Off-road ve olmazsa olmazları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 997799 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,293

997799

kings go ahead
Mesajlar
2,095
Tepkime Puanı
5
Yer
çorum
Arkadaşlar epeydir off-road ile ilgili ana unsurları içeren konular pek açılmıyor, son zamanlarda epey yeni arkadaşımız katıldı aramıza onlarında faydalanmaları açısından bu bilgiler, teknik donanımlar ve gerekçelerini burada paylaşalım...

araçlarda bulunması gereken malzemler...

Sentetik off-road tip çeki halatı (batan aracı hızla vurdurarak çekmezseniz çıkartamazsınız bu nedenle araçlar hasar alabiliyor, esnek halatlar bu ihtimali minimize eder) (bazı arkadaşların bagajlarında çelik halatlar var bunlar en sakıncalı olan koptuğu anda birini öldürme ihtimaliniz bile var)

Mapa--U bolt denen çeki halkaları (en az 2 tane)

kürek

vinç (mümkünse.... yararı tartışmasız bir ürün)

hi-jack kriko (fiyatı gayet makul bir üründür, tek başına aracınızı bir kürek ve bir hi-jack kriko ile battığı yerden kurtarabilirsini)

telsiz (en azından birbirinizi kaybetmezsiniz---dışardan co-pilotluk yapabilir birbirinizin doğru seçimler yapmasını sağlayabilir engelleri aşmada avantaj sağlayabilirsiniz, bi çok yerde telefonlar da çekmeyebilir)

wd 40 (janttan çıkan lastiğinizin tekrar yanaklarının janta oturmasını sağlayabilirisiniz)

su (içmeye de yarar, çaya çorbaya da, bindiğiniz aracın susuzluğunu gidermeye de)

anahtar ve tornavida takımı (her sorunu giderebilir mesela kopan şaftı sökebilirsiniz)

battaniye (sanırım herkez tarafından ortak bir kullanım alanı var)

tel (düşen bir eksozu bile tutsa yeterli görevini yapmış olur biz türkler muhakkak kullanırız)

dayanıklı bant (gri renkli olan bu bant bir hortumun yırtık yerini bile idareten kapatır ve epey dayanıklıdır)

çakmak (sigara içmeyenler için de lazım olacak, pek çok şeyi yakabilirsiniz bununla)

yiyecek (8-10 saat mahsur kaldığınızda idare edecek kadar, dayanıklı kapalı paketler konserve gibi kraker gibi)

çizme ve yağmurluk (yağmurluk arabanın altına yatmaya birebirdir)

yakıt (bi çoğumuzun aracı lpg li bu nedenle benzinlerimiz genelde ışık yanmaya yakın konumlarda, ayda 1 kez 30-50 liralık benzin alıyoruz çoğumuz, aslında depoyu bi kez fullesek her seferinde yine ayda aynı tutarı alsak daha iyi olur, arazide benzininiz olmazsa aracınzı çalıştıramazsınız çünkü sıralı lpg li araçlar benzinsiz çaılşmazlar, lpg nin bir hortumu çıkınca deponuzdaki yakıt sizi evinize götürebilmeli yoksa oradan kurtarıcı bile sizi zor çıkarabilir)

akü takviye kablosu (otomatik vites araçları vurdurma şansınız yok biliyorsunuz değil mi)

güneş gözlüğü (özellikle karda çok işe yarar)



Malzemeler hazır....
off-road yaparken.....;

kesinlikle tek araç araziye girmeyin. bir araç arıza yapsa bile eve dönme ihtimaliniz var, yada batan aracı kurtarma...

engel aşarken öndeki araç engeli aşmadan kesinlikle peşinden dalmayın, rampayı çıksın engeli aşsın aşşağıda yada geride bekleyin, gözlemleyin yöntem hatalarını yada doğrularını tespit edip parkur boşken girin) (rampada kalan bir aracın geri geri size kayma ihtimali yüksek, hem onu hem kendinizi riske atarsınız) ...

stablize yollarda yavaş kullanın, araziye girerken en büyük kazalar buralarda olur, heyecanla bir an evvel coşmak için gaza biraz fazla bastığınızda bilmediğiniz o yollarda pek çok süpriz sizi istenmeyen olaylara sürükleyebilir, virajdan sonra gelen güneş bile yeterlidir bunun için, ailenizi ve yanınızdakilerinin ailelerine ne diyeceğinizi bi daha düşünün....

araçlarımızın çoğu 4000 cc üstü, bu güce saygı duymalıyız, ve bu gücü dizginlemek bizim en büyük sorunumuz, sakin olup araçlarımızı iyi tanımalıyız, örneğin 5,2 bir zj de kolay kolay dip gaz gerektirecek durum olmaz, bu durumlarda genelde aşırı güç kullanmak yüzünden o engelde takılı kalırız, pek çok kullanızı arazi vitesine hemen takıyor dik bir yere gelir gelmez 1e 2 ye çekiyor bu araç çoğunlukla D konumunda buraları zaten rahatlıkla aşar...

aracınıza iyi bakın siz onu üzmeyin o da sizi üzmez, kırıldığı yere kadar gitsin mantığı her zaman daha fazla para harcamaktan öte girmemiştir...

modifikasyon: aracınızı alın araziye girin...herşey kendiliğinden gelişecek zaten, çamur lastiğimi lazım, yükseltme ne kadar gerekli gibi soruların cevabı sizin neden ne kadar zevk aldığınız, grubunuzun neler yaptığı, aracınızın ailenin tek aracı olup olmadığı gibi durumlarla değişkenlik gösterebilir...yani amaca uygun aplikasyonları iyi seçmeliyiz, mesela sadece hafta sonları kullanıyorsun diyelim araziye girmek için de çok yol katetmiyorsan niye gidip cooper stt alasın ki git silverstone xtreme 117 al, hem daha ucuz hem de çok daha başarılı...


arkanızdaki araç size zimmetli gibi davranın...herkez bir arkadaki aracın gelip gelmediğini sık sık kontrol etmeli, en arkadaki araç gelene kadar araziden çıkış noktasında bekleyin...arazi şartlarında herşey olabilir..

off-road bir yarış değildir bir keyiftir, keyif alın, yarışmak istiyorsanız bu konuda tosfed yeterli yardımı size gösterecektir, haa illa aracınızı kırmak istiyorsanız devam edin....

doğaya saygılı olun demiycem tabiiki...zaten ayıp olurdu....

araçlarınızda bagaj bölümünün yerleşimine dikkat edin, zıplarken kafaınza bir çaydanlık gelebilir...

cherokee ler için yazıyorum dik inişlerde abs başınıza bela olabilir (abs iptali ile ilgili çeşitli konular var, önemli konudur)


şimdilik aklıma gelenler...bunlar...unuttuğum-atladığım önemli şeylere katkı lütfen
 

Etiketler
Ynt: Off-road ve olmazsa olmazları

unutulan ama aklıllarda olması gereken bilgiler hatırlattığın için teşekkürler levent
 



Ynt: Off-road ve olmazsa olmazları

teşekkürler...
biraz geride kalmış konular gibi geldi elimden geldiğince toparlamaya çalıştım sadece..

off-road için gerekli mazlemeler için Ünal abiden,

off-road nasıl yapılır Göktuğ abiden faydalanmak lazım...
 



Ynt: Off-road ve olmazsa olmazları

997799' Alıntı:
teşekkürler...
biraz geride kalmış konular gibi geldi elimden geldiğince toparlamaya çalıştım sadece..

off-road için gerekli mazlemeler için Ünal abiden,

off-road nasıl yapılır Göktuğ abiden faydalanmak lazım...

Levent Bey burası herkesin daha doğrusu burası benim diyen herkesin özellikle offroad konusunda biz hemen her hafta aktivite yapıyoruz ve yaptıklarımızı burada ilan ediyoruz katkı yapan ve yapacak herkese teşekkürler
 

Ynt: Off-road ve olmazsa olmazları

eklenmesi gereken bir nokta daha:

bir başka off road aracı. offroadcı sayılmam ama tek başına offroad yapılması pek önerilmez hatırladığım. gerçi tek başına hiçbir açık hava aktivitesi yapılmamalı teoride.
 

Ynt: Off-road ve olmazsa olmazları

997799' Alıntı:
Arkadaşlar epeydir off-road ile ilgili ana unsurları içeren konular pek açılmıyor, son zamanlarda epey yeni arkadaşımız katıldı aramıza onlarında faydalanmaları açısından bu bilgiler, teknik donanımlar ve gerekçelerini burada paylaşalım...

araçlarda bulunması gereken malzemler...

Sentetik off-road tip çeki halatı (batan aracı hızla vurdurarak çekmezseniz çıkartamazsınız bu nedenle araçlar hasar alabiliyor, esnek halatlar bu ihtimali minimize eder) (bazı arkadaşların bagajlarında çelik halatlar var bunlar en sakıncalı olan koptuğu anda birini öldürme ihtimaliniz bile var)

Mapa--U bolt denen çeki halkaları (en az 2 tane)

kürek

vinç (mümkünse.... yararı tartışmasız bir ürün)

hi-jack kriko (fiyatı gayet makul bir üründür, tek başına aracınızı bir kürek ve bir hi-jack kriko ile battığı yerden kurtarabilirsini)

telsiz (en azından birbirinizi kaybetmezsiniz---dışardan co-pilotluk yapabilir birbirinizin doğru seçimler yapmasını sağlayabilir engelleri aşmada avantaj sağlayabilirsiniz, bi çok yerde telefonlar da çekmeyebilir)

wd 40 (janttan çıkan lastiğinizin tekrar yanaklarının janta oturmasını sağlayabilirisiniz)

su (içmeye de yarar, çaya çorbaya da, bindiğiniz aracın susuzluğunu gidermeye de)

anahtar ve tornavida takımı (her sorunu giderebilir mesela kopan şaftı sökebilirsiniz)

battaniye (sanırım herkez tarafından ortak bir kullanım alanı var)

tel (düşen bir eksozu bile tutsa yeterli görevini yapmış olur biz türkler muhakkak kullanırız)

dayanıklı bant (gri renkli olan bu bant bir hortumun yırtık yerini bile idareten kapatır ve epey dayanıklıdır)

çakmak (sigara içmeyenler için de lazım olacak, pek çok şeyi yakabilirsiniz bununla)

yiyecek (8-10 saat mahsur kaldığınızda idare edecek kadar, dayanıklı kapalı paketler konserve gibi kraker gibi)

çizme ve yağmurluk (yağmurluk arabanın altına yatmaya birebirdir)

yakıt (bi çoğumuzun aracı lpg li bu nedenle benzinlerimiz genelde ışık yanmaya yakın konumlarda, ayda 1 kez 30-50 liralık benzin alıyoruz çoğumuz, aslında depoyu bi kez fullesek her seferinde yine ayda aynı tutarı alsak daha iyi olur, arazide benzininiz olmazsa aracınzı çalıştıramazsınız çünkü sıralı lpg li araçlar benzinsiz çaılşmazlar, lpg nin bir hortumu çıkınca deponuzdaki yakıt sizi evinize götürebilmeli yoksa oradan kurtarıcı bile sizi zor çıkarabilir)

akü takviye kablosu (otomatik vites araçları vurdurma şansınız yok biliyorsunuz değil mi)

güneş gözlüğü (özellikle karda çok işe yarar)



Malzemeler hazır....
off-road yaparken.....;

kesinlikle tek araç araziye girmeyin. bir araç arıza yapsa bile eve dönme ihtimaliniz var, yada batan aracı kurtarma...

engel aşarken öndeki araç engeli aşmadan kesinlikle peşinden dalmayın, rampayı çıksın engeli aşsın aşşağıda yada geride bekleyin, gözlemleyin yöntem hatalarını yada doğrularını tespit edip parkur boşken girin) (rampada kalan bir aracın geri geri size kayma ihtimali yüksek, hem onu hem kendinizi riske atarsınız) ...

stablize yollarda yavaş kullanın, araziye girerken en büyük kazalar buralarda olur, heyecanla bir an evvel coşmak için gaza biraz fazla bastığınızda bilmediğiniz o yollarda pek çok süpriz sizi istenmeyen olaylara sürükleyebilir, virajdan sonra gelen güneş bile yeterlidir bunun için, ailenizi ve yanınızdakilerinin ailelerine ne diyeceğinizi bi daha düşünün....

araçlarımızın çoğu 4000 cc üstü, bu güce saygı duymalıyız, ve bu gücü dizginlemek bizim en büyük sorunumuz, sakin olup araçlarımızı iyi tanımalıyız, örneğin 5,2 bir zj de kolay kolay dip gaz gerektirecek durum olmaz, bu durumlarda genelde aşırı güç kullanmak yüzünden o engelde takılı kalırız, pek çok kullanızı arazi vitesine hemen takıyor dik bir yere gelir gelmez 1e 2 ye çekiyor bu araç çoğunlukla D konumunda buraları zaten rahatlıkla aşar...

aracınıza iyi bakın siz onu üzmeyin o da sizi üzmez, kırıldığı yere kadar gitsin mantığı her zaman daha fazla para harcamaktan öte girmemiştir...

modifikasyon: aracınızı alın araziye girin...herşey kendiliğinden gelişecek zaten, çamur lastiğimi lazım, yükseltme ne kadar gerekli gibi soruların cevabı sizin neden ne kadar zevk aldığınız, grubunuzun neler yaptığı, aracınızın ailenin tek aracı olup olmadığı gibi durumlarla değişkenlik gösterebilir...yani amaca uygun aplikasyonları iyi seçmeliyiz, mesela sadece hafta sonları kullanıyorsun diyelim araziye girmek için de çok yol katetmiyorsan niye gidip cooper stt alasın ki git silverstone xtreme 117 al, hem daha ucuz hem de çok daha başarılı...


arkanızdaki araç size zimmetli gibi davranın...herkez bir arkadaki aracın gelip gelmediğini sık sık kontrol etmeli, en arkadaki araç gelene kadar araziden çıkış noktasında bekleyin...arazi şartlarında herşey olabilir..

off-road bir yarış değildir bir keyiftir, keyif alın, yarışmak istiyorsanız bu konuda tosfed yeterli yardımı size gösterecektir, haa illa aracınızı kırmak istiyorsanız devam edin....

doğaya saygılı olun demiycem tabiiki...zaten ayıp olurdu....

araçlarınızda bagaj bölümünün yerleşimine dikkat edin, zıplarken kafaınza bir çaydanlık gelebilir...

cherokee ler için yazıyorum dik inişlerde abs başınıza bela olabilir (abs iptali ile ilgili çeşitli konular var, önemli konudur)


şimdilik aklıma gelenler...bunlar...unuttuğum-atladığım önemli şeylere katkı lütfen
güzel bilgiler için teşekkürler
 

Ynt: Off-road ve olmazsa olmazları

ilave olarak aracınızı çok iyi tanımanız gerekir. nereden çıkar nereden inmez, hangi vites ne kadar devir yapar. Kilit var mı askıda kalır mı ne kadar yakıtla kaç saat offrod yapabilirsiniz. Kronik dertleriniz nedir.. Uzar gider..
 




Ynt: Off-road ve olmazsa olmazları

tesekkurler ,
hatirlattiginiz iyi oldu ,hazir yazmisken kendi dusuncemi de belirteyim,
bu tur bilgilerin sabit konu halinde kalmasi lazim,forum acildiginda en ustte surekli cikmasi lazim ki ,bilmeyen hemen acsin,aksi takdirde arada kaybolup gidiyor

selamlar
 

Ynt: Off-road ve olmazsa olmazları

Merhaba
Bu bilgiler sadece off-road yapan sürücülere değil,aslında araç kullanan tüm sürücülerede lazım,
Çünkü sadece arazide 4 çekere değil,koşullara göre sıtandart araçlarda zor durumlarda kalabilir.
Teşekkürler..
 

Ynt: Off-road ve olmazsa olmazları

GEZENBİLİR
GEZGİNİN DÜNYASI - TRAVELLER'S WORLD
ETKİNLİKLER - ACTIVITIES
OFF-ROAD (Moderatörler: mogzilla, reha, discovery-V8, MKG)
Jeep Gezisi Duyurusu (Kemerburgaz - İstanbul) (19 Aralık 2010)

bilgilerini tazelemek isteyen yada ekipmanlar nasıl kullanıyo gibi kouları öğrenmek isteyen varsa gelebilir seve seve
 

Ynt: Off-road ve olmazsa olmazları


Levent bey faydalı bilgilendirme ve uyarılar için teşekkürler

"cherokee ler için yazıyorum dik inişlerde abs başınıza bela olabilir (abs iptali ile ilgili çeşitli konular var, önemli konudur)" teknik ve uygulama konusunda çok fazla bilgiye sahip değilim biraz daha detay bilgi vermeniz mümkünmüdür,
kusura bakmayın bu aralar sorularımla başınızı çok fazla ağrıttım
slm
 




Ynt: Off-road ve olmazsa olmazları

Doombringer' Alıntı:
Levent bey faydalı bilgilendirme ve uyarılar için teşekkürler

"cherokee ler için yazıyorum dik inişlerde abs başınıza bela olabilir (abs iptali ile ilgili çeşitli konular var, önemli konudur)" teknik ve uygulama konusunda çok fazla bilgiye sahip değilim biraz daha detay bilgi vermeniz mümkünmüdür,
kusura bakmayın bu aralar sorularımla başınızı çok fazla ağrıttım
Selam

Kısaca anlatmaya çalışayım

otobanda gidiyorsunuz frene bastınız yol kaygan lastik kaymaya başladığı anda ayağınız frene basılı iken lastikler döner ancak balata merkez beyinden verilen emirle saniyede bilmem kaç kez diske değer fren yapar ve lastik kilitlenip kaymaya başladığında da tekrar bırakır ve siz kaymadan fren yapmış olursunuz araba da yoldan çıkmaz burada süper iş görür

offroad şartlarda çamurlu yoldaki bir inişte abs sistemi olan bir araçla iniyorsunuz, 2 metre sonra sola ya da sağa dönüş var dönmediğiniz taktirde de aşağısı ciddi uçurum ya da derin banket olsun

frene basınca yer çamur olduğundan lastik doğal olarak kayacaktır ve yapay olarak arabadaki abs sistemi bu kaymaya cevap olarak lastiği döndürmeye devam ederken fasılalı olarak fren balatasını diske basıp çekecektir yani siz ilerlemeye devam edeceksiniz ancak önünüzde 2 metre var ve uçurumun dibine de gelseniz abs den dolayı lastik dönmeye devam ettiğinden siz tehlike yaşayacaksınız ya da aşağıya ineceksiniz. o nedenle bu duruma düşmemek için abs yi (sadece offroad şartlara girdiğinizde bir düğmeyle ya da sigortasını sökerek) iptal ederseniz zaten yavaş ilerlediğiniz etkinlikte frene basınca lastik kaysa da dönmeye devam etmez ve siz arabayı istediğiniz yerde durdurursunuz. bilmiyorum diğer suzuki araçlarda var mı ama bendeki x90 da çalıştırırken anahtarı çevirince 2-3 saniye tık diye bir ses gelene kadar beklemeden arabayı çalıştırırsam abs devreye girmiyor ve abs ışığı yanık kalıyor ama 2-3 saniye sonunda tık sesini duyup da kontağı çevirince abs devreye giriyor
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,828
Mesajlar
1,531,176
Kayıtlı Üye Sayımız
166,933
Kaydolan Son Üyemiz
ayvaz06

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst