Arkadaşlar epeydir off-road ile ilgili ana unsurları içeren konular pek açılmıyor, son zamanlarda epey yeni arkadaşımız katıldı aramıza onlarında faydalanmaları açısından bu bilgiler, teknik donanımlar ve gerekçelerini burada paylaşalım...
araçlarda bulunması gereken malzemler...
Sentetik off-road tip çeki halatı (batan aracı hızla vurdurarak çekmezseniz çıkartamazsınız bu nedenle araçlar hasar alabiliyor, esnek halatlar bu ihtimali minimize eder) (bazı arkadaşların bagajlarında çelik halatlar var bunlar en sakıncalı olan koptuğu anda birini öldürme ihtimaliniz bile var)
Mapa--U bolt denen çeki halkaları (en az 2 tane)
kürek
vinç (mümkünse.... yararı tartışmasız bir ürün)
hi-jack kriko (fiyatı gayet makul bir üründür, tek başına aracınızı bir kürek ve bir hi-jack kriko ile battığı yerden kurtarabilirsini)
telsiz (en azından birbirinizi kaybetmezsiniz---dışardan co-pilotluk yapabilir birbirinizin doğru seçimler yapmasını sağlayabilir engelleri aşmada avantaj sağlayabilirsiniz, bi çok yerde telefonlar da çekmeyebilir)
wd 40 (janttan çıkan lastiğinizin tekrar yanaklarının janta oturmasını sağlayabilirisiniz)
su (içmeye de yarar, çaya çorbaya da, bindiğiniz aracın susuzluğunu gidermeye de)
anahtar ve tornavida takımı (her sorunu giderebilir mesela kopan şaftı sökebilirsiniz)
battaniye (sanırım herkez tarafından ortak bir kullanım alanı var)
tel (düşen bir eksozu bile tutsa yeterli görevini yapmış olur biz türkler muhakkak kullanırız)
dayanıklı bant (gri renkli olan bu bant bir hortumun yırtık yerini bile idareten kapatır ve epey dayanıklıdır)
çakmak (sigara içmeyenler için de lazım olacak, pek çok şeyi yakabilirsiniz bununla)
yiyecek (8-10 saat mahsur kaldığınızda idare edecek kadar, dayanıklı kapalı paketler konserve gibi kraker gibi)
çizme ve yağmurluk (yağmurluk arabanın altına yatmaya birebirdir)
yakıt (bi çoğumuzun aracı lpg li bu nedenle benzinlerimiz genelde ışık yanmaya yakın konumlarda, ayda 1 kez 30-50 liralık benzin alıyoruz çoğumuz, aslında depoyu bi kez fullesek her seferinde yine ayda aynı tutarı alsak daha iyi olur, arazide benzininiz olmazsa aracınzı çalıştıramazsınız çünkü sıralı lpg li araçlar benzinsiz çaılşmazlar, lpg nin bir hortumu çıkınca deponuzdaki yakıt sizi evinize götürebilmeli yoksa oradan kurtarıcı bile sizi zor çıkarabilir)
akü takviye kablosu (otomatik vites araçları vurdurma şansınız yok biliyorsunuz değil mi)
güneş gözlüğü (özellikle karda çok işe yarar)
Malzemeler hazır....
off-road yaparken.....;
kesinlikle tek araç araziye girmeyin. bir araç arıza yapsa bile eve dönme ihtimaliniz var, yada batan aracı kurtarma...
engel aşarken öndeki araç engeli aşmadan kesinlikle peşinden dalmayın, rampayı çıksın engeli aşsın aşşağıda yada geride bekleyin, gözlemleyin yöntem hatalarını yada doğrularını tespit edip parkur boşken girin) (rampada kalan bir aracın geri geri size kayma ihtimali yüksek, hem onu hem kendinizi riske atarsınız) ...
stablize yollarda yavaş kullanın, araziye girerken en büyük kazalar buralarda olur, heyecanla bir an evvel coşmak için gaza biraz fazla bastığınızda bilmediğiniz o yollarda pek çok süpriz sizi istenmeyen olaylara sürükleyebilir, virajdan sonra gelen güneş bile yeterlidir bunun için, ailenizi ve yanınızdakilerinin ailelerine ne diyeceğinizi bi daha düşünün....
araçlarımızın çoğu 4000 cc üstü, bu güce saygı duymalıyız, ve bu gücü dizginlemek bizim en büyük sorunumuz, sakin olup araçlarımızı iyi tanımalıyız, örneğin 5,2 bir zj de kolay kolay dip gaz gerektirecek durum olmaz, bu durumlarda genelde aşırı güç kullanmak yüzünden o engelde takılı kalırız, pek çok kullanızı arazi vitesine hemen takıyor dik bir yere gelir gelmez 1e 2 ye çekiyor bu araç çoğunlukla D konumunda buraları zaten rahatlıkla aşar...
aracınıza iyi bakın siz onu üzmeyin o da sizi üzmez, kırıldığı yere kadar gitsin mantığı her zaman daha fazla para harcamaktan öte girmemiştir...
modifikasyon: aracınızı alın araziye girin...herşey kendiliğinden gelişecek zaten, çamur lastiğimi lazım, yükseltme ne kadar gerekli gibi soruların cevabı sizin neden ne kadar zevk aldığınız, grubunuzun neler yaptığı, aracınızın ailenin tek aracı olup olmadığı gibi durumlarla değişkenlik gösterebilir...yani amaca uygun aplikasyonları iyi seçmeliyiz, mesela sadece hafta sonları kullanıyorsun diyelim araziye girmek için de çok yol katetmiyorsan niye gidip cooper stt alasın ki git silverstone xtreme 117 al, hem daha ucuz hem de çok daha başarılı...
arkanızdaki araç size zimmetli gibi davranın...herkez bir arkadaki aracın gelip gelmediğini sık sık kontrol etmeli, en arkadaki araç gelene kadar araziden çıkış noktasında bekleyin...arazi şartlarında herşey olabilir..
off-road bir yarış değildir bir keyiftir, keyif alın, yarışmak istiyorsanız bu konuda tosfed yeterli yardımı size gösterecektir, haa illa aracınızı kırmak istiyorsanız devam edin....
doğaya saygılı olun demiycem tabiiki...zaten ayıp olurdu....
araçlarınızda bagaj bölümünün yerleşimine dikkat edin, zıplarken kafaınza bir çaydanlık gelebilir...
cherokee ler için yazıyorum dik inişlerde abs başınıza bela olabilir (abs iptali ile ilgili çeşitli konular var, önemli konudur)
şimdilik aklıma gelenler...bunlar...unuttuğum-atladığım önemli şeylere katkı lütfen
araçlarda bulunması gereken malzemler...
Sentetik off-road tip çeki halatı (batan aracı hızla vurdurarak çekmezseniz çıkartamazsınız bu nedenle araçlar hasar alabiliyor, esnek halatlar bu ihtimali minimize eder) (bazı arkadaşların bagajlarında çelik halatlar var bunlar en sakıncalı olan koptuğu anda birini öldürme ihtimaliniz bile var)
Mapa--U bolt denen çeki halkaları (en az 2 tane)
kürek
vinç (mümkünse.... yararı tartışmasız bir ürün)
hi-jack kriko (fiyatı gayet makul bir üründür, tek başına aracınızı bir kürek ve bir hi-jack kriko ile battığı yerden kurtarabilirsini)
telsiz (en azından birbirinizi kaybetmezsiniz---dışardan co-pilotluk yapabilir birbirinizin doğru seçimler yapmasını sağlayabilir engelleri aşmada avantaj sağlayabilirsiniz, bi çok yerde telefonlar da çekmeyebilir)
wd 40 (janttan çıkan lastiğinizin tekrar yanaklarının janta oturmasını sağlayabilirisiniz)
su (içmeye de yarar, çaya çorbaya da, bindiğiniz aracın susuzluğunu gidermeye de)
anahtar ve tornavida takımı (her sorunu giderebilir mesela kopan şaftı sökebilirsiniz)
battaniye (sanırım herkez tarafından ortak bir kullanım alanı var)
tel (düşen bir eksozu bile tutsa yeterli görevini yapmış olur biz türkler muhakkak kullanırız)
dayanıklı bant (gri renkli olan bu bant bir hortumun yırtık yerini bile idareten kapatır ve epey dayanıklıdır)
çakmak (sigara içmeyenler için de lazım olacak, pek çok şeyi yakabilirsiniz bununla)
yiyecek (8-10 saat mahsur kaldığınızda idare edecek kadar, dayanıklı kapalı paketler konserve gibi kraker gibi)
çizme ve yağmurluk (yağmurluk arabanın altına yatmaya birebirdir)
yakıt (bi çoğumuzun aracı lpg li bu nedenle benzinlerimiz genelde ışık yanmaya yakın konumlarda, ayda 1 kez 30-50 liralık benzin alıyoruz çoğumuz, aslında depoyu bi kez fullesek her seferinde yine ayda aynı tutarı alsak daha iyi olur, arazide benzininiz olmazsa aracınzı çalıştıramazsınız çünkü sıralı lpg li araçlar benzinsiz çaılşmazlar, lpg nin bir hortumu çıkınca deponuzdaki yakıt sizi evinize götürebilmeli yoksa oradan kurtarıcı bile sizi zor çıkarabilir)
akü takviye kablosu (otomatik vites araçları vurdurma şansınız yok biliyorsunuz değil mi)
güneş gözlüğü (özellikle karda çok işe yarar)
Malzemeler hazır....
off-road yaparken.....;
kesinlikle tek araç araziye girmeyin. bir araç arıza yapsa bile eve dönme ihtimaliniz var, yada batan aracı kurtarma...
engel aşarken öndeki araç engeli aşmadan kesinlikle peşinden dalmayın, rampayı çıksın engeli aşsın aşşağıda yada geride bekleyin, gözlemleyin yöntem hatalarını yada doğrularını tespit edip parkur boşken girin) (rampada kalan bir aracın geri geri size kayma ihtimali yüksek, hem onu hem kendinizi riske atarsınız) ...
stablize yollarda yavaş kullanın, araziye girerken en büyük kazalar buralarda olur, heyecanla bir an evvel coşmak için gaza biraz fazla bastığınızda bilmediğiniz o yollarda pek çok süpriz sizi istenmeyen olaylara sürükleyebilir, virajdan sonra gelen güneş bile yeterlidir bunun için, ailenizi ve yanınızdakilerinin ailelerine ne diyeceğinizi bi daha düşünün....
araçlarımızın çoğu 4000 cc üstü, bu güce saygı duymalıyız, ve bu gücü dizginlemek bizim en büyük sorunumuz, sakin olup araçlarımızı iyi tanımalıyız, örneğin 5,2 bir zj de kolay kolay dip gaz gerektirecek durum olmaz, bu durumlarda genelde aşırı güç kullanmak yüzünden o engelde takılı kalırız, pek çok kullanızı arazi vitesine hemen takıyor dik bir yere gelir gelmez 1e 2 ye çekiyor bu araç çoğunlukla D konumunda buraları zaten rahatlıkla aşar...
aracınıza iyi bakın siz onu üzmeyin o da sizi üzmez, kırıldığı yere kadar gitsin mantığı her zaman daha fazla para harcamaktan öte girmemiştir...
modifikasyon: aracınızı alın araziye girin...herşey kendiliğinden gelişecek zaten, çamur lastiğimi lazım, yükseltme ne kadar gerekli gibi soruların cevabı sizin neden ne kadar zevk aldığınız, grubunuzun neler yaptığı, aracınızın ailenin tek aracı olup olmadığı gibi durumlarla değişkenlik gösterebilir...yani amaca uygun aplikasyonları iyi seçmeliyiz, mesela sadece hafta sonları kullanıyorsun diyelim araziye girmek için de çok yol katetmiyorsan niye gidip cooper stt alasın ki git silverstone xtreme 117 al, hem daha ucuz hem de çok daha başarılı...
arkanızdaki araç size zimmetli gibi davranın...herkez bir arkadaki aracın gelip gelmediğini sık sık kontrol etmeli, en arkadaki araç gelene kadar araziden çıkış noktasında bekleyin...arazi şartlarında herşey olabilir..
off-road bir yarış değildir bir keyiftir, keyif alın, yarışmak istiyorsanız bu konuda tosfed yeterli yardımı size gösterecektir, haa illa aracınızı kırmak istiyorsanız devam edin....
doğaya saygılı olun demiycem tabiiki...zaten ayıp olurdu....
araçlarınızda bagaj bölümünün yerleşimine dikkat edin, zıplarken kafaınza bir çaydanlık gelebilir...
cherokee ler için yazıyorum dik inişlerde abs başınıza bela olabilir (abs iptali ile ilgili çeşitli konular var, önemli konudur)
şimdilik aklıma gelenler...bunlar...unuttuğum-atladığım önemli şeylere katkı lütfen

