Otobanda Duster ile Hız Yapmanın Riskleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan softdevel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 533
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 124,426

Araş 2 çekerdeyken önden çekişlidir sevgili Kürşat

Ayrıca 4x4 Duster'lar bağımsız süspansiyondur
 

Etiketler
Bağımsız süspansiyonda ortada sabit aks gibi duran tek aks olmuyor her tekerleğe giden iki farklı aks oluyor. Dusterınki değişik bir tasarım. Tamamen bağımsız olamaz ortada öyle bir aks olduktan sonra, ama kamyonetlerdeki yaprak yaya göre daha güvenli olur tabi iki adet helezon yay.
Önden çekişli oluşu iyi olmuş.
 


Yazdığını yanlış mı anladım bilmiyorum ama 4x2 ile 4x4 farklı biliyorsun. 4x4'de her tekerleğe giden iki faklı aks vardır. Bağımsızdır yani. 4x2 Duster'larda ise bağımsız süspansiyon yoktur, sabit dingillidir sevgili kürşat.

4x4 Duster

[attachment=1]

 

O zaman ben yollarda 4x2 olanlara denk gelmişim demek ki. Gördüklerim arkadan bakınca sabit akslı gibiydi. Yukarıdaki resimdeki araç bağımsız süspansiyonlu bir aracın olması gerektiği gibi çift akslı.
 

Araç ne olursa olsun 130 km hızı geçmeseniz daha iyi zaten heryer radar olmuş ben 90-100 km hızda kullanıyorum daha güvenli ve yorulmuyorsunuz 160 km lerde sürekli dikkatli olmanız gerekir aracın camı size hızınızı belli etmez ama riskleride belli etmez ani durmanız gerekse kaç metrede bulunduğunuz şeritten çıkmadan durabilirsiniz denediniz mi hiç
 





şöyle diyim ben yazın filan hiç sorun yaşamıyorum rahatça basabilirsiniz rüzgarlı günlerde araç rüzgara göre biraz yalpalanıyor tabi, ama emin olun diğer bu sınıfta olan araçlarda yalpalanıyor. Araçta hız arttıkça direksiyon sertleşme muhabbetti olsaydı güzel olurdu. 2011 ford focus araç sahibi arkadaşım kulllandı duster 'ı yüksek hızda değildi tabi, direksiyon çok güzel bırak ok gibi gitsin dümdüz ne güzel dedi, neden dedim, fordda sağa sola gidiyor dedi. Basılçak araç değil bunlar arkadaş.
 


Aynen geze geze kafa rahat gidiyorsun basmayınca, önceleri çok basardım, farkında değildim düşük hızın güzel oluşundan tabi canım sıkıldığında fena basmıyor da değilim, ama hiç sağlıklı değil duster 'da basmak için en ideal araçları saymiyim biliniyor zaten.
 

Arkadaşımın duster ile yolculuk ettim,yüksek süratlerde hava direnci ve havanın araç altına dalması sebebiyle güvensizleşiyor ancak bu bir sürat arabası değil zaten makul süratlerle seyahat edin hayatta kalın derim, bu tüm araçlar için geçerli bir kural 150km üstündeki bir çarpışmadan sağ çıkma şansınız yok denecek kadar az.
 



arkadaşlar arazi aracı alırken iyi araştırın hatta hertürlü araç alırken araştırın güvenliğinizi düşünün bende duster e çok bakmıştım deneme sürüşlerimi dersiniz herşeyini inceledim ama heryönüyle eksi bir araç bir artısı var oda yakıtı, şuanda 99 honda crv aldım heryönüyle insanın isteklerine karşılık veriyor hız yaptığınızda hehangi bir titreme savrulma kesinlikle yok snuçta 1500 kg ve sonuçta bir JAPON saygılar
 


Hangi her yönü ile eksik buldunuz da 99 Honda CRV'yi tercih ettiniz ?
 

Bu mevzu tamamen göreceli, tamamen o anki yol durumuna, rüzgara sürate göre değişir. Ama değişmeyen tek gerçek aynı fiyat segmentindeki tüm yüksek araçlar daha alçak araçlara göre yol tutuşda kötüdür yüksek süratlerde. Çok basit bir kural ne kadar yükseksen rüzgarı o kadar fazla yersin. Diğer kalite vs herşeyi bir kenara bıraksan bile.

Benim pajeromdada 160-170 süratte korkup ayağımı gazdan çektim araba yere basmıyor gibi gidiyordu. Oysa yarı fiyatına alacağın eski bir bmw o süratte yola yapışır gider.
 

Rüzgar problemini bir ihtimal yan basamak taktırarak azaltabilirsiniz. Tabi bu durumda yerden yükseklik biraz azalır. Bir diğer seçenek te çapı dar tabanı geniş lastik takmak, bu durumda da yerden yükseklik biraz azalır.
 

yan basamağın olayı çözme ihtimali yok,
ne aracın altından geçen havayı nede yüksekliğini
değiştirir.