KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
arkadaşalar selamlar.aracım lpg li ama hem lpg de hem de benzinde P ve N konumunda araç içinde titreme mevcut.D konumununa aldığınızda bu mevcut değil.Gerek LPG de gerekse BENZİNDE devir saatinde herhangi bir problem gözükmüyor.Daha önce hiç dikkat etmemiştim.Bu aracın karakteristik bir özelliğimidir.yoksa herhangi bir sorun mu var.?Araç lpg ile 20.000km yaptı şuana kadar.
Subap ayarı bozuk olduğunda daha farklı bir ses geliyor diye biliyorum bende. Titreme biraz oluyor boxer motorlarda. Haftasonu LPG'ciye gidecektim. Gidince bende sorarım bu durumu.
Bugün Kaleli servisinde Serkan beyle görüştüm ve aracın bakımını yaptırdım. Titreme ayarlardan kaynaklanıyormuş. Tekrar ayarladı düzeldi. Sübap olayını da sordum, Subarularda gerekli değil belki yüksek kilometrelerde olabilir dedi.
LPG çalışırkende aynı titremeyi yapıyor. LPG modunda da gaz kelebeği kullanılıyor mu? Bir de eğer gaz kelebeğindense motor devirinin kararsız olması gerekmezmi. Benimkinde de 800 devirde sabit kalıyor.
gaz kelebeği motora giren hava yakıt karışımını ayarladığı için benzin de olsa gaz da olsa kelebek kullanılıyor. çünkü ayağınızın altındaki pedal bu kelebeğe bağlı. devir saati motor devrindeki küçük salınımları algılamıyor olabilir. subapların ayarsız olduğu yorumlarına katılmıyorum. subap ayarı öyle kolay kolay bozulmaz. çünkü triger ayarlanırken bu ayar yapılır ve öyle hemen bozulmaz. eskiden karbüratörlü araçlarda ateşleme zamanlayıcısı ayarlanırdı ve sık sık bu ayar değişirdi (dişli oranları arasındaki eser farkdan dolayı) ancak artık ateşleme sistemleri elektronik.
Cumartesi günü Bostancı Sanayindeki Yıldırım Suzuki Servisine gittim. Subaruya da bakıyorlarmış. Subaru araçlar da vardı serviste zaten. Kelebek vanasını temizletmek istediğimi söyledim. Usta direk araç LPG'li mi diye sordu. Evet diyip rolantideki titremeyi anlattıktan sonra subap sıkıştırmasıdır dedi. Nasıl emin olabiliriz dedim. Makineye bağlarız dedi(ne makinesi anlayamadım). Önce test sürüşü yapalım dedi. Gaza basar basmaz boşuna paranı almayalım. Makineye bağlamaya gerek yok bu bariz subap sıkıştırması gibi birşey söyledi. Aracın performansınında bu yüzden çok kötü olduğunu söyledi. Ben o ana kadar aracımın performansından çok memnundum. Tabi başka bir turbo subaru kullanmamıştım ve bu aracı aldığımda da LPG'liydi. Şimdi ben nasıl anlayacağım XT'nin gerçek performansı nasıl oluyor?