oksijen(lambdra) sensörü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan xlan69 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,562
Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

arkadaslar hepsini kagida yaziyorum tek tek hepsini yaparak baslayacagim yakit filtresi ve bogaz kelebegini temizletecegim ama benzin otomatigi satilan bir site biliyormusunuz ...ordan alayim elazigda bulmam mumkun degil ... lamda sensorunu degistirdinmi abi insallah duzelmistir araban ...ilginiz ve cevaplariniz icin tesekkurler ...saygilarrr
 

Etiketler
Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

lambda sensörünü değiştirmedim gerekçesi bu sorunun ondan kaynaklanmıyor olacagına ikna olmam ayrıca bu buldugum ustada ölçüm cihazıda var(oksijen sensörü için) ölçtürüp ona göre hareket edicegim bugün sipariş gelmesine rağmen krank sensörünü dfeğişmeye gitmedim özel bir gün oldugu için kısmetse yarın erkenden ordayım(ustada)ben parça treni.com dan almıştım bugünde opel gm ve opel shop diye siteler buldum ordanda sorabilirsin umarım seninde poroblemin hallolur ayrıca krank sensörü için bilgi veren arkadaşımada ayrıca teşekkür ederim demekki gene yanlış hamle yapmış olabilirim. zaten buraya yazma sebebimde buydu belki bu sıkıntıyı yaşıyan olduysa yardımcı olur diye saygılar sevgiler...
 

Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

aracın arızası kesinlikle beyinden.hiçbir yerini elletme .rölanti düzensizliği nedeniyle ustalar her yerini kurcalayarak daha ciddi arızalara yol açabiliyor.akışmetreden veya rölanti sensöründen diyorlar ama beyinden.bu araçların beyinleri motronic sistem bu nedenle kendisini korumaya alabilir.arızaya neden gaz takan ustalar buna sebep oluyor.gazın beyni ile uyumsuzluk yaşıyor.neyse şöyle yapın akü kutup başlarını çıkartın en az 3 saat sökük kalsın.düzelmez ise bende yedek bir beyin var parça numarası tutarsa verebilirim.ama muhtemelen düzelecektir.çünkü frontera kolay arıza yapmaz
 

Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

akü kutup başlarını söktüm saat 5 cıvarı takıp bakacam hayırlısı ..saygılar..
 

Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

yanlış hatırlamıyorsam sizin araçlarda oksijen debimetresi diye var. onu değiştirmen gerekebilir. bu konuda "mrdnmz" kullanıcısı da problem yaşamış sonrasında olayı bu şekilde çözmüştü. ona mail atabilirsin forumda ki konuları içindede bu konu ile ilgili açıklamalar yapmıştır.
 



Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

slmlar :-\ malesef krank sensörüde çözüm olmadı geldiğimiz noktada beyinde bir sıkıntı oldugu kanaatine vardık ki bende buna hemfikirim her parçanın yedeğini yaptım bu sayede şimdi bir beyinci ile görüştüm hata kodlarını verdim bakalım ne diyecek yapabilecekmi... bu arada ustaya sizin sorundan bahsettim benzin filtresi,kelebek boğaz,enjektör(pislenmiş olabilir) enjektör kabloları dışında hiç birşey olamaz eğer tüpte sorun yoksa dedi yani ilk kelebek boğaz temizletin benzin filtresine baktırın ki tüplü araçlarda enjektörlerin muhtelif aralıklarla temizlenmesi lazım diye biliyorum sonraki sıranız enjektör ve kabloları olsun derim...herkese sorunsuz sürüşler...
 

Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

s.sinan arkadaşım sizede ilğinizden çok teşekkür ederim tavsiyenize uyacağım daha önce aralıklarla 3 saat olmasada 1 veya 2 saat sökülü kalmıştı aracı elden geçiriken ben kaynak için sökmüştük 3 saat oldumu hatırlamıyorum ama deniyeceğim ama akabinde sanırım hata kodlarını sildirip denemem gerekecektir? birde umutlanmıyorum çünki bana satan kişi bana söylememişti ben aracı toplarken döşemenin altında kablolara müdahele etmek isteyince ortaya çıktı aracın döşeme altı bataklık gibiydi sanırım off roaad yapmış(korumasız araçda) çamura saplanmış kalmış 3 5 gün araç bir tam günde zor temizledim tüm döşemeyi söktürüp koltuk içleri bile çamurdu arayıp sordugumda ne karıştırıyon kurcalıyon abi kullan işte demişti :mad: ondan beyinde zarar görmüşmüdür diye geçen hafta kafası bu işten anlıyan bi arkadaşıma açtırdım herhangi bi sdıvı teması çatlak filan görülmemişti ama beyin sıkıntılı olduguna inanıyorum artık....
 

Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

şimdi beyinci ile görüştüm arıza kodlarını vermiştim.bana söylediği aldıgında motor arıza lambasının yanıp yanmadığıydı,aldıgım kişi hepsini söktürmülş(motor,aırbag vs.)sadece marş elfreni abs lambası yanıyordu tabi ben bunu elektrikçiye gittikten sonra anladım satışta herşey normaldi...vel hasıl beyincinin söylediği 100 de 30 40 oranında beyin ama arıza kodları daha çok tesissatta bi sorun olabileceğini gösteriyor dedi bence haklılık payı var çünki;aldıgımda çakmaklık çalışmıyordu sigara kullanmıyorum ama tamir ettirim çakmaklık herşeyde lazım olabilir diye yola çıktığımda arkasının yanık oldugunu(buda genelde yanlış amper sigorta takılmasından kaynaklanırmış) hesisat yanmış dediler boyutunu nedir dedim söke söke(göğüs kısmından) çok içerlere gittiğini bizzat gördüm komple tesdisat dediler göğüs komple sökülecek fln tamam dedim ama bu işi yapanlar piyasa elektrikçisiydi kısaca kontrol kalemi eline alandan hallice çok da kötü demeyim bulundugum yerin en iyi ustalarından diye söylemişlerdi(iyisi buysa kötüsü düşman başına) dedirtir cinsten hatta sonradan bi sıkıntıda yaşamıştık aramızda yaptıgını söylemişti . bir kaç parça vardı halletmesi gereken depişmesi lazım tamir olmaz demişti dediği parçaların hemen hemen hepsini sonradan bulduğum iyi bir elektrikçi değişmeden halletti (sözde oda usta buda)geldiğim noktada düşünmüyor deilim bu adam.(ilki) kabloları kapasına göre bağlamışşa....ki kople tesisat dedinmi(göğüs açması) az uz rakamlara çıkmıyor.. yandımmı acaba diye düşünüyorum sözün özü beyinci araç bana gelecek bakmam lazım nerden oldugunu bulmak için zamana ihtiyacım olacaktır ama sorununu kesinlikle çözerim dedi telefonda bakalım pazartesi için sözleştik ama kutup başı olayını kesinlikle deniyeceğim evveliyatında...
 


Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

ben aydın didim deyim sökede buldum bir beyinci pazartesi ona giderim umarım bi şekilde çözülür hem benim hem sıkıntı çeken herkesin sende kelebek bogazdan başla(en ucuz yoldan) :D bence ya kelebek boğaz ya benzin filtresi çözecek sen,in işini hayırlısı bakalım
 



Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

siz kutup başlarını sökerek denemeyi yapın.sorun çözülmezse tesisatı iyi bir opel servisinde kontrol ettirin sonra tekrar kutup başlarını sökerek deneyin çünkü tesisat arızası/şese yapma gibi sorunlarda beyin kendisini korumaya alır.bende C20NE motor için bir beyin var.sizdeki ile parça numarası uyarsa verebilirim.beyin debriyaj pedalının yan tarafında oldukça korunaklı bir yerde.ama siz kutup başlarını söküp bir deneme yapın önce.
 

Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

ilginize çok teşekkür ederim bu akşam kesin deniyeceğim ama denedikten sonra arıza sildirip sildirmemem konusunda bi açıklama yapmamışsınız ben sildirmeyide deniyeceğim söküp taktıktan sonra...içimde bir umut yeşerdi hayırlısı inşallah benim şaşe xx22xe diye başlıyor sanırım sizin bahsettiğiniz 3 kapılı modeller için tabi yazdığınız şaşe nosu ile ilgili bir başlangıçsa deilsede cahilliğimi mazur görün teknik terimler konusunda çok tecrübem henüz yok zamanla olur inşallah :D
 

Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

yazıma başlamadan evvels.sinan rumuzlu arkadaşıma tekrar teşekkür etmek isterim 10 değişik ustanın(sözde diyeceğim artık kusura bakmasınlar) görerek kullanarak anlayamadığı problemi sadece sorunu dinliyerek ana kaynagını işaret etmesi gerçekten taktire şayan zaten buraya yazmamdaki amaç böyle dogru klavuzlar bulabilmekti kendisine yürekten sevgi ve saygı yolluyorum. geldiğim noktada dün üstadın dediği gibi kutup başlarını söktüm sabaha kadar bekledim,sabah ilk iş kalkıp kutup başlarını takıp aracı denemek oldu herşey çok güzel başladı ilk defa normal bir araç gibi kalkıp vitesleri devrinde değiştirmenin zevkini yaşadım diyebilirim(2,5 aydır) sonra aracı bilgisayara sokup aynı hataları sildirdim gene herşey güzeldi buraya yazmak için biraz daha bekleyeyim dedim çünki arabama güvenmiyordum :D ni tekim araba beni yanıltmadı(malesef)hekrar aynı şekilde tıkalı egzoz gibi harekete başladı kısa sürede olsa epey mutlu oldum ama geldiğimiz noktada sorunun beyin oldugu gün gibi aşikar yani şu an bilgisayara girsem yine hata16(vuruntu sensörü1 yanlış sinyal/ sinyal yok..hata18 beyinde vuruntu ayar modülü arızalı ve hata31 startdevrinde devir sayısı sinyali ) hatalarını verecektir,şimdi iyi bir beyinci bulmaya çalışıcagım ama teşhisi kilometrecelerden uzaktan dogru koyabilen kişilere ulaşmakta bu kadar kayıp arasında kazancım diye görüyorum....allah herkesi doğru insanlarla karşılaştırsın...TEKRAR TEŞEKKÜRLER S. SİNAN BEY..
 

Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

Bende sevgi ve saygılarımı iletiyorum.Burada buluşma nedeni bu zaten.Birbirimize birazcık olsun fayda sağlamak.Hepimizin ortak tutkusu offroad ve 4x4 ler.Problemin kesinleşmesi demek sorunun çözümü anlamına gelir.Anladığım kadarı ile beyinde arıza yok.Muhtemelen aracın elektrik tesisatı şase yapıyor.Fronteralarında hastalığı bu işte.Neyse çok iyi bir elektrikçiye gidin ve tesisatı elden geçirin.şase yapan yeri bulsun.sonra tekrar kutup başlarını sökerek deneme yapın.beyinin yandığını sanmıyorum çünkü bu araçların beyinleri kolay arıza yapmaz ama bir ihtimal arızalıysa beyin değişecek.
 




Ynt: oksijen(lambdra) sensörü

Sayın xlan69 sorunuzu yeni okudum, henüz sorun çözülmedi ise emme manifoldu üzerindeki selenoid'i kontrol edin. sürekli geçen karışımı kontrol eden bu aygıt zaman içinde kirleniyor ve rölantiyi ayarlayamıyor, bahsettiğiniz şekilde yükselip alçalan rölanti devirlerine neden oluyor. Tavsiyem, selnoid'i söküp, fren temizleyici sprey ile iyice yıkamanızdır, genellikle ilk arızalarda temizlemek yeterlidir, eğer fayda etmezse yenisi ile değiştirmek gerekir. Oksijen sensörü arızasında motor aniden stop eder, zor çalışır, birkere başladımı sensörün değişimi gerekir, çünkü yüksek ısıda yandığı için temizlenemiyor. umarım yararlı olur, selamlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,961
Mesajlar
1,526,523
Kayıtlı Üye Sayımız
166,719
Kaydolan Son Üyemiz
gezentavuk

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst