Otomatik Vites Vitara Hakkında ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lionehart Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,325

lionehart

Kamp II
Mesajlar
251
Tepkime Puanı
0
Yaş
38
Yer
yalova
otomatik vitara vites topuzu yanındaki üzerinde a-pdüğmesinin hangi durumlarda ve ne işe yaradığını açıklarsanız çok sevinirim küçük kolu 4x4 l ye aldığımız zaman otomotik vitesi de l moduna mı yoksa 2 modundamı kullanmak lazım
 

Etiketler
Ynt: Otomatik Vites Vitara Hakkında ?..

O düğme aracın daha geç,yani daha yüksek devirde vites değiştirmesini sağlar.P tarafına getirdiğinizde "power" moduna almış olursunuz ve normalde ekonomi amaçlı seçimde 2500 devir civarı büyüyen vitesiniz daha fazla güç almanız için 4000 devir civarında bir üst vitese geçer. Bu sadece 4 ileri olan otomatiklerde bulunan bir özellik,3 ileri olanlarda o düğme yoktur.

Aracı 4x4 Low moduna aldığınızda arazinin durumuna göre istediğiniz vitesi kullanabilirsiniz.Bu 1 de olabilir D de.Bu arada orada yazan L aslında birinci vitesten başka bir şey değildir.Örneğin ben çok dik ve kısa mesafeli tırmanışlarda L ye alırım,ama tırmanış bitince motoru faza bağırtmamak için hemen D ye veya 2 ye takarım.
 


Ynt: Otomatik Vites Vitara Hakkında ?..

araç hareket halinde iken de l den d ye geçilebilirmi birde 2 konumu 2kademeli değişkenmi yoksa tek dişlimi
 

Ynt: Otomatik Vites Vitara Hakkında ?..

sahin05' Alıntı:
araç hareket halinde iken de l den d ye geçilebilirmi birde 2 konumu 2kademeli değişkenmi yoksa tek dişlimi

Evet araç hareket halinde iken L den 2 ye,3 e veya D ye geçirebilirsiniz.Yani bir nevi düz vites gibi kullanabiliyorsunuz. 2 konumunda arac 2.viteste kalkıyor ve ilerliyor,yani 2 konumundayken önce 1. ardından 2.vitese geçmiyor.Amacı kaygan veya buzlu zeminde daha kuvvetli olan 1.vitesin sebep olduğu gereksiz patinajı önlemek.

Ama 2H - 4H - 4L geçişleri için aracı durdurmalısınız.Bu işi 6 km hıza kadar yavaşlayarakta yapabilirsiniz diyen bir kesimde var ama bence dişliler için en sağlıklısı durarak yapmak.
 



Ynt: Otomatik Vites Vitara Hakkında ?..

araç hareket halinde iken de l den d ye geçilebilirmi birde 2 konumu 2kademeli değişkenmi yoksa tek dişlimi

araç hareket halinde iken r den d ye veya d den r ye geçiş yaparken otomatik vitesin yan kısmındaki düğmeye basmaya gerek kalmadan geçiş yapılabiliyor.ya da 1 den 2 ye veya 2 den 1 e aynı şekilde düğmeye basmadan geçebiliyorsunuz.ancak diğer geçişlerde vitesteki düğmeye basmazsanız şanzuman geçişe izin vermeyecektir.yani 1 den d ye geçmek için araç hareket halinde olabilir ama düğmeye basmak gerekiyor.
 

Ynt: Otomatik Vites Vitara Hakkında ?..

verdiğiniz bilgiler için teşekkürler bir sorum daha olacak bazı otomatiklerde yalnızca 2 ve d konumu var ileri yönde buradaki 2 demi tek kademe yani yaldızca 2. vites dişlisimi yoksa iki kademeli birde abd deki grand vitaralara bakarken onlarda 2 ve 3 kademeleri mevcut bu durumda L konumunu araç 1 olarakmı kullanır 2.3 konum birer kademeli yoksa 2 ve 3 kadememi saygılar
 

Ynt: Otomatik Vites Vitara Hakkında ?..


Sadece 2 ve D konumu olan otomatikler nasıl işler bilmiyorum ama mutemelen 3 ileri olmalılar.Mantıken D konumu,rakam olarak ifade edilen değerin (2 nin) bir üstü kadar ileri seçenek sunar.Ama 2 konumu sırasıyla 1 ve 2 mi yapar yoksa Japonlardaki gibi sadece 2 yle mi kalkış içindir bilmiyorum.Bu markalara göre değişen bir özellik.

L konumunu araç (en azından Vitara) 1. vites olarak kullanır. 2 konumunu sadece ikinci vites olarak kullanır,amac yukarıdada bahsettiğim gibi kaygan zeminde 2 yle kalkma olanağı sunmak. 3 konumuna aldığınızda araç 1 le kalkar sonra 2 ye sonrada 3 e atar ve 3 de kalır.Yavaşlarkende sırasıyla 3 - 2 - 1 yapar. D ye aldığınızda ise araç hızlanırken sırasıyla 1-2-3 ve 4 e atar.Yavaşlarken ise tam tersi.. Tabi araç 5 vitesli bir otomatik şanzımana sahipse D ye aldığızda bu sefer 5. vitese kadar çıkıp iner.
 


Ynt: Otomatik Vites Vitara Hakkında ?..

Bu arada sorunuz üzerine aracımda bulunan stickerı daha dikkatli okudum.2H den 4H ye direksiyonu düz tutmak şartıyla hareket halinde geçebilirsiniz yazıyor.Ama 4H den 4L ye geçişte kesinlikle durun diyor.Hemen denedim ama hareket halinde 2H den 4H ye geçişte hep cartlama diye tabir edilen sesi duydum.Ben hala du işlemin durarak yapılması taraftarıyım.
 



Ynt: Otomatik Vites Vitara Hakkında ?..

eger sanzımanını seviyorsan dur ve öyle tak zaten olması gerekende bu
 

Ynt: Otomatik Vites Vitara Hakkında ?..

ben rize de denedim
80 km ye kadar sorun olmuyor.(2h-4h)
ama 4h'dan 4low alınırken stop edilmesi gerekiyor.