Patrol Subap Ayarı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alper5005 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,458

alper5005

Kamp I
Mesajlar
166
Tepkime Puanı
1
Benzinli patrollar çok sağlam makineler. Ancak Subap ayarı konusunda hassas olmak lazım. Subaplar bu araçlarda gevşeme yerine sıkma yapıyor ve el kitabında da belirttiği gibi her 20 bin km de kontrol edilmeli.
Benim aracım 4000 cc P40 Patrol. Fabrika verilerine göre soğuk 0.40 ayarladıktan sonra sıcak 0.38 değerine ayaralamanız gerekiyor. Ancak Tecrübelerimden yola çıkarak olası sakıncaları önlemek ve LPG ile subapların biraz daha sıcak çalıştığını düşünerek (Benim aracımda böyle) sıcak 0.40 ayarlamanın nasıl olduğunu anlatmaya çalışacağım.

Subap ayarı bu tür işleri seven herkes tarafından yapılabilir. Ancak eğer hata yapmaktan korkuyorsanız hatayı subabı fazla sıkı ayarlayarak değil gevşek ayarlayarak yapmaya özen gösterin :smiley: Gevşek subap ses yapar sıkı subap ise bir süre sonra subabın yanmasına sebep olur.
Subaplar ile ilgili hemen herşey için : http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/supap_sistemi/vvt1.htm

Şimdi motoru çalışma sıcaklığına getirin.

[attachment=1]

Resimde 1 numara ayar yapmamıza yarayan ayar civatası
2 numara ayarın bozulmaması için ayardan önce gevşetip ayardan sonra sıktığımız tespit somunu
3 numara 0.40 mm kalınlığında sentil. (örnekte 3 numaralı subabı ölçerken)
4 numara ise boşluğu ölçtümüz subap ile külbütör arasındaki mesafe.

Resimdeki subaplar en yakını 1 numara en uzağı ise 12 numara olamk üzere önden arkaya doğru sıralanmıştır.
Evet başlayalım ....bujileri sökün (yoksa motoru çeviremezsiniz). Ama kabloların sırasını not edin.
Subap kapağını tutan tepedeki 3 somunu çıkarın. Üzerindeki gaz teli, jikle teli vs çıkarın. Kapağı aracın soluna doğru devirerek açın (4000 cc patrolda sağa sola takılmadan)
yapmanın en kolay yolu bu.)

İşte resimdeki gibi subapları gördünüz. 1 nolu pistonu fanı çevirerek üst ölü noktaya getirin. (1 ve 2 nolu subaplar kıpırdamaz olur ve 1 nolu piston en üst noktaya gelir. Buji deliğine bir uzun bir tornavidayı diklemesine sokarak pistonun en üst noktaya geldiğinden emin olabilirsiniz)

Şimdi 1,2,3, 6, 8, 9 nolu subapları kontrol edin.

Sentil subap ve külbütör arasında hafif sürtünerek hareket etmeli. Çok kolaylıkla giriyor ise subap gevşek, girmiyor yada sentilimize baskı yapıyor ise sıkı demektir. Bu durumda resimdeki 2 nolu tespit somunlarını gevşetin. Ayar civataları ile boşluğu kapatın yada açın. Tekrar ölçün. Eğer sentil hafif bir sürtünme ile hareket edecek kıvama gelmişse civatamızı tornavida ile o ayarda tutarken somunu sıkın. Genelde bu işlem sırasına somunun içindeki civatada dönmek ister ve sıkılaşır. Buna engel olmaya dikkat etmelisiniz.

Sonra 6 nolu silindiri üst ölü noktaya getirin.
4, 5, 7, 10, 11, 12 nolu subapları da kontrol edin ve ayarlayın.

Aracı kapak açık iken çalıştırın. Anormal bir durum olup olmadınığını kontrol edin. Subaplar eşit bir şekilde hafif bir tıkırdama ile çalışıyorlar ise ayar doğru demektir. Hiç ses yapmayan subaplar sıkı olabilirler. Ritmi bozan sesler varsa işlemi tekrar edin.

Aşağıdaki video da sanayide yapılan bir subap ayarından sonra sıkan subapları ve benim normalden fazla gevşek ayarlayarak yaptığım ayardan sonraki egzos sesini dinleyebilirisiniz. Videodan hemen sonra tüm subapları 0.40 yapmanın en sağlıklı olduğunu gördüm ve öyle yaptım.

http://www.dailymotion.com/video/xdv1uf_nissan-patrol-p40-subap-ayary_auto

DSC02553.jpg
 

Etiketler
Ynt: Patrol Subap Ayarı

Alper bey bilgiler ve paylaşımınız adına teşekkürler..
İlk bakışta karışık gibi görünsede tecrübe ederek yapılabilecek bir ayar gibi görünüyor..
Ama sizin de belirttiğiniz gibi hassar bir ayar subap ayarı.
Bu arada videolar eklenmemiş heralde, göremedim..
sevgiler..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,921
Mesajlar
1,525,779
Kayıtlı Üye Sayımız
166,702
Kaydolan Son Üyemiz
axellus

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst