OFFROAD GARAJI Orçun Usta'dan makas bağlantılarının değişimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan interprete Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,738

interprete

Offroad Garajı Bakım-Onarım-Modifiye-Otomatik Şanz
Mesajlar
299
Tepkime Puanı
49
Yer
İstanbul-Ümraniye
Makaslarınız komple yeni bile olsa, şase bağlantıları çürük ve burçlar bozuksa; ne güvenli bir sürüş ne de güzel bir süspansiyon elde edemezsiniz.. Cj serisi araçlarda en çok ihmal edilen konulardan biri budur. OFFROAD GARAJI Orçun Usta 0532 65 888 65









 

Etiketler
Ynt: OFFROAD GARAJI Orçun Usta'dan makas bağlantılarının değişimi

Şase üzerindeki pozisyonu



 


Ynt: OFFROAD GARAJI Orçun Usta'dan makas bağlantılarının değişimi

Bunlar şemada 5 no ile belirtilen makasların şase üzerindeki arka burç yuvaları yanılmıyorsam. Eğer onlarsa makaslar bu parçaya nasıl takılacak.

Orijinali gibi imal edilirse ben dört adet almak isterim.

 

Ynt: OFFROAD GARAJI Orçun Usta'dan makas bağlantılarının değişimi

takip.imal ederseniz ben de almak isterim.
 



Ynt: OFFROAD GARAJI Orçun Usta'dan makas bağlantılarının değişimi

ihtiyaç olabilecek bir parça , takip +
 

Ynt: OFFROAD GARAJI Orçun Usta'dan makas bağlantılarının değişimi

Şemanın 5 no ile gösterdiği arka makasın ön bağlantısı. Fotoğraflarda gösterdiğimiz salıncaklı küpenin çalıştığı şase üzerine sabit burcu fişeği üzerinde olan yani arka makasın arka bağlantısı. Değişimi en zahmetli ve aracın arkasının gezintisini birebir etkileyen bu bağlantıdır. Sadece Cj değil tüm makaslı araçların bağlantılarını frezede 5 mm sac, soğuk çekme borunun içine sizin tercih edeceğiniz sertlikte malzeme ile fişeğini hazırlayıp preste basmak suretiyle kendimiz imal ediyoruz.
Teşekkürler Orçun Usta
 

Ynt: OFFROAD GARAJI Orçun Usta'dan makas bağlantılarının değişimi

Cabrio Jeep' Alıntı:
ihtiyaç olabilecek bir parça , takip +

Sadece ihtiyaç duyulacak değil, yürüyen aksamın en önemli parçalarından biri. Burç takıldığında en ufak bir boşluk olmaması lazım yoksa bir iki ay içinde burç deforme olup kasa ile şasenin ayrı ayrı gezmesine sebep oluyor. Benim iki defa başıma geldi ama yuvadan değil burç lastiğinin kalitesiz olmasından kaynaklandı. Poliüretan set alacağım ama gümrüğe takılmaması için yılbaşı hediye trafiğinin başlamasını bekliyorum. Eğer bahsettiğim ölçülerde imal edilebilirse yeni burçlar ve yeni yuva çok uzun ömürlü olacaktır. Verilen örnekteki parçanın mevcut sisteme nasıl uygulanacağını hala merak ediyorum, detaylardan birşey anlamadım. Makasa uygulandıktan sonra şaseye kaynaklanacakmış gibi anladım, o da pek mantıklı gelmedi.
 

Ynt: OFFROAD GARAJI Orçun Usta'dan makas bağlantılarının değişimi


Şemadaki 5 nolu parça, makasların(hem arka hem ön) şase üzerindeki burç (veya usta diliyle takoz) yuvası. Yani makasın küpe tarafı değil ortada kalan uçlarının şaseye bağlantı yeri. Orijinali aynı resimdeki gibi, yerine oturması için tırnaklı ve iki cıvata ile şaseye bağlanıyor. Burç değişiminde (13 yılda üç defa yeniledim) burç presle makasın içine oturtuluyor ve bu yuvaya sokulup cıvata ile bağlanıyor. Bu sistemde her değişimde bu parça kesilecek ve yeniden makasa takılıp şaseye kaynatılacakmış gibi görünüyor. Hala mantıklı gelmiyor, yanlış anladımsa düzeltin.
 





Ynt: OFFROAD GARAJI Orçun Usta'dan makas bağlantılarının değişimi

Makas burçları değişimi için Chilton Manual'dan tercüme detay bilgi.
Belki işinize yarar.
 

Ekli dosyalar

  • Makas bakımı.pdf
    22.4 KB · Görüntüleme: 379