bence en buyuk sorun agırlıgı..bırde uzerıne yuklenen karavanın arkaya yana tasmaları bırde baglantıları esas sorun bu tabıkı faturası adınıza oldugu muddetce bır sorun cıkacagını zannetmıyorum karavan kasdan buyuk.esas sorun bence..
Sayın Bayar,
Görüşlerinize katılıyorum. Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin
yürürlükten kaldırılan 134. maddesini aşağıya kopyalıyorum. Anladığım, özetle şu şartların sağlanması durumunda eski yönetmelik maddesine göre taşınması serbestti:
1. Kasasında, içinde eşyaları olan kabini, kamyonetin ön kısmında şoför ve yolcuları, yani o anda bulundurulabilecek her şeyiyle taşıyıcı aracın yükleme sınırları aşılmayacak
2. Kabinin kasaya düzgünce yerleştirilip bağlanması/sabitlenecek
3. Kasanın yanlarından kesinlikle taşmayacak
4. Plaka, stop, sinyal vs'yi örtmeyecek şekilde en fazla önden 1m arkadan 2m taşabilecek
Yönetmelikte azami araç yüksekliği 4 m verilmiş.Yükün yüksekliği de en fazla bu kadar olabilir sanırım, daha alçak olması mı gerekir bilmiyorum, özel bir bilgi göremedim.
Fatura konusunda: Ticari taşımacılık yapılmadığı için fatura, irsaliye vs istenemeyeceğini düşünüyorum, yetki belgesi durumu da bir önceki iletide ele alınmıştı.
BİMER'den yükleme ile ilgili soruya yanıt gelince burada da paylaşacağım taslak bir çizimle kabin taşımaya yönelik bir soru daha sormayı düşünüyorum.
Saygılarımla...
---------------------------
BİMER'e iletilen soru şu şekilde:
Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin, 19/2/2014-28918 tarih ve sayılı Resmi Gazete ile yürürlükten kaldırılan "Araçların Yüklenmesi Kuralları" başlıklı 134. maddesi yerine hangi hükümler uygulanmaktadır, yazılı metne hangi resmi internet adresinden ulaşılabilir? Ayrıca, Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin güncel, tüm değişikliklerin uygulandığı tek bir belge haline getirilmiş haline hangi resmi internet adresinden ulaşılabilir?
---------------------------
---------------------------
Karayolları Trafik Yönetmeliği kaldırılan 134. Madde:
ARAÇLARIN YÜKLENMESİ KURALLARI
Araçların yüklenmesinde belirlenmiş ölçü ve esaslara aykırı olarak;
a) Yükün cinsi, şekli, yeri, nitelik ve özellikleri bakımından, trafik güvenliğini ve yol kapasitesini azaltacak, karayolu yapısına ve karayolunu kullananlara, mülklere zarar verecek tarzda yüklenmesi,
b) Taşıma sınırı üstünde yük ve yolcu taşınması, taşıma sınırı aşılmasa da dingil ağırlığını aşacak şekilde yüklenmesi,
c) Tehlikeli ve zararlı maddelerin şartlarına uyulmadan, gerekli izin ve önlemler alınmadan
taşınması,
d) Ağırlık ve boyutları bakımından taşınması özel izne bağlı yüklerin izin alınmadan taşınması,
e) Gabari dışı yük yüklenmesi, yük üzerinde veya araç dışında yolcu veya hizmetli taşınması,
f) Yükün;
1) Karayoluna değecek, düşecek, dökülecek, saçılacak, akacak veya kayacak, gürültü çıkaracak,
2) Her çeşit yolda dengeyi bozacak, bir şeye takılacak veya sivri çıkıntılar oluşturacak,
3) Sürücülerin görüşüne engel olacak veya sürme güvenliğini bozacak,
4) Tescil plakaları, ayırım işaretleri, dönüş ve dur ışıkları ile yansıtıcıları örtecek,
5) Aracın boyunu önden 1 metre, arkadan 2 metre aşacak,
6) Kasanın sağ ve sol yanından taşacak, Şekilde yüklenmesi,
7) Çeken ve çekilen araçlarla ilgili şartlar yerine getirilmeden araçların çekilmesi, Yasaktır.
Yukarıda sayılan yasaklara uymayan araç sürücüleri hakkında cezai işlem yapılmakla birlikte, bütün sorumluluk ve giderler araç işletenine ait olmak üzere fazla yolcular en yakın yerleşim biriminde indirilir. Bu Yönetmeliğin 126 ncı maddesine aykırı olan ve yukarıdaki diğer yasaklara uymadığı tesbit edilen araçlar ise, gerekli şartlar sağlanıncaya kadar araç trafikten men edilir. Bunlardan trafik güvenliğine ve karayolu yapısına tehlike yaratmayacak durumda olanlara en yakın yerleşim birimlerinde gerekli önlemleri almaları için izin verilir.
---------------------------