrasi dehlizinde geçeri bulmak..
 
Son düzenleme:



Mesut bey yarı römorklar ile sadece karavan yapılmıyor , beton pompası gibi çeşitli is makineleri de üretiliyor. Onlar hep 750+75 kg üzerinden gider.
Son yönetmeliği bulmak gerek
 


Çeki demirine düṣen yük veya burun ağırlığı konusu Almanya’da da çok tartıṣılan bir konu.

Almanya Trafik Cezaları Kataloğuna güvenilir diyerer buradaki bilgileri okudum.:smiley:

Anladıkarım:

1.Çeki demirine düṣen yük çekici araca ait kabul ediliyor. Böylece çekici aracı, aracın azami ağırlığını geçmemek için çeki demirine düṣen yük kadar az yüklemek gerekiyor.

2. Karavan/römork azami ağırlığı hiç bir durumda yükseltilmiyor.

3. Çeki demirine düṣen ağırlık kadar yükün karavana yüklenebileceği Istisnai durum:

Karavanın azami ağırlığı, çekici aracın çekme kapasitesinin üzerindeyse, karavana çeki demirine düṣen ağırlık kadar eṣya yüklenebiliyor. Bu yükü yüklerken karavanın azami ağırlığının üzerine çıkmamak gerekiyor.

Bir örnek: Boṣ ağırlığı 1.200 Kg olan bir karavanın azami ağırlığı ise 1.500 Kg olsun. Karavanda 300 Kg yük payı var. 1.400 Kg çekme kapasitesi olan bir çekici aracımızla bu karavanı çekebilmek için karavana en fazla 200 Kg eṣya yüklemek gerekiyor. Böylece 1.400 Kg çekme kapasiteli çekici araç 1.400 Kg ağırlığındaki karavanı çekebiliyor. Bu durumda çeki demirine binen yük kadar (örneğin 75 Kg) karavana eṣya koyabiliriz. Böylece karavanın ağırlığı 1.475 Kg ile azami ağırlığının (1.500 Kg) altında kalıyor ama 1.400 Kg çekme kapasitesi olan çekici araç 1.475 Kg ağırlığındaki karavanı legal olarak çekebiliyor.


Almanya’da durum böyle.:sweatsmile:
 
Son düzenleme:

Merhaba; Çeki demirini ruhsata yeni işlettim . Aracımın uygunluk belgesinde Katar azami kütlesi=2795kg / Frenli römork azami kütlesi=1150kg / Frensiz römork=570kg . Çeki demiri TSE belgesin de de aynı şekilde fakat Noter ruhsatın ( G ve G2 ) hanelerini bu bilgileri yazmadı, yazmıyoruz kamyon ve tır için yazıyoruz dedi. Trafik , tartı denetiminde veya kaza halinde sıkıntı yaşar mıyım? Araç uygunluk belgesi, TSE belgesi yanımda bulunduracağım. Ruhsatı sigortacıma zeyil için gönderdim o da bir şey söylemedi.
 

Merhaba; Çeki demirini ruhsata yeni işlettim . Aracımın uygunluk belgesinde Katar azami kütlesi=2795kg / Frenli römork azami kütlesi=1150kg / Frensiz römork=570kg . Çeki demiri TSE belgesin de de aynı şekilde fakat Noter ruhsatın ( G ve G2 ) hanelerini bu bilgileri yazmadı, yazmıyoruz kamyon ve tır için yazıyoruz dedi. Trafik , tartı denetiminde veya kaza halinde sıkıntı yaşar mıyım? Araç uygunluk belgesi, TSE belgesi yanımda bulunduracağım. Ruhsatı sigortacıma zeyil için gönderdim o da bir şey söylemedi.

„Araç uygunluk belgesi, TSE belgesi yanımda bulunduracağım“ yazıyorsunuz. Araç çalınırsa aracın bütün önemli belgeleri hırsızın eline geçebilir. Bu nedenle aracın uygunluk belgesinin evde durmasında fayda var.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,462
Mesajlar
1,518,227
Kayıtlı Üye Sayımız
172,117
Kaydolan Son Üyemiz
fmt35

SON KONULAR



Geri
Üst