Pi2010 İle 2 Yılın Özeti

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tahir81110 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 59,027
Ynt: Pi2010 İle 2 Yılın Özeti

Topuz yükü ile karavanı çekmek için gereken güç arasında doğrudan bir ilişki yok fizik kurallarına göre.
Aracın fazladan yakıt sarfı bu yüke göre değişmez; çekilen aracın aerodinamiği, ağırlığı ve yürür takımının sürtünme kayıpları ile bağlantılıdır.
Bu yük arttığında, araca arkadan binen baskı kuvveti arttığından ön tekerleklerin yol tutuşu kötü etkilenecektir.

Tasarımında ağırlık merkezinin yerini tekerleğe yakın tutabilmek için tüm ağır aksam tekerleğe yakın yerleştirilmiş ve ön kutu özellikle yapılmamış.
 

Etiketler
çok için
Ynt: Pi2010 İle 2 Yılın Özeti

theta' Alıntı:
Topuz yükü ile karavanı çekmek için gereken güç arasında doğrudan bir ilişki yok fizik kurallarına göre.
Aracın fazladan yakıt sarfı bu yüke göre değişmez; çekilen aracın aerodinamiği, ağırlığı ve yürür takımının sürtünme kayıpları ile bağlantılıdır.
Bu yük arttığında, araca arkadan binen baskı kuvveti arttığından ön tekerleklerin yol tutuşu kötü etkilenecektir.

Tasarımında ağırlık merkezinin yerini tekerleğe yakın tutabilmek için tüm ağır aksam tekerleğe yakın yerleştirilmiş ve ön kutu özellikle yapılmamış.

Hocam, konu hakkında bilgili olmadığım için yorum yapamayacağım ama ön çatalda yani çeki topuzunun arkasında olacak bir dolap gerçekten iyi olurdu. Aracım önden çekişli şu ana kadar asfalt veya toprak yollarda çekiş, yol tutuş veya fren gibi konularda problem yaşamadım.

eozcelik' Alıntı:
Tahir Bey,
Vermiş olduğunuz faydalı bilgiler için çok teşekkürler. Size birkaç sorum olacaktı:
1. Karavanda tek kişilik 2 yatak mı var, yoksa birleşibilen çift kişilik bir yatak mı var? Yatağın/yatakların boyutları yaklaşık ne kadar? Sizce 2 yetişkin +1 çocuk (10 yaşında) karavanda yatabilir mi?
2. Bu karavanla ortalama kaç günlük kamplar yaptınız? Bu karavanın kaç günlük kamplar için ideal olduğunu düşünüyorsunuz?
3. Yaz aylarında gündüz vakti karavanda oturabiliyor musunuz? Yoksa çadırda olduğu gibi örneğin öğle saatlerinde içerisi çok sıcak mı oluyor?
4.Karavanın yüksekliği kac cm? Karavanın içinde eğilmeden ayakta durabiliyor musunuz? Duramıyorsanız, bu sizi çok rahatsız ediyor mu?

Saygılarımla...

Kusura bakmayın cevap vermemişim,

1-Masa kapanınca 2 kişilik tek bir yatak oluyor. Çocukla beraber yatılmasına yatılır ama çok sıkış tepiş olacağını ve uyunamayacağını düşünüyorum. Müsait bir zamanda yatağın boyunu ölçer yazarım.

2-Bu karavan ile en uzun 18 gün kamp yaptım, bir yerde ortalama 8-10 gün kalırım. Bilginiz için şunu belirteyim hiç kamping alanı veya benzeri bir yerde kalmadım, doğada kalmayı tercih ederim.

Anladığım kadarıyla eşiniz ve çoğunuz ile kamp yapmayı düşünüyorsunuz. Rahatça duşuma, tuvaletime gireyim veya hanım mutfakta çalışırken ben ayaklarımı uzatıp gazete okuyayım, çocuk da tv seyretsin diye düşünüyorsanız bu karavan isteklerinizi cevaplamaz. Bir başka örnek vereyim 2 odalı bir çadırda kamp yapıp, kampın imkanlarını kullanıyorsanız bu karavan size ufak gelir ancak ailecek doğada çadır kurup kamp yapabiliyorsanız içine girdiğinizde kendinizi kral dairesinde gibi hissedersiniz.

3-Direk güneş altında bir çok yerde kaldım problem yaşamadan içinde oturabilirsiniz. Şunu belirtmemde fayda var Temmuzun ortasında karavanın içi öğle saatleri gerçekten sıcak oluyor bu tip durumlarda öne takılan tentenin altını tercih ediyorum. Kış için örnek vermek gerekirse Ocak ayının ilk haftasını Kapıdağ yarım adasında geçirdim 6 günde toplam 8 litre jel yakıt kulladım (geceleri de yandı) akşamları bir battaniye ve pijama ile uyudum, karavan içi sıcaklık 18-19 derece civarında seyretti

4-İç yüksekliği nedir bilmiyorum ama yatak gibi ölçebilirim. 1.72 boyundayım içinde rahatça ayakta duramıyorum, karavan içinde gezilecek bir alan olmadığından bu durumdan rahatsız olmuyorum :smiley:

Özetle bu karavanı yazları kampinglerde kamp yapan, rahat ve konforuna düşkün arkadaşlarımıza tavsiye edemem. Çocuklu aileler bu karavanı en fazla hafta sonları veya piknik için kullanabilirler. Doğada kamp yapmayı sevenlere ise %100 tavsiye ederim yolda kalma, manevra vb problemi yok arabanın burnunun geçtiği her yerden geçer, güneş rahatsız ettiğinde perde kapatmak yerine el ile çevirebileceğiniz, park problemi olmayan bir karavandır.

Başka sorularınız varsa lütfen çekinmeden sorun selam ve saygılarımla.
 

Ynt: Pi2010 İle 2 Yılın Özeti

theta' Alıntı:
Çok teşekkürler paylaşım için.
Sinekler konusunda denemediğim ancak yararlı olduğunu öğrendiğim çözümlerden biri kırmızı renkte gece aydınlatması kullanımı. Tüm böcekleri çeken normal aydınlatmaya alternatif bir kırmızı lamba ile deneyebilirsiniz... :-\

Hocam bunu deneyeceğim, en rahatsız olduğum konu budur, çok teşekkür ederim.
 


Ynt: Pi2010 İle 2 Yılın Özeti

Herkese merhaba,
Pi2010 modelini 1,5 yıldır kullanıyoruz. Başlığı görünce izninizle bende birkaç noktada fikirlerimi paylaşmak istedim. Pi2010’a ek olarak erba 5,25 bir karavanımız daha bulunmakta olup, ağırlığının yaklaşık 1500 kilo olması nedeniyle maalesef bağ evi gibi kullanmak zorunda kaldık.
Aracımızın çekme kapasitesini de gözönüne alarak, Pi2010 modelini satın alarak, geçtiğimiz 1,5 yıl içinde yaklaşık 3500 km yol yaptık. Eşim ve 3 yaşındaki kızımız ile birlikte kendi formülümüzle içerisinde rahatlıkla yatabilmekteyiz. Kızım ve ben mutfak tezgahının olduğu bölümde yanyana, eşim ise tezgahın sonlandığı bölümden itibaren yanlamasına yatabilmektedir. Ölçüleri verecek olursam; tezgahtan itibaren yaklaşık 125 cm olan genişlik, tezgahın sonlanmasından itibaren 170 cm’e yükselmektedir. Karavanın uzunluğu ise 204 cm’dir.
Karavanın iç alanının dar olduğu muhakkak.. Fakat amaç gezmek ise küçük ve hafif boyutların avantajı tartışılmaz bile.. Karavanın ağırlığının 400 kg. olduğu ve tekerleğin arkada olması nedeniyle çeki topuzuna binen yükün fazlalığı kesinlikle doğrudur. Her ne kadar tartmış olmasamda topuza binen yükün 80 -90 kg arasında olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Zaten bunu pino karavanın sahibi Faruk bey’de dile getirmektedir. Topuza binen yük yasal sınırların limitinde olduğundan çok gerekli olan ön depo maalesef yapılamamıştır. Bu konuda benim fikrim arkaya depo yapılmasıdır. Şaseden uzatılan demir ile Thule Back Up 900 model bagajı arkaya adapte etmeyi düşünüyorum. Bu şekilde bir depo hem topuza binen yükü azaltacak, hemde şezlong vs.ıvır zıvırı koyabilecek bir alan yaratacaktır. Bu yaz halledeceğim umarım..
Aşağıda paylaştığım fotoda araç bagajında herhangi bir yük olmamasına rağmen topuza baskı nedeniyle aracımızın dengesinin bozulduğu açıkça görülmekte olup, buna rağmen seyahat sırasında hiçbir şekilde rahatsızlık yaratmamaktadır. Ayrıca yakıt sarfiyatını bizim araçta %20 artış olarak hesapladık. 1600 motor benzinli bir araç olduğu gözönüne alındığında fazla bir çekiş kaybı olmadan 110 km sabit hızlarda güvenle yol alabiliyoruz.
Fazla uzattığımın farkındayım, aslında uygun bir zamanda ayrı bir konu başlığı altında fotoğraflar eşliğinde paylaşımda bulunmayı istiyorum. Son olarak değinmek istediğim bir nokta şudur; Tahir bey eğer yanlış anlamadıysam pilot tekeri hiç kullanmadığından bahsetmiş, naçizane fikrim; Pilot tekerin mutlaka kullanılması yönünde olup, hatta benim yaptığım gibi büyütülmüş ve taşıma kapasitesi artırılmış bir pilot teker ile kullanılması tavsiyemdir. Aksi halde ön ayakların karavanın altını parçalayarak istenmeyen sonuçlar yaratması olasıdır. Tüm doğa severlere selamlar.. Bülent Dağoğlu

2013-07-28 11.51.14.jpg


2013-10-15 10.12.01.jpg
 



Ynt: Pi2010 İle 2 Yılın Özeti

Paylaşım çok güzel teşekkürler bende 1-2 resim ekliyeyim. yer Darlık ishale yolunda 40 m kadar içeride nehir yatağı kıyısı. Şubatın 21 inde kampı kurduk, 28 inde eve döndük. 1 hafta içinde 3 avcıdan başka kimseyi görmedik. Son resimde görünen semaver tea light ve jel yakıtla çalışan soba ve semaver işlevini beraberce görüyor. İçeride sıcaklık 19 derecenin altına düşmedi.

DSC00134.jpg


DSC00138.jpg


DSC00153.jpg


DSC00210.jpg


DSC00205.jpg
 

Ynt: Pi2010 İle 2 Yılın Özeti


Hafifliği, sağlamlığı ve yalıtımı gerçekten tartışılmaz..
Keyifli bir gezi olmuş.. Kış kampı ayrı güzel..
 

Ynt: Pi2010 İle 2 Yılın Özeti

Kış kampı bu işin en keyifli tarafı, 1 Nisan sonrası Darlık civarlarında olacağım, gelmek isteyen olursa beklerim.

Bu arada karavan bağlantı noktasındaki ağırlık konusunda yazışma olmuştu, ölçümünü yaptım, benim karavanım yüklü halde 90 kg basıyor. Pino ile görüştüm yeni modellerde tekerlekleri 15 cm öne almışlar basma miktarı 75 kg ye düşmüş. Yeni modellere sineklikli, kapı, pencere, yeni cam modeli vb epey değişiklik yapmışlar, yenisinden acaba alsam diye düşünmeye bile başladım :smiley:

Daha önce ısıtma için jel yakıt kullandığımı yazmıştım. Yakın zamanda (kampa gittiğimde) jel yakıt ile çalışan, Japon gaz sobasına benzeyen ancak çok daha küçük hacimli bir soba ve ocak projesi üzerinde çalışıyorum. ısıtmada problem çeken küçük karavan veya çadır sahipleri konuyu buradan takip edip, sorularını yazabilirler.
 

Ynt: Pi2010 İle 2 Yılın Özeti

Merhabalar Tahir Bey,
küçük hacimli alanlarda içerdeki oksijeni kullanan ve yanma gazları da içerde kalan ısıtıcılar çok tehlikeli olabilir.
Üzerinde çalıştığınızı jel yakıtlı soba yanma için gerekli oksijeni dışardan alabilse ideal olur...
 

Ynt: Pi2010 İle 2 Yılın Özeti

Hocam haklısınız ancak yapmaya çalıştığım eşy sadece ortamdaki oksijeni kullanıyor, bitirmeyi becerebilirsem yazınızı uyarı notu olarak yazacağım.
 




Ynt: Pi2010 İle 2 Yılın Özeti

Bende bu karavanlardan çok düşündüm..Caretta ile arasında kaldım..Tek sorun benim bu karavanları sokacağım yerler sadece donanımlı offroad araçları ile girilebilen kamp alanları.. Ama trakya da bizim gibi offroad yapan bir arkadaşımız caretta kullandığını ama daha 5-6 kamp sonunda ciddi şekilde sorunlar yaşadığını esnemelerden dolayı izalasyon sorunları yaşadığını söyleyince bu tip karavanlardan vazgeçmiştim..Ama hala aklımda değil desem yalan olur..Acaba bu pinolar ağır arazide nasıl iş yaparlar..

Birde caretta modelinin galiba offroad versiyonu çıkmıştı..Malum ilan sitesinde görmüştüm bir kere..Sadece şasede güçlendirme yapılmış görünüyordu ama normal olan versiyonla arasında 10.000 tl gibi şaçma bir fark vardı..Belki de sadece şase güçlendirmesi değil başka işlerde yapılmıştı ama dışardan gözüken ya da açıklamalarda birşey yazmıyordu..

Benim aracım normalden biraz daha yükseltilmiş Toyota Hilux 4x4..Acaba bu pino benimle araziye gelmeye ne kadar uygun olur sizce..

Bir sorumda bu karavanları çekerken kullanılan çeki demirlerini arazide kullanım için hareketli olanlar ile değiştirmek daha faydalı bir sistem mi acaba? Yurtdışındaki offroad amaçlı yapılmış çekme karavanlarda farklı sistemde bir çeki oku kullanılıyor galiba..Bu konudaki görüşleriniz nelerdir acaba..
 

Ynt: Pi2010 İle 2 Yılın Özeti

Pİ2010'u ilk yapıldığı sene olan 2010 dan beri kullanıyoruz.Biz belki üretimden çıkan ilk 5 Pİ2010 dan birini almış durumdayız. Çünkü daha fabrikada imalat aşamasındayken içim çok ısınmış ve orada sipariş vermiştim.

pi2010 un pilot tekerinin altına koyduğum baskülde kafa ağırlığının 73 / 74kgr olduğunu tespit etmiştim.
Faruk , Pİ imalattan çıktığında 174 lük jant takılmış olarak bize vermişti , sonradan değiştirmeyi de taahhüt etmişti ama biz değiştirmedik ve halen aynı jantı kullanıyoruz. Lastik havalarına çok sık dikkat ediyoruz.
Düz, açık yolda ve otoyolda 120 km yi gördüm..Zaten onun varlığının hiç farkına bile varmıyorsunuz ki.

Tavan yüksekliğinin 165 cm olması sayesinde ve hem 2 penecere ve hem de kapısında sürgülü sineklik olmasından dolayı gündüz pek içinde oturmamış olsak da , gece yattığımızda nem , aşırı sıcaklık...vs. yaşamadık.
Tavan penceresini de açınca tatlı bir hava sirkülasyonu kabin içinde rahat uyumayı kolaylaştırıyor.

Kanımca kabin içinde ki yatak ancak 2 yetişkin insanı rahat bir gece geçirmek için uyarlanmış durumda. 5 yaşın altında ki bir çocukla 125 cm eninde ki bir yatakta yatmak çocuğun aşırı hareketli olup olmamasıyla doğru orantılı bence. Hele Akdeniz gibi gece nemi ve sıcaklığı yüksek yerlerde oldukça zor bir gece olur.
Biz Marmaris/Hisarönü/Çubucak orman kampında gecelik ısının 29 C olduğu bir havada eşimle bile bir birimize dokunmamak için kılı kırk yarmıştık.:smiley: Gece 01.00 de serinlemek amacıyla denize girmiştik ama deniz suyu da belki 29/30 C idi:smiley: O sıkıntılı geceyi hiç unutamıyoruz.

Pİ2010 , avcılıktan hoşlanıp kırda, dağda, ormanda zaman geçirenler için tam aranılan bir karavan. ormanlık alanda eğer sık ağaçlar yoksa Pİ2010 ile pek rahat ağaçlar arasına girilebilir. Tabi yolun da aşırı engebeli olmaması şartıyla. Arabadan ayırınca 1 erkek+1 hanımla biz çok rahat heryere çekip/itebiliyoruz. Dolu haldeyken.

Bu karavanda malesef duş yapmak imkanı yok. Banyo kabini yok zaten ve kabin konulacak yer de yok ki.
Biz, kamping dışında konakladığımızda 10 lt lik bir pet bidonun içine parmak hidrofor koydurmak suretiyle elde ettiğimiz duş sistemini kullanarak duş ihtiyacımızı yerine getiriyorduk. Çok da başarılı oluyordu. Böylece yer de kaplamıyor. Ancak kabin içinde portapotti koyacak yer var. Gece çok gerekirse kullanılabilir. Dometic'in porta potti modelleri daha kısa boylu olduğu için kabine daha uygun.

Karavanı akuple ederken de pilot tekeri mutlaka kullanıyoruz. Arabaya bağladığımızda ise pilot tekeri söküp arabanın bagajına koyuyorum.

Pİ2010 Kesin herkes ve her kese için aranan tatil aracıdır.
 

Ynt: Pi2010 İle 2 Yılın Özeti

Paylaşımlar için herkese teşekkürler. Benim gibi kamp karavanı almayı düşünenler için çok faydalı bir başlık olmuş. Merak ettiğim bir konu Pİ2010' un yatak uzunluğu. Eninin 125 cm olduğunu okudum. karavanın boyu da 205 cm. Ancak içerisi yatak haline dönüştürüldüğünde oluşan yatağın eni kaç cm oluyor? Eşimle birlikte iki kişi kalacağımız için açıkçası caretta ile arasında kaldım. 2010' un içeride olan lavabosu, göreceli olarak yüksekliği, fiyatı ve ağırlığı avantaj. Ancak birinci hedef yatacak alan olduğu için bu konuda caretta' nın gerisinde kalır mı?
 

Paylaşımlar için teşekkürler. Aradan bir süre geçmiş. Acaba karavanı hala kullanıyor musunuz? Memnuniyetiniz devam ediyor mu?
 



Merhaba,

2. el Pi2010 çekme karavan arıyorum. Satmayı düşünen olursa, iletişime geçerse sevinirim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,028
Mesajlar
1,527,439
Kayıtlı Üye Sayımız
166,771
Kaydolan Son Üyemiz
dralpk

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst