Walla benim bugüne kadar kullandığım turbo dizel defenderlar ve benim V8 'de ki tecrübem pek öyle değil. Turbo devreye girene kadar ki devirlerde motordan hiç performans alınmıyor. V8 de ise en alt devirlerde bile tork var. Tork eğrisi çok daha kararlı. Dizel de ayağını gazdan çektiğin anda deviri yükseltene kadar motor cansız isteksiz.
Turbo dizel'in bir diğer sıkıntısı turbo etkisinin daha yüksek olduğu 300tdi ve TD5 te turbo devreye girdiğinde yürüyen aksama birden binen yük sorun çıkarabiliyor. 300 tdi kullanan arkadaşımın dik tırmanışlar ve derin çamur geçişlerinde ön aksını bir yıl içinde 3 kez kestiğine şahit oldum bu yüzden. (birde şaftı brakmıştı ama o vakada motorun bir suçu yok
))
Aynı sorundan dolayı yine tırmanmalarda arabayı patinaja düşürmeden gazı dozlamak mümkün değil. Yani lastiklerin patinaja düşmeden arabanın tırmanabileceği bir devri bulmak zor.
Selamlar
Metin