Orijinalliği bozmak nedir

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Buggy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,722

Buggy

DemirBeygir
Mesajlar
775
Tepkime Puanı
7
Yer
İzmir - Aliağa - Çaltıdere
Web
www.vosvos.net
14 volt çıkış vereceğine 20 volt veren orijinal regülatörü(konjektör) atmak ve gümrükte kalabileceğini göze alarak orijinal regülatöre 55 USD + kargo parası vermek yerine 12 TL ödeyerek Sanel marka regülatör takmak orijinalliği bozmak mıdır?

Makas ve küpe kauçuk burçları için quadratec firmasına 155 USD + kargo ödeyerek (Türkiye'de 480 TL) poliuretan burç takımı almak ve gümrükten çekemeyerek 80 liraya bursa işi lastik burçları takmak orijinalliği bozmak mıdır?

160 USD'a orijinal far almak yerine 20 TL'ye Farba kullanmak orijinalliği bozmak mıdır?

Kışın ev yolunda çamura saplanan eşinin aracını çekmek için veya kendisi çekilmek için ön ve arka tampona kanca takmak orijinalliği bozmak mıdır?

Aracı yükseltmek, vinç takmak, daha az çamurlansın diye dodikleri genişletmek, sis farları takmak, 33 - 35 lastik ve ona uygun jant kullanmak vs. vs. midir orijinalliği bozmak.

Kullanım amacımız veya zevkimiz ve en önemlisi araca ayırdığımız bütçemiz neyi gerektiriyorsa onu yapıyoruz. Kimimiz 4.2 motoru gücünü yetersiz görüp V8 takıyor, kimimiz de ekonomiyi ön plana çekerek dizel motora geçiyor.

aaaa, transit motor koymuş,
vay lpg taktırmış,
direksiyona bakın, ağlıyor,
bakın kapı kolu değişik,
sinyaller olmamış abi...

Bunlar forumdaki konulardan alınmış cümleler.

Sonuçta bu araçları salonun bir köşesine veya vitrine koymuyoruz, kullanıyoruz.

Ne gereği var bu tartışmaların?

Tartışmalarla bir yere varacaksak buyurun burada konuşalım, başka arkadaşların konu düzenini bozmayalım.
 

Etiketler
Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

Emin bey,benim kişisel olarak insanların araçları üzerinde ne yaptıkları yada ne yapmaya çalıştıkları ile ilgili bir takıntım yok.Ancak açıkçası beni kızdıran nokta kimi forum üyesinin " Orijinal" lafını çok gelişi güzel kullanmaları ve tabiri caiz ise pek çok diğer insanı hiç bir şeyden anlamayan, ne söylerler ise kabul ettirebilecekleri birileri gibi görmeleridir.Açıkçası formun bir üyesi olarak "Keriz" yerine konulmak beni de kimi diğer üye gibi rahatsız ediyor.Burada ortaya konulan ve savunulan iddiaların ciddi birer dayanağı olmalıdır diye düşünüyorum.Aklınıza geldiği gibi konuştuğunuzda ve kendi yanlışlarınızı dünyanın en büyük doğrularaymış gibi diğerlerine satmaya kalkıştığınızda farklı bir tablo ortaya çıkıyor.Bence asıl problem burda.
Tabii bu başlık altında bazı kavram kargaşalarını da irdelemekte yarar görüyorum.
1. stok/modifiye
2.orjinal/yeni parça
1. Stok: Bir araç fabrikasının yaptığı dizayn , tasarım , ölçü ve çizimler dışına çıkarılmamış ise o araç " Stok" özelliğe sahiptir.
2.Yukarıdaki ilk madde dışına çıkarılmış ise " Modifiye" edilmiştir.
3.Araç üzerinde üretim aşamasında fabrikasının takmış olduğu her parça "Orijinal" parçadır.
4.Zamanla deforme olan , işlevini yitiren herhangi bir parça sıfır yeni yedek parça olarak temin edilerek değiştirilmiş ise o parça artık orijinal deyil " Replicement" olmuştur.Şayet bu parça fabrikasınca üretilmiş parça ise " Original Replecement" , fakat o araç için başka bir firma tarafından üretilmiş ise " Approved Replecement= Onay verilmiş yedek parça" durumundadır.
Durumu somutlaştırmak adına örnekleyecek olursak;
Varsayalım birkişi anahtar teslimi 1978 model bir CJ5 satın aldı ve bunu en fazla 3 ay kullandıktan sonra kapalı garaja çekti.Bugün bu jeep orada öylece duruyor olsa idi üzerindeki tentesi o dönem CJ serilerin tenteleri " Whitco" üretimi olduğundan orijinal tente olacaktı.o ilk üç aylık dönemde araç sahibi bir kaza sonucu tentesini yırtıp tekrar Whitco tente sipariş edip üzerine bunu takmış olsaydı bu tente "Stok" yani fabrikasının aynı olmakla birlikte fabrikadan çıkarken üzerine takılmış tente olmadığından " Replecement" sınıfına girip "Orijinal" olmaktan çıkacaktı.Şayet bu araç üzerine Whitco yerine Kayline veya Bestop tente takılmış olsaydı o zaman bu aracın tentesi " Modified" olacaktı.Çünki üretildikleri dönemde hele hele Bestop tente bu araçlarda hiç olmadı.
Willys jeepiniz üzerinde fabrikasının taktığı Autolite bujiler hala hiç değişmemış olarak duruyorsa o bujiler hem stok ve hemde orijinaldir.Zaman içerisinde bunların yerine tam da muadili olacak Champion buji takmış iseniz aracınız bujileri açısından stok tur fakat orijinal deyildir.Bu bujilerde Willys firmasınca onaylanan bujiler ise Approved replecement olmuştur.Öte yandan fabrikasının taktığı bujileri aynı marka ve model olarak değiştirmiş iseniz bujileriniz yine stok tur fakat orijinal olmaktan çıkıp Original Replecement sınıfına girmiştir.
Kısacası tamamen orijinal bir araç bulmak neredeyse imkansızdır.Burada tartışılacak olan Stok mu yoksa modifiyeli mi ? noktasına geliyor.
Anahtar teslimi sıfır km olarak teslim aldığınz CJ5 inizin koltuklarını magandanın biri aldığınızın ertesi günü çakı ile kesmiş ise ve siz onları hiç değiştirmeden bir oto döşemecisine tamir ettirmiş iseniz sizin aracınızın koltukları biraz hasarlı olsada hem stok ve hemde orijinaldir.Araç çok yeni olduğu için bu görüntüyü içinize sindiremeyip parça kataloğundan komple birtakım koltuğu kendi firmasından sipariş etmiş iseniz sizin koltuklarınız yine stok olacaktır fakat orijinal olmıyacaktır.Onların yerine Tofaş , Isuzu,Anadol , 0302 Mercedes otobüs koltukları takmış iseniz aracınız modified sınıfına girecek ve stok özelliğini de kaybedecektir.
İşte sizin de belirttiğiniz gibi kişiler kendi zevkleri ,ekonomik koşulları , aracı kullanma niyetleri doğrultusunda kendi araçlarına ne yapacakları onların kendi bileceği bir durumdur.Ancak iddialarında hele de buradaki gibi açık forum sayfalarında dikkatli olmak zorunda olmaları diğer üyeleri de ilgilendiren bir durumdur.
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

Mükemmel bir açıklama olmuş Seyit Bey, elinize sağlık.

Benim karşı çıktığım, karşı tarafın maddi imkanlarını bilmeden yukarıda bahsettiğim türden cümlelerle heves kırmak.

Her parçanın belirli bir kullanım ömrü var. Değiştirme aşamasına gelindiğinde elbette herkes orijinal/stok/OEM parça ile değiştirmek ister. Ama dediğim gibi bu imkan meselesi.

Sadece maddi imkan değil tabi.Yolum kötü olduğu için ve malzeme kalitesizliği yüzünden her 3 - 4 yılda bir makas ve küpe burçlarını değiştiriyorum. 2005 yılında, daha önce birkaç parça aldığım Quadratec firmasına Prothane poliuretan burç takımı siparişi verdim (155 + 54 USD). İthalat müsaadesi gösteremediğim ve 500 TL har(a)ç vermediğim için gümrükte kaldı. Hala Bursa işi kauçuk burç/takoz kullanıyorum.
Kontak anahtarım arızalı, ön panelde üniversal bir kontak var onu kullanıyorum. Kontak silindiri, ara kol ve direksiyona bağlı kontak rölesi için 500 USD veremediğimden aracım orijinalliğini kaybettiyse bunun için eleştirilmemeliyim. Bunlar benim için geçerli olan gerekçeler. Ben aracımı showroom'da sergileyecek değilim, tamamen orijinal diye bir iddiam da yok. Sadece gerektiğinde kendine ait parçalarla yeniliyorum. Sonuçta aracımda başka markaya ait bir parça var mı, yok. Bu bana yetiyor.

Bir arkadaşımız babadan kalma aracını hurdaya vermek yerine kendi imkanlarıyla amacına uygun kullanmak için birşeyler yapmaya çalışıyorsa o aracı ŞEY diye nitelemek hoş olur mu.

10 kuruş daha ucuz yakıtla daha çok gezmek isteyen bir araç sahibini tofaş motor kullanıyor diye eleştirmek zorundamıyız.

Bir otomobile en fazla çip, takılır, etekler uzatılır, spoiler konur. Sonuçta görüntü dışında fazla birşey değişmez. Ama bizim araçlarımız fizik kurallarını hiçe saymamak, trafik kurallarını ihmal etmemek kaydıyla herşeye müsait hobi araçları. Bence bu forumda amacımız, bunları eleştirmek yerine birbirimize bilgi aktarımı olmalı.
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

Buggy' Alıntı:
Mükemmel bir açıklama olmuş Seyit Bey, elinize sağlık.

Benim karşı çıktığım, karşı tarafın maddi imkanlarını bilmeden yukarıda bahsettiğim türden cümlelerle heves kırmak.

Her parçanın belirli bir kullanım ömrü var. Değiştirme aşamasına gelindiğinde elbette herkes orijinal/stok/OEM parça ile değiştirmek ister. Ama dediğim gibi bu imkan meselesi.

Sadece maddi imkan değil tabi.Yolum kötü olduğu için ve malzeme kalitesizliği yüzünden her 3 - 4 yılda bir makas ve küpe burçlarını değiştiriyorum. 2005 yılında, daha önce birkaç parça aldığım Quadratec firmasına Prothane poliuretan burç takımı siparişi verdim (155 + 54 USD). İthalat müsaadesi gösteremediğim ve 500 TL har(a)ç vermediğim için gümrükte kaldı. Hala Bursa işi kauçuk burç/takoz kullanıyorum.
Kontak anahtarım arızalı, ön panelde üniversal bir kontak var onu kullanıyorum. Kontak silindiri, ara kol ve direksiyona bağlı kontak rölesi için 500 USD veremediğimden aracım orijinalliğini kaybettiyse bunun için eleştirilmemeliyim. Bunlar benim için geçerli olan gerekçeler. Ben aracımı showroom'da sergileyecek değilim, tamamen orijinal diye bir iddiam da yok. Sadece gerektiğinde kendine ait parçalarla yeniliyorum. Sonuçta aracımda başka markaya ait bir parça var mı, yok. Bu bana yetiyor.

Bir arkadaşımız babadan kalma aracını hurdaya vermek yerine kendi imkanlarıyla amacına uygun kullanmak için birşeyler yapmaya çalışıyorsa o aracı ŞEY diye nitelemek hoş olur mu.

10 kuruş daha ucuz yakıtla daha çok gezmek isteyen bir araç sahibini tofaş motor kullanıyor diye eleştirmek zorundamıyız.

Bir otomobile en fazla çip, takılır, etekler uzatılır, spoiler konur. Sonuçta görüntü dışında fazla birşey değişmez. Ama bizim araçlarımız fizik kurallarını hiçe saymamak, trafik kurallarını ihmal etmemek kaydıyla herşeye müsait hobi araçları. Bence bu forumda amacımız, bunları eleştirmek yerine birbirimize bilgi aktarımı olmalı.

Parça temini konusunda yaşadığınız sıkıntıları çok iyi anlıyorum.Çünki bunlar zaten benim de başımda.
Fizik ve trafik kurallarını göz ardı etmeden yapılabileceklere de ayrıca hak vermiyor deyilim.Yine pekçok insanımızın farkında olmayıp sadece çeşitli fotoğraflarda gördükleri araçları burada yaratmaya çalışmalarını da yadırgıyorum.Onların pekçoğu " Street Legal" dediğimiz trafiğe çıkabilecek nitelikte olmayıp sadece özel alanlarda ve oralara kadar da treyler ile taşınmak koşulu ile modifiye görmüş araçlar.Fakat bizde durum farklı.Adam " Araç benim deyil mi? zevkime göre ben de böyle yapmak istiyorum " diye fotoğrafta gördüğüne benzettiği araçla trafikte seyretmeye kalkıyor.
Bir de diğer yazımın sonunda da belirttiğim gibi aracı ile ilgili modifiyeleri trafikte beni de tehlikeye atmadığı sürece onu ilgilendirir, fakat bakıyorsunuz birisi çıkıp gözünüzün içine baka baka kesilerek uzatılmış, kaportası tamamen başka bir aracın görüntüsüne dönüştürülmüş , frenleri .... marka , motoru ..... marka , direksiyonu .... marka araçtan alınma aracı size " Tamamen orijinal" veya " Ful orijinal" tanımlamasıyla yutturmaya kalkınca buna da insanın tepesi atıyor.
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

bu günlerde tam da ihtiyacımız olan konu buydu açtığınız için teşekkürler emin bey, değerleri yorumları içinde seyit beye teşekkürler.
ben de birkaç cümle eklemek istiyorum. araçların orjinalliği insanların bakış açısına göre değişmiş durumda. asıl orjinalliğin stok hali ile olduğu aşikar ancak 50-60-70li model hala faal vaziyette araçlardan bu orjinalliği sadece müzelerde beklemek lazım. araç sahibi aracına istediğini yapmakta özgür bu yargılanamaz ancak melez araç yapıpta orjinal de dememeli.

umarım bu konu aracılığı ile cümlelerine çeki düzen vermesi gerekenlere ulaşılmıştır.
 



Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

seyit' Alıntı:
fakat bakıyorsunuz birisi çıkıp gözünüzün içine baka baka kesilerek uzatılmış, kaportası tamamen başka bir aracın görüntüsüne dönüştürülmüş , frenleri .... marka , motoru ..... marka , direksiyonu .... marka araçtan alınma aracı size " Tamamen orijinal" veya " Ful orijinal" tanımlamasıyla yutturmaya kalkınca buna da insanın tepesi atıyor.

Seyit Bey,

Tepeniz attığında sahibinden.com sayfalarına girip neşelenin. Gezenbilir'deki tanımlamalar çok daha iyi.

İlan başlığı Dağların Arslanı CJ7
Sayfaya giriyorsunuz, atlı faytondan alınmış gibi püsküllü, boncuklu branda takılmış, dantelli perdeli, uzun şase bir jeep.
Peluş koltuklar, peluş örtülü tofaş konsol, ön tekerlekler düz yönde durmasına rağmen ters duran bir tofaş direksiyon.
Birbirinden tamamen farklı dört teker ama yine de dört çeker.
300'ü pazarlık payı, 6300 TL fiyat.

Karikatür gibi :D
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

__ C J 7 __' Alıntı:
bu günlerde tam da ihtiyacımız olan konu buydu açtığınız için teşekkürler emin bey, değerleri yorumları içinde seyit beye teşekkürler.
ben de birkaç cümle eklemek istiyorum. araçların orjinalliği insanların bakış açısına göre değişmiş durumda. asıl orjinalliğin stok hali ile olduğu aşikar ancak 50-60-70li model hala faal vaziyette araçlardan bu orjinalliği sadece müzelerde beklemek lazım. araç sahibi aracına istediğini yapmakta özgür bu yargılanamaz ancak melez araç yapıpta orjinal de dememeli.

umarım bu konu aracılığı ile cümlelerine çeki düzen vermesi gerekenlere ulaşılmıştır.

Müze kelimesi konuyu özetlemiş, teşekkürler.
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

Emin bey, tartışmanın yukarı bölümlerinde dediğimiz gibi insanlar kendi zevkleri , ihtiyaçları , ekonomik durumları doğrultusunda araçlarını elbetteki kendi koşullarına uyarlamaya çalışacaklardır.Ancak performans , fonksiyonellik , diğerlerininkinden farklı çok daha özel arazi koşulları ile baş etmesi gerekiyor olmak vs gibi faktörlerin hiç ortada olmadığı ve sırf "Ben böyle olsun istiyorum" ve de " Ben yaptım oldu " anlayışı ile yapılan modifiyeler Türkiye'de önce Willys-Willys Kaiser dönemi araçları bitirdi.Şu anda aynı oyun çok büyük oranda AMC dönemi araçlarda da artık geri dönülemez noktaya ne yazıkki ulaşmış durumda.
Yapılan değişiklikler kişinin kendisini ilgilendirir fakat bunları kişisel ihtiyaçları doğrultusunda kullanmanın ötesinde yaptıkları işlemler sonucu piyasa değeri artmış ve herkesin peşinden koşacağı araçlar yaratmışlar gibi düşünmeleri tam bir ironi.Artık o aracın son sahibi olduklarının ve o aracı süratle hurdaya ya da parçalanarak çıkma araç parçası pazarına doğru ittiklerinin bilmem farkındalarmı.Belki sonradan bazı şeyleri farkedip yaptıklarından için için pişmanlık duyanlar da var, fakat büyük bir kısmı tehlikeyi farketmiş olduklarından bir telaş içerisinde o aracı kandırıp satabilecekleri bir alıcı peşinde olduklarını görmek hiç zor olmasa gerek.
Evet kendi koşullarının gerektirdiği bazı değişiklikler , eklemeler vs tamam.Ama aracı kendi o çok özel koşullarında kullanıyor ve kullanmaya devam ediyorsa.Herhangi bir nedenle o araca ihtiyacı kalmadığında o araç bana göre artık bir hiçtir veya tesadüfen aynı koşullarda yaşayan bir başkası için ancak bir değer ifade edebilir.Sözünü ettiğiniz ilandaki araca bakarsak araç sahibinin o araçtan kişisel zevkleri doğrultusunda bir fayton yarattığı anlaşılıyor.Öyle binmek istiyorsa buyursun binsin.İçi kaldırdığı sürece buna kimse birşey diyemez.Ben belki kişisel olarak görür görmez ağzımın önüne ortalığı berbat etmemek için aceleyle bir plastik torba tutabilirim fakat bakmaya devam etmek zorunda da deyilim.Arkamı döner ve derhal oradan uzaklaşırım, fakat ne yapalım yani o kişi de öyle hoşlanıyor.Kendisinde kaldığı ve binmeye devam ettiği sürece kendisi için bir zevk ve hobi aracı olarak bir değer ifade eder.Fakat madem satışa sunulmuş o zaman durum değişir.Bu durum da bana göre kıymeti sıfırlanmış ticari bir mal olmuştur. Ama bu bana göre böyle.Aynı zevklere sahip birisi de çıkar zaten kendisinin de yapmayı planladığı şeylerin hazır yapılmış örneği olması nedeniyle onu hava da kapabilir.
Zevkleri tartışamıyoruz.Tek temennimiz trafikte bana yada bir başkasına bela olmayacak şekilde , jeeplere heves duymaya başlayan birilerini çarpıp daha yolun başında hayal kırıklığına uğramalarına sebep olmamak kaydıyla ne halleri varsa görsünler demek kalıyor.
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

sizlere katılmakla beraber yürekten destekliyorum. bence insanın sınır tanımayan hayal gücü ile cj yi birleştirmek kadar güzel bir şey yoktur.bir cj yi hayata döndürmek ve üzerine bir şeyler daha katarak yeniden doğmasını seyretmek kadar insana mutluluk veren başka bir şey yok diye düşünüyorum.herkese saygılarımla.
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

arcaved' Alıntı:
sizlere katılmakla beraber yürekten destekliyorum. bence insanın sınır tanımayan hayal gücü ile cj yi birleştirmek kadar güzel bir şey yoktur.bir cj yi hayata döndürmek ve üzerine bir şeyler daha katarak yeniden doğmasını seyretmek kadar insana mutluluk veren başka bir şey yok diye düşünüyorum.herkese saygılarımla.
Amacımız eski güzelliklerin kaybolmasını, inşaat demiri olmasını (eskiden parçalandı, eritildi, jilet oldu derdik, şimdiyse demir çubuk oluyorlar) engellemek. Zaten ağır vergilerle, tüv uygulamalarıyla eski araçlara karşı uygulanan bir soğutma kampanyası var, biz de araçları kötüleyerek buna yardımcı olmayalım. Yakın geçmişte 4 - 5 bin liralara çıkarılan ötv indirimiyle 60 - 80 yıllarına ait 15000'den fazla araç (3000'den fazlası vosvos kaplumbağa) hurdaya çıkarıldı. Hala yollarda dolaşan başka araç kalmadığı için yeniden böyle bir uygulama yapılsa hedefte cj serisi araçlar var. İkide bir çıkarılan 25 yaş üstü araçlar trafikten çekilecek gibi açıklamalar otomobil şirketlerinin ısındırma turları. Motor hacmine göre alınan MTV, benzindeki vergi oranı hep onlara hizmet ediyor. Sırada ötv indirimi var, o da çıkarılırsa artık yollarda cj'leri zor görürüz.
 





Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

teşekkür ederim emin bey ama son dönemlerde yaşananları gördükden sonra izleyici olarak formda kalmayı daha uygun görüyorum anlamsız şekilde bir fikre suç arar gibi yada bir fikre öyle olmaz dendiğinde inatla olur veya sanki paylaşılamayan bişe varmış gibi hırs yapan arkadaşları görünce en iyisi izleyici olmak :smiley:)) seyit abinin yazılarını zevkle okuduğumdan izleyici diye işaretleyeyim dedim :smiley:
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

unal' Alıntı:
teşekkür ederim emin bey ama son dönemlerde yaşananları gördükden sonra izleyici olarak formda kalmayı daha uygun görüyorum anlamsız şekilde bir fikre suç arar gibi yada bir fikre öyle olmaz dendiğinde inatla olur veya sanki paylaşılamayan bişe varmış gibi hırs yapan arkadaşları görünce en iyisi izleyici olmak :smiley:)) seyit abinin yazılarını zevkle okuduğumdan izleyici diye işaretleyeyim dedim :smiley:

Konuyu açmaktaki amacımız da sizin şikayet ettiğiniz konulara bir çözüm getirmek zaten.

Fikirlere, araçlara saygılı olmak, bildiklerimizi kendimize saklamayıp paylaşmak, hatta gerektiğinde elimizdeki işimize yaramayan bir parçayla başka birinin sıkıntısını çözmek, bu forumu alalım/satalım havasından çıkarıp forum gibi forum yapmak.
 

Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

güzelim cj ye gidipte tofaş göğsü takmak orjinalliğini bozar bana göre ???
 



Ynt: Orijinalliği bozmak nedir

orijinalliğini bozmayalım ama 1972 model international travelall araç sahibiyim ve bu aracı seviyorum.Aracımdan yürüyen bir tane daha görmedim ,aracı aldığımda üzerinde 2,9 ford dizel motor vardı ve bu motorla aracı hala kullanıyorum.Benden önceki sahibi aracı hurdaya ayıracakken ben talip oldum ve aracı aldım , aldığımda tamamı çürüktü ve kupa şase üzerine oturmuştu , şimdi gelde bu aracın kaporta parçalarını bul , Amerikada bile yok bende kaporta ustası arkadaşım ile birlikte bütün gerekli parçaları preste , elde yaptık ve aracı topladık ön panjuru aliminyum olduğundan ve parçalandığından dolayı onu bile polyesterle ve parça ekleyerek toparlamaya çalıştım , arka bagaj kapağı içerisine inip kalkan arka camın mekanızmasından ve kendisinden eser yoktu benden önceki sahibi havadar bir şekilde aracı Artvin Borçka ilçesinde köy yollarında 3 ton , 4 ton yük atarak kullanmış , kafamızdan icatlar yaparak bunların hepsini yaptım ama bir nokta var ki yürür aksamındaki hiç bir parçayı uydurma yapmadım orijinali veya muadili ile tamir ettim.Hatta elimde Silveradonun hidrolik direksiyonu olduğu halde aslını bozmamak adına aracın orijinal direksiyon kutusuna bakım yaparak kullanmaya devam ettim ( iyiki de öyle yapmışım içindeki bilyaları , keçeleri değiştirip temizleyip topladığımda kara direksiyonun rahat bir şekilde çalıştığını görünce çok hoşuma gitti , her şartta çalışan ve iş gören bir direksiyona sahibim , motor arızası ,kayış kopması vs gibi durumlarda dahi benim direksiyonum dönmeye devam ediyor ) , aracın frenleri orijinal düz fren vakum veya hava takviyesi yok ancak çok iyi çalışıyor sadece biraz ayağınız kuvvetli olacak bunun da avantajı frenlerinizin motor çalışmasına ihtiyacı olmaması ve hiçbir teferruat içermemesi.
Ben aracımı elimden geldiğimce ve maddi gücüm yettiğimce topladım ve arasıra zevkle biniyorum aracım dış görselliği iyi değil olması da mümkün değil neticesinde tüm tabanını , marşpiyerlerini , şase dayamalarını , kupa alt geçmelerini elle yapıp yerine taktık , arka bagaj ve cam bile kafamızdan tasarlandı ve uydurularak yapıldı.ama aracın yürür aksamında orijinaline sadık yapılmayan tek şey arka diferansiyeldeki detroit kilit.

ve neticede aracım TÜV den tek seferde geçti sanırım yol ve yoldaki diğer araçların güvenliği için bu yeter , aracın motorunun orijinal olmamasına gelince orijinal motoru üzerinde olsaydı ben zaten bu aracı almazdım 5 litrenin üzerindeki V8 makinanın tadını çok iyi bilirim ama yakıt maliyetlerini karşılamama imkan yok.33 lastikle 2400 kg ağırlığındaki aracım ford diesel makina ile idare ediyor 1 ve 2.vitesleri ağır 3 ve 4. vitesleri seri olan T18 le yavaş hızlanarak rampalarda sağ şeride çekilerek ama uygun sayılabilecek yakıt maliyeti ile geziyorum.
kıssadan hisse aracın yürür aksamında kesinlikle orijinaline uygun olmayan değişiklikler yapılmamalı ama diğer hususlar önemli değil en azından benim için neticede kimsede olmayan 40 yaşında bir araçtan bahsediyoruz
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,031
Mesajlar
1,527,469
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst