Patrol Sd33t (canavar)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Ertanbek Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 49
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 26,599

Ertanbek

Ana Kamp
Mesajlar
38
Tepkime Puanı
0
Yer
ordu
hayırlı forumlar bu paylaşımda bir aracın sıfırdan öyküsünü sizinle paylaşmak istiyorum aslında bu paylaşımı yapma kararını aracı deneğimledikden sonra karar verdim hakikaten tanıtılması gereken bir makineymiş .öncelikle deneğimlerimin daha anlam kazanması acısından kendimi tanıtayım Gölköy offroad klüb başkanı ertan Bektaş ordunun Gölköy ilçesinde aile hekimliği yapmaktayım coğrafi nedenler den offroad benim için bir yaşam tarzı :smiley: birçok araç hazırladım Suzuki grand vitara, Toyota land cruiser prado, grand cherokee ,karekasa cherokee .... vsss ismi anılası araçlar bunlar
bunlardan land cruiser değişmezim ah şu ekonomiyi toplarsak olmazsa olmazım birde patrol :smiley: .

IMG_1209.JPG


IMG_1285.JPG


IMG_1287.JPG


IMG_1657.JPG


IMG_1564.JPG
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

bu arada dağ aslanı yazısıyla İsmail abimize antalyadan Ahmet demir ustamıza ordudan sedat ustamıza gölköyden Güngör ustama aziz ustama saygılar emekleri ve yönlendirmeleri göz ardı edilemez foto devam....

offroad (75).jpg


IMG_2154.JPG


IMG_2172.JPG


IMG_2170.PNG


IMG_2171.jpg
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

sonucda offroad benim fikrim su an ülkemizde üç kulvarda bir safari iki yarış üç hard offroad ben yarış ve hard offroad için sonunda mükemmeli bulduğuma inanıyorum iki kulvar içinde orta seker bir makine sd33t bence. safari için değişmezim land cruiser bas kontağa git çin e okadar basit o makine baslı basına başka bir sunum konusu bence sd33t kronik sıkıntıları olan aşıldığında demir gibi bir araç ilk elime gene bu forum da yazan manyafobi arkadaşımızdan gecdi kendisine emeğinden ötürü şükranlarımı tebriklerimi borç bilirim onun yazısından foto larla devam edelim....

IMG_0095.JPG


IMG_0101.JPG


IMG_0103.JPG


IMG_0107.JPG


IMG_0116.JPG
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

araç İspanyol montaj ve 90 larda gümrük girişli özel üretim bir seri olarak ülkemize girmiş . farkı motorun turbo takviyeli oluşu daha agır 4.63 ayna mahruti kullanılması hidrolik direksiyon önler disk ve kısa saşe olması nissanın ürettiği en sıkı motorlardan biri fabrikasyon 109 hp 255 tork değerlerine sahip .kısa oluşu ve agır diferansiyellerden ötürü aracı sırtlamakda hiç sıkıntısı yok aracın 1950 kg lık standart ağırlığına rağmen üstelik. ancak motorun kronik sorunları göz ardı edilemez tabi ilerde buna deginicez . nissanın en büyük rakibi Toyotalara verdiği sıkı bir cevap aslında

IMG_0108.JPG


IMG_0117.JPG


IMG_0126.JPG


IMG_0136.JPG


IMG_0141.JPG
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

bu model ve yorgunlukda araçlarda en büyük sıkıntı muhakkak ki kaporta ve saşe kursad arkadaşımızın yasadığı talihsizlik nitekim yine bu forumda gündemdeydi ancak bizim aracımız bana gelmeden bu sorunlarından kurtulmusdu bizde böylece diğer alanlarda tadilata zaman ve para ayırabildik . belki en önemli sorun maliyet ama bu forumu takip edenler zaten bunun maddi manevi götürülerini hesaplayabilir bence .

IMG_0146.JPG


IMG_0147.JPG


IMG_0143.JPG
 



Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

işte bu noktadan sonra ilk iş aracı komple dağıtmakla işe başladık önce motor dedik bismillah.

IMG_0250.JPG


IMG_0240.JPG


IMG_0245.JPG


IMG_0247.JPG


IMG_0248.JPG
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

aracın en sıkıntılı yeri üretildiği yıl itibariyle teknolojik yetersizliklerden dolayı hesaplanamayan basit hatalar dan hararetli olarak tanımlanan motor ancak biz bu sıkıntılara yönelik girişimleri sıraladık öncelikle ustaların motora su basması olarak tanımladığı sorunu çözmek için gömlekleri 0.2 mm yüksek bıraktık (bu arada teknik konulara girmeye başladım anlatım hatalarım olabilir üstadlar) motor üst kapağı temizdi krank temizdi aracın yag soğutma sistemi motorun yanındaki bir sistemle su soğutmalı olarak planlanmış bunu hava soğutmaya çevirip burayı körledik böylece su basıncını ve sıcaklığından bizim ön görümüz %5 luk bir kazanım elde ettik yine su ve yağpompalarını sıfırlattık ve su pom pasının performansını arttırdık bu aracdaki en büyük sıkıntı turbonun borusuu oldukça kısa bu neden le ani hızlanmalarda turbo boslugu yasanmakda ve tork görece düşük kalmakda hazırda hava olmadığından sıcak hava kompresyona gitmekde bu da hararet artısı ve güçeksikliği olarak gözükmekde ayrıca yüksek rakımda oksijen az olduğundan yanma azalmakda tabiyki ilacı intercooler ama hangisi cevap iler de sonucda buda %10 harareti azaltmakda son olarak radyatör değişikliği (üc gözlü büyük oluklu süper bakır radyatör)ve radyatör önü fanla olayı bitirdik .

IMG_0251.JPG


IMG_0253.JPG


IMG_0256.JPG


IMG_0260.JPG


IMG_0262.JPG
 


Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

bir cok patrol kullanıcısı belkide hararet nerden cıkdı bizde sıkıntı yok diyebilir ama benim kullanım tarzım da araç maksımum zorlanmakda sebebi offroad değil sebebi hergün aracın ordu dan işyerim olan Gölköy e 60 km de 0 dan 1300 rakıma çıkması ve bunu hakkıyla 33 lastikle ekstra 300 kg la performanslı yapması yani ayda 2 defa arazi gören bir makinada benim anlattıklarım oldukça önemsiz ayrıntılar olabilir. ciddi rakım farkı bu tür modifikasyon görmeden önce performansımdan abartısız %25 çalmaktaydı bu arada baskı balata sıfırlandı kavramanın büyüklüğü taktire şayan gerçi araçla ilgili herşey devasa cok cip dağıttım ama bunun gibisi başka sanki bir kamyon mekaniğini 2 kapılı bir araca uygulaması zaten 24 volt oluşu sanzıman diferansiyel kavrama motor aynen ısuzu kamyonet :smiley: kısaca kuzu postunda bir kurt. sadece motoru yerinden almak baslı basına olay.bu noktada krank keçesi de değişti okadar sarf malzeme arasında tek kore malı parçaydı taktık ve doğal olarak mıçdı. :smiley: kesinlikle orijinal japon olmalı tekrar yeniledik ama acı bir şekilde sakın sanzımana dokunmayın motoru askıya alın biz bir b.k yedik malasef ama sanzıman bakımınıda yapmış olduk :smiley:

IMG_0265.jpg


IMG_0266.jpg


IMG_0269.jpg


IMG_0310.jpg


IMG_0308.jpg
 




Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

bu arada bu takip olayına hastayım :smiley: aslında araç yapıldıkça yazacakdım ama hem sonun dan emin olamadım hemde öyle cok heyecanlı oluyor sizi acıdan kurtarıp bir sefer de merakınızı bitiricem inşallah :smiley: takipdeki arkadaşlarıma saygılar

IMG_0247.JPG


IMG_0246.JPG


IMG_0252.JPG
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

sonuç olarak etkin soğutma daha cabuk tepki yüksek tork aslına bakarsanız 33 ekstreme lastikden önce 31 Cooper st ile aldığım performansı su an 33 le almaktayım ve full rampada bile sıkıntı yok burda önemli bir diğer nokta ise şnorkel resimlerden belli olduğu üzere daha önce cakma takılan şnorkel in üzerinde 1.6 tempralarda kullanılan acık filtre vardı ve tamamen tıkalıydı bu bile baslı basına bu aslanı öldürmeye yeter biz orjinalini koyduk ve hava akısı hızı sıcaklığı performans ve harertde oldukça pelirleyici oldu genleri gereği bu araçlar 24 volt olmasınında avantajı ile su altında calısabilmekde cogu arabada görsel olan şnorkel cok acıdan arabanın olmazsa olmazı

IMG_0184.JPG


IMG_0276.JPG


IMG_0274.JPG


IMG_0314.JPG
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

veeee 24 volt meselesi..... can yakıcı ve bir okadar can alıcı ... aküler 95 amper varta 2*255 tl sıfırlandı maalesef ancak aracın bu yapısı makinannın her ortamda aynı kaleşnikof gibi çalışmasını sağlıyor suda çamur da havada karada ancak bu kadar yüksek çalışma voltajı dolayısıyla aku alırken sarj ederken veya teknik bir arıza sonucu kontak yemezken aksesuar takarken sıkıntı 3-5 denemede akü anında zayıflıyor bir calısınca daha durmak yok o yüzden sary dinamosu mars dinamosu kızdırma bujiler oldukça sağlıklı olmalı ve biz tabiyki sıfırladık ancak orijinal parçalarla 24 volt uydurmasyon işe engel oluyor 12 volt çeviricilerle teyp falan takılıyor onlarda aküye yük vinç tek aküden aynen devam çift akü diye sevinmeyin yani 200 amper aküyü aninda yiyor ama aracda tesisat sağlıklı ise o zaman tadından yenmiyor:smiley:

IMG_0321.JPG
 

Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

biraz ara daha cok paylasıcak foto ve videolar var işimiz bitmedi daha ..... :smiley:

IMG_0881.JPG


IMG_1306.JPG


IMG_1248.JPG


IMG_0060.JPG


IMG_1314.JPG
 




Ynt: Patrol Sd33t (canavar)

İyi günler
Sy Ertanberk
Aracınızı toplarken,kaliteli usta, bol sabır ve para dileklerimle
Saygılar
Batuhan
 

SON KONULAR - FORUM

Cevaplar
0
Görüntüleme
23
Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,921
Mesajlar
1,525,769
Kayıtlı Üye Sayımız
166,700
Kaydolan Son Üyemiz
olcayozan

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst